Gå til innhold

Hvor mange betrakter meg som norsk? FU


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

"Jeg vil ikke si at du er norsk om du er født _og oppvokst_ i et annet land - samme hvilket land det er."

Det var interessant. Jeg er født og oppvokst i midtøsten. Begge foreldrene mine er helt norske og jeg snakker flytende norsk. Jeg er lys blond med veldig blå øyne - mener du at du ville sagt jeg var araber? :-)

Deg tenker jeg på som norsk. Men jeg har en kollega som er vokst opp i Australia med norske foreldre. Han flyttet til Norge som 20 åring, og har nå bodd i Norge i 20 år. Han har aldri lært seg norsk, snakker bare engelsk og er veldig opptatt av Australia. Derfor oppfatter jeg ham ikke som norsk. Han er australsk med norsk tilknytning. Hva slags pass han har har jeg ikke spurt om.

Så jeg vil si at det handler mye om en persons egen oppfatning av identitet hva han eller hun er, ikke bare ytre omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    10

  • hidi, the scorpion

    8

  • Mary Poppins

    7

  • mariaflyfly

    5

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins

Deg tenker jeg på som norsk. Men jeg har en kollega som er vokst opp i Australia med norske foreldre. Han flyttet til Norge som 20 åring, og har nå bodd i Norge i 20 år. Han har aldri lært seg norsk, snakker bare engelsk og er veldig opptatt av Australia. Derfor oppfatter jeg ham ikke som norsk. Han er australsk med norsk tilknytning. Hva slags pass han har har jeg ikke spurt om.

Så jeg vil si at det handler mye om en persons egen oppfatning av identitet hva han eller hun er, ikke bare ytre omstendigheter.

''Så jeg vil si at det handler mye om en persons egen oppfatning av identitet hva han eller hun er, ikke bare ytre omstendigheter''

Jeg er veldig enig med deg her. Det er mye som spiller inn i hvilken nasjonalitet en person har, og som du sier så har personens egen oppfatning veldig mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Ingen av delene. Jeg tror du er en liten, transylvansk heks, som morer deg ved å skrive provoserende innlegg på dol.

;)

''Ingen av delene. Jeg tror du er en liten, transylvansk heks, som morer deg ved å skrive provoserende innlegg på dol.

;)''

Sitter og leser meg gjennom denne lange tråden, og det var jammen godt å lese din betraktning av trådstarter :-DDD

Snakk om kverulant og kranglefant!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''Ingen av delene. Jeg tror du er en liten, transylvansk heks, som morer deg ved å skrive provoserende innlegg på dol.

;)''

Sitter og leser meg gjennom denne lange tråden, og det var jammen godt å lese din betraktning av trådstarter :-DDD

Snakk om kverulant og kranglefant!!!!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...