Gå til innhold

Hvor mange betrakter meg som norsk? FU


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest sånn - det mener nå jeg :)

Jeg tror spørsmålene mine er ganske ærlige også.

Mine svar er også heeelt ærlige. Du liker dem bare ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    10

  • hidi, the scorpion

    8

  • Mary Poppins

    7

  • mariaflyfly

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Jeg har ikke ofret dette en kalori, men registrerer at du i den andre tråden synes veldig opptatt av å trekke skillelinjer mellom deg selv og en gruppe som du omtaler som"nordmenn", på en slik måte at det er lett å oppfatte dette som at du selv ikke ser på deg selv et medlem av nevnte gruppe.

Hvilken problemer har du som gjør at du føler at du må angripe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du er ute etter å krangle og jeg gidder ikke krangle mer med deg.

Kommer ikke til å svare deg noe mer heller, uansett hvilken tråd du måtte starte.

Du er rett og slett kunnskapsløs og patetisk:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Jaså og mener du da at du Færøyingen er på mere likefot med nordmenn enn f.eks. arabere?''

Det vil jeg tro. Men det har nok mer med kultur å gjøre enn hudfarge.

Jeg hadde en venninne fra Bergen for mange år siden, og ingen har sviktet meg så ille som hun gjorde. Antageligvis så mener du da at jeg ikke skal se på bergensere som likeverdige med mine andre venner og avsky dem i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Takk selvfølgelig er jeg norsk. Hvordan skal jeg forklare ellers når jeg er ute og reiser med norsk pass hva jeg er?

Dette med at du på død og liv SKAL og MÅ være norsk har tydeligvis "gått til hodet på deg".

Hvorfor er du ikke stolt av din islandske bakgrunn? Hvorfor fornekter du din islandske identitet?

*undrer meg*

Min mormor var helskotsk, dvs med skotsk mor og skotsk far. Hun flyttet så til Norge og giftet seg med en norsk mann. Min mor er derfor halvt skotsk, og jeg er kvart skotsk. Jeg er faktisk stolt av mine skotske aner.

Tror nesten du er den eneste jeg kjenner med innvandrebakgrunn som skammer seg over sitt opphav. Alle jeg har pratet med erkjenner, forteller om (og er stolt av) sin kulturelle bakgrunn.

Kanskje du bør gå i terapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

Jeg trenger ikke å ha samme meninger som DERE.

Hvis du ikke vil vite hvilke meninger, vi har, så bør du la være å spørre oss.

Hvilke meninger du har selv er irrelevante i denne forbindelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betrakter deg ikke som norsk. Du er islending.

Jeg betrakter ikke meg selv som norsk. Jeg er færøying.

Hva papirene viser spiller ingen rolle for meg. ;) Det er en følelsessak for meg :)

(og har ihvertfall ingenting med hudfarge å gjør)

Vet at mange er fullstendig uenige med meg, og det er helt greit, jeg uttaler meg bare om hva jeg rent personlig mener.

_Jeg_ kommer aldri til å bli norsk, hva andre måtte mene jeg er, er for meg helt irrelevant.

Mine barn er halvt færøyske og halvt norske. Basta bum! :)))))

''Jeg betrakter deg ikke som norsk. Du er islending.

Jeg betrakter ikke meg selv som norsk. Jeg er færøying.''

Heldiggriser!!! Jeg har vært på Island to ganger og har veldig lyst til å ta med meg kjæresten dit en gang. Færøyene står også høyt oppe på "ønsker å dra til"-lista - det ser så spennende og herlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Du er patetisk. Det er enenste svaret jeg har, og jeg bygger det på det du skrev for ca. et halvt år tilbake. Jeg vet ingenting om hvilken nick du har hatt før og det interesser meg ikke.

Så utrolig selvopptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Du er patetisk. Det er enenste svaret jeg har, og jeg bygger det på det du skrev for ca. et halvt år tilbake. Jeg vet ingenting om hvilken nick du har hatt før og det interesser meg ikke.

I all verden! Hvorfor svarer du meg saa surt? Sa jeg noe galt til deg?

Jeg lurte bare paa hvorfor du spurte og jeg sa bare at jeg betraktet deg som Islandsk, siden du har sagt det mange ganger foer.

Har vi snakket sammen for et halvt aar siden? Hva snakket vi om da? Jeg visste ikke at vi snakket sammen for et halvt aar siden.

Jeg har skjoent hvem du var foer, men det er foerst etter en traad her om dagen som jeg ikke deltok i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite å se på tv nå i påsken, så kvelden er nå reddet i hvertfall;)

Hehe... tror jeg foretrekker en bok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut ifra det du skriver i hovedinnlegget så er du i mitt hode islending.

Ut ifra det du skriver i resten av tråden synes jeg du er en særdeles usympatisk islending.

Jeg har ikke registrert hva du har skrevet og diskutert tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sånn - det mener nå jeg :))

Jaså og mener du da at du Færøyingen er på mere likefot med nordmenn enn f.eks. arabere? Du er jo nordisk og har sikkert blå øyne, mener det ene og det andre om det som andre har gjort osv.

''Jaså og mener du da at du Færøyingen er på mere likefot med nordmenn enn f.eks. arabere? Du er jo nordisk og har sikkert blå øyne, mener det ene og det andre om det som andre har gjort osv.''

Jeg mener at mennesker er på likefot uansett nasjonalitet, farge eller religion. Hvordan du, ut i fra det jeg har skrevet kan trekke en annen konklusjon aner jeg ikke. Om en araber føler seg som nordmann eller en islending føler seg som en danske eller en nordmann føler seg som en ire, er det heeeeelt greit for meg. Jeg skjønner rett og slett ikke "problemet". Men jeg forstår at noen (eller flere) må ha såret dine føleleser angående nasjonlitet og tilhørighet.

Frihet til å føle hva vi vil!

Med det takker jeg for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

Jeg har ikke ofret dette en kalori, men registrerer at du i den andre tråden synes veldig opptatt av å trekke skillelinjer mellom deg selv og en gruppe som du omtaler som"nordmenn", på en slik måte at det er lett å oppfatte dette som at du selv ikke ser på deg selv et medlem av nevnte gruppe.

Du retter fokus på den rette problemstillingen.

Bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor mange mener at jeg er norsk selvom jeg er født og oppvokst på Island og har mine røtter og min familie der?''

Du er islandsk, men bor i Norge og har muligens norsk statsborgerskap for alt jeg vet.

Om jeg nå, i voksen alder, hadde flyttet til Island og bodd der resten av livet hadde jeg uansett vært norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he...

*lol*

Tror vi snart må lage en tråd om de særheter vi som dolere har vært vitne til opp gjennom historien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Dette med at du på død og liv SKAL og MÅ være norsk har tydeligvis "gått til hodet på deg".

Hvorfor er du ikke stolt av din islandske bakgrunn? Hvorfor fornekter du din islandske identitet?

*undrer meg*

Min mormor var helskotsk, dvs med skotsk mor og skotsk far. Hun flyttet så til Norge og giftet seg med en norsk mann. Min mor er derfor halvt skotsk, og jeg er kvart skotsk. Jeg er faktisk stolt av mine skotske aner.

Tror nesten du er den eneste jeg kjenner med innvandrebakgrunn som skammer seg over sitt opphav. Alle jeg har pratet med erkjenner, forteller om (og er stolt av) sin kulturelle bakgrunn.

Kanskje du bør gå i terapi?

Merkelige greier at jeg ikke kan være stolt av mitt opphav og være norsk likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

*lol*

Tror vi snart må lage en tråd om de særheter vi som dolere har vært vitne til opp gjennom historien...

Jeg trodde ikke det var mulig å ta seg selv så høytidelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...