Gå til innhold

Hvor mange betrakter meg som norsk? FU


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest sånn - det mener nå jeg :)

Ok så du er dansk? Dvs. Færøyene har dansk styre og du er da dansk statsborger per definisjon og synes det er greit å bli betraktet som dansk antar jeg.

''Ok så du er dansk? Dvs. Færøyene har dansk styre og du er da dansk statsborger per definisjon og synes det er greit å bli betraktet som dansk antar jeg.''

Nope! Jeg er færøysk, og har aldri og kommer aldri å betrake meg som dansk - uansett hva papirene viser. Trodde jeg hadde gjort det helt klart i mine innlegg! :)

Om jeg har norsk, færøysk eller dansk PASS spiller ingen rolle for meg. Jeg er KUN færøysk. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    10

  • hidi, the scorpion

    8

  • Mary Poppins

    7

  • mariaflyfly

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Du er bare sååå patetisk....

Du spør oss hva vi mener, og når vi mener noe så angriper du oss...?

Hva har min tro med ditt statsborgerskap å gjøre, spør jeg igjen!

Hvorfor betrakter du ikke andre enn kristne, blåøyde som nordmenn? Jeg er kristen med blå øyne og du greier ikke å si hvem jeg er. Jeg vil ikke til den samme himmelen som deg og dine likesinnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

Ingen av delene. Jeg tror du er en liten, transylvansk heks, som morer deg ved å skrive provoserende innlegg på dol.

;)

Jeg tror du har rett.

Hun er bare ute etter å starte krangler, hun setter frem et spørsmål om hva vi mener, men vil ikke akseptere at vi har ha andre meninger enn de hun selv har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Nei jeg har ingen linker om min nasjonalitet? Hvor skulle den være?

*LOL*

Jeg mente en link til meldingen(e) hvor noen skriver at "du ikke føler deg hjemme i Norge".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så du er dansk? Dvs. Færøyene har dansk styre og du er da dansk statsborger per definisjon og synes det er greit å bli betraktet som dansk antar jeg.

Er det nødvendig å forsøke å dra i gang krangler gang på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Ok så du er dansk? Dvs. Færøyene har dansk styre og du er da dansk statsborger per definisjon og synes det er greit å bli betraktet som dansk antar jeg.''

Nope! Jeg er færøysk, og har aldri og kommer aldri å betrake meg som dansk - uansett hva papirene viser. Trodde jeg hadde gjort det helt klart i mine innlegg! :)

Om jeg har norsk, færøysk eller dansk PASS spiller ingen rolle for meg. Jeg er KUN færøysk. :))

Og da betrakter du meg som kun islandsk, uansett papirer. Du er dansk per definisjon på papirer og siden kan du føle så mye du vil. Det endrer ikke den lovmessige oppfatningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Jeg tror du har rett.

Hun er bare ute etter å starte krangler, hun setter frem et spørsmål om hva vi mener, men vil ikke akseptere at vi har ha andre meninger enn de hun selv har.

Jeg trenger ikke å ha samme meninger som DERE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Er det nødvendig å forsøke å dra i gang krangler gang på gang?

Hva betyr dette? Hvis det ikke er greit med diskusjoner så hopper du over trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Er det nødvendig å forsøke å dra i gang krangler gang på gang?

Det er lite å se på tv nå i påsken, så kvelden er nå reddet i hvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

*LOL*

Jeg mente en link til meldingen(e) hvor noen skriver at "du ikke føler deg hjemme i Norge".

Det har ikke stått i tråden i det hele tatt, men bare i segundas eget hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sånn - det mener nå jeg :)

Og da betrakter du meg som kun islandsk, uansett papirer. Du er dansk per definisjon på papirer og siden kan du føle så mye du vil. Det endrer ikke den lovmessige oppfatningen.

''Du er dansk per definisjon på papire''

Hvor har du dette fra? Hva vet du om hvilket pass jeg har? Og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner sinnet ditt? Jeg har da ikke sagt at ikke du (og loven) kan definere deg som nordmann. Du må gjerne definere meg som dansk, det spiller absolutt INGEN rolle for meg. Jeg er færøying i hjerte og skinn.

Du spurte - jeg svarte! Er ikke det en ærlig sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Og da betrakter du meg som kun islandsk, uansett papirer. Du er dansk per definisjon på papirer og siden kan du føle så mye du vil. Det endrer ikke den lovmessige oppfatningen.

Nå var vel spørsmålet hva folket betraktet deg som, ikke hva papirene sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Jeg føler selv at jeg står på likefot med nordmenn, og at det er irriterende når noen tror at jeg ikke føler meg hjemme i Norge. ''

Jammen føler jeg meg på likfot med nordmenn jeg også, og jammen føler jeg eg som hjemme i Norge (også).

Jaså og mener du da at du Færøyingen er på mere likefot med nordmenn enn f.eks. arabere? Du er jo nordisk og har sikkert blå øyne, mener det ene og det andre om det som andre har gjort osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Hvorfor spoer du om det? Spiller det noen rolle? Jeg har betraktet deg som islandsk siden den gang du hadde et annet nick og uttallige ganger understreket at du var fra Island. Er ikke det naturlig?

For min del kan du kritisere nordmenn saa mye du vil. Det plager ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Du er dansk per definisjon på papire''

Hvor har du dette fra? Hva vet du om hvilket pass jeg har? Og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner sinnet ditt? Jeg har da ikke sagt at ikke du (og loven) kan definere deg som nordmann. Du må gjerne definere meg som dansk, det spiller absolutt INGEN rolle for meg. Jeg er færøying i hjerte og skinn.

Du spurte - jeg svarte! Er ikke det en ærlig sak?

Jeg tror spørsmålene mine er ganske ærlige også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvorfor betrakter du ikke andre enn kristne, blåøyde som nordmenn? Jeg er kristen med blå øyne og du greier ikke å si hvem jeg er. Jeg vil ikke til den samme himmelen som deg og dine likesinnede.

Jeg vil _ikke_ til din himmel heller...

Skjønner fremdeles ikke hvorfor du trekker min tro inn i ditt statsborgerskap.

Det kan du vel neppe klare å definere heller:( Patetisk er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hvorfor spoer du om det? Spiller det noen rolle? Jeg har betraktet deg som islandsk siden den gang du hadde et annet nick og uttallige ganger understreket at du var fra Island. Er ikke det naturlig?

For min del kan du kritisere nordmenn saa mye du vil. Det plager ikke meg.

Du er patetisk. Det er enenste svaret jeg har, og jeg bygger det på det du skrev for ca. et halvt år tilbake. Jeg vet ingenting om hvilken nick du har hatt før og det interesser meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ofret dette en kalori, men registrerer at du i den andre tråden synes veldig opptatt av å trekke skillelinjer mellom deg selv og en gruppe som du omtaler som"nordmenn", på en slik måte at det er lett å oppfatte dette som at du selv ikke ser på deg selv et medlem av nevnte gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jaså og mener du da at du Færøyingen er på mere likefot med nordmenn enn f.eks. arabere? Du er jo nordisk og har sikkert blå øyne, mener det ene og det andre om det som andre har gjort osv.

''Jaså og mener du da at du Færøyingen er på mere likefot med nordmenn enn f.eks. arabere?''

Det vil jeg tro. Men det har nok mer med kultur å gjøre enn hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg vil _ikke_ til din himmel heller...

Skjønner fremdeles ikke hvorfor du trekker min tro inn i ditt statsborgerskap.

Det kan du vel neppe klare å definere heller:( Patetisk er du!

Du er ute etter å krangle og jeg gidder ikke krangle mer med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...