Gå til innhold

Hva var galt med dette, Webmaster?

Gjest blir nok slettet dette også... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, det må begripeligevis være minst to personer for å debattere....

Med vennlig hilsen

Det har du rett i. For at det skal bli lange diskusjoner så kreves det jo at ingen gir seg :-) Men du gir deg i hvert fall aldri:-)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• Dorthe

9

• hidi, the scorpion

6

• Colette

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda
Skrevet

Pøh. Våre nye nordmenn er ekstremt opptatt av horer, og ser dem overalt. De er ikke redde for å la jenter vite hva de synes heller.

Hadde du vært en 17 år gammel jente med langt lyst hår ville du kanskje hatt en smule grunn til å uttale deg.

Ingen grunn til å være overliberal her, du aner faktisk ikke hva du snakker om, for du har aldri opplevd å være i målgruppa.

Jeg vet ikke hvem du definerer som nye nordmenn, men jeg har aldri truffet noen som er ekstremt opptatt av horer. Uansett alder, kjønn, opprinnelse eller noe annet.

Skrevet

Men kaller ungene deg det? Du hadde tatt dem hvis noen av elevene hadde kalt deg det, hadde du ikke? Jeg blir lynforbannet når noen kaller andre for det, det er ikke akseptabelt å si.

Nei, ikke det jeg har hørt iallefall ;)

Det går mest på at de kaller hverandre for det (heldigvis fåtallet av barna som bruker slike ord).

Skrevet

Det er foreldrene som må stoppe slike "ord"!

I mitt hus bannes det ikke, og om de bannet, så var de raske til å si unnskyld;)

Nå er barna voksne, og de banner ikke;) Mulig de gjør det avogtil i skjul, men ikke når vi prates:)

Klart det er de voksne som må stoppe slike ord - og det er synd ikke alle voksne er sitt ansvar bevisst her..

Hjemme hos oss er det heller ikke lov til å banne, og hadde noen kalt hverandre "hore" her hjemme, så hadde det sannelig blitt månelyst! På samme måten er det hjemme hos mine muslimske venner - heldigvis :)

Skrevet

Jeg har fått motsatt melding !

Og barn er forskjellige. Noen barn bare MÅ prøve å banne ute selv om de ikke gjør det hjemme. Andre barn banner verken ute eller hjemme. Jeg tror ikke automatisk at barn som banner ikke blir snakka til av foreldrene sine. Hadde det bare vært så enkelt ;)

Skrevet

Nei, ikke det jeg har hørt iallefall ;)

Det går mest på at de kaller hverandre for det (heldigvis fåtallet av barna som bruker slike ord).

Min kalte nonnen på skolen det, da trodde jeg at jeg skulle daue. Det var direkte pinlig ;)

Skrevet

Min kalte nonnen på skolen det, da trodde jeg at jeg skulle daue. Det var direkte pinlig ;)

Oh shit ;-))))

hidi, the scorpion
Skrevet

Klart det er de voksne som må stoppe slike ord - og det er synd ikke alle voksne er sitt ansvar bevisst her..

Hjemme hos oss er det heller ikke lov til å banne, og hadde noen kalt hverandre "hore" her hjemme, så hadde det sannelig blitt månelyst! På samme måten er det hjemme hos mine muslimske venner - heldigvis :)

'' På samme måten er det hjemme hos mine muslimske venner - heldigvis :)''

Det tror jeg så absolutt;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Og barn er forskjellige. Noen barn bare MÅ prøve å banne ute selv om de ikke gjør det hjemme. Andre barn banner verken ute eller hjemme. Jeg tror ikke automatisk at barn som banner ikke blir snakka til av foreldrene sine. Hadde det bare vært så enkelt ;)

'' Jeg tror ikke automatisk at barn som banner ikke blir snakka til av foreldrene sine. Hadde det bare vært så enkelt ;)''

Det tror ikke jeg heller. Men om de klarer å la være å banne hjemme, så vet vi at de kan klare det i andre situasjoner også, for de har lært å begrense seg;)

Skrevet

Det er jo du som bruker begrepet PK, og du som valgte den betydningen av det.

Nei, det var ikke jeg som har definert betydnignen av PK.

Skrevet

Så det å mene det samme som Sør her gjør, betyr at man kun opptrer "politisk korrekt" fordi det er et mål i seg selv? Du skjønner vel at det blir for dumt å ha dette som argument for at du har rett? Jeg vil tro de fleste oppegående mennesker mener noe fordi de faktisk mener det?

''Så det å mene det samme som Sør her gjør, betyr at man kun opptrer "politisk korrekt" fordi det er et mål i seg selv?''

Ja.

Det er påfallende hvordan enkelte, i enhver diskusjon, *alltid* har såkalte "politisk korrekte" meninger. I debatten om burka er man for at kvinnen skal kunne få bestemme bekledning SELV. Derimot er man selvfølgelig I MOT prosititusjon. Her ignorerer man glatt kvinnens rett til SELV Å BESTEMME over egen kropp. For eksempel.

Skrevet

''Så det å mene det samme som Sør her gjør, betyr at man kun opptrer "politisk korrekt" fordi det er et mål i seg selv?''

Ja.

Det er påfallende hvordan enkelte, i enhver diskusjon, *alltid* har såkalte "politisk korrekte" meninger. I debatten om burka er man for at kvinnen skal kunne få bestemme bekledning SELV. Derimot er man selvfølgelig I MOT prosititusjon. Her ignorerer man glatt kvinnens rett til SELV Å BESTEMME over egen kropp. For eksempel.

En stor del av de prostituerte er menn, men du skal ha for forsøket.

Skrevet

Nei, det var ikke jeg som har definert betydnignen av PK.

Det er du som bruker en åpenbart meningsløs frase.

Skrevet

'' Jeg tror ikke automatisk at barn som banner ikke blir snakka til av foreldrene sine. Hadde det bare vært så enkelt ;)''

Det tror ikke jeg heller. Men om de klarer å la være å banne hjemme, så vet vi at de kan klare det i andre situasjoner også, for de har lært å begrense seg;)

De kan klare det, ja - men det er vel ikke alltid slik at de VIL klare det? Viktig å framstille seg som tøff, kul etc...

Skrevet

Ja.

Det virker som du tror alle muslimske kvinner går med hijab fordi de er tvunget til det? Om så var, så skjønner jeg hvorfor du drar sammenligninger til prostitusjon og bestemmelse over egen kropp.

Nå er det vel ikke så mange her inne som roper hurra fordi enkelte kvinner går i burka? Noe annet er det selvsagt med hijab. Svært mange muslimske kvinner går med dette hodeplagget fordi de ønsker det selv. Noen føler seg kanskje også tvunget til å gå med det, men man skal ikke automatisk tro at slike ting alltid skjer under tvang. Istedetfor å nekte muslimske kvinner å bruke hijab kan man kanskje jobbe for å styrke kvinners rett til selvbestemmelse på generell basis?

Dette handler altså ikke om å være politisk korrekt, men om å se det helhetlige bildet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...