Gå til innhold

Noen andre som reagerer på reklamen?

Anbefalte innlegg

Gjest vil heller ikke
Skrevet

''Tør jeg spørre hvor gamle ungene dine er''

Min yngste er 13 og vet godt hva orgasme er, ihvertfall i teorien. Det har dem snakket om på skolen. Jeg har heller ikke hatt noen problem med å forklare hva det var, om hun hadde spurt.

Orgasme som tilfredstillelse av seg selv har ikke vi pratet om enda. Kun at det er som et resultat av det å lage barn.

Det å måtte begynne å ha en lang avhandling forann tv pga. en reklame, ja det ønsker vi ikke.

Når vi har slike pratestunder liker vi rolige settinger og god tid.

Gjest vil heller ikke
Skrevet

Det "noe" hun kjører over er en ferist, og jeg synes reklamen er herlig!!!

Hva er så galt med at familien får vite om orgasmer og selvtilfredsstillelse? Det er jo en fantastisk og naturlig ting :)

Fortell meg da hvor gammelt ditt barn var når du fortalte om tilfredstillelse av seg selv .Og Ville du begynt å fortelle det forann reklamen når dere egentlig skulle sett et tvprogram?

Skrevet

Fortell meg da hvor gammelt ditt barn var når du fortalte om tilfredstillelse av seg selv .Og Ville du begynt å fortelle det forann reklamen når dere egentlig skulle sett et tvprogram?

Barna våre er 4, 9 og 10 år gamle. Alle vet at det er godt å kose med tissen - det har de funnet ut helt av seg selv ;)

Vi har snakket litt om det å kose med seg selv, og at det er helt greit, men ikke når man sitter på stua sammen med andre.

Barna har ikke sett denne reklamen, så vidt jeg vet, men om de hadde gjort det, og om de hadde kommentert det, så hadde jeg sikkert sagt noe om at hun i reklamen fant en måte å kose med tissen på.

Orgasme har jeg vel ikke nevnt for dem enda, men vil ikke ha noe problem med å snakke med dem om det. Som regel så kommer slike ting opp enten fordi ungene spør, eller fordi de leser/ser noe som trigger nysgjerrigheten. Da snakker vi litt om det.

Samtalene er aldersadekvate, og man merker lett om ungene synes de får for mye informasjon, eller om de sitter igjen med flere spørsmål enn svar.

Vår tanke er at det er bedre at ungene får vite fakta fra oss, enn at de skal tro at alt de hører fra jevnaldrende er det som er riktig - for det er det jo ikke bestandig.

Skrevet

Hva hvis _mange_ reagerer? Jeg personlig hater all form for reklame, burde være totalt forbudt:(

Alkohol og røykreklame ble forbudt, lurer på hvor lang tid det går før forbudet også omfatter fastfood industrien?

''Jeg personlig hater all form for reklame, burde være totalt forbudt:(''

Det hadde jo ikke vært noe problem, men da hadde man måttet skru opp prisen på tv/kabel betraktelig, for ikke å snakke om prisen på avsier, blader. OG INTERNETT!

Skrevet

Orgasme som tilfredstillelse av seg selv har ikke vi pratet om enda. Kun at det er som et resultat av det å lage barn.

Det å måtte begynne å ha en lang avhandling forann tv pga. en reklame, ja det ønsker vi ikke.

Når vi har slike pratestunder liker vi rolige settinger og god tid.

''Det å måtte begynne å ha en lang avhandling forann tv pga. en reklame, ja det ønsker vi ikke.''

Men det trenger dere da vel ikke? Det enkleste er ofte det beste, og en kjapp og enkel forklaring er da som oftest nok - det er ihvertfall min erfaring.

Men kanskje ikke så rart at et barn fortsetter å grave og spørre når det skjønner at dette er skikkelig tabu og flaut?

Gjest Elextra
Skrevet

Hva hvis _mange_ reagerer? Jeg personlig hater all form for reklame, burde være totalt forbudt:(

Alkohol og røykreklame ble forbudt, lurer på hvor lang tid det går før forbudet også omfatter fastfood industrien?

''Jeg personlig hater all form for reklame, burde være totalt forbudt:(''

Mener du det alvorlig? Ville du være villig til å betale det aviser, TV og nettilgang m.m. da ville kostet?

For ikke å snakke om hvor mye skjulte reklamebudskap det da ville bli. Selv reagerer jeg mye mer på redaksjonell/skjult reklame enn på tydelig reklame. Forsåvidt har jeg egentlig ikke så mye mot reklame så lenge jeg kan velge om jeg vil feste meg ved den eller ikke.

Skrevet

Jeg sender ikke signal om at det er skummelt eller ekkelt. Det er barnet selv som reagerer slik. vi sitter ikke og ler forann tvreklamen . Barnet blir brydd og vet ikke helt hva hun skal gjøre .Kjempeflau. Hun er absolutt ikke klar for å få sex inn i stua via tv enda. Og for min egen del så vil jeg ikke at ting skal være hemmelig, men heller ikke ha det inn som reklame på en kveld vi sitter og skal kose oss forann tv. Slike forklaringer som sex trenger bør taes i helt andre settinger.

Derfor spør jeg om alder. Hvis du har større barn som er kommet i ungdomskole alder stiller nemlig saken seg anderledes enn det jeg prøver å fremstille med mitt svar.

Hvis du har barn overhodet da?

men barn har da blitt flaue til alle tider? Jeg husker at jeg ble kjempeflau hvis jeg så noen som kysset på TV. Det hadde enda gått an hvis jeg hadde vært alene, men at _foreldrene_ mine også skulle sitte og se på denne kyssinga sammen med meg, syntes jeg var flaut.

Og min svigerinne sa til svigermor når hun så kyssing/klining på TV: "Mamma - ikke se!" Hun ville "skåne" moren sin for dette..;-)

Gjest Elextra
Skrevet

men barn har da blitt flaue til alle tider? Jeg husker at jeg ble kjempeflau hvis jeg så noen som kysset på TV. Det hadde enda gått an hvis jeg hadde vært alene, men at _foreldrene_ mine også skulle sitte og se på denne kyssinga sammen med meg, syntes jeg var flaut.

Og min svigerinne sa til svigermor når hun så kyssing/klining på TV: "Mamma - ikke se!" Hun ville "skåne" moren sin for dette..;-)

Hehe, sånt husker jeg også.

Og så flaut det var med bind- og ob-reklame på kino også!

Skrevet

Barna våre er 4, 9 og 10 år gamle. Alle vet at det er godt å kose med tissen - det har de funnet ut helt av seg selv ;)

Vi har snakket litt om det å kose med seg selv, og at det er helt greit, men ikke når man sitter på stua sammen med andre.

Barna har ikke sett denne reklamen, så vidt jeg vet, men om de hadde gjort det, og om de hadde kommentert det, så hadde jeg sikkert sagt noe om at hun i reklamen fant en måte å kose med tissen på.

Orgasme har jeg vel ikke nevnt for dem enda, men vil ikke ha noe problem med å snakke med dem om det. Som regel så kommer slike ting opp enten fordi ungene spør, eller fordi de leser/ser noe som trigger nysgjerrigheten. Da snakker vi litt om det.

Samtalene er aldersadekvate, og man merker lett om ungene synes de får for mye informasjon, eller om de sitter igjen med flere spørsmål enn svar.

Vår tanke er at det er bedre at ungene får vite fakta fra oss, enn at de skal tro at alt de hører fra jevnaldrende er det som er riktig - for det er det jo ikke bestandig.

''Samtalene er aldersadekvate, og man merker lett om ungene synes de får for mye informasjon, eller om de sitter igjen med flere spørsmål enn svar. ''

*he he* Dette får meg til å tenke på den gamle historien med denlille gutten som kom hjem en dag og spurte foreldrene sine "Hvor kommer jeg i fra?"

Foreldrene hadde bestemt seg for at når gutten spurte, skulle han få hele den usminkede sannhet. Men de ble overrasket over at spørsmålet kom så tidlig.

Men gutten fikk hele historien, og øyet ble barre større og større og forbauselsen var stor - noe slikt hadde han aldri kunnet forestille seg!

Da foreldrene endelig var ferdige, sa han: "ja det var litt av en historie! Per i klassen - han kommer fra Moss, han!"

Skrevet

Hehe, sånt husker jeg også.

Og så flaut det var med bind- og ob-reklame på kino også!

Åja! Men ingenting topper flauheten den gangen moren min lå på sykehus og jeg ble sendt avgårde på butikken for å kjøpe bind til henne... Og så slike skikkelige "kjerringbind", da! ;-)

Skrevet

Jeg sender ikke signal om at det er skummelt eller ekkelt. Det er barnet selv som reagerer slik. vi sitter ikke og ler forann tvreklamen . Barnet blir brydd og vet ikke helt hva hun skal gjøre .Kjempeflau. Hun er absolutt ikke klar for å få sex inn i stua via tv enda. Og for min egen del så vil jeg ikke at ting skal være hemmelig, men heller ikke ha det inn som reklame på en kveld vi sitter og skal kose oss forann tv. Slike forklaringer som sex trenger bør taes i helt andre settinger.

Derfor spør jeg om alder. Hvis du har større barn som er kommet i ungdomskole alder stiller nemlig saken seg anderledes enn det jeg prøver å fremstille med mitt svar.

Jeg tror at barn som skjønner hva sex og orgasme er synes det er steinflaut når det dukker opp på tv når foreldrene er i samme rommet uansett om de er 12 år eller 17 år. :o)

Skrevet

Jeg har en haug med unger, store og små. (To "kull") Og fortsatt mener jeg at dere kan gjøre mye ved å ikke gjøre noe nummer ut av det. Selv om hun er flau. Mine eldste kan og rødme og vri seg litt. Men fordi jeg aldri gjør noe nummer av det, og fortsatt snakker like vanlig, så kommer de over pinligheten. Og spør når de lurer på noe!

Det blir litt dumt å si at "man ikke vil ha slikt inn via tv...osv" fordi 50% av det som skjer på skjermen til enhver tid kan tolkes i den retninga. Med vilje! Selv sjamporeklame bygger på sex.

Har du ikke sett Herbal sin reklame med stønnende dame i dusjen? YESS YESS YEEEEEEESS....

Du sier at dere snakker om sex, men ikke i en slik setting. Hva slags setting trenger du for å snakke med barna om sex? Husker sjetteklasse på skolen, lærerinna skulle undervise om menstruasjon. Hun sendte guttene ut og plasserte alle jentene i ring rundt seg oppe ved kateteret... Det hele bar preg av at dette var noe skummelt, noe som ikke skulle nevnes høyt.. noe man ikke snakker om... Tausheten og pinligheten. Om noe som er verdens mest vanlige og naturlige ting. ALLE kvinner menstruerer. HVER måned over hele kloden. *sukker*

Så hva mener du med setting? Dempet lys, torden ute, bål i peisen og haisommermusikken i bakgrunnen? Eller på med legefrakken og munnbind, et stort Cappelens leksikon og hansker?

Om hun vet hva sex er, så vil unektelig spørsmålet HVORFOR gidder noen å gjøre "det der"??? trenge seg på. Og hvorfor gjør de det UTEN å ha med partneren...? (onani)

Hvorfor er orgasme så pinlig for deg at DU reagerer og skylder på at ungen blir flau?

Skrevet

''Fortell meg da hvor gammelt ditt barn var når du fortalte om tilfredstillelse av seg selv''

Er det noe man forteller barna om? Det finner man ut av selv er min mening. Vi snakket i alle fall aldri om onani hjemme og jeg fant da fint ut av det på egenhånd.

Gjest t-jenta
Skrevet

Tør jeg spørre hvor gamle ungene dine er? Min jente på 12 år har ikke fått høre hele prosessen med orgasmer enda, vi har nok med å snakke om sex mellom to som elsker hverandre.

Vi ønsker ikke å måtte ta opp dette teamet når vi skal kose oss forann et tvprogram.

Er du sikker på at hun ikke vet hva en orgasme er? Jeg har tilfredstilt meg selv siden jeg var 10 år, helt uten at foreldrene mine forklarte det for meg. ;) Det er flere tiår siden, og det var mye mindre snakk om sex i media da. Jeg visste likevel utmerket hva jeg holdt på med.

Skrevet

''Fortell meg da hvor gammelt ditt barn var når du fortalte om tilfredstillelse av seg selv''

Er det noe man forteller barna om? Det finner man ut av selv er min mening. Vi snakket i alle fall aldri om onani hjemme og jeg fant da fint ut av det på egenhånd.

Takk.

En stund lurte jeg på om det jeg hadde sviktet mitt ansvar som foresatt, gjennom manglede onani-info ;-)

Skrevet

Jeg syntes den var morsom. Tror heller ikke den sendes så tidlig at det er en stor fare for at far og mor må forklare de små hva orgasme er. (Det ville vært vanskelig.)

Skrevet

''Samtalene er aldersadekvate, og man merker lett om ungene synes de får for mye informasjon, eller om de sitter igjen med flere spørsmål enn svar. ''

*he he* Dette får meg til å tenke på den gamle historien med denlille gutten som kom hjem en dag og spurte foreldrene sine "Hvor kommer jeg i fra?"

Foreldrene hadde bestemt seg for at når gutten spurte, skulle han få hele den usminkede sannhet. Men de ble overrasket over at spørsmålet kom så tidlig.

Men gutten fikk hele historien, og øyet ble barre større og større og forbauselsen var stor - noe slikt hadde han aldri kunnet forestille seg!

Da foreldrene endelig var ferdige, sa han: "ja det var litt av en historie! Per i klassen - han kommer fra Moss, han!"

He, he :) Så langt har vi nok kommunisert over samme tema :)

Skrevet

Takk.

En stund lurte jeg på om det jeg hadde sviktet mitt ansvar som foresatt, gjennom manglede onani-info ;-)

Jentungen og jeg har snakket litt om mensen og jeg har tenkt å kjøpe hver sin bok til dem om puberteten, men å snakke med dem om onani - nei, der går grensa. :o) Noe får de finne ut selv altså. ;o)

Skulle de spørre skal de selvfølgelig få svar, men jeg kommer ikke til å sette meg ned og ta en alvorsprat om akkurat den saken nei.

Skrevet

Det eneste jeg har tenkt om den reklamen er at det må da være jævlig dårlig dempere på den bilen?!?

Skrevet

Jeg har bare tatt dette som humor. Snuppa på 10 ser ikke ut til at ho har reagert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...