Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Nei jeg er faktisk uenig. Jeg diskuterer ofte med mennesker som ikke krever en eller annen link til statistikk, men undersøker det selv hvis de er interessert. Å kreve at andre mennesker bruker tid til å finne frem noe du har lyst å lese er egoistisk.

og jeg diskuterer ofte med mennesker som har greie på statistikk og diverse uttalelser i motsetning til fleste dolere.

Hehe jaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Leser du det jeg skriver i det hele tatt? Eller har du bare bestemt deg for hva jeg mener, uten å bry deg hva jeg skriver?

''Jeg skrev at det er perverst (av Klassekampen/speer) å presentere mobbing som noe svarte gjør med hvite, akkurat som det er perverst å presentere voldtekt som noe kvinner gjør med menn.''

En forutsetning for at du skal skrive noe fornuftig svar til folk er at du faktisk LESER det de skriver.

''Jeg skrev at det er perverst (av Klassekampen/speer) å presentere mobbing som noe svarte gjør med hvite''

Så det mener du at Klassekampen gjør fordi om de lot ei hvit jente få komme til orde med sine opplevelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg skrev at det er perverst (av Klassekampen/speer) å presentere mobbing som noe svarte gjør med hvite''

Så det mener du at Klassekampen gjør fordi om de lot ei hvit jente få komme til orde med sine opplevelser?

Nei, fordi de ikke også slipper til representanter for "de som blir mobbet av hvite", som er en langt større gruppe. De får det derved til å se ut som "svarte mobber hvite" er normalen, nå det faktisk er unntaket på landsbasis.

Kan du ikke bare lese gjennom tråden, for jeg har skrevet akkurat dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Og det er noe du tror, har hørt eller har noen linker til? Jeg kjenner Osloskolene ganske godt og det du lirer av deg nå er Frp argumenter.

Først ber du om en link selv, slik som her:

''Og det er noe du tror, har hørt eller har noen linker til?''

Deretter skriver du dette:

''Å kreve at andre mennesker bruker tid til å finne frem noe du har lyst å lese er egoistisk''

Det blir litt morsomt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nei, fordi de ikke også slipper til representanter for "de som blir mobbet av hvite", som er en langt større gruppe. De får det derved til å se ut som "svarte mobber hvite" er normalen, nå det faktisk er unntaket på landsbasis.

Kan du ikke bare lese gjennom tråden, for jeg har skrevet akkurat dette før?

''Nei, fordi de ikke også slipper til representanter for "de som blir mobbet av hvite", som er en langt større gruppe. De får det derved til å se ut som "svarte mobber hvite" er normalen, nå det faktisk er unntaket på landsbasis''

Mener du virkelig at Klassekampen ikke slipper til sorte som mobbes av hvite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nei, fordi de ikke også slipper til representanter for "de som blir mobbet av hvite", som er en langt større gruppe. De får det derved til å se ut som "svarte mobber hvite" er normalen, nå det faktisk er unntaket på landsbasis.

Kan du ikke bare lese gjennom tråden, for jeg har skrevet akkurat dette før?

Hvor står det at de ikke slipper til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor står det at de ikke slipper til?

Artikkelen omhandler jo kun ""svarte" som mobber hvit" (selv om ca "98%" av de som mobber er hvite), som er som å lage en artikkel om voldtekt, og bruke en kvinne som voldtar en mann som eksempel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, fordi de ikke også slipper til representanter for "de som blir mobbet av hvite", som er en langt større gruppe. De får det derved til å se ut som "svarte mobber hvite" er normalen, nå det faktisk er unntaket på landsbasis''

Mener du virkelig at Klassekampen ikke slipper til sorte som mobbes av hvite?

Hvor mange slike artikler finner du i Klassekampen, altså, skolemobbing av "svarte", og at man er bekymret for at "svarte" er i mindretall på skolene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Først ber du om en link selv, slik som her:

''Og det er noe du tror, har hørt eller har noen linker til?''

Deretter skriver du dette:

''Å kreve at andre mennesker bruker tid til å finne frem noe du har lyst å lese er egoistisk''

Det blir litt morsomt ;-)

''Det blir litt morsomt ;-)''

Ikkesant ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Hvor mange slike artikler finner du i Klassekampen, altså, skolemobbing av "svarte", og at man er bekymret for at "svarte" er i mindretall på skolene?

Nå er vel ikke akkurat Klassekampen det beste eksempelet, men du har Benjaminsaken som naturlig fikk stor oppmerksomhet. Generelt kan du ikke si at det har vært lite fokus på sorte som mobbes av hvite, selv om det nok ikke er Klassekampen som har hatt mest fokus på det. På google nå oversvømmes alle linker av den siste saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpings!

Å presentere mobbing i Norge som noe som hvite blir utsatt av av "svarte" er en slik fordreining av sannheten at det blir perverst, når 98% av mobbingen begås av hvite.

Man tar gruppen som oftest utsettes for mobbing, og forsøker å gjøre dem til gjerningsmenn.

Les det SDD skriver.

"Å presentere mobbing i Norge som noe som hvite blir utsatt av av "svarte" er en slik fordreining av sannheten at det blir perverst, når 98% av mobbingen begås av hvite."

For noe tull!!

For dem som opplever det, er dette like reellt og "sant" som all annen form for mobbing!

Og denne typen mobbing eksisterer i høyeste grad i enkelte områder/miljøer!

"Man tar gruppen som oftest utsettes for mobbing, og forsøker å gjøre dem til gjerningsmenn."

Nei, man "tar ikke hele gruppen"! Men man setter fokuset på at det faktisk finnes gjerningsmenn innendenne gruppen også!

Men, som de fleste av oss leser mellom linjene, så gjelder dette selvsagt ikke for "alle" men et mindretall av enkeltpersoner - akkurat som når man sier at hvite generellt mobber svarte oftere, eller at fete barn blir mobbet oftere av tynne barn, enn omvendt..

Prinsippene bak mobbing, uansett årsak og miljø, er man ofte går etter den/de som er i mindretall, og dermed på en eller annen måte "skiller seg ut"

Ser man Norge under ett, så vil det selvsagt være færre invandrere og flere nordmenn = flere "hvite mobbere" og færre "invandrer ofre"

Men i et miljø dominert av innvandrere vil situasjonen lett bli omvendt! Fordi det da er de etnisk norske som skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Og det er noe du tror, har hørt eller har noen linker til? Jeg kjenner Osloskolene ganske godt og det du lirer av deg nå er Frp argumenter.

'' Jeg kjenner Osloskolene ganske godt''

Ja, du er vel ekspert på det og du;) *Knegg*

Les forøvrig statistikken jeg linket til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Ja, men i omtrent hele resten av landet er det omvendte sant.

Sannheten er at de fleste hvite som blir mobbet i Norge blir mobbet av andre hvite.

Nå er det ikke det DENNE saken dreier seg om. Vennligst hold deg til tema. Hvis ikke, start en ny tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angrep er det beste forsvar?

Man hyler opp om "rasisme" uten at noen faktisk har brukt ordet?

Men ja, selvsagt er det rasisme når man KUN skriver om de gangene hvite blir mobbet, men ikke nevner at langt flere svarte blir mobbet hver eneste dag.

"Men ja, selvsagt er det rasisme når man KUN skriver om de gangene hvite blir mobbet, men ikke nevner at langt flere svarte blir mobbet hver eneste dag."

Herregud mann...

"Alle" vet jo allerede at rasisme mot invandrere eksisterer i høyeste grad. Og det er vel stort sett den problemstillingen vi er vant til å høre om.

Så hvorfor skal dette på død og liv måtte nevnes i en, av forholdsvis få, artikler som dreier seg om at det også finnes en motsatt problemstilling?

Noen ganger virker det som du motargumenterer bare for motargumentets skyld. Også surrer du deg helt bort i kverulering og fokusering på enkelt ord og løsrevne setninger istedet for å diskutere saken kjerne...

Tror mange begynner å bli litt lei av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Og derfor reagerer mange mer på at sorte mobber hvite enn at hvite mobber sorte''

Nei, det er ikke det tråden handler om. Jeg tror ingen som har engasjert seg i tråden reagerer mer på at hvite blir mobbet.

Det det reageres på her er Sør`s holdning til at noe som er et problem for noen skal legges lokk på, fordi det motsatte problemet er større.

En hvit jente som har opplevd rasisme, skal ikke få uttale seg fordi hun er i mindretall.

Sør angriper ytringsfriheten.

Da jeg klikka meg inn på denne tråden i går var den ekstremt lang. Jeg leste kun et par innlegg før jeg svarte, og kritiserte ikke dere som kritiserer Sør.

''En hvit jente som har opplevd rasisme, skal ikke få uttale seg fordi hun er i mindretall.''

Er det det han skriver? Jeg har som sagt ikke lest disse hundre-og-ørten innleggene, men det vil i så fall overraske meg om han vil nekte henne å uttale seg.

Kjenner jeg Sør rett er det de som kaster seg på oppslag som dette og bruker det mot innvandrere generelt han kritiserer, ofte de samme som gir en lang beng i å kommentere det når rasismen går andre veien - altså den vanlige veien, og ikke jenta som forteller at hun har blitt mobbet fordi hun er hvit.

For øvrig er det ikke til å fatte at noen blir overrasket over at også innvandrere mobber. Drittsekker finner du i alle leire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg klikka meg inn på denne tråden i går var den ekstremt lang. Jeg leste kun et par innlegg før jeg svarte, og kritiserte ikke dere som kritiserer Sør.

''En hvit jente som har opplevd rasisme, skal ikke få uttale seg fordi hun er i mindretall.''

Er det det han skriver? Jeg har som sagt ikke lest disse hundre-og-ørten innleggene, men det vil i så fall overraske meg om han vil nekte henne å uttale seg.

Kjenner jeg Sør rett er det de som kaster seg på oppslag som dette og bruker det mot innvandrere generelt han kritiserer, ofte de samme som gir en lang beng i å kommentere det når rasismen går andre veien - altså den vanlige veien, og ikke jenta som forteller at hun har blitt mobbet fordi hun er hvit.

For øvrig er det ikke til å fatte at noen blir overrasket over at også innvandrere mobber. Drittsekker finner du i alle leire.

''Kjenner jeg Sør rett er det de som kaster seg på oppslag som dette og bruker det mot innvandrere generelt han kritiserer, ofte de samme som gir en lang beng i å kommentere det når rasismen går andre veien ''

Han gjør det _også_, og han skal ha absolutt honnør for det, både i denne og andre tråder.

Det som jeg synes er et problem, er at det kan virke som om han er redd for at _alle_ som kommenterer i en slik tråd er i nevnte kategori, og debatterer deretter. Det er ganske frustrerende å bli møtt med samme skyts som dem som mener at "de bør pelle seg hjem dit de kommer fra" osv.

Det er ganske mange (de fleste?) i denne tråden som absolutt ikke benekter at det er mer vanlig med mobbing av dem med mørk hudfarge, og som _selvsagt_ synes dette er fælt, men som mener at man kan ha to tanker i hodet på én gang og dermed også se individet i et nyhetsoppslag eller i en historie som en mor forteller om sin egen sønn og ungene i bakgården.

Rett skal være rett - Sør gjentar gang på gang at mobbing er galt uansett. Men dette synspunktet kan fort komme i bakgrunnen med de stadige kommentarene om at det ikke er 'representativt' med svarte som mobber hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Først ber du om en link selv, slik som her:

''Og det er noe du tror, har hørt eller har noen linker til?''

Deretter skriver du dette:

''Å kreve at andre mennesker bruker tid til å finne frem noe du har lyst å lese er egoistisk''

Det blir litt morsomt ;-)

Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke har lyst å diskutere med overklassemegger som deg. Du har vært stygg mot meg både før og nå og bør forstå at det er best for deg å holde kjeft. Jeg er sint på deg i virkeligeheten, og synes ikke du er morsom. Du plaprer og sladrer om det du ikke har greie på, og jeg antar at du gjør det i RL også.

Tenk så populær du blir av å være ufin mot meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hehe jaha

Vet du hva. Jeg har faktisk lov å ha mine egne meninger uten å bli harselert med og møtt med ufine spydigheter.

Hvorfor gidder dere å drive denne populæritetskampen. Jeg har sagt at jeg har blitt såret og er sint i virkeligheten. Likevel driver dere på videre. Det defineres som mobbing. Når jeg opplever det slik så må dere ta det på alvor, ellers blir mobbingen virkelig ondskapsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

'' Jeg kjenner Osloskolene ganske godt''

Ja, du er vel ekspert på det og du;) *Knegg*

Les forøvrig statistikken jeg linket til.

Jeg jobber innenfor dette feltet, og kjenner godt til statistikken. Den viser meg hvor tullete diskusjonen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...