Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Oj!!! Da synes jeg du skulle tørke en katt inni der og saksøke produsenten etterpå! :-O

Holdninger til amerikanere i Norge grenser til rasisme. Hvorfor er nordmenn så sikre på at de har den eneste riktige måten å tenke på?

De som kritiserer amerikanere er oftest de som ikke har kommet til USA engang, og leser om noen ekstremtilfeller hvor en gjør noe og de andre 279 999 999 ikke.

Slik som denne tråden som handler om et eksempel som er like dumt som å bruke boken "Ikke uten min datter" som eksempel på at slik er alle iranske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Noen kommer i skolealder.

Men ikke 50% kommer i skolealder. Det finnes tredjegenerasjons unger som ikke snakker et ord før de begynner på skolen og det var det allerede for 20 år siden. Jeg har tre små nabounger som er født her og det eneste norske de kan si er katt katt før de drar kattene mine i halen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det slik du tenker?"

Det virker som det er slik han tenker, men han har kanskje ombestemt seg naa:)

Jeg har ikke sett et eneste innlegg i denne tråden som har noen argumenter eller grunn for å ombestemme meg fra det jeg hele tiden har hevdet:

1) Det er langt flere hvite som mobber svarte enn omvendt.

2) Man skal bruke representative eksempler når man diskuterer noe. Ikke la "en kvinne voldtok en mann" være representaivt i en diskusjon om voldtekt.

3) Det er ca 98% hvite i Norge, og 2% svarte. Det sier seg selv at de fleste mobbeofrene blir mobbet av hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Å herlighet. At det går an. Trådstarter skriver om EN ting som opptar henne. Er det regler for hva en skal skrive om? Hun påstår ikke at hun skal skrive om alle sider av mobbing. Hun skriver om EN ting/sak. Hvor mange ganger må folk forklare det for deg?

Hun skriver om en ting og får mange andre til å hoppe på og engasjere seg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Jeg har ikke sett et eneste innlegg i denne tråden som har noen argumenter eller grunn for å ombestemme meg fra det jeg hele tiden har hevdet:

1) Det er langt flere hvite som mobber svarte enn omvendt.

2) Man skal bruke representative eksempler når man diskuterer noe. Ikke la "en kvinne voldtok en mann" være representaivt i en diskusjon om voldtekt.

3) Det er ca 98% hvite i Norge, og 2% svarte. Det sier seg selv at de fleste mobbeofrene blir mobbet av hvite.

Ja, men du skjønner visst ikke at tråden handlet om svarte som mobber hvite? les hovedinnlegget en gang til, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Svarte/mørkhudede er da vitterlig i flertall. Ikke minst i Sør-Afrika.

Ja, det mener jeg også. Når vi tar med hele Asia og Afrika er de i klart flertall i forhold til Europeere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er en dråpe i havet.''

Da lurer jeg på hva man skal kalle de hvite i Norge?

I Norge er de hvite "det store flertallet".

I Europa er vi også det store flertallet. Ta med Russland, USA, Kandada og en del av Latin-Amerika.

Hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med statsminister er veldig interessant. Det er om å gjøre og nevne flest mulige steder at det er Jens Stoltenberg som er statsminister og ikke Siv Jensen selvom hun er lyst å bli det.

Jeg håper virkelig at det blir slik mange år til at JS blir statsminister og ikke SJ.

Dette kan vi faktisk være helt enig om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ja, det mener jeg også. Når vi tar med hele Asia og Afrika er de i klart flertall i forhold til Europeere.

Når du tar med hele Asia så finner du ikke mange mørkhudete der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du skjønner visst ikke at tråden handlet om svarte som mobber hvite? les hovedinnlegget en gang til, du.

Ja?

Det blir som å mistenkeliggjøre kvinner for å voldta menn, fordi man har funnet et eksempel på at det har skjedd.

Er det en grei vinkling for en artikkel? (Altså, uten å nevne at det motsatte skjer 50 ganger oftere?)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det mener jeg også. Når vi tar med hele Asia og Afrika er de i klart flertall i forhold til Europeere.

Du skrev svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Ja?

Det blir som å mistenkeliggjøre kvinner for å voldta menn, fordi man har funnet et eksempel på at det har skjedd.

Er det en grei vinkling for en artikkel? (Altså, uten å nevne at det motsatte skjer 50 ganger oftere?)

Med vennlig hilsen

Nå blir jeg bekymra for deg, altså. Er du virkelig så sta som du gir uttrykk for her? Du VIL bare ikke forstår hva trådstarter skriver om, vil du vel? Stakkars deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Jeg har ikke sett et eneste innlegg i denne tråden som har noen argumenter eller grunn for å ombestemme meg fra det jeg hele tiden har hevdet:

1) Det er langt flere hvite som mobber svarte enn omvendt.

2) Man skal bruke representative eksempler når man diskuterer noe. Ikke la "en kvinne voldtok en mann" være representaivt i en diskusjon om voldtekt.

3) Det er ca 98% hvite i Norge, og 2% svarte. Det sier seg selv at de fleste mobbeofrene blir mobbet av hvite.

'' Ikke la "en kvinne voldtok en mann" være representaivt i en diskusjon om voldtekt''

I traad som handler om at en kvinne voldtok en mann, saa skriver man selvfoelgelig om det at en kvinne voldtok en mann. Ganske naturlig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser bare det du vil se. Jeg presenterte en sak, og et problem, som vanligvis blir ignorert.

Ja, det er som å presentere at "kvinner voldtar menn" i en diskusjon om voltekt, uten å samtidig nevne at dette er et helt urepresentativt eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Ikke la "en kvinne voldtok en mann" være representaivt i en diskusjon om voldtekt''

I traad som handler om at en kvinne voldtok en mann, saa skriver man selvfoelgelig om det at en kvinne voldtok en mann. Ganske naturlig, synes jeg.

Men hvis artkkelen er om voldtekt, er det det eksempelet du synes det er greit å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja?

Det blir som å mistenkeliggjøre kvinner for å voldta menn, fordi man har funnet et eksempel på at det har skjedd.

Er det en grei vinkling for en artikkel? (Altså, uten å nevne at det motsatte skjer 50 ganger oftere?)

Med vennlig hilsen

''Det blir som å mistenkeliggjøre kvinner for å voldta menn, fordi man har funnet et eksempel på at det har skjedd''

Heldigvis saa er det slik at de fleste kan tenke selv, saa jeg maa si at jeg ikke er helt enig i den der gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Jeg har ikke sett et eneste innlegg i denne tråden som har noen argumenter eller grunn for å ombestemme meg fra det jeg hele tiden har hevdet:

1) Det er langt flere hvite som mobber svarte enn omvendt.

2) Man skal bruke representative eksempler når man diskuterer noe. Ikke la "en kvinne voldtok en mann" være representaivt i en diskusjon om voldtekt.

3) Det er ca 98% hvite i Norge, og 2% svarte. Det sier seg selv at de fleste mobbeofrene blir mobbet av hvite.

''Det er ca 98% hvite i Norge, og 2% svarte. Det sier seg selv at de fleste mobbeofrene blir mobbet av hvite.''

Og av de 2% svarte så er ikke indere eller sør-afrikanere med?

Det var du som sa at indere ikke er svarte... Er "svart" kun afrikaner for deg? Afrikaner med sort, ellr ulike brunnyanser i huden? For meg omfatter "svarte" alle som ikke ser "hvite" ut.

Og derfor mener jeg at de svarte er i flertall her i verden, og i følge din argumentasjon må det jo da være de som mobber mest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg bekymra for deg, altså. Er du virkelig så sta som du gir uttrykk for her? Du VIL bare ikke forstår hva trådstarter skriver om, vil du vel? Stakkars deg.

Jeg forstår utmerket godt hva trådstarter snakker om.

Det betyr ikke at jeg er enig med fokus. Det blir som å skrive om voldtekt, og når man skal gi et eksempel, så finner man en kvinne som voldtok en mann. Jada, det skjer, men det er ikke representativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...