Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest laffen den andre

Hvis du har private meldinger til Jesus, vennligst skriv det på Meldinger, og ikke til meg.

Ikke prøv deg på humor. Du er morsomt når humoren er ufrivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Ja, Dorthe, og selvsagt er det for j*vlig, men hvor mange skoler er det i Norge hvor hvite er i mindretall sammenlignet med hvor hvite er i flertall? 50 ganger flere skoler med hvite i flertall?

Poenget er selvsagt ikke at man skal overse at "svart mobber hvit", men at man skal sørge for å nevne hva som er vanligst, slik at man får en representativ artikkel.

Å *bare* nevne svarte som mobber hvite, er som å skrive en artikkel om mishandling i ekteskap, og KUN gi et eksempel på en kvinne som mishandler en mann.

Med vennlig hilsen

''Ja, Dorthe, og selvsagt er det for j*vlig, men hvor mange skoler er det i Norge hvor hvite er i mindretall sammenlignet med hvor hvite er i flertall? 50 ganger flere skoler med hvite i flertall?''

Men hvorfor skulle dette ha større interesse for Dorthe enn hennes eget barn? Hvorfor skulle ikke barnet til Dorthe og andre barn i samme situasjon fortjene en plass i media og her på dol?

Skal man bekjempe rasisme og mobbing, gjør man ikke det ved ensidig fokusering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett at de blir betegnet som "stakkars" og "grusomme".

Dessuten handler ikke det om at det er synd på de hvite elevene som må gå på skolen sammen med innvandrere, men at det generelt er et problem at det blir veldig mange innvandrere som snakker dårlig norsk når de begynner på skolen og at lærerne må konsentrere seg om å lære disse norsk i stedet for å lære de som allerede kan norsk å lese og skrive osv. Og dette handler ikke om hudfarge. Det kan være et like stort problem om det kommer en hvit tysker hit som ikke kan norsk.

Og mobbing handler om hudfargen til de som mobber? Eller mobbes?

Sannheten er nok at de fleste hvite som mobbes i Norge blir mobbet av andre hvite.

Hvorfor skal man da fokusere på de få tilfellene hvor mobberne er svarte?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Hvordan er dette noen som "bestemmer"?

Bestemmer du over meg når du skriver dine innlegg til meg?

Nei, jeg bestemmer ikke over deg. Det hadde jeg aldri klart. Hvis du hadde bestemt deg for at jorda er flat, så hadde du aldri gitt deg...

Men jeg reagerer på at du skriver at "det er mer mobbing av svarte enn hvite, så hvorfor det ikke blir nevnt? "Tråden handlet jo ikke om det! Det handlet om mobbing av hvite. Du må alltid blande inn andre ting, når noen har noe viktig å skrive om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snakker du om noe helt annet, for å flytte fokus. Og kommer med selvfølgeligheter ("rasisme er uavhengig av hvilken vei det går") (er det noen som ikke er enig i det?), men overser glatt at det er langt flere svarte som utsettes enn hvite.

Man vet jo at du har et poltisk formål i slike saker, og vi kan derfor forstå hvorfor du inntar debatten så unbalansert. Du er på en måte ikke interessert i selve saken. For det første er rasisme rasisme uavhengig av hvem som bli utsatt for den. Heri ligger ditt første problem: å akseptere at rasismen virker alle veier kødder til programmet ditt. For det andre peker artikkelen, som er grunnlaget for diskusjonen, på et ineressant fenomen. At et hvit person er i mindretall i en kultur i oslo og av den grunn velger å flytte - fordi det har ubehagelige omkostninger for henne. Hun flytter til en annen kultur i Oslo der det bare bor bleikfiser. At 98 % av landets befolkning er norske er irrelavant for saken. Det er også et bomskudd i en utvidet kontekst der man er interessert i å koble sosiale strukturer til f.eks integrasjons -og velferdspolitikk. Nesten alle innvandrere i hele helvetes landet bor i Groruddalen - og det er, enten du vil eller ikke, et problem. Sammenklumpingen nye nordmenn (og de som venter på å bli det)i Groruddalen har gjort dette området til et segregert og belastet sted.

Vi som har bodd i Groruddalen har i grunnen ventet på et slikt tilfelle. Interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syns jeg

Og mobbing handler om hudfargen til de som mobber? Eller mobbes?

Sannheten er nok at de fleste hvite som mobbes i Norge blir mobbet av andre hvite.

Hvorfor skal man da fokusere på de få tilfellene hvor mobberne er svarte?

Med vennlig hilsen

få tilfellene???? vis oss statistikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir disse svarte banket gule og blå? Truet med våpen? Blir de kalt hore og kuffar????

Nei, de blir filleristet av voksne, bedt om å dra til Afrika (selv om de aldri har vært der) og det som verre er, og de svarte blir gjerne behandlet som "horer". Og det er før man engang har begynt på muslim-hetsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Dorthe, og selvsagt er det for j*vlig, men hvor mange skoler er det i Norge hvor hvite er i mindretall sammenlignet med hvor hvite er i flertall? 50 ganger flere skoler med hvite i flertall?

Poenget er selvsagt ikke at man skal overse at "svart mobber hvit", men at man skal sørge for å nevne hva som er vanligst, slik at man får en representativ artikkel.

Å *bare* nevne svarte som mobber hvite, er som å skrive en artikkel om mishandling i ekteskap, og KUN gi et eksempel på en kvinne som mishandler en mann.

Med vennlig hilsen

Ja, man burde absolutt nevne i hver artikkel som omhandler fåtallet at dette egentlig ikke teller for de fleste er ikke sånn. Det burde stå en sånn advarsel nederst på siden slik det står på amerikanske mikrobølgeovner (ikke tørk katten din i mikrobølgeovnen).

For hver artikkel om lommemannen bør det stå nederst at dette ikke gjelder alle menn som går med bukser med lommer.

For hver artikkel som omhandler Jens Stoltenberg burde det stå at flertallet i Norge ikke er statsministre.

For hver artikkel som omhandler narkotika bør det stå at de fleste ikke bruke narkotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Og mobbing handler om hudfargen til de som mobber? Eller mobbes?

Sannheten er nok at de fleste hvite som mobbes i Norge blir mobbet av andre hvite.

Hvorfor skal man da fokusere på de få tilfellene hvor mobberne er svarte?

Med vennlig hilsen

Hvis du ikke liker det, klag til Klassekampen.

Redaktøren kan kontaktes her: http://www.klassekampen.no/kontakt_oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet jo at du har et poltisk formål i slike saker, og vi kan derfor forstå hvorfor du inntar debatten så unbalansert. Du er på en måte ikke interessert i selve saken. For det første er rasisme rasisme uavhengig av hvem som bli utsatt for den. Heri ligger ditt første problem: å akseptere at rasismen virker alle veier kødder til programmet ditt. For det andre peker artikkelen, som er grunnlaget for diskusjonen, på et ineressant fenomen. At et hvit person er i mindretall i en kultur i oslo og av den grunn velger å flytte - fordi det har ubehagelige omkostninger for henne. Hun flytter til en annen kultur i Oslo der det bare bor bleikfiser. At 98 % av landets befolkning er norske er irrelavant for saken. Det er også et bomskudd i en utvidet kontekst der man er interessert i å koble sosiale strukturer til f.eks integrasjons -og velferdspolitikk. Nesten alle innvandrere i hele helvetes landet bor i Groruddalen - og det er, enten du vil eller ikke, et problem. Sammenklumpingen nye nordmenn (og de som venter på å bli det)i Groruddalen har gjort dette området til et segregert og belastet sted.

Vi som har bodd i Groruddalen har i grunnen ventet på et slikt tilfelle. Interessant.

For et bomskudd - jeg har flere ganger i tråden skrevet at "rasisme er rasisme" uansett.

Les tråden først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Ja, man burde absolutt nevne i hver artikkel som omhandler fåtallet at dette egentlig ikke teller for de fleste er ikke sånn. Det burde stå en sånn advarsel nederst på siden slik det står på amerikanske mikrobølgeovner (ikke tørk katten din i mikrobølgeovnen).

For hver artikkel om lommemannen bør det stå nederst at dette ikke gjelder alle menn som går med bukser med lommer.

For hver artikkel som omhandler Jens Stoltenberg burde det stå at flertallet i Norge ikke er statsministre.

For hver artikkel som omhandler narkotika bør det stå at de fleste ikke bruke narkotika.

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mobbing handler om hudfargen til de som mobber? Eller mobbes?

Sannheten er nok at de fleste hvite som mobbes i Norge blir mobbet av andre hvite.

Hvorfor skal man da fokusere på de få tilfellene hvor mobberne er svarte?

Med vennlig hilsen

Og hvorfor skal man fokusere på kriminalitet når de fleste ikke er kriminelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

For et bomskudd - jeg har flere ganger i tråden skrevet at "rasisme er rasisme" uansett.

Les tråden først.

Dette var ikke noe bomskudd, derimot et meget godt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Ja, man burde absolutt nevne i hver artikkel som omhandler fåtallet at dette egentlig ikke teller for de fleste er ikke sånn. Det burde stå en sånn advarsel nederst på siden slik det står på amerikanske mikrobølgeovner (ikke tørk katten din i mikrobølgeovnen).

For hver artikkel om lommemannen bør det stå nederst at dette ikke gjelder alle menn som går med bukser med lommer.

For hver artikkel som omhandler Jens Stoltenberg burde det stå at flertallet i Norge ikke er statsministre.

For hver artikkel som omhandler narkotika bør det stå at de fleste ikke bruke narkotika.

Bra skrevet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bestemmer ikke over deg. Det hadde jeg aldri klart. Hvis du hadde bestemt deg for at jorda er flat, så hadde du aldri gitt deg...

Men jeg reagerer på at du skriver at "det er mer mobbing av svarte enn hvite, så hvorfor det ikke blir nevnt? "Tråden handlet jo ikke om det! Det handlet om mobbing av hvite. Du må alltid blande inn andre ting, når noen har noe viktig å skrive om...

Så hvis ikke du bestemmer over meg, hvordan kan du påstå at jeg bestemmer over noen?

Jeg svarer ved å sette innlegget i en kontekst: "Mobbing er et problem, men det er meget urepresentativt å finne eksempelet hvor svarte mobber hvite, når det vanlig er omvendt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke noe bomskudd, derimot et meget godt innlegg.

Bortsett fra at jeg ettertrykkelig har skrevet det motsatte enn det han påstår jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Han har jo en hobby!

Han driver dank på DOL og kverulerer og prøver å overbevise folk om at han vinner diskusjonen selv om han stort sett taper :-D

Fin hobby det ;-)

Det er ikke bra for blodtrykket å ha en slik "hobby". Begynn med frimerker i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Dorthe, og selvsagt er det for j*vlig, men hvor mange skoler er det i Norge hvor hvite er i mindretall sammenlignet med hvor hvite er i flertall? 50 ganger flere skoler med hvite i flertall?

Poenget er selvsagt ikke at man skal overse at "svart mobber hvit", men at man skal sørge for å nevne hva som er vanligst, slik at man får en representativ artikkel.

Å *bare* nevne svarte som mobber hvite, er som å skrive en artikkel om mishandling i ekteskap, og KUN gi et eksempel på en kvinne som mishandler en mann.

Med vennlig hilsen

Men det er jo slik at på landet hvor det finnes få innvandrerfamilier så blir de mye lettere opptatt av lokalbefolkningen. Og grunnen er jo at det ikke finnes så mange andre innvandrerfamilier slik at de kan lage sitt eget samfunn og de vil derfor også oppføre seg mer som norske. Og de aller fleste vil ikke bry seg om verken farge eller religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Bortsett fra at jeg ettertrykkelig har skrevet det motsatte enn det han påstår jeg mener?

Les innlegget på nytt. Du forstod tydeligvis intet av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man burde absolutt nevne i hver artikkel som omhandler fåtallet at dette egentlig ikke teller for de fleste er ikke sånn. Det burde stå en sånn advarsel nederst på siden slik det står på amerikanske mikrobølgeovner (ikke tørk katten din i mikrobølgeovnen).

For hver artikkel om lommemannen bør det stå nederst at dette ikke gjelder alle menn som går med bukser med lommer.

For hver artikkel som omhandler Jens Stoltenberg burde det stå at flertallet i Norge ikke er statsministre.

For hver artikkel som omhandler narkotika bør det stå at de fleste ikke bruke narkotika.

Og for hver artikkel hvor en kvinne blir voldtatt, må man skrive at kvinner kan voldta menn også?

Eller gjelder det bare når det passer "din vei"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...