Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

''jammen, kvinner voldtar menn også''

Når hørte du sist om at en kvinne voldtok en mann? DET er et ekstremeksempel.

At hvite blir mobbet på skoler der de er i fåtall er ikke sjeldent. Mange blir mobbet fordi de spiser svinekjøtt f.eks.

Det er kvinner som er dømt for det, og helt sikkert flere menn som ikke har fortalt/anmeldt det.

Og ja, jeg vet enkelte hvite blir mobbet; det er ikke vanskelig å finne eksempler. Poenget er at de ikke er representative.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Ja, og det er jo nettopp det som er problemet. De andre 49 historiene blir aldri fortalt, og enkelte tror jo at det "svarte som mobber hvite" er regelen, i stedet for unntaket.

Med fare for å gjenta meg selv...

Hvis vi sier at det har vært 100 rasismesaker i media det siste året. Hvor mange rasismesaker har det vært i media som har omhandlet at svarte mobber hvite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Men hva med hvite som mobber hvite og svarte som mobber svarte? Skal vi ikke fokusere på det også?

''Men hva med hvite som mobber hvite og svarte som mobber svarte? Skal vi ikke fokusere på det også?''

Selvsagt. På skolen til barna mine er det nulltoleranse for mobbing uansett hvem som mobber hvem. Det er jeg veldig glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det har helt sikkert skjedd, men er det det tilfellet man skal fokusere på, og gjøre representativt?''

Hvordan vet du at det kun er "tilfeller" av at svarte mobber hvite? Er det pga manglende omtale i mediene?

Fordi det er omtrent 50 ganger flere hvite enn svarte (runde tall), så selv om de mobbet døgnet rundt ville de ikke utgjort veldig mange tilfeller, sammenlignet med når 50 ganger så mange mobber de få.

Ren matemtikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Det har helt sikkert skjedd, men er det det tilfellet man skal fokusere på, og gjøre representativt?''

Hvordan vet du at det kun er "tilfeller" av at svarte mobber hvite? Er det pga manglende omtale i mediene?

Fordi det statistisk sett er så få svarte. Det er flere tilfeller hvor hvite blir mobbet av hvite enn der hvor hvite blir mobbet av svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes hvite som mobber hvite og svarte som mobber svarte også.

Ikke lag dette enda mer komplisert! *LOL*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kvinner som er dømt for det, og helt sikkert flere menn som ikke har fortalt/anmeldt det.

Og ja, jeg vet enkelte hvite blir mobbet; det er ikke vanskelig å finne eksempler. Poenget er at de ikke er representative.

Med vennlig hilsen

Hva med jenter som blir omskåret i Norge? De er i absolutt fåtall hvis vi regner med alle jenter i Norge, men jeg synes ikke det er greit likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Men hva med hvite som mobber hvite og svarte som mobber svarte? Skal vi ikke fokusere på det også?''

Selvsagt. På skolen til barna mine er det nulltoleranse for mobbing uansett hvem som mobber hvem. Det er jeg veldig glad for.

Det er det man skal diskutere, ikke enkelt saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Fordi det er omtrent 50 ganger flere hvite enn svarte (runde tall), så selv om de mobbet døgnet rundt ville de ikke utgjort veldig mange tilfeller, sammenlignet med når 50 ganger så mange mobber de få.

Ren matemtikk.

Men likevel er det verdt å omtales og nevnes, ikke sant? At svarte også mobber hvite?

Det er ingen grunn til å tie det ihjel bare fordi det forekommer sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk slik at når vi bor slik som jeg gjør så kjenner vi endel muslimer og vi vet at noen er snille og noen er det ikke. Det verste er at de krangler seg i mellom også fordi de tilhører forskjellige land og kulturer og de er slett ingen enartet gruppe. Likevel har de fleste en underlig oppdragelse på ungene sine. Så selv om de voksne krangler seg i mellom og det gir et speilbilde av ungene så holder ungene sammen når det kommer til å banke de hvite ungene

Nettopp.

Noen (flertallet) er greie og noen er drittsekker. Det gjelder de fleste grupper.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ikke lag dette enda mer komplisert! *LOL*

Med vennlig hilsen

Bare tenk på de med smale øyne som blir mobbet av dem med store øyne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med jenter som blir omskåret i Norge? De er i absolutt fåtall hvis vi regner med alle jenter i Norge, men jeg synes ikke det er greit likevel...

Du snakker om kvinnelig kjønnslemlestelse? ("Omskjæring" er et ord som bagatelliserer det.)

Hva er sammenhengen her? Jeg har da aldri sagt at det er OK at hvite mobbes, har jeg? Jeg har sagt at det er helt feil å fremstille dette som en "svart mobber hvit" representativ sak.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Med fare for å gjenta meg selv...

Hvis vi sier at det har vært 100 rasismesaker i media det siste året. Hvor mange rasismesaker har det vært i media som har omhandlet at svarte mobber hvite?

Rasismesaker omhandler vanligvis saker hvor de med makt har diskriminert minoriteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Fordi det er omtrent 50 ganger flere hvite enn svarte (runde tall), så selv om de mobbet døgnet rundt ville de ikke utgjort veldig mange tilfeller, sammenlignet med når 50 ganger så mange mobber de få.

Ren matemtikk.

Og så er det heller ikke slik alle hvite mobber alle svarte, eller omvendt. Det er snakk om avvikere i hver enkelt kategori. Så kan man jo spørre seg i hvilken kategori det finnes flest avvikere?

Er det i den hvite kategorien, eller det i den svarte hvor de fleste barn lider av PTSD og andre psykiske vansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men likevel er det verdt å omtales og nevnes, ikke sant? At svarte også mobber hvite?

Det er ingen grunn til å tie det ihjel bare fordi det forekommer sjeldnere.

Ingen sier at det skal ties ihjjel, men faktum er at det er det motsatte som skjer - at mobbing av svarte blir tiet ihjel, eller bagatellisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.

Noen (flertallet) er greie og noen er drittsekker. Det gjelder de fleste grupper.

Med vennlig hilsen

Men akkurat nå er det drittsekkene som blir diskutert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert eneste av eksemplene dine var noe annet enn skolemobbing, og det kommer i tillegg til skolemobbingen de utsettes for.

Ser du?

Det er som å lage en historie om at homofile elever mobber heterofile. Det har helt sikkert skjedd, men er det det tilfellet man skal fokusere på, og gjøre representativt?

Med vennlig hilsen

''bruke hijab osv på skolen, at de blir mobbet og blir kalt for svarting''

Jeg vil påstå at disse sakene dreier seg om skolemobbing.

Videre vil jeg påstå at det har vært signifikant flere saker i media som omhandler skolemobbing av svarte/innvandrere enn av hvite. Det er en sak som først har blitt omtalt nå i det siste selv om det har vært et problem i mange år.

Jeg vet om etnisk norske 3-åringer som er redde for å gå i barnehagen fordi de ikke får leke med de svarte barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Hvor har jeg skrevet/sagt det?

Det er (la oss si) 98 "svarte" som blir mobbet av hvite, og 2 hvite som blir mobbet av "svarte". ("Svarte" = utlendinger, muslimer, innvandrere, osv.)

Likevel er fokus på de 2 hvite, og ikke ETT ord nevnes om de 98 "svarte" som blir utsatt for det samme?

Derfor reagerer jeg. (Tallene er et gjetting på hudfarge for hele Norge.)

Med vennlig hilsen

''Det er (la oss si) 98 "svarte" som blir mobbet av hvite, og 2 hvite som blir mobbet av "svarte". ("Svarte" = utlendinger, muslimer, innvandrere, osv.)''

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Og så er det heller ikke slik alle hvite mobber alle svarte, eller omvendt. Det er snakk om avvikere i hver enkelt kategori. Så kan man jo spørre seg i hvilken kategori det finnes flest avvikere?

Er det i den hvite kategorien, eller det i den svarte hvor de fleste barn lider av PTSD og andre psykiske vansker.

De fleste svarte barn lider ikke av psykiske problemer. Det er ille nok med de som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det heller ikke slik alle hvite mobber alle svarte, eller omvendt. Det er snakk om avvikere i hver enkelt kategori. Så kan man jo spørre seg i hvilken kategori det finnes flest avvikere?

Er det i den hvite kategorien, eller det i den svarte hvor de fleste barn lider av PTSD og andre psykiske vansker.

Gjør de?

Man ville, uansett, trodd at det gjorde dem mer utsatt for mobbing, så kanskje det er enda verre for de "svarte"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...