Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest lillibeth

''Er du på vei til å oute meg nå også?''

Det er helt unødvendig. De som har vært på dol en stund forstår tegninga relativt fort når du fyrer deg opp.

Har skjønt det for lenge siden jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • frosken

    10

Mest aktive i denne tråden

Jeg er imponert av hvordan sør og du klarer å vri og vrenge på alt mulig. Kverulering kun for kveruleringens skyld.

Gi gjerne et eksempel hvor jeg vrir eller vrenger?

Jeg presenterer noe fra en annen vinkel. Det er ikke alltid like populært, men det norske samfunnet er så homogent at det nesten blir sjokk når man hører dissens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og?

Vi har da nordmenn av alle farger, og alle har rett til samme beskyttelse mot mobbing.

Med vennlig hilsen

''alle har rett til samme beskyttelse mot mobbing.''

Og likevel legger du det frem som at vi ikke skal snakke om de hvite som blir mobbet?

Det virker som om du ikke vil at vi skal fokusere på andre enn de svarte som lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Er du på vei til å oute meg nå også?''

Det er helt unødvendig. De som har vært på dol en stund forstår tegninga relativt fort når du fyrer deg opp.

Du trenger ikke å kommentere dette. Det er ikke sikkert du vet hva jeg sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Du trenger ikke å kommentere dette. Det er ikke sikkert du vet hva jeg sikter til.

Jeg kommenterer akkurat jeg har lyst til å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''alle har rett til samme beskyttelse mot mobbing.''

Og likevel legger du det frem som at vi ikke skal snakke om de hvite som blir mobbet?

Det virker som om du ikke vil at vi skal fokusere på andre enn de svarte som lider.

Hvor har jeg skrevet/sagt det?

Det er (la oss si) 98 "svarte" som blir mobbet av hvite, og 2 hvite som blir mobbet av "svarte". ("Svarte" = utlendinger, muslimer, innvandrere, osv.)

Likevel er fokus på de 2 hvite, og ikke ETT ord nevnes om de 98 "svarte" som blir utsatt for det samme?

Derfor reagerer jeg. (Tallene er et gjetting på hudfarge for hele Norge.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest syns jeg

Du trenger ikke å kommentere dette. Det er ikke sikkert du vet hva jeg sikter til.

dirigerer du omgivelsene din på samme måte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og tror du det skjer bare med hvite barn?

Det er utallige skoler hvor hvite er i stort flertall, og det er ikke bedre for de "svarte" der, nødvendigvis.

Jeg har hatt unger på skoler med flertall av mørke i alle år men det blir bare verre og verre og det blir mer og mer vanlig med våpen. Ikke kan jeg huske at det var så mye slosskamper for 20 år siden heller. Ungene mine har verken hatt kniver eller gunnere og det kjenner jeg ingen andre hvite unger som har hatt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er like galt samme hvem det går utover.

Så hvorfor skal det da kun presenteres som om det er svarte som mobber hvite, når det åpenbart er det motsatte som er vanligst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei deg har jeg ingenting å lære av. Jeg har ikke lyst å lære om privat plapring og outing.

Jeg synes absolutt ikke vi skal dra med oss diskusjoner fra Solsiden over hit. Du får holde deg til det som har blitt sagt på dol så skal jeg gjøre det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit at noen blir mobbet, selvsagt.

Jeg reagerer på fremstillingen at mobbing skal være noe sjokkerende. Det skjer hver eneste dag, og svært ofte mot "svarte" (utlendinger, innvandrere, muslimer). Og de tilfellene (som er i massivt overtall) er selvsagt (hvert for seg) like alvorlig som at en hvit person blir mobbet.

Hvorfor ikke bare skrive om mobbing da?

Med vennlig hilsen

Enig i at man helst bør skrive om mobbing generelt.

Grunnen til at man ikke gjør det i dette tilfellet er vel for å få frem at det faktisk også kan forekomme mobbing "andre veien" og at det bør bli et fokus på det også før det tar helt overhånd.

Det er jo liksom politisk ukorrekt å mobbe svarte, men fordi hvite stort sett er i flertall så er det mer greit å mobbe dem får jeg en følelse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg skrevet/sagt det?

Det er (la oss si) 98 "svarte" som blir mobbet av hvite, og 2 hvite som blir mobbet av "svarte". ("Svarte" = utlendinger, muslimer, innvandrere, osv.)

Likevel er fokus på de 2 hvite, og ikke ETT ord nevnes om de 98 "svarte" som blir utsatt for det samme?

Derfor reagerer jeg. (Tallene er et gjetting på hudfarge for hele Norge.)

Med vennlig hilsen

Nå er det fem hvite som får gå igjennom i bakgården jeg bor i da så jeg tror vi kan anta at det er mer enn to. Men her er det anmeldt til politiet og ungene kan ikke lenger gå på skolene i nærmiljøet pga mordtrusler og juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

uten å vite hva du kommenterer?

Hva veit vel du om hva jeg veit og ikke veit? Dette er et åpent forum, og folk står fritt til å kommentere de det vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Enig i at man helst bør skrive om mobbing generelt.

Grunnen til at man ikke gjør det i dette tilfellet er vel for å få frem at det faktisk også kan forekomme mobbing "andre veien" og at det bør bli et fokus på det også før det tar helt overhånd.

Det er jo liksom politisk ukorrekt å mobbe svarte, men fordi hvite stort sett er i flertall så er det mer greit å mobbe dem får jeg en følelse av.

Mobbing er aldri akseptabel. Gerd Liv Valla fikk gjennomgå da hun ble anklaget for mobbing. Det er et eksempel på heksejakt i det moderne samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hva veit vel du om hva jeg veit og ikke veit? Dette er et åpent forum, og folk står fritt til å kommentere de det vil.

Jeg er ikke sikker på at du vet hva jeg siktet til, men deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg skrevet/sagt det?

Det er (la oss si) 98 "svarte" som blir mobbet av hvite, og 2 hvite som blir mobbet av "svarte". ("Svarte" = utlendinger, muslimer, innvandrere, osv.)

Likevel er fokus på de 2 hvite, og ikke ETT ord nevnes om de 98 "svarte" som blir utsatt for det samme?

Derfor reagerer jeg. (Tallene er et gjetting på hudfarge for hele Norge.)

Med vennlig hilsen

''ikke ETT ord nevnes om de 98 "svarte" som blir utsatt for det samme''

Det er der jeg er uenig. De aller fleste oppslag i media og antimobbekampanjer i alle år har handlet om mobbing av svarte. At det nå har blitt et lite fokus på de hvite skulle bare mangle.

Det er det samme i USA. Der fokuseres det også bare på mobbing og diskriminering av de svarte, men jeg vil tro at hvite barn blir mobbet på de skolene hvor det går flest svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man helst bør skrive om mobbing generelt.

Grunnen til at man ikke gjør det i dette tilfellet er vel for å få frem at det faktisk også kan forekomme mobbing "andre veien" og at det bør bli et fokus på det også før det tar helt overhånd.

Det er jo liksom politisk ukorrekt å mobbe svarte, men fordi hvite stort sett er i flertall så er det mer greit å mobbe dem får jeg en følelse av.

Jeg mener at man skal se på mobbing uavhengig av hudfarge, så langt det lar seg gjøre. Det er vel ingen som ikke forstår at også hvite kan bli mobbet? Poenget er at det skjer så sjeldent (sammenlignet med motsatt) at det nesten blir perverst å trekke det frem som eksempel. Det blir litt som å si "jammen, kvinner voldtar menn også" i en diskusjon om voldtekt.

Og poenget, som har blitt demonstrert i denne tråden, er at så snart man blander farge inn, så sporer debatten av. Det er ikke ett eneste innlegg i denne tråden om hva man kan gjøre for å motvirke mobbing, for ingen fornuftige mennesker vil diskutere under slike forutsetninger (= "hva kan vi gjøre for å forhindre at kvinner voldtar menn").

La oss gjerne diskutere mobbing (og voldtekt), men la oss ikke bruke ekstrem-eksemplene som om de er representative.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...