Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

''ikke ETT ord nevnes om de 98 "svarte" som blir utsatt for det samme''

Det er der jeg er uenig. De aller fleste oppslag i media og antimobbekampanjer i alle år har handlet om mobbing av svarte. At det nå har blitt et lite fokus på de hvite skulle bare mangle.

Det er det samme i USA. Der fokuseres det også bare på mobbing og diskriminering av de svarte, men jeg vil tro at hvite barn blir mobbet på de skolene hvor det går flest svarte.

For det første, er proporsjonene helt annerledes i USA.

For det andre så er det svært få historier i media om svarte som blir mobbet. Det forekommer, men det er meget underrapportet i forhold til omfanget og proporsjonene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Nå er det fem hvite som får gå igjennom i bakgården jeg bor i da så jeg tror vi kan anta at det er mer enn to. Men her er det anmeldt til politiet og ungene kan ikke lenger gå på skolene i nærmiljøet pga mordtrusler og juling.

2 hvite for hver 98 svarte. (Basert på at kanskje 2% av befolkningen er svart på landsbasis.)

Og ja, jeg vet det er forskjellig i din bakgård. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

2 hvite for hver 98 svarte. (Basert på at kanskje 2% av befolkningen er svart på landsbasis.)

Og ja, jeg vet det er forskjellig i din bakgård. ;-)

I min bakgård er det kamp mellom katter og det er en hvit og flere svarte;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hvite for hver 98 svarte. (Basert på at kanskje 2% av befolkningen er svart på landsbasis.)

Og ja, jeg vet det er forskjellig i din bakgård. ;-)

Ja, hvor jeg fikk skikkelig gjennomgå fordi jeg lot muslimske unger komme inn i leiligheten min for jeg trodde jeg skulle klare å få alle til å være venner. Men det fant ikke de muslimske foreldrene seg i.

Jeg har virkelig prøvd, men det er nyttesløst og dermed blir en slik diskusjon helt håpløs for meg og jeg orker egentlig ikke diskutere så lenge det er min unge og hans kamerater det går utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laffen den andre

Så hvorfor skal det da kun presenteres som om det er svarte som mobber hvite, når det åpenbart er det motsatte som er vanligst?

Fordi denne saken i Klassekampen gjaldt nettopp svarte som mobber hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bakgård er det kamp mellom katter og det er en hvit og flere svarte;-)

Og i min bakgård kan vi ikke slippe ut kattene fordi muslimene torturerer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syns jeg

Og i min bakgård kan vi ikke slippe ut kattene fordi muslimene torturerer dem.

godt argument!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, er proporsjonene helt annerledes i USA.

For det andre så er det svært få historier i media om svarte som blir mobbet. Det forekommer, men det er meget underrapportet i forhold til omfanget og proporsjonene.

Med vennlig hilsen

Jeg mener at det er mange historier om svarte/innvandrere som blir diskriminert i Norge. Det at de ofte ikke får jobber som de er kvalifisert til, at flere velger en hvit taxisjåfør istedet for en svart, at de blir sett på som kriminelle og fortere får skylden for ting som skjer, at de føler seg diskriminert fordi de kanskje ikke får bruke hijab osv på skolen, at de blir mobbet og blir kalt for svarting, at de ikke får mishandle eller omskjære døtrene sine osv.

Det er svært mange slike saker som har vært i media i mange år. Jeg kan egentlig ikke huske en eneste sak som omhandler at hvite blir mobbet så det er absolutt på tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvor jeg fikk skikkelig gjennomgå fordi jeg lot muslimske unger komme inn i leiligheten min for jeg trodde jeg skulle klare å få alle til å være venner. Men det fant ikke de muslimske foreldrene seg i.

Jeg har virkelig prøvd, men det er nyttesløst og dermed blir en slik diskusjon helt håpløs for meg og jeg orker egentlig ikke diskutere så lenge det er min unge og hans kamerater det går utover.

Jeg sier ikke at du ikke har prøvd, men når 1/4 til 1/3 av befolkningen prøver den andre veien, så er det faktisk ikke så rart at mange av "dem" får inntrykk av at "alle støtter Frp", selv om det åpenbart ikke er slik.

Altså, les gjennom diskusjonssidene i aviser, og tenk over hvilket inntrykk man får av nordmenn...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi denne saken i Klassekampen gjaldt nettopp svarte som mobber hvite.

Ja, og det er jo nettopp det som er problemet. De andre 49 historiene blir aldri fortalt, og enkelte tror jo at det "svarte som mobber hvite" er regelen, i stedet for unntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man skal se på mobbing uavhengig av hudfarge, så langt det lar seg gjøre. Det er vel ingen som ikke forstår at også hvite kan bli mobbet? Poenget er at det skjer så sjeldent (sammenlignet med motsatt) at det nesten blir perverst å trekke det frem som eksempel. Det blir litt som å si "jammen, kvinner voldtar menn også" i en diskusjon om voldtekt.

Og poenget, som har blitt demonstrert i denne tråden, er at så snart man blander farge inn, så sporer debatten av. Det er ikke ett eneste innlegg i denne tråden om hva man kan gjøre for å motvirke mobbing, for ingen fornuftige mennesker vil diskutere under slike forutsetninger (= "hva kan vi gjøre for å forhindre at kvinner voldtar menn").

La oss gjerne diskutere mobbing (og voldtekt), men la oss ikke bruke ekstrem-eksemplene som om de er representative.

Med vennlig hilsen

''jammen, kvinner voldtar menn også''

Når hørte du sist om at en kvinne voldtok en mann? DET er et ekstremeksempel.

At hvite blir mobbet på skoler der de er i fåtall er ikke sjeldent. Mange blir mobbet fordi de spiser svinekjøtt f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Så hvorfor skal det da kun presenteres som om det er svarte som mobber hvite, når det åpenbart er det motsatte som er vanligst?

Nettopp fordi det er vanligst den andre veien -at hvite mobber svarte, så er det flott at det kommer fokus også på at svarte mobber hvite. For det blir så og si aldri nevnt i mediene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''jammen, kvinner voldtar menn også''

Når hørte du sist om at en kvinne voldtok en mann? DET er et ekstremeksempel.

At hvite blir mobbet på skoler der de er i fåtall er ikke sjeldent. Mange blir mobbet fordi de spiser svinekjøtt f.eks.

Det finnes hvite som mobber hvite og svarte som mobber svarte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er mange historier om svarte/innvandrere som blir diskriminert i Norge. Det at de ofte ikke får jobber som de er kvalifisert til, at flere velger en hvit taxisjåfør istedet for en svart, at de blir sett på som kriminelle og fortere får skylden for ting som skjer, at de føler seg diskriminert fordi de kanskje ikke får bruke hijab osv på skolen, at de blir mobbet og blir kalt for svarting, at de ikke får mishandle eller omskjære døtrene sine osv.

Det er svært mange slike saker som har vært i media i mange år. Jeg kan egentlig ikke huske en eneste sak som omhandler at hvite blir mobbet så det er absolutt på tide!

Hvert eneste av eksemplene dine var noe annet enn skolemobbing, og det kommer i tillegg til skolemobbingen de utsettes for.

Ser du?

Det er som å lage en historie om at homofile elever mobber heterofile. Det har helt sikkert skjedd, men er det det tilfellet man skal fokusere på, og gjøre representativt?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

''jammen, kvinner voldtar menn også''

Når hørte du sist om at en kvinne voldtok en mann? DET er et ekstremeksempel.

At hvite blir mobbet på skoler der de er i fåtall er ikke sjeldent. Mange blir mobbet fordi de spiser svinekjøtt f.eks.

''At hvite blir mobbet på skoler der de er i fåtall er ikke sjeldent. Mange blir mobbet fordi de spiser svinekjøtt f.eks.''

Nemlig. Fint at det kommer fokus på rasisme den andre veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at du ikke har prøvd, men når 1/4 til 1/3 av befolkningen prøver den andre veien, så er det faktisk ikke så rart at mange av "dem" får inntrykk av at "alle støtter Frp", selv om det åpenbart ikke er slik.

Altså, les gjennom diskusjonssidene i aviser, og tenk over hvilket inntrykk man får av nordmenn...

Med vennlig hilsen

Det er faktisk slik at når vi bor slik som jeg gjør så kjenner vi endel muslimer og vi vet at noen er snille og noen er det ikke. Det verste er at de krangler seg i mellom også fordi de tilhører forskjellige land og kulturer og de er slett ingen enartet gruppe. Likevel har de fleste en underlig oppdragelse på ungene sine. Så selv om de voksne krangler seg i mellom og det gir et speilbilde av ungene så holder ungene sammen når det kommer til å banke de hvite ungene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nettopp fordi det er vanligst den andre veien -at hvite mobber svarte, så er det flott at det kommer fokus også på at svarte mobber hvite. For det blir så og si aldri nevnt i mediene.

Men hva med hvite som mobber hvite og svarte som mobber svarte? Skal vi ikke fokusere på det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Hvert eneste av eksemplene dine var noe annet enn skolemobbing, og det kommer i tillegg til skolemobbingen de utsettes for.

Ser du?

Det er som å lage en historie om at homofile elever mobber heterofile. Det har helt sikkert skjedd, men er det det tilfellet man skal fokusere på, og gjøre representativt?

Med vennlig hilsen

''Det har helt sikkert skjedd, men er det det tilfellet man skal fokusere på, og gjøre representativt?''

Hvordan vet du at det kun er "tilfeller" av at svarte mobber hvite? Er det pga manglende omtale i mediene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...