Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Det er like galt å presentere det som om mobbing av hvite er et problem sammenlignet med mobbing av svarte, uten å nevne at mobbing av svarte er et mye større problem.

På samme måte, det ville vært feil å skrive at kvinner voldtar menn, og å presenter det som om kvinne generelt er den som voldtar.

Det du (eller klassekampen) gjør er å finne lite representative eksempler, og forsøke å generalisere dem. Man spiller på fremmedfrykt og fordommer.

''Man spiller på fremmedfrykt og fordommer.''

Og hva er galt med det? Sunn fornuft tilsier jo at mørke utlendinger, står for flere alvorlige kriminelle handlinger her til lands.

Om du velger å være en forkjemper for all slags folk som trekker til Norge, så er du i beste fall naiv, i verste fall idiot:(

Er dritlei av å lese dine "romantiske forestillinger" av mørkhudede mennesker i Norge. Enten følger man et lands lover og regler eller du går på haue og raua ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

''Man spiller på fremmedfrykt og fordommer.''

Og hva er galt med det? Sunn fornuft tilsier jo at mørke utlendinger, står for flere alvorlige kriminelle handlinger her til lands.

Om du velger å være en forkjemper for all slags folk som trekker til Norge, så er du i beste fall naiv, i verste fall idiot:(

Er dritlei av å lese dine "romantiske forestillinger" av mørkhudede mennesker i Norge. Enten følger man et lands lover og regler eller du går på haue og raua ut!

''Sunn fornuft tilsier jo at mørke utlendinger, står for flere alvorlige kriminelle handlinger her til lands.

''

Hvordan begrunner du det? At det er _sunn fornuft_ som sier deg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syns jeg

''Man spiller på fremmedfrykt og fordommer.''

Og hva er galt med det? Sunn fornuft tilsier jo at mørke utlendinger, står for flere alvorlige kriminelle handlinger her til lands.

Om du velger å være en forkjemper for all slags folk som trekker til Norge, så er du i beste fall naiv, i verste fall idiot:(

Er dritlei av å lese dine "romantiske forestillinger" av mørkhudede mennesker i Norge. Enten følger man et lands lover og regler eller du går på haue og raua ut!

applaus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ikke prøv å diskutere med meg videre da. Jeg gidder ikke mer av slike arrogante overklassemegger.

Jeg må nesten få lov til å rette litt på deg. Jeg er middelklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Og jeg ønsker ikke å diskutere med deg siden du har såret meg før og synes ikke det er grunn til å si unnskyld.

Det gjør ikke inntrykk å late som jeg ikke har skrevet det før.

''ønsker ikke å diskutere med deg siden du har såret meg før ''

LOL. Men å kalle folk for "arrogante overklassemegger", det er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ment å si at jeg er enig med deg i at bekjempelse av diskriminering og rasisme er svært viktig. Hvorvidt jeg er enig i det du i denne tråden sier til trådstarter eller ikke, har jeg vel ikke sagt noe om?

I utgangspunktet mener jeg at det er helt ok å linke til artikkelen i Klassekampen. Jeg tror også slike problemer trenger å løftes frem i lyset, men er neppe enig i at de er så omfattende som trådstarter ser ut til å mene.

Skjønner ikke helt hva du mener med:''Det var, for øvrig, det samme i minst to andre tråder.

''

Jeg husker at jeg har påpekt en gang at din definisjon av rasisme ikke nødvendigvis er den mest vanlige. Er det noe galt med det?

Det jeg mener med det er at du flere ganger har kritisert debatteknikken min (som er greit nok), men da bør du jo forsøke å debattere "med dem" selv først, og se hvilken teknikk du utvikler.

Jeg mener det ikke "slemt" mot deg (det vet du), men det blir litt "tynt" å *bare* kritisere meg (som skriver), når du jo ikke svarer selv i noen av trådene du har kritisert meg i.

Jeg klør i fingrene etter å be deg gå foran med et godt eksempel de neste 50-100 trådene med muslimer, innvandrere og andre "fordoms-tråder". ;-)

Med venlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg må nesten få lov til å rette litt på deg. Jeg er middelklasse.

''Jeg må nesten få lov til å rette litt på deg. Jeg er middelklasse.''

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Sunn fornuft tilsier jo at mørke utlendinger, står for flere alvorlige kriminelle handlinger her til lands.

''

Hvordan begrunner du det? At det er _sunn fornuft_ som sier deg dette?

Om man leser aviser.

Er bare dritlei av å lese Sør sine romantiske innlegg om våre mørkhudede asylsøkere/innvandrerere....

Drittsekkene forblir i landet vårt, mens gode mennesker blir sendt ut. Og blandt de gode finnes mange mørkhudede mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ikke prøv å diskutere med meg videre da. Jeg gidder ikke mer av slike arrogante overklassemegger.

''Ikke prøv å diskutere med meg videre da. Jeg gidder ikke mer av slike arrogante overklassemegger.''

Oioi, her blir man saklig og stigmatiserer overhodet ikke, ser jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

''Ikke prøv å diskutere med meg videre da. Jeg gidder ikke mer av slike arrogante overklassemegger.''

Oioi, her blir man saklig og stigmatiserer overhodet ikke, ser jeg :P

LOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

''Man spiller på fremmedfrykt og fordommer.''

Og hva er galt med det? Sunn fornuft tilsier jo at mørke utlendinger, står for flere alvorlige kriminelle handlinger her til lands.

Om du velger å være en forkjemper for all slags folk som trekker til Norge, så er du i beste fall naiv, i verste fall idiot:(

Er dritlei av å lese dine "romantiske forestillinger" av mørkhudede mennesker i Norge. Enten følger man et lands lover og regler eller du går på haue og raua ut!

Som jeg skulle sagt det selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''ønsker ikke å diskutere med deg siden du har såret meg før ''

LOL. Men å kalle folk for "arrogante overklassemegger", det er greit?

Nei det er ikke greit, men jeg kan miste tålmodigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Ikke prøv å diskutere med meg videre da. Jeg gidder ikke mer av slike arrogante overklassemegger.''

Oioi, her blir man saklig og stigmatiserer overhodet ikke, ser jeg :P

Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke var saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Jeg må nesten få lov til å rette litt på deg. Jeg er middelklasse.

Med lommpenger fra mannen din. Jeg tror neppe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...