Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest laffen den andre

Jo, men på "99%" (eller deromkring) av skolene er situasjonen motsatt - man har noen få "svarte" elever, og nesten bare etnisk hvite nordmenn.

Så hvorfor så mye fokus på de få skolene i Oslo, og ikke på hvordan "svarte" elever har et på de skolene de er i mindretall.

Det er vel ikke verre å være hvit mindretallselev enn svart mindretallselev (generelt)?

Med vennlig hilsen

''Så hvorfor så mye fokus på de få skolene i Oslo, og ikke på hvordan "svarte" elever har et på de skolene de er i mindretall.''

Fordi vi er i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • frosken

    10

Mest aktive i denne tråden

''Det er bare det at i Oslo øst så er de hvite elevene minoritetselever... På noen skoler er det langt over 90 % med utenlandsk bakgrunn''

Da er det dustete å tro at det ikke forekommer rasisme som går ut over de hvite barna ved disse skolene.

Og det er verre enn rasismen som går utover de svarte ungene på alle de andre skolene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

De hvite er ikke minoritetselever i det norske samfunnet. De andre er ikke en minoritet, men tilhører mange minoritetsgruppe. Hvorfor er det et problem at det er få hvite på en skole sammenlignet med at det er få mørke på andre skoler?

''Hvorfor er det et problem at det er få hvite på en skole sammenlignet med at det er få mørke på andre skoler?''

Fordi "de hvite barna" er norske og dette er skoler i Norge.

(Og nei, jeg gidder ikke å diskutere at mørke barn også er norske, osv. Det har jeg diskutert ferdig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så hvorfor så mye fokus på de få skolene i Oslo, og ikke på hvordan "svarte" elever har et på de skolene de er i mindretall.''

Fordi vi er i Norge.

Og?

Vi har da nordmenn av alle farger, og alle har rett til samme beskyttelse mot mobbing.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Jeg er mest opptatt av å få være i fred for deg og dine like. Forstår ikke hvorfor du fortsetter å diskutere med meg

Hvorfor svarer du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Men du sitter jo her på åpent og diskuterer og jeg har da virkelig lov å blande meg inn i debatten. Du bestemmer faktisk ikke hvem som skal svare deg eller ikke og hvis du ikke liker norske forum så kan du kanske prøve å skrive på et annet lands forum.

Hvis du ikke liker norske forum så gå til dine amerikanske forum, og slutt med slik ekskludering. Rart at du svarer meg med ditt vanlige nick og ikke med andre nick som du har gjort i det siste.

Er du på vei til å oute meg nå også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hvorfor er det et problem at det er få hvite på en skole sammenlignet med at det er få mørke på andre skoler?''

Fordi "de hvite barna" er norske og dette er skoler i Norge.

(Og nei, jeg gidder ikke å diskutere at mørke barn også er norske, osv. Det har jeg diskutert ferdig.)

Det er da akkurat like gale å mobbe unger uansett om de har norsk statsborgerskap eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Så hvorfor så mye fokus på de få skolene i Oslo, og ikke på hvordan "svarte" elever har et på de skolene de er i mindretall.''

Fordi vi er i Norge.

Kan ikke skoler i Norge ha mørkhudete elever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Og?

Vi har da nordmenn av alle farger, og alle har rett til samme beskyttelse mot mobbing.

Med vennlig hilsen

Og fordi dette går på bekostning av undervisningen. Bare spør de norske forendrene som tar sine barn ut av skoler nettopp på grunna av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men på "99%" (eller deromkring) av skolene er situasjonen motsatt - man har noen få "svarte" elever, og nesten bare etnisk hvite nordmenn.

Så hvorfor så mye fokus på de få skolene i Oslo, og ikke på hvordan "svarte" elever har et på de skolene de er i mindretall.

Det er vel ikke verre å være hvit mindretallselev enn svart mindretallselev (generelt)?

Med vennlig hilsen

Det er ganske stor forskjell, men du bor på feil side av byen og har antagelig verken mottatt mordtrusler på barnet ditt eller sett at de norske ungene får juling av tre unger som er eldre og som sprarker og slår både i hode og rygg når de ligger nede.

Og forebyggende politi er fortvilet for det hjelper ikke å snakke med foreldrene deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fordi dette går på bekostning av undervisningen. Bare spør de norske forendrene som tar sine barn ut av skoler nettopp på grunna av dette.

Er det derfor Oslo-skolene har de beste (eller nær-beste) skoleresultatene i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Og det er verre enn rasismen som går utover de svarte ungene på alle de andre skolene?

Nei, det er like galt samme hvem det går utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Kan ikke skoler i Norge ha mørkhudete elever?

Jeg er imponert av hvordan sør og du klarer å vri og vrenge på alt mulig. Kverulering kun for kveruleringens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men på "99%" (eller deromkring) av skolene er situasjonen motsatt - man har noen få "svarte" elever, og nesten bare etnisk hvite nordmenn.

Så hvorfor så mye fokus på de få skolene i Oslo, og ikke på hvordan "svarte" elever har et på de skolene de er i mindretall.

Det er vel ikke verre å være hvit mindretallselev enn svart mindretallselev (generelt)?

Med vennlig hilsen

Hvis du teller opp hvor mange saker det har vært i media om diskriminering av svarte i Norge sammenlignet med hvor mange saker det har vært med at hvite blir diskriminert. Hvor mange prosent ender du opp med da...?

Det må da være lov til å fokusere på et problem som dette selv om det ikke er flertallet i Norge totalt. I Oslo øst så er det et større problem enn at svarte/muslimer blir mobbet. Det er faktisk et økende problem i og md at det blir flere og flere innvandrere i Norge. Dessuten så har jeg en følelse av at det er flere som synes at det er mer greit at hvite blir mobbet enn at svarte blir mobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke liker norske forum så gå til dine amerikanske forum, og slutt med slik ekskludering. Rart at du svarer meg med ditt vanlige nick og ikke med andre nick som du har gjort i det siste.

Er du på vei til å oute meg nå også?

Jeg bruker alltid mitt eget nick og det har jeg brukt i minst 10 år så hvis noen har brukt et annet nick så er det ikke meg. Jeg står for det jeg sier og ber om unnskyldning hvis jeg driter meg ut. Der har du kanskje noe å lære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske stor forskjell, men du bor på feil side av byen og har antagelig verken mottatt mordtrusler på barnet ditt eller sett at de norske ungene får juling av tre unger som er eldre og som sprarker og slår både i hode og rygg når de ligger nede.

Og forebyggende politi er fortvilet for det hjelper ikke å snakke med foreldrene deres

Ja, og tror du det skjer bare med hvite barn?

Det er utallige skoler hvor hvite er i stort flertall, og det er ikke bedre for de "svarte" der, nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg bruker alltid mitt eget nick og det har jeg brukt i minst 10 år så hvis noen har brukt et annet nick så er det ikke meg. Jeg står for det jeg sier og ber om unnskyldning hvis jeg driter meg ut. Der har du kanskje noe å lære

Nei deg har jeg ingenting å lære av. Jeg har ikke lyst å lære om privat plapring og outing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du teller opp hvor mange saker det har vært i media om diskriminering av svarte i Norge sammenlignet med hvor mange saker det har vært med at hvite blir diskriminert. Hvor mange prosent ender du opp med da...?

Det må da være lov til å fokusere på et problem som dette selv om det ikke er flertallet i Norge totalt. I Oslo øst så er det et større problem enn at svarte/muslimer blir mobbet. Det er faktisk et økende problem i og md at det blir flere og flere innvandrere i Norge. Dessuten så har jeg en følelse av at det er flere som synes at det er mer greit at hvite blir mobbet enn at svarte blir mobbet.

Jeg synes ikke det er greit at noen blir mobbet, selvsagt.

Jeg reagerer på fremstillingen at mobbing skal være noe sjokkerende. Det skjer hver eneste dag, og svært ofte mot "svarte" (utlendinger, innvandrere, muslimer). Og de tilfellene (som er i massivt overtall) er selvsagt (hvert for seg) like alvorlig som at en hvit person blir mobbet.

Hvorfor ikke bare skrive om mobbing da?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg er imponert av hvordan sør og du klarer å vri og vrenge på alt mulig. Kverulering kun for kveruleringens skyld.

Du mener at det skal fokuseres på mørkhudete elever fordi vi er i Norge??? Hvilken hudfarge skal det fokuseres på i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hvis du ikke liker norske forum så gå til dine amerikanske forum, og slutt med slik ekskludering. Rart at du svarer meg med ditt vanlige nick og ikke med andre nick som du har gjort i det siste.

Er du på vei til å oute meg nå også?

''Er du på vei til å oute meg nå også?''

Det er helt unødvendig. De som har vært på dol en stund forstår tegninga relativt fort når du fyrer deg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...