Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Vel, du trenger ikke være veldig lenge i Norge for å konstatere at det ikke er mange svarte her.

2% er antallet muslimer i Norge, og jeg er rimelig sikker på at det er langt færre svarte enn muslimer.

''Vel, du trenger ikke være veldig lenge i Norge for å konstatere at det ikke er mange svarte her''

Jeg har ikke kommentert hvor mange svarte som bor her i landet i forhold til antall hvite.

Jeg kommenterte din _gjetning_ om at 2 svarte mobber, mens 98 hvite gjør det.

Du gjetter deg altså frem til en prosentandel svarte/hvite mobbere i forhold hvor mange som bor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Jo, jeg er enig i at man ikke skal lage EN historie om at en mann blir mishandlet. Men har det skjedd? Det er da langt vanligere å omtale kvinnemishandling enn mannemishandling?

Men overfør det til mobbing mellom hvite og svarte.

Det er åpenbart svært mange flere hvite som mobber svarte (og hver svart blir mobbet av langt flere, så det er alvorligere) (basert på matematikk).

Likevel presterer man å finne ett eksempel på at en hvit blir mobbet (tilsvarende en kvinne som mishandler en mann), og det blir det ENE eksempelet som man skriver om.

Ser du?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Gi gjerne et eksempel hvor jeg vrir eller vrenger?''

Du klarer ikke holde deg til saken, men drar inn alt mulig annet. Nå diskuterte vi omvendt rasisme.

Det finnes ikke noe som heter "omvendt rasisme". Rasisme er rasisme, men det er begripeligvis langt sjeldnere at den rammer hvite.

Det blir som å skrive EN historie om en kvinne som mishandlet en mann, men unnlate å si at det er 50 ganger vanligere at menn mishandler kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men akkurat nå er det drittsekkene som blir diskutert da.

Nei, man velger en ikke-representativ gruppe drittsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syns jeg

Det finnes ikke noe som heter "omvendt rasisme". Rasisme er rasisme, men det er begripeligvis langt sjeldnere at den rammer hvite.

Det blir som å skrive EN historie om en kvinne som mishandlet en mann, men unnlate å si at det er 50 ganger vanligere at menn mishandler kvinner.

sør du gir deg aldri????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du glemmer halve historien. Poenget her er at hun blir mobbet FORDI hun er HVIT (altså, samme hudfarge som 98% av befolkningen).

Det er som å si at homofile mobber heterofile fordi de ikke er homofile.

Det skjer sikkert, men det er langt vanligere at heterofile mobber homofile.

''Poenget her er at hun blir mobbet FORDI hun er HVIT (altså, samme hudfarge som 98% av befolkningen).''

Det er nettopp slike uttalelser jeg reagerer på. At det liksom er mer greit å bli mobbet når man er i majoriteten.

De hvite barna som går på skole i Oslo øst lar seg nok ikke trøste av at det er flere svarte som mobbes i Oslo vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Det finnes ikke noe som heter "omvendt rasisme". Rasisme er rasisme, men det er begripeligvis langt sjeldnere at den rammer hvite.

Det blir som å skrive EN historie om en kvinne som mishandlet en mann, men unnlate å si at det er 50 ganger vanligere at menn mishandler kvinner.

''Det finnes ikke noe som heter "omvendt rasisme".''

Du bare MÅ kverulere på dette også!!!! Du skjønner veldig godt hva som menes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Jeg synes ikke det er greit at noen blir mobbet, selvsagt.

Jeg reagerer på fremstillingen at mobbing skal være noe sjokkerende. Det skjer hver eneste dag, og svært ofte mot "svarte" (utlendinger, innvandrere, muslimer). Og de tilfellene (som er i massivt overtall) er selvsagt (hvert for seg) like alvorlig som at en hvit person blir mobbet.

Hvorfor ikke bare skrive om mobbing da?

Med vennlig hilsen

Hvorfor skal du "bestemme" hva trådstarter skal skrive om? Hvis det plager deg, det som hun skriver, så kan du la være og svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget her er at hun blir mobbet FORDI hun er HVIT (altså, samme hudfarge som 98% av befolkningen).''

Det er nettopp slike uttalelser jeg reagerer på. At det liksom er mer greit å bli mobbet når man er i majoriteten.

De hvite barna som går på skole i Oslo øst lar seg nok ikke trøste av at det er flere svarte som mobbes i Oslo vest.

hæ?

Det er synd på individet som blir mobbet, uansett hudfarge! Poenget er at det er 50 ganger flere mobbere som er hvite, og det nevnes ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Er saken mobbing eller rasisme?

Den gneldringen din begynner å bli veldig slitsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men overfør det til mobbing mellom hvite og svarte.

Det er åpenbart svært mange flere hvite som mobber svarte (og hver svart blir mobbet av langt flere, så det er alvorligere) (basert på matematikk).

Likevel presterer man å finne ett eksempel på at en hvit blir mobbet (tilsvarende en kvinne som mishandler en mann), og det blir det ENE eksempelet som man skriver om.

Ser du?

Med vennlig hilsen

''det blir det ENE eksempelet som man skriver om.''

Du har åpenbart problemer med å se utover denne ene saken. Som jeg spurte deg om istad: Hvor mange av de 100 sakene som har omhandlet rasisme det siste året har handlet om at hvite blir mobbet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laffen den andre

hæ?

Det er synd på individet som blir mobbet, uansett hudfarge! Poenget er at det er 50 ganger flere mobbere som er hvite, og det nevnes ikke!

Det behøver ikke å nevnes, fordi det er allment kjent. Ærlig talt mann, skaff deg en hobby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Man spiller på fremmedfrykt og fordommer.''

Ja, det gjør sikket Klassekampen. De er jo kjent for det...

De gjør det også, fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, og tror du det skjer bare med hvite barn?

Det er utallige skoler hvor hvite er i stort flertall, og det er ikke bedre for de "svarte" der, nødvendigvis.

''Det er utallige skoler hvor hvite er i stort flertall, og det er ikke bedre for de "svarte" der, nødvendigvis''

En hvit elev fikk mordtrusler fra en mørk elev på en skole med flest hvite, så joda det skjer det også.

Jeg synes det er viktig å bekjempe rasisime. Men skal det bekjempes, er det viktig å ha fokus på at det skjer begge veier, siden det faktisk ser ut til at det begynner å bli mer vanlig her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke å nevnes, fordi det er allment kjent. Ærlig talt mann, skaff deg en hobby!

Men da er det andre også allment kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?

Det er synd på individet som blir mobbet, uansett hudfarge! Poenget er at det er 50 ganger flere mobbere som er hvite, og det nevnes ikke!

Det nevnes ikke???

Med fare for å gjenta meg igjen og igjen: Hvor mange av de 100 rasismesakene det siste året har omhandlet at svarte mobber hvite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du "bestemme" hva trådstarter skal skrive om? Hvis det plager deg, det som hun skriver, så kan du la være og svare.

Hvor bestemmer jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Men da er det andre også allment kjent.

Neppe. Men jeg foreslår at du klager til Klassekampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...