Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Ja, man burde absolutt nevne i hver artikkel som omhandler fåtallet at dette egentlig ikke teller for de fleste er ikke sånn. Det burde stå en sånn advarsel nederst på siden slik det står på amerikanske mikrobølgeovner (ikke tørk katten din i mikrobølgeovnen).

For hver artikkel om lommemannen bør det stå nederst at dette ikke gjelder alle menn som går med bukser med lommer.

For hver artikkel som omhandler Jens Stoltenberg burde det stå at flertallet i Norge ikke er statsministre.

For hver artikkel som omhandler narkotika bør det stå at de fleste ikke bruke narkotika.

*lol*:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Du vil ikke innse hva som er i ferd med å skje i Oslo.

Joda, men jeg har en mer balansert og nyansert holdning til det enn deg. Jeg ser begge sidene - du presenterer bare den ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Neida, det burde absolutt gå begge veier!

For hver sak som omhandler en elektriker så burde det nevnes at det også finnes statsministre.

For hver sak som omhandler en uten doktorgrad så burde det sies at det også finnes folk uten doktorgrad.

I hver reklame for eksemsalver burde det stå at det også finnes folk som ikke har eksem.

For alle saker som omhandler bussjåfører så burde det stå at det finnes de som ikke engang har bussertifikat! :-O

Dette med statsminister er veldig interessant. Det er om å gjøre og nevne flest mulige steder at det er Jens Stoltenberg som er statsminister og ikke Siv Jensen selvom hun er lyst å bli det.

Jeg håper virkelig at det blir slik mange år til at JS blir statsminister og ikke SJ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Poenget er jo nettopp at det første innlegget her ER ensidig fokusering, ikke sant?

Jeg påpeker at "rasisme er rasisme" og "mobbing er mobbing" uansett.

Det fokuserer på én enkelt sak ja. Det er vanlig praksis i pressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det er i de aller fleste tilfeller ikke et problem i det hele tatt. Jeg bare prøvde å si at det ikke nødvendigvis behøver å handle om hudfarge.

Men det er viktig at alle barn, enten de er tyskere eller somaliere, at de går i barnehage og lærer norsk før de begynner på skolen. Ellers går mye av tiden på skolen med på lære norsk.

Noen kommer i skolealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De fleste hvite som mobbes i Norge mobbes av andre hvite. Ikke av svarte.''

Det stemmer nok. Men på verdensbasis derimot... de svarte er i flertall, ergo da finnes det flest mobbere i den kategorien.

Er det slik du tenker?

De svarte er ikke i flertall på verdensbasis.

Jeg sier at hvis vi skal diskutere mobbing i Norge så får vi bruke representative eksempler, og ikke finne noen få ekstrem-eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt mikrobølgeovn i USA og det sto ingenting om kattetørk på den.

Oj!!! Da synes jeg du skulle tørke en katt inni der og saksøke produsenten etterpå! :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Joda, men jeg har en mer balansert og nyansert holdning til det enn deg. Jeg ser begge sidene - du presenterer bare den ene.

Du ser bare det du vil se. Jeg presenterte en sak, og et problem, som vanligvis blir ignorert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Et eksempel er fra en liten skole utenfor Oslo hvor det går to brødre fra Somalia. Rektor tok den ene og ristet han fordi han løp rett inn i en gutteflokk og tok ballen. Gutten fikk høre at slik gjør vi ikke her i landet. Ingen tenkte på at de sosiale problemene hans kom av noe annet enn at han flyttet fra Somalia som fireåring sammen med sin familie.

Gutten viste seg å ha Asberger selvom han er mørkhudet. Trenger jeg å fortelle om hvor ensom han er og hvor iherdig han prøver å få være med i leken, noe han ikke greier. Han har ikke fått noen hjelp fra voksne for han må bare venne seg til hvordan vi har det her.

Trenger jeg å fortelle at begge brødrene har blitt kalt brunoster og mye annet og verre, og at dette er stor belastning for foreldrene. Dette er ikke en sak som avisene har skrevet om. Det er så mange slike saker at det ville fylle mange aviser hver dag.

Selvfoelgelig er det viktig at slikt kommer frem og at dette blir tatt tak i, men det ene utelukker ikke det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

De svarte er ikke i flertall på verdensbasis.

Jeg sier at hvis vi skal diskutere mobbing i Norge så får vi bruke representative eksempler, og ikke finne noen få ekstrem-eksempler.

Svarte/mørkhudede er da vitterlig i flertall. Ikke minst i Sør-Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden! Her kommer vi ingen vei.

adios!

Nei, her forventes faktisk argumenter, og ikke bare at man skal godta fordommer.

Hvis du ikke har argumenter, så er det like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''De fleste hvite som mobbes i Norge mobbes av andre hvite. Ikke av svarte.''

Det stemmer nok. Men på verdensbasis derimot... de svarte er i flertall, ergo da finnes det flest mobbere i den kategorien.

Er det slik du tenker?

"Er det slik du tenker?"

Det virker som det er slik han tenker, men han har kanskje ombestemt seg naa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med statsminister er veldig interessant. Det er om å gjøre og nevne flest mulige steder at det er Jens Stoltenberg som er statsminister og ikke Siv Jensen selvom hun er lyst å bli det.

Jeg håper virkelig at det blir slik mange år til at JS blir statsminister og ikke SJ.

Ja, alle saker som omhandler Siv Jensen burde det stå nederst i liten tekst at hun ikke er statsminister selv om hun oppfører seg som om hun skulle være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Nei, her forventes faktisk argumenter, og ikke bare at man skal godta fordommer.

Hvis du ikke har argumenter, så er det like greit.

Vedkommende hadde mange gode poenger. Men de hoppet du glatt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Poenget er jo nettopp at det første innlegget her ER ensidig fokusering, ikke sant?

Jeg påpeker at "rasisme er rasisme" og "mobbing er mobbing" uansett.

Å herlighet. At det går an. Trådstarter skriver om EN ting som opptar henne. Er det regler for hva en skal skrive om? Hun påstår ikke at hun skal skrive om alle sider av mobbing. Hun skriver om EN ting/sak. Hvor mange ganger må folk forklare det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte/mørkhudede er da vitterlig i flertall. Ikke minst i Sør-Afrika.

Sør Afrika har 40 millioner mennesker. Det er en dråpe i havet.

Kina har 1200 millioner mennesker.

India har snart 1200 millioner mennesker.

Ingen av de teller som "svarte" under Apartheidsystemets klassifikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Dette med statsminister er veldig interessant. Det er om å gjøre og nevne flest mulige steder at det er Jens Stoltenberg som er statsminister og ikke Siv Jensen selvom hun er lyst å bli det.

Jeg håper virkelig at det blir slik mange år til at JS blir statsminister og ikke SJ.

Det tror jeg det er flere som haaper:) Det kan vi i ihverfall vaere enige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Sør Afrika har 40 millioner mennesker. Det er en dråpe i havet.

Kina har 1200 millioner mennesker.

India har snart 1200 millioner mennesker.

Ingen av de teller som "svarte" under Apartheidsystemets klassifikasjon.

''Det er en dråpe i havet.''

Da lurer jeg på hva man skal kalle de hvite i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...