Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Holdninger til amerikanere i Norge grenser til rasisme. Hvorfor er nordmenn så sikre på at de har den eneste riktige måten å tenke på?

De som kritiserer amerikanere er oftest de som ikke har kommet til USA engang, og leser om noen ekstremtilfeller hvor en gjør noe og de andre 279 999 999 ikke.

Slik som denne tråden som handler om et eksempel som er like dumt som å bruke boken "Ikke uten min datter" som eksempel på at slik er alle iranske menn.

Jeg har da heller aldri sagt noe stygt om Amerika. Jeg bare synes at deres måte å unngå saksøking på er ganske morsom :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Er det rart vi ikke prøver? De vil jo ikke ha noe med oss å gjøre. De vil leve i sin egen verden og følge sine regler uansett om de bor i Norge. Få opp øynene dine sør!

De fleste er helt integrerte i det norske samfunnet. Ja, det finnes selvsagt noen som ikke er det, og det er de man legger merke til.

Husk at Carl I Hagen mener at spanjoler bør lære norsk for å servere nordmen, så hvis man overfører det så mener han vel at nordmenn bør lære????

Ja, du finner folk som ikke vil integreres. Det er INGEN unnskyldning for ikke å behandle folk ( verken de eller andre) godt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

De fleste er helt integrerte i det norske samfunnet. Ja, det finnes selvsagt noen som ikke er det, og det er de man legger merke til.

Husk at Carl I Hagen mener at spanjoler bør lære norsk for å servere nordmen, så hvis man overfører det så mener han vel at nordmenn bør lære????

Ja, du finner folk som ikke vil integreres. Det er INGEN unnskyldning for ikke å behandle folk ( verken de eller andre) godt.

Med vennlig hilsen

Nei, men da bør de behandle oss likedan også, ikke se ned på oss. Da har de ikke noe her å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo like godt som meg at i disse sakene blir de hvite nordmennene fremstilt som ofrene, mens de "slemme svarte" er de slemme. Selv om det ikke er represenativt. Og selv om de fleste hvite mobbes av andre hvite.

Jeg ville foretrukket å fokusere på at mobbing er ille, og hva man kan gjøre med det, i stedet for å finne et kontroversielt eksempel, hvor ingen vil fokusere på mobbing.

Med vennlig hilsen

Jeg synes at man i Dorthes tilfelle, og alle andre slike enkelttilfelle, skal fokusere på at det er et barn som er offer og at et eller flere barn er mobbere. DET bør være hovedfokus. Det skal ikke være slik at denne mobbingen blir et ikke-tema bare fordi det viser seg at det er disse "stakkars svarte" som viser se å være mobberne. Det sr snillisme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo like godt som meg at i disse sakene blir de hvite nordmennene fremstilt som ofrene, mens de "slemme svarte" er de slemme. Selv om det ikke er represenativt. Og selv om de fleste hvite mobbes av andre hvite.

Jeg ville foretrukket å fokusere på at mobbing er ille, og hva man kan gjøre med det, i stedet for å finne et kontroversielt eksempel, hvor ingen vil fokusere på mobbing.

Med vennlig hilsen

Jeg synes at man i Dorthes tilfelle, og alle andre slike enkelttilfelle, skal fokusere på at det er et barn som er offer og at et eller flere barn er mobbere. DET bør være hovedfokus. Det skal ikke være slik at denne mobbingen blir et ikke-tema bare fordi det viser seg at det er disse "stakkars svarte" som viser se å være mobberne. Det sr snillisme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

Ser at tråden har eskalert, og som vanlig er det enkelte som maner til å se ting i perspektiv, og til og med kaller innlegget ditt for perverst. Jeg blir eitrende forbanna når en ikke kan få lov å skrive om hva en vil her på forumet, om det er en enkeltsak, eller det store og hele. Det er da ytringsfrihet, og det gjelder selvfølgelig begge veier. Men synes bunnen er nådd når en kaller denne enkeltsaken for pervers. Det er som om en skulle skrive innlegg her, om f.eks. at en har mistet noen i en trafikk ulykke, og enkelte da ville si at det er perverst å skrive kun om den ene ulykken, når det er så MANGE ulykker som skjer hver dag i hele verden. Gud, det er irriterende. Stakkars de folka som må diskutere småting, eller ting som engasjerer, med f.eks. sør. De må uten tvil bli dårlige/kvalme til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da bør de behandle oss likedan også, ikke se ned på oss. Da har de ikke noe her å gjøre.

Men det er jo mange som ser ned på dem? Skal det bli forbudt?

Hvis det ikke skal forbys (som jeg ikke mener det skal, selvsagt), hvorfor sal ikke de likeledes ha lov til å "se ned på"? De som gjør det er jo ikke verre enn nordmenn som gjør det samme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at tråden har eskalert, og som vanlig er det enkelte som maner til å se ting i perspektiv, og til og med kaller innlegget ditt for perverst. Jeg blir eitrende forbanna når en ikke kan få lov å skrive om hva en vil her på forumet, om det er en enkeltsak, eller det store og hele. Det er da ytringsfrihet, og det gjelder selvfølgelig begge veier. Men synes bunnen er nådd når en kaller denne enkeltsaken for pervers. Det er som om en skulle skrive innlegg her, om f.eks. at en har mistet noen i en trafikk ulykke, og enkelte da ville si at det er perverst å skrive kun om den ene ulykken, når det er så MANGE ulykker som skjer hver dag i hele verden. Gud, det er irriterende. Stakkars de folka som må diskutere småting, eller ting som engasjerer, med f.eks. sør. De må uten tvil bli dårlige/kvalme til slutt.

Er det noen som har nektet noen å skrive? Ikke det?

I så fall, vennligst ta personangrepene dine på Meldinger, eller et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Men det er jo mange som ser ned på dem? Skal det bli forbudt?

Hvis det ikke skal forbys (som jeg ikke mener det skal, selvsagt), hvorfor sal ikke de likeledes ha lov til å "se ned på"? De som gjør det er jo ikke verre enn nordmenn som gjør det samme.

Med vennlig hilsen

Det er tross alt de som har kommet hit til oss. Skal vi ikke kunne kreve at de følger norske lover og regler da? Nå er det jo vi som må ta hensyn til deres kultur, og slik skal det ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at man i Dorthes tilfelle, og alle andre slike enkelttilfelle, skal fokusere på at det er et barn som er offer og at et eller flere barn er mobbere. DET bør være hovedfokus. Det skal ikke være slik at denne mobbingen blir et ikke-tema bare fordi det viser seg at det er disse "stakkars svarte" som viser se å være mobberne. Det sr snillisme!

Jeg har da vel *aldri* sagt at man skal overse de tilfellene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tross alt de som har kommet hit til oss. Skal vi ikke kunne kreve at de følger norske lover og regler da? Nå er det jo vi som må ta hensyn til deres kultur, og slik skal det ikke være.

1) De fleste ungene er født her.

2) Hvordan tar du hensyn til deres kultur? Går du i moskéen? Spiser du kun halal-kjøtt? Bruker du hijab? Hvordan?

3) Det er da ingen som sier at innvandrere ikke skal følge norsk lov.

Men du svarte ikke på spørsmålet - skal ikke de ha samme rettigheter som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da vel *aldri* sagt at man skal overse de tilfellene.

Med vennlig hilsen

men skjønner du ikke at det er nettopp det inntrykket du gir, når en mor forteller om en fortvilt situasjon som du avfeier med at "det er lite representativt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

Er det noen som har nektet noen å skrive? Ikke det?

I så fall, vennligst ta personangrepene dine på Meldinger, eller et annet sted.

Når du kaller det for perverst å i det hele tatt kun skrive om denne ene saken, da går du for langt. og hvis du ikke skjønner det, så ta deg en pille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

1) De fleste ungene er født her.

2) Hvordan tar du hensyn til deres kultur? Går du i moskéen? Spiser du kun halal-kjøtt? Bruker du hijab? Hvordan?

3) Det er da ingen som sier at innvandrere ikke skal følge norsk lov.

Men du svarte ikke på spørsmålet - skal ikke de ha samme rettigheter som deg?

Tror du vi har fått bygget kirker i muslimske land? Det får muslimene her i landet. Vi hadde vel blitt sendt på hue å ræva hjem hadde vi prøvd på det. Der tar vi hensyn m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men skjønner du ikke at det er nettopp det inntrykket du gir, når en mor forteller om en fortvilt situasjon som du avfeier med at "det er lite representativt"?

Ikke hvis du leser det jeg faktisk skriver ("mobbing er mobbing uansett hvilken vei" og "rasisme er rasisme uansett hvilken vei"), i stedet for å lese det folk skriver OM det jeg skriver.

De fleste (hvite) som blir mobbet blir mobbet av andre hvite (kanskje 98%). Likevel finner man et eksempel med en hvit som blir mobbet av "svarte"?

Har du lest innlegget til SDD (nær toppen av tråden)?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du vi har fått bygget kirker i muslimske land? Det får muslimene her i landet. Vi hadde vel blitt sendt på hue å ræva hjem hadde vi prøvd på det. Der tar vi hensyn m.m.

Hva sier du?

I Indonesia (landet i verden med flest muslimer, 85% av befolkningen) er det fullt av kirker.

Det er flere kristne (med kirker) i Pakistan enn i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kaller det for perverst å i det hele tatt kun skrive om denne ene saken, da går du for langt. og hvis du ikke skjønner det, så ta deg en pille.

Skjerpings!

Å presentere mobbing i Norge som noe som hvite blir utsatt av av "svarte" er en slik fordreining av sannheten at det blir perverst, når 98% av mobbingen begås av hvite.

Man tar gruppen som oftest utsettes for mobbing, og forsøker å gjøre dem til gjerningsmenn.

Les det SDD skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Hva sier du?

I Indonesia (landet i verden med flest muslimer, 85% av befolkningen) er det fullt av kirker.

Det er flere kristne (med kirker) i Pakistan enn i Norge!

Sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Skjerpings!

Å presentere mobbing i Norge som noe som hvite blir utsatt av av "svarte" er en slik fordreining av sannheten at det blir perverst, når 98% av mobbingen begås av hvite.

Man tar gruppen som oftest utsettes for mobbing, og forsøker å gjøre dem til gjerningsmenn.

Les det SDD skriver.

Du trenger ikke å henvise til hva andre har skrevet. Det er du som kaller det perverst. Og hvis det er noen som trenger å skjerpe seg, så er det du.

Og er overrasket over at du ikke har en eneste link/dokumentasjon på alt du skriver, men kaller alt for "sannheten." Du synker enda mer i troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...