Gå til innhold

Mobbet fordi hun er hvit


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest harikkenickfortiden

Så hvis ikke du bestemmer over meg, hvordan kan du påstå at jeg bestemmer over noen?

Jeg svarer ved å sette innlegget i en kontekst: "Mobbing er et problem, men det er meget urepresentativt å finne eksempelet hvor svarte mobber hvite, når det vanlig er omvendt."

blah blah blah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    147

  • Adriana

    28

  • Dorthe

    25

  • frosken

    10

Mest aktive i denne tråden

Les innlegget på nytt. Du forstod tydeligvis intet av det.

Jeg forstod det, men du gjorde det tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laffen den andre

Så hvis ikke du bestemmer over meg, hvordan kan du påstå at jeg bestemmer over noen?

Jeg svarer ved å sette innlegget i en kontekst: "Mobbing er et problem, men det er meget urepresentativt å finne eksempelet hvor svarte mobber hvite, når det vanlig er omvendt."

I visse strøk i Oslo er dette eksempelet svært på representativt. Uansett om du liker det eller ei. Vi er i ferd med å få en by delt i to. Les boka Hilal av Torgim Eggen. Den ble utgitt for 15 år siden, men blir bare mer og mer aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo slik at på landet hvor det finnes få innvandrerfamilier så blir de mye lettere opptatt av lokalbefolkningen. Og grunnen er jo at det ikke finnes så mange andre innvandrerfamilier slik at de kan lage sitt eget samfunn og de vil derfor også oppføre seg mer som norske. Og de aller fleste vil ikke bry seg om verken farge eller religion.

Det mobbes minst like mye "på bygda" som i byene. Mange av de fæleste historiene jeg har hørt er faktisk fra "bygda".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laffen den andre

Jeg forstod det, men du gjorde det tydeligvis ikke.

Kveruler kveruler kveruler. Til det kjedsommelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra for blodtrykket å ha en slik "hobby". Begynn med frimerker i steden.

Ja, frimerker kunne nok vært en fin hobby for Sør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I visse strøk i Oslo er dette eksempelet svært på representativt. Uansett om du liker det eller ei. Vi er i ferd med å få en by delt i to. Les boka Hilal av Torgim Eggen. Den ble utgitt for 15 år siden, men blir bare mer og mer aktuell.

Ja, men i omtrent hele resten av landet er det omvendte sant.

Sannheten er at de fleste hvite som blir mobbet i Norge blir mobbet av andre hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et bomskudd - jeg har flere ganger i tråden skrevet at "rasisme er rasisme" uansett.

Les tråden først.

Jeg leste et stykke så ble jeg lei. Det ble for mange innlegg av den typen jeg svarer på nå. Jeg lanserte et enkelt og ganske uinteressant synspunkt om rasismens virkeområde som en innledning. Det kommenterte du ved å plassere innlegget som et bomskudd.

Sakens elementer og prinsippielle spørsmål rundt den kommenterte du ikke. Det blir for vanskelig.

Typisk - og ganske hjelpesløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snakker du om noe helt annet, for å flytte fokus. Og kommer med selvfølgeligheter ("rasisme er uavhengig av hvilken vei det går") (er det noen som ikke er enig i det?), men overser glatt at det er langt flere svarte som utsettes enn hvite.

Sør hva gjorde det du den perioden du var borte fra Dol? Bare vanskelig å se for meg at en person som er så engasjerte og skaper lange tråder, har hatt en pause i nærheten av data ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et stykke så ble jeg lei. Det ble for mange innlegg av den typen jeg svarer på nå. Jeg lanserte et enkelt og ganske uinteressant synspunkt om rasismens virkeområde som en innledning. Det kommenterte du ved å plassere innlegget som et bomskudd.

Sakens elementer og prinsippielle spørsmål rundt den kommenterte du ikke. Det blir for vanskelig.

Typisk - og ganske hjelpesløst.

De fleste hvite som mobbes i Norge mobbes av andre hvite. Ikke av svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de blir filleristet av voksne, bedt om å dra til Afrika (selv om de aldri har vært der) og det som verre er, og de svarte blir gjerne behandlet som "horer". Og det er før man engang har begynt på muslim-hetsen.

Det har jeg faktisk aldri sett. Ikke fra barn og ikke fra voksne. Derimot har minstemannen min fått ørefiker i barnehagen fra en pakistansk ansatt, men hun gjorde ikke forskjell på hvite og brune da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

Ja, men i omtrent hele resten av landet er det omvendte sant.

Sannheten er at de fleste hvite som blir mobbet i Norge blir mobbet av andre hvite.

Sannheten? Dokumentasjon, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør hva gjorde det du den perioden du var borte fra Dol? Bare vanskelig å se for meg at en person som er så engasjerte og skaper lange tråder, har hatt en pause i nærheten av data ;)

I den grad jeg diskuterte var det hovedsakelig om "alternativ medisin" og slik styggdom. Dog hører ikke det hjemme i denne tråden. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg har aldri sett at de blir betegnet som "stakkars" og "grusomme".

Dessuten handler ikke det om at det er synd på de hvite elevene som må gå på skolen sammen med innvandrere, men at det generelt er et problem at det blir veldig mange innvandrere som snakker dårlig norsk når de begynner på skolen og at lærerne må konsentrere seg om å lære disse norsk i stedet for å lære de som allerede kan norsk å lese og skrive osv. Og dette handler ikke om hudfarge. Det kan være et like stort problem om det kommer en hvit tysker hit som ikke kan norsk.

Hvordan kan det være et problem at det kommer en hvit tysker til Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Så hvis ikke du bestemmer over meg, hvordan kan du påstå at jeg bestemmer over noen?

Jeg svarer ved å sette innlegget i en kontekst: "Mobbing er et problem, men det er meget urepresentativt å finne eksempelet hvor svarte mobber hvite, når det vanlig er omvendt."

Jeg er dessverre ikke saa sikker paa om du har rett lenger Soer. Jeg tror det motsatte er i ferd med aa bli et oekende problem.

Naa er selvfoelgelig ikke hva mine barn forteller fasiten paa hvordan det i virkeligheten er, men det er viktig og ogsaa ta disse ungdommene paa alvor om man skal faa bukt med mobbing, vold og rasisme generelt.

Mine barn kommer med historier som er lik Dorthe sine. De gaar paa en sentrumskole.

Jeg proever selvfoelgelig aa fortelle dem at ikke alle er like og det forstaar de nok siden de har moerkhudede venner, men likevel er inntrykket deres for meg ganske skremmende aa hoere.

Skal vi faa bukt med rasismen, saa skjer det ikke ved legge lokk paa dette problemet. Heller tvert i mot, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frimerker kunne nok vært en fin hobby for Sør :-)

Blodtrykket mitt er vanligvis 70/110, med en hvilepuls på under 60.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg leste et stykke så ble jeg lei. Det ble for mange innlegg av den typen jeg svarer på nå. Jeg lanserte et enkelt og ganske uinteressant synspunkt om rasismens virkeområde som en innledning. Det kommenterte du ved å plassere innlegget som et bomskudd.

Sakens elementer og prinsippielle spørsmål rundt den kommenterte du ikke. Det blir for vanskelig.

Typisk - og ganske hjelpesløst.

er du han eller hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Ja, man burde absolutt nevne i hver artikkel som omhandler fåtallet at dette egentlig ikke teller for de fleste er ikke sånn. Det burde stå en sånn advarsel nederst på siden slik det står på amerikanske mikrobølgeovner (ikke tørk katten din i mikrobølgeovnen).

For hver artikkel om lommemannen bør det stå nederst at dette ikke gjelder alle menn som går med bukser med lommer.

For hver artikkel som omhandler Jens Stoltenberg burde det stå at flertallet i Norge ikke er statsministre.

For hver artikkel som omhandler narkotika bør det stå at de fleste ikke bruke narkotika.

godt skrevet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...