Gå til innhold

Helt enig med Hagen


lu30

Anbefalte innlegg

Gjest harikkenickfortiden

Men jeg synes altså Hagen er en dust som går ut med slike ting som det skulle være noe helt forferdelig. Han kunne snakket transenes sak og heller prøvd å ufarliggjøre det.

Hvis du leser datteren til Hagens stykke i Vg nett fra i går, så skjønner du bedre hva det dreier seg om. Og Hagen fordømmer ikke transer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 247
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    89

  • morsan

    15

  • SoriaMoria

    8

  • Elis31

    8

Mest aktive i denne tråden

Gjest harikkenickfortiden

Men det synes jeg ikke de burde gått offentlig ut med. Hvis de hadde problemer så kunne de oppsøkt familiekontoret eller kanskje Ester Pirelli ;o)

Etter som jeg skjønner så har denne Lise sagt og fortalt mye om både barn og eks i det programmet som går. Hagen og datteren mener at nå er det på tide å forklare ting, fordi det ble bare ensidig. og husk at naboer, nærmiljø, familie, vel allerede skjønte hvem det handlet om. At Hagen gikk ut og fortalte hva han mente, og hva som egentlig har skjedd, er kanskje for å forklare og oppklare sladder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Det gjelder formodentlig også morfar (dvs. Hagen)?

Med vennlig hilsen

Hagen har ikke gjort noe galt her, mener de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagen har ikke fordommer mot transer. Hvis du hadde lest hele kronikken, så hadde du skjønt hva du skrev om.

Jeg har lest den. Derimot har jeg, som de fleste andre, ikke sett TV-programmet. Jeg fikk vite om dette, som de fleste andre, via Hagens kronikk.

Jeg kjenner Hagen fra hans 35 år i politikken. Jeg er ikke overrasket, for å si det sånn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser datteren til Hagens stykke i Vg nett fra i går, så skjønner du bedre hva det dreier seg om. Og Hagen fordømmer ikke transer.

Jeg tror ikke det er noen her som ikke skjønner hva dette dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være svart er noe en person er, ikke en måte å kle seg ut på. En transe har et valg; leve det ut i hemmelighet, eller la hele verden (eller familien) få vite det. Og ingen sier vel at de fordømmer transer, men måten de overkjører barns og f.eks. ektefellers følelser på.

Men siden du er en så flott og tolerant mann, hvorfor tester du ikke ut de meningene du står for? Det hadde vært interessant å høre hvordan familien din hadde reagert... Kle deg ut som dame, og te deg som en dame, og gå på skolen og hent dine barn. Vedder på at du aldri hadde turt, fordi du hadde vært redd for at dine barn skulle bli mobbet pga deg. Og hvis du IKKE hadde brydd deg om hva barna hadde tenkt, så synes jeg du er en ufølsom mann.

Så bytt ut homofil, og tenk deg to homofile foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter som jeg skjønner så har denne Lise sagt og fortalt mye om både barn og eks i det programmet som går. Hagen og datteren mener at nå er det på tide å forklare ting, fordi det ble bare ensidig. og husk at naboer, nærmiljø, familie, vel allerede skjønte hvem det handlet om. At Hagen gikk ut og fortalte hva han mente, og hva som egentlig har skjedd, er kanskje for å forklare og oppklare sladder?

Nei, han sprer de for en langt større audiens enn programmet for "spesielt interesserte" gjorde. Hagen fikk saken på omtrent samtlige førstesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagen har ikke gjort noe galt her, mener de fleste.

Flertallets tyranni?

Når man snakker om behandlingen av minoriteter, så er det ikke ofte majoriteten mener den har gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nei, han sprer de for en langt større audiens enn programmet for "spesielt interesserte" gjorde. Hagen fikk saken på omtrent samtlige førstesider.

Hagen prøvde, i forkant av programmet, å få nrk til å holde etternavnet til Lise skjult, for å spare barna. Dette nektet Lise å gå med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Så bytt ut homofil, og tenk deg to homofile foreldre.

En homofil mann er ikke alltid så godt å få øye på. Det blir ikke det samme som en transe, som kler seg ut, og ter seg som det annet kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagen prøvde, i forkant av programmet, å få nrk til å holde etternavnet til Lise skjult, for å spare barna. Dette nektet Lise å gå med på.

Det er fremdeles Hagen som har gjort dette kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En homofil mann er ikke alltid så godt å få øye på. Det blir ikke det samme som en transe, som kler seg ut, og ter seg som det annet kjønn.

Men skader ingen, med mindre folk har fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Flertallets tyranni?

Når man snakker om behandlingen av minoriteter, så er det ikke ofte majoriteten mener den har gjort noe galt.

Du har lov til å mene hva du vil. Og alle andre har lov til å ha egne meninger. Du trenger ikke å katagorisere oss som ikke mener det samme som deg. Ta deg sammen.

Men flertallet mener at Hagen ikke gjorde noe galt, han ville forsvare sin datter. Og at han er en offentlig person, gjør at han får lov til det i både aviser og tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

Det er fremdeles Hagen som har gjort dette kjent.

Nei, det er Lise som har oppført seg krengende mot sine barn og eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nei, det er Lise som har oppført seg krengende mot sine barn og eks.

Og som har gjort det kjent. Han/hun MÅTTE vel ikke være med i det programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Men skader ingen, med mindre folk har fordommer.

Personen kan skade familien følelsesmessig. Og du svarte ikke på det jeg spurte om du hadde turt å kle deg ut som dame og hente barna på skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen kan skade familien følelsesmessig. Og du svarte ikke på det jeg spurte om du hadde turt å kle deg ut som dame og hente barna på skolen?

Jeg ville ikke hentet ungene slik på skolen, fordi jeg er ikke transe.

Personen blir neppe skadet følelsesmessig av at en mann går med kjole, men noen kan selvsagt få fordommene sine utdannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som har gjort det kjent. Han/hun MÅTTE vel ikke være med i det programmet?

Det var ikke kjent for flertallet før Hagen kringkastet det for alle.

Hagen MÅTTE vel ikke gjøre det, selv om det går mot valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å mene hva du vil. Og alle andre har lov til å ha egne meninger. Du trenger ikke å katagorisere oss som ikke mener det samme som deg. Ta deg sammen.

Men flertallet mener at Hagen ikke gjorde noe galt, han ville forsvare sin datter. Og at han er en offentlig person, gjør at han får lov til det i både aviser og tv.

For 20 år siden mente nok "flertallet" at de homofile ikke burde ha noen rettigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Det var ikke kjent for flertallet før Hagen kringkastet det for alle.

Hagen MÅTTE vel ikke gjøre det, selv om det går mot valg?

hva har dette med valget å gjøre? nå syns jeg det er du som har fordommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...