Gå til innhold

Helt enig med Hagen


lu30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 247
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    89

  • morsan

    15

  • SoriaMoria

    8

  • Elis31

    8

Mest aktive i denne tråden

Morfaren fra Helvete?

Det du skriver er de samme "argumentene" som ble brukt mot homofile for 30 år siden, og til og med i 2010.

Faren har sikkert gjort mye dumt han også, men det er Hagen som sørger for at "alle" får vite om dette, og det er Hagen som søger for at faren får sympati.

Videre, akkurat som alle har et ansvar for likestilling, og for ikke å diskriminere homofile, så har folk et ansvar for ikke å diskriminere folk som bruker kjole. Hagen og hans politikk er betydelig verre enn litt uskyldig kjolegåing.

Med vennlig hilsen

Tenk om de er glad for at noen endelig sier noe på deres vegne? Tror du at de er følelsesløse skapninger fullstendig uvitende og upåvirket av dette?

Men bare vi ikke har fordommer... herregud. Legg av Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Nå vet de det, men veldig mange skriver at "jeg så ikke programmet", og dette er noe de har lært om etter at Hagen sørget for at det ekploderte på avisenes forside.

Muligens..

Synes etternavn burde vært skjult i slike program. Sikkert ikke mange som forbandt vedkommende med Hagen, før etternavnet dukket opp.

Har man visst om sin legning siden syv-årsalderen, så burde en kommende brud ha _krav_ på å vite! Da kunne mange forferdelige problemstillinger vært løst _før_ de oppsto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du fort hadde fått deg en på tygga dersom du hadde sagt til en skotte at han hadde på _skjørt_!

Eventuelt at han hadde løftet på 'stakken' og flasha litt. Vet ikke hva du synes hadde vært verst ;-)

Derfor jeg ordla meg som jeg gjorde, vedr. kilt. ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens..

Synes etternavn burde vært skjult i slike program. Sikkert ikke mange som forbandt vedkommende med Hagen, før etternavnet dukket opp.

Har man visst om sin legning siden syv-årsalderen, så burde en kommende brud ha _krav_ på å vite! Da kunne mange forferdelige problemstillinger vært løst _før_ de oppsto!

Det er mye som kunne vært annerledes i en perfekt verden. Det skyldes neppe ondskap at han ikke fortalte henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er liten tvil om at det at Lise er Hagens ekssvigersønn var en temmelig ukjent sak for folk flest før Hagens kronikk; sikkert også for dem som har fulgt med på serien.

Men for barnas nærmiljø kan det jo hende at Hagens kronikk ikke førte til noen ny kunnskap.

Enig, men de fleste flytter jo litt på seg. Nå vet "alle" det.

Jeg regner med at dette er Hagens start på valgkamp? Er ikke han interessert i å bli ordfører i Oslo?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om de er glad for at noen endelig sier noe på deres vegne? Tror du at de er følelsesløse skapninger fullstendig uvitende og upåvirket av dette?

Men bare vi ikke har fordommer... herregud. Legg av Sør.

Nei, men det er Hagen som kjører dette på nasjonalt plan. Det er på grunn av Hagen denne tråden eksisterer. Ingen her startet en tråd om "Jentene fra Toten" eller hva det nå var programmet het.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men de fleste flytter jo litt på seg. Nå vet "alle" det.

Jeg regner med at dette er Hagens start på valgkamp? Er ikke han interessert i å bli ordfører i Oslo?

Med vennlig hilsen

''Er ikke han interessert i å bli ordfører i Oslo?''

Hmmm, ja når du sier det så ringer det en liten bjelle et sted...

Lurer på hvem han skal sutre og klage over når han ikke blir det, ref måten han taklet det at han ikke ble stortingspresident på...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er ikke han interessert i å bli ordfører i Oslo?''

Hmmm, ja når du sier det så ringer det en liten bjelle et sted...

Lurer på hvem han skal sutre og klage over når han ikke blir det, ref måten han taklet det at han ikke ble stortingspresident på...;-)

Du mener han begynner å slippe opp for grupper han kan skylde på?

Han er meget god på å finne nye, så jeg tror ikke vi trenger "bekymre" oss. Kanskje svenske innvandrere - de har jo stemmerett ved lokalvalg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er mye som kunne vært annerledes i en perfekt verden. Det skyldes neppe ondskap at han ikke fortalte henne.

Alt hadde vært perfekt en "ny verden". Bare å unslippe kverrulanter, må jo være godt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hadde vært perfekt en "ny verden". Bare å unslippe kverrulanter, må jo være godt....

Vil du bli kvitt deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg liker ikke å bruke kjoler.

Jeg ser du ikke kan underbygge din påstand om at det er "unaturlig", og jeg regner med det er derfor du forsøker å flytte fokus.

Det har jeg allerede svart på 3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skammelig av Hagen å misbruke barnebarna på denne måten i en familiefeide. (Uavhengig av hva som har blitt sagt og gjort før.)

Det er Hagen som har sørget for at dette kom på førstesiden av "alle" landets aviser, og identifiserte ungene offentlig.

Intet berettiger det Hagen gjør.

Jeg kan dog ikke si at jeg er overrasket. Han har drevet med slikt i minst 35 år.

Med vennlig hilsen

Jeg er helt enig med deg. Hadde ikke Hagen gått ut med dette ville nesten ingen ha visst om det. Virkelig unødvendig gjort av ham, det har antagelig traumatisert barnebarna mer å se faren på førstesiden av avisen enn at han var transe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med deg. Hadde ikke Hagen gått ut med dette ville nesten ingen ha visst om det. Virkelig unødvendig gjort av ham, det har antagelig traumatisert barnebarna mer å se faren på førstesiden av avisen enn at han var transe

Dessuten kom det jo frem i media at de er fra Toten!

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg allerede svart på 3 ganger.

Du har unnlatt å svare på det 3 ganger (minst), men vi får bare akseptere at du ikke har noe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten kom det jo frem i media at de er fra Toten!

;-)

Med vennlig hilsen

Jeg har faktisk sett et par av programmene men selvfølgelig hadde jeg ingen anelse om at det var exsvigersønnen til Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk sett et par av programmene men selvfølgelig hadde jeg ingen anelse om at det var exsvigersønnen til Hagen

Du ville bare vite hvordan folk fra Toten så ut? ;-)

Jeg tror knapt noen så det, og færre brydde seg.

Jeg antar dette er Hagens valgkamp - fin en gruppe som mange misliker, og demoniser den på en "fin" måte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Dette er vel en av de første gangene i livet mitt at jeg har vært enig i noe Carl I Hagen har sagt. Men jeg synes hovedessensen i hans budskap er fornuftig: Når man velger å få barn, velger man også vekk friheten til å leve helt som man vil. Konsekvensen av at dette mennesket har fått fire barn er at deres ve og vel bør komme foran egne behov. Jeg synes diskusjonen blir snudd altfor mye andre veien, at mor og far må få leve ut alle sine behov, ellers blir de ikke lykkelige og da blir heller ikke barna lykkelige. Mener det er på tide at vi stiller spørsmål ved dette mantraet, og reiser en debatt om at kanskje det er riktig og viktig at vi voksne noen ganger legger bånd på oss av hensyn til barna. Så etter min mening handler ikke dette utspillet om at folk ikke skal få være transer, men snarere om hvilke krav som stilles til oss foreldre, uansett legning.

Jeg er veldig enig i det du sier her. Når en er foreldre, har en ikke full frihet til å leve som en vil - en må ta hensyn til det kjæreste en har - barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i det du sier her. Når en er foreldre, har en ikke full frihet til å leve som en vil - en må ta hensyn til det kjæreste en har - barna.

Det gjelder formodentlig også morfar (dvs. Hagen)?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Men dette blir sånn høne og egg situasjon, akkurat som det var med homofile foreldre for 30 år siden. Da hørte man også akkurat samme logikken.

Jeg er enig med deg i at man selvsagt viser hensyn til ungene, på generelt grunnlag. Samtidig, det som er skadelig for ungene er neppe å se far i kjole (tenk på alle skottske barn som får se far i kilt! ;-) ), men samfunnets reaksjoner på kjoler. Og det er det faktisk samfunnets, inkl. Hagen, som har et ansvar for.

Med vennlig hilsen

''Men dette blir sånn høne og egg situasjon, akkurat som det var med homofile foreldre for 30 år siden. Da hørte man også akkurat samme logikken.''

Dette har du nok rett i. Og jeg mener ikke at en skal lukke øynene for at transene finnes og håpe at de forblir bar lukkede dører. Men jeg mener at når de er foreldre, så må de ta hensyn til barna, og ikke leve ut sin legning helt som de vil. Å være foreldre er et ansvar for hele livet, i alle fall de første 25 årene av barnas liv.

''Jeg er enig med deg i at man selvsagt viser hensyn til ungene, på generelt grunnlag. Samtidig, det som er skadelig for ungene er neppe å se far i kjole (tenk på alle skottske barn som får se far i kilt! ;-) ), men samfunnets reaksjoner på kjoler. Og det er det faktisk samfunnets, inkl. Hagen, som har et ansvar for.''

Å sammenlikne transers klesvalg med kilt eller prestekjole (som du skrev i et annet innlegg her), er jo helt bak mål. Begge disse eksemplene er jo klesdrakter som brukes av menn i mannsrollen, og har ingenting med kvinnerollen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...