Gå til innhold

Helt enig med Hagen


lu30

Anbefalte innlegg

Det er skammelig av Hagen å misbruke barnebarna på denne måten i en familiefeide. (Uavhengig av hva som har blitt sagt og gjort før.)

Det er Hagen som har sørget for at dette kom på førstesiden av "alle" landets aviser, og identifiserte ungene offentlig.

Intet berettiger det Hagen gjør.

Jeg kan dog ikke si at jeg er overrasket. Han har drevet med slikt i minst 35 år.

Med vennlig hilsen

''Det er skammelig av Hagen å misbruke barnebarna på denne måten i en familiefeide. (Uavhengig av hva som har blitt sagt og gjort før.)

Det er Hagen som har sørget for at dette kom på førstesiden av "alle" landets aviser, og identifiserte ungene offentlig.

Intet berettiger det Hagen gjør.

Jeg kan dog ikke si at jeg er overrasket. Han har drevet med slikt i minst 35 år.''

Så enig! Hørte dessuten et intervju med Lise Lindalen som klager Hagen inn for PFU der h*n understreker at debatten rundt transpersoner er velkommen, men personangrep ikke er det mtp barna.

Personlig tror jeg ikke at en "vanlig dødelig" hadde fått dette på trykk med direkte eller indirekte personopplysninger. Hagen utnytter sin posisjon. Det er svært uprofesjonelt og usmaklig :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 247
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    89

  • morsan

    15

  • SoriaMoria

    8

  • hidi, the scorpion

    8

Mest aktive i denne tråden

Det Hagen har foretatt seg, er gjort i samråd med barnebarn og datter (barnas mor).

En avdanket raddis er selvsagt programfestet til å være uenig med Hagen i ett og alt samt å forherlige en såkalt transpersons egoistiske handlemåte. At det er forferdelig vanskelig for barna å se "faren" eller "medmoren" (?) boltre seg på riksdekkende TV, er naturlignok en avdanket raddis helt irrelevant.

Hvem er det som er en "avdanket raddis"? Deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dette tilfellet, sin far. som har begynt dansen, ved å stille opp i det programmet.

Dette ble ikke kjent før Hagen begynte å skrive om det i riksdekkende media. Knapt en person har sett programmet som faren var med i.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sundt og normalt da.

Hvordan er det usunt? For mye fett og salt, eller for lite vitamin C.

Det er ikke normalt (sånn rent statistisk) å ha en morfar som er en av lederne i Frp heller.

Dette er akkurat de samme argumentene som ble brukt mot homofile for 30 år siden. Ja, sågar den dag i dag også.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvem er det som er en "avdanket raddis"? Deg?

He, he;)

Var ikke det et flott kallenavn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Dette ble ikke kjent før Hagen begynte å skrive om det i riksdekkende media. Knapt en person har sett programmet som faren var med i.

Med vennlig hilsen

''Knapt en person har sett programmet som faren var med i.''

Hmm, og hva slags statistikk bruker du da? Programmet du snakker om, vant faktisk en pris, så vil tro at mer enn èn person har sett det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror også det er lettere for barn i dag å ha homofile foreldre enn transkjønnet far/mor. Det har nok noe med den generelle synligheten/oppmerksomheten dette med transkjønnet har hatt i samfunnet de siste 20 årene - stort sett har det vel vært Great Garlic Girls og andre som kanksje har karikert mer enn opplyst om dette.

Og samfunnet og enkeltpersonene trenger tid til å akseptere ting som avviker fra normalen. Det betyr ikke at en er ond eller trangsynt eller uvennlig, men at en ikke klarer å svelge denne "unormaliteten" som en normalitet, selv om en i teorien gjerne skulle ha gjort det.

Jeg er veldig glad i denne personen i slekta mi som kler seg i dameklær, men jeg klarer ikke å se på det som en selvfølge eller som en normalitet at han/hun kler seg slik.

Men dette blir sånn høne og egg situasjon, akkurat som det var med homofile foreldre for 30 år siden. Da hørte man også akkurat samme logikken.

Jeg er enig med deg i at man selvsagt viser hensyn til ungene, på generelt grunnlag. Samtidig, det som er skadelig for ungene er neppe å se far i kjole (tenk på alle skottske barn som får se far i kilt! ;-) ), men samfunnets reaksjoner på kjoler. Og det er det faktisk samfunnets, inkl. Hagen, som har et ansvar for.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Knapt en person har sett programmet som faren var med i.''

Hmm, og hva slags statistikk bruker du da? Programmet du snakker om, vant faktisk en pris, så vil tro at mer enn èn person har sett det.....

Av de personene som har skrevet på nett om dette, tror jeg kun et lite mindretall faktisk fikk med seg hele saken, før Hagen sørget for å få den servert over "alle" førstesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det usunt? For mye fett og salt, eller for lite vitamin C.

Det er ikke normalt (sånn rent statistisk) å ha en morfar som er en av lederne i Frp heller.

Dette er akkurat de samme argumentene som ble brukt mot homofile for 30 år siden. Ja, sågar den dag i dag også.

Med vennlig hilsen

Det er mot naturen. Unaturlig rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mot naturen. Unaturlig rett og slett.

Kan du redegjøre for hvorfor det er mer "unaturlig" å gå med en kjole enn jeans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nei, jeg har intet behov for å forandre overskrifter for å bli sett. Sett blir jeg, uansett!

Håper du ikke ble for traumatisert av overskriftsendringen.

Med vennlig hilsen

Det er mange sarte sjeler på dol og du kan ikke være sikker på at dette ikke kan virke traumatiserende......stakkars mennesker og så rett etter 17. mai....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du redegjøre for hvorfor det er mer "unaturlig" å gå med en kjole enn jeans?

Hadde det vært naturlig hadde flere gjort det. Men dette dreier seg om mer enn "bare å gå i kjole".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange sarte sjeler på dol og du kan ikke være sikker på at dette ikke kan virke traumatiserende......stakkars mennesker og så rett etter 17. mai....

Det må finnes en diagnose for folk som blir traumatisert av overskriftsforandringer, tror du ikke? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært naturlig hadde flere gjort det. Men dette dreier seg om mer enn "bare å gå i kjole".

Antall avgjør om det er "vanlig".

Du har ikke svart på hvorfor det er mer "unaturlig" med kjole enn med jeans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det er ikke ofte jeg er enig med Hagen, men denne kronikken er godt skrevet og han har veldig mange riktige poenger, mener jeg.

Det er klart at det er vanskelig for barna til denne Lise at han er med i et TV-program som omhandler trolig noe av det vanskeligste i barnas oppvekst.

Det lille jeg har sett og hørt har gode poeng, men for en fremgangsmåte og mediakåthet.

Denne diskusjonen om slike indre familiekonflikter byr meg slik i mot at jeg holder meg unna dem.

Synes Jentene på Toten er en av mange idiotiske reality et eller annet på tv som jeg holder meg langt unna.

Mennesker kan ha den ene og den andre legningen, og bør og skal respekteres som alle andre. Når slike program lages brukes menneskers tittebehov på en eller annen måte som jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall avgjør om det er "vanlig".

Du har ikke svart på hvorfor det er mer "unaturlig" med kjole enn med jeans?

Det har jeg nettopp svart på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det må finnes en diagnose for folk som blir traumatisert av overskriftsforandringer, tror du ikke? ;-)

Med vennlig hilsen

PTOD - Posttraumatisk overskrifts disorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTOD - Posttraumatisk overskrifts disorder.

Vi kan bare håpe at noen utvikler en kur for det!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg nettopp svart på.

Det har du selvsagt ikke. Du har svart på om det er vanlig, men det har selvsagt intet å gjøre med om det er "unaturlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest folkeopplysende rett og slett

Det lille jeg har sett og hørt har gode poeng, men for en fremgangsmåte og mediakåthet.

Denne diskusjonen om slike indre familiekonflikter byr meg slik i mot at jeg holder meg unna dem.

Synes Jentene på Toten er en av mange idiotiske reality et eller annet på tv som jeg holder meg langt unna.

Mennesker kan ha den ene og den andre legningen, og bør og skal respekteres som alle andre. Når slike program lages brukes menneskers tittebehov på en eller annen måte som jeg ikke liker.

''

Synes Jentene på Toten er en av mange idiotiske reality et eller annet på tv som jeg holder meg langt unna.''

Hvis du med dette sammenligner Jentene på Toten med reality-serier á la Big Brother, Paradise Hotel etc (og annet søppel) så skriver du virkelig mot bedre vitende. Synes benevnelsen "doku-såpe" var/er helt på trynet.

Denne serien var opplysende, hjertevarm og full av respekt for det mangfoldet vi har i landet vårt.

Jeg er sikker på at de som uttaler seg om serien faktisk hadde SETT den først så hadde pipen fått en annen lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...