Gå til innhold

Helt enig med Hagen


lu30

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Vi kan bare håpe at noen utvikler en kur for det!

Med vennlig hilsen

Du sier noe....klør meg i hodet......jeg tar ikke den oppgaven i hvert fall;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 247
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    89

  • morsan

    15

  • SoriaMoria

    8

  • Elis31

    8

Mest aktive i denne tråden

''

Synes Jentene på Toten er en av mange idiotiske reality et eller annet på tv som jeg holder meg langt unna.''

Hvis du med dette sammenligner Jentene på Toten med reality-serier á la Big Brother, Paradise Hotel etc (og annet søppel) så skriver du virkelig mot bedre vitende. Synes benevnelsen "doku-såpe" var/er helt på trynet.

Denne serien var opplysende, hjertevarm og full av respekt for det mangfoldet vi har i landet vårt.

Jeg er sikker på at de som uttaler seg om serien faktisk hadde SETT den først så hadde pipen fått en annen lyd.

Jeg synes det var verst at de var fra Toten! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du selvsagt ikke. Du har svart på om det er vanlig, men det har selvsagt intet å gjøre med om det er "unaturlig".

Som sagt, hadde det vært naturlig hadde flere gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''

Synes Jentene på Toten er en av mange idiotiske reality et eller annet på tv som jeg holder meg langt unna.''

Hvis du med dette sammenligner Jentene på Toten med reality-serier á la Big Brother, Paradise Hotel etc (og annet søppel) så skriver du virkelig mot bedre vitende. Synes benevnelsen "doku-såpe" var/er helt på trynet.

Denne serien var opplysende, hjertevarm og full av respekt for det mangfoldet vi har i landet vårt.

Jeg er sikker på at de som uttaler seg om serien faktisk hadde SETT den først så hadde pipen fått en annen lyd.

Jeg vet ingenting om serien, og dette interesser meg ikke. Dokusåpe har jeg sett, men jeg sammenligner ikke med noen ting. Ser aldri Big Brother, Ungkaren, Farmen eller noe i den retningen og vet ingenting om dette er i samme gate.

Jeg synes bare slike serier og diskusjoner bidrar til å holde dette som noe spesielt og annerledes. La disse være i fred slik vi andre får.

Hagen og andre kan gjerne få hjelp for sine traumer, men å bruke media til å hevne seg er vanvittig slik det meste som Hagen og Frp. driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det gjør at de som før snakket bak ryggen på familien nå har fått se hva som skjedde. Og istedet tør å komme bort med en klem og litt trøst. Du undervurderer SKYLDSPØRSMÅLET grådig.

Barna er store (overti år) og skjønner at folk snakker. De kan hende går rundt med en helt enorm skamfølelse og skyldfølelse for dette. Alle har fokus på han "stakkaren" som må skjule sin legning. Raseri over å ikke få lov til å SKRIKE ut sinnet og følelsen av svik, fordi vi må være så forståelsesfulle for denne mannen som har levd i skjul.

Skam over å være den "ungen til han derre..." Den skammen blir lettere å bære når folk kommer bort til deg og sier at "jeg skjønner deg så godt" og gir en klem. Du får lov å være sint. Fremfor at alle ser stivt forran seg eller forsøker å late som ikke noe. Barn får med seg ALT.

Den som skulle beskyttet dem i første omgang er FAR. Man skal ikke forlange av barn at de skal forstå seg på foreldrenes kjønnsidentitet eller seksualitet. Og far gav faen i det. Han stilte på TV forran hele landet. Hvor mye mer kan man eksponere sine barn?

Heia Carl Ivar sier bare jeg!

Morfaren fra Helvete?

Det du skriver er de samme "argumentene" som ble brukt mot homofile for 30 år siden, og til og med i 2010.

Faren har sikkert gjort mye dumt han også, men det er Hagen som sørger for at "alle" får vite om dette, og det er Hagen som søger for at faren får sympati.

Videre, akkurat som alle har et ansvar for likestilling, og for ikke å diskriminere homofile, så har folk et ansvar for ikke å diskriminere folk som bruker kjole. Hagen og hans politikk er betydelig verre enn litt uskyldig kjolegåing.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, hadde det vært naturlig hadde flere gjort det.

Masse skotter går i kilt (som minner om skjørt), og habittene til mange prester minner om kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Av de personene som har skrevet på nett om dette, tror jeg kun et lite mindretall faktisk fikk med seg hele saken, før Hagen sørget for å få den servert over "alle" førstesider.

Da vet du sørgerlig lite, om hva folk fatisk _vet_ om "kjendiser"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er mot naturen. Unaturlig rett og slett.

''Det er mot naturen. Unaturlig rett og slett.''

Fly/tog/biltrafikk, er imot naturen, likeledes alt moderne utstyr på sykehus eller hjemme....

Spørsmålet blir da; Hva er mest unormalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet du sørgerlig lite, om hva folk fatisk _vet_ om "kjendiser"!

Nå vet de det, men veldig mange skriver at "jeg så ikke programmet", og dette er noe de har lært om etter at Hagen sørget for at det ekploderte på avisenes forside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse skotter går i kilt (som minner om skjørt), og habittene til mange prester minner om kjoler.

Men det er ikke daglig antrekk, og heller ikke noe særlig mange bruker. Man, hvis du liker å bruke kjoler er det ingen som nekter deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke daglig antrekk, og heller ikke noe særlig mange bruker. Man, hvis du liker å bruke kjoler er det ingen som nekter deg det.

Nei, jeg liker ikke å bruke kjoler.

Jeg ser du ikke kan underbygge din påstand om at det er "unaturlig", og jeg regner med det er derfor du forsøker å flytte fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTOD - Posttraumatisk overskrifts disorder.

Lurer på om det finnes noen diagnose på den som kicker på ord delinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Lurer på om det finnes noen diagnose på den som kicker på ord delinger!

Bare vent til jeg blir norsk lærer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om det finnes noen diagnose på den som kicker på ord delinger!

Astronomer mot Orddeling?

www.amo.no

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Fydda! Det hørtes da skikkelig diskriminerende ut! ;-)

Hehe, jeg er ikke ferdig med ut dannelsen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse skotter går i kilt (som minner om skjørt), og habittene til mange prester minner om kjoler.

Jeg tror du fort hadde fått deg en på tygga dersom du hadde sagt til en skotte at han hadde på _skjørt_!

Eventuelt at han hadde løftet på 'stakken' og flasha litt. Vet ikke hva du synes hadde vært verst ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at hun ikke får treffe barna som kvinne? Carl I Hagen sier jo at hun i jobbsammenheng kledte seg i manneklær, mens hun hjemme innenfor husets fire vegger kledte seg i dameklær. Da har jo barna sett henne.

Og når en får nærfilming av personer, så skal det mye til å ikke kjenne dem igjen, selv om de har motsatt kjønn enn de pleier.

Dessuten er det nok ofte at husets fire vegger strekkes mer o mer, slik at folk rundt vet mer om det.

Men jeg så som sagt ikke programmet, og vet ikke hvor lenge det er siden Lise flyttet fra familien.

"Lise" var gift med barnas mor i fire år etter at han kom ut av skapet. Kona forsøkte å godta å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet de det, men veldig mange skriver at "jeg så ikke programmet", og dette er noe de har lært om etter at Hagen sørget for at det ekploderte på avisenes forside.

Ja, det er liten tvil om at det at Lise er Hagens ekssvigersønn var en temmelig ukjent sak for folk flest før Hagens kronikk; sikkert også for dem som har fulgt med på serien.

Men for barnas nærmiljø kan det jo hende at Hagens kronikk ikke førte til noen ny kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...