Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk et spark nederst på leggen (forsiden) på trening for flere måneder siden. Det ble da hovent, blått/gult og etter noen dager ble jeg blå på innsiden av ankel og fot også. Smerten gikk over, men nederste del av leggen er fremdeles hoven. Ser det veldig godt feks etter jeg har hatt sokker på.

Hva kan jeg gjøre for å få vekk hevelsen/væskeansamlingen?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/347480-hoven-etter-spark-nederst-p%C3%A5-leggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Et slikt spark som ender opp med en skikkelig hevelse tyder på at det ble en blødning i muskulaturen og rundt sener osv. At det fortsatt er hovent skyldes at hele blødningen ikke ble sugd opp. og det vil ta tid før alt er borte. På apoteket kan du kjøpe en elastisk strømpe som du bruker når du er i aktivitet.Dette vil raske på prosessen. Så bare fortsett å trene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...