Gå til innhold

Menn som bor "hjemme"....


Gjest Iris38

Anbefalte innlegg

Gjest irrere

Hvordan tror du de eldre (for "100 år siden") som ikke hadde familie som tok vare på dem, levde?

''Hvordan tror du de eldre (for "100 år siden") som ikke hadde familie som tok vare på dem, levde?''

Vet du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 508
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    118

  • Dorthe

    27

  • Colette

    19

  • PieLill

    17

Mest aktive i denne tråden

Det snakkes om sex hele tiden nå. Jeg tror de brukte tiden mer på handlinger før;-)

''Det snakkes om sex hele tiden nå.''

Oral sex?

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irrere

''Din mor uttaler trolig dette som fortsatt frisk og ikke sittende/liggende på et sykehjem.''

Det har du helt rett i. Hun uttaler seg også etter å ha pleiet sin syke far, som var lam i et tiår etter slag, og etter over 35 år med omsorgsarbeide på bl.a. sykehjem. Så jeg tror hun vet hva hun snakker om.

Antagelig, men som den som har pleid og ikke som pleietrengende og den som skal avslutte livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Det snakkes om sex hele tiden nå.''

Oral sex?

;-)

Med vennlig hilsen

En kinesisk dame i min alder som bor i USA fortalte meg at hun trodde oral sex betydde kyss helt til hun giftet seg da hun var 35 år og mannen hennes forklarte henne hva det var;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Pøh! Innen du blir gammel har de internett på gamlehjemmet, så du kan sitte på DOL hele dagen!

Det var det jeg tenkte, sammen med min søster;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest irrere

Sånn var det før.

Nå har man nye, og bedre verdier, og man verdsetter også folk som ikke kan jobbe trolig mer enn noen gang tidligere.

''Nå har man nye, og bedre verdier, og man verdsetter også folk som ikke kan jobbe trolig mer enn noen gang tidligere.''

Alle verdier er ikke bedre. Jeg ser heller ingen tegn på at de som ikke kan jobbe verdsettes i noen større grad nå enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da tok familien noe av ansvaret. Nå blir folk forlatt nettopp fordi nå tror alle at staten ordner opp i alt, noe de ikke gjør. Jeg er selvfølgelig glad for at vi har den velferdstaten vi har, men det gjør folk egoistiske og de orker ikke å ta noe ansvar i det hele tatt.

Jeg sier som segunda, jeg håper ungene mine kommer å besøker meg på gamlehjemmet. Det var bare jeg som var på besøk hos mora mi på en hel avdeling av gamle og de gamle ble bare dårligere og dårligere for ingen på sykehjemmet tok vare på dem og ingen kom på besøk, ingen passet på at de gamle hadde det bra.

Jeg gikk ikke dit fordi jeg er noe spesielt snillere eller oppofrende enn andre, bare fordi det lå rett rundt hjørnet og jeg stakk innom når jeg var utenfor. Og fordi jeg ikke ville ha dårlig samvittighet etterpå, dvs at jeg hadde gjort jobben min.

Men hva får deg til å tro at det var bedre før?

Altså, at ikke de gamle gikk for "lut og kaldt vann" i langt større grad da enn nå, hvor de gamle var totalt prisgitt at noen i familien skulle føle for å stelle dem.

I en av bøkene til Gabriel García Marquéz så tilbringer den gamle faren dagene bundet til et tre på gårdsplassen, for ingen hadde tid til å forhindre at han vandret vekk...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kinesisk dame i min alder som bor i USA fortalte meg at hun trodde oral sex betydde kyss helt til hun giftet seg da hun var 35 år og mannen hennes forklarte henne hva det var;-)

Du hørte om det berømte barnløse ekteparet i Japan som fikk behandling for ufrivillig barnløshet i lang tid, før noen oppdaget at han forsøkte å penetrere navlen hennes....???

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irrere

Vi har tjent enormt på et sosialdemokratisk system. De mest glødende sosialdemokrater i dagens Norge er ofte de som kommer fra diktatoriske land hvor man er bl.a. nødt til å stelle sine gamle hjemme eller la dem dø på gata.

''Vi har tjent enormt på et sosialdemokratisk system. De mest glødende sosialdemokrater i dagens Norge er ofte de som kommer fra diktatoriske land hvor man er bl.a. nødt til å stelle sine gamle hjemme eller la dem dø på gata.''

Og fortsatt finner vi haugevis av folk som lever under fattigdomsgrensen i dette landet med et sosialdemokratisk system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå har man nye, og bedre verdier, og man verdsetter også folk som ikke kan jobbe trolig mer enn noen gang tidligere.''

Alle verdier er ikke bedre. Jeg ser heller ingen tegn på at de som ikke kan jobbe verdsettes i noen større grad nå enn tidligere.

Før i tiden ble uønskede barn satt ut i skogen.

Tatere, samer og andre ble tvangssterilisert.

I USA, som har et "eldre" system enn i Norge, er det ikke akkurat masse behandling å få for de uproduktive fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest irrere

Vet det. Derfor irriterer det livet av meg, når legen vil at du skal leve lengst mulig! For hva?

Jeg vil leve her og nå! Og jeg håper å unngå pleiehjem....

''Vet det. Derfor irriterer det livet av meg, når legen vil at du skal leve lengst mulig! For hva?''

Godt spørsmål når man ser på de som blir syke og lever lenge.

''Jeg vil leve her og nå! Og jeg håper å unngå pleiehjem....''

Jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig, men som den som har pleid og ikke som pleietrengende og den som skal avslutte livet.

Mens du snakker som den som....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De har fortalt hva de vil og blitt hørt. Er det vanskelig for deg å tro på at de kan velge noe som du synes de ikke skulle valgt?''

Abolutt ikke, jeg tror bare ikke at de velger å fortelle det de faktisk ønsker. De vil rett og slett ikke være til bryderi. Det ville ikke min mormor heller, men jeg vet at hun var svært takknemlig for at hun ble stellt av min mor og oss den siste tiden. Og at hun hadde oss hos seg hver dag.

Kanskje hun bare ikke kunne si nei, og fortelle at hun foretrakk et sykehjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irrere

Jeg er enig med deg. Hadde jeg visst hvor mye mora mi hadde i pensjon og ikke hatt minstemann hjemme, kunne jeg ha ansatt noen til å se etter henne. Isteden sulten hun nesten ihjel på sykehjemmet og tennene råtnet ut av kjeften på henne fordi de ikke pusset tennene hennes.

Nå har det sykehjemmet vært på tv som skrekkeksempel i forrige uka altså, men jeg tror ikke det er så mye bedre andre steder i byen

''Jeg er enig med deg. Hadde jeg visst hvor mye mora mi hadde i pensjon og ikke hatt minstemann hjemme, kunne jeg ha ansatt noen til å se etter henne. Isteden sulten hun nesten ihjel på sykehjemmet og tennene råtnet ut av kjeften på henne fordi de ikke pusset tennene hennes.''

For en tragedie!

''Nå har det sykehjemmet vært på tv som skrekkeksempel i forrige uka altså, men jeg tror ikke det er så mye bedre andre steder i byen''

De finnes forhåpentligvis noen som er bedre enn andre. Men det finner lite verdighet i at mennesker skal avslutte sitt liv på et rom på et sykehjem med et par bilder av sine nærmeste på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi har tjent enormt på et sosialdemokratisk system. De mest glødende sosialdemokrater i dagens Norge er ofte de som kommer fra diktatoriske land hvor man er bl.a. nødt til å stelle sine gamle hjemme eller la dem dø på gata.''

Og fortsatt finner vi haugevis av folk som lever under fattigdomsgrensen i dette landet med et sosialdemokratisk system.

Ja, men langt færre fattige nå enn før (for 50 år siden). Fattigdomsgrensen nå er også noe helt annet nå enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva får deg til å tro at det var bedre før?

Altså, at ikke de gamle gikk for "lut og kaldt vann" i langt større grad da enn nå, hvor de gamle var totalt prisgitt at noen i familien skulle føle for å stelle dem.

I en av bøkene til Gabriel García Marquéz så tilbringer den gamle faren dagene bundet til et tre på gårdsplassen, for ingen hadde tid til å forhindre at han vandret vekk...

Med vennlig hilsen

Det er jo det de gjør i dag, gir de gamle Haldol så de ikke skal vandre sin vei. Så kan de sitter der å duppe med hodet i steden.

Mora mi var ikke ute av gamlehjemmet på 3,5 år, det var ingen som hadde tid til å ta henne med i bisettelsen til faren min engang.

Sykehjem er ordentlig grusomt. jeg vil ikke og jeg sier til dattera mi at enten får hun passe på meg eller ta livet av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...