Gå til innhold

GIr du til romenske tiggere?


Gjest Ut med dem!

Anbefalte innlegg

''

De er sigøynere.''

Fra boken: "Nei, de er jøder"?

Her kan du lese noe (generelt om romenere) som kanskje kan helbrede fordommene du er belemret med:

http://politiken.dk/indland/article918654.ece

God bedring!

Det er ikke fordommer. Det er et dokumentert faktum at de er kriminelle og antisosiale. De lærer tidlig opp barna til kriminelle handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    50

  • ShitDiddelyDo

    11

  • mariaflyfly

    7

  • Angustia

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

De kommer samlet i varebiler om morgenen, slippes av og har sine faste steder rundt omkring i byen. Kvinnene holdes under oppsyn av menn som passer på at de er pågående nok. Om noen av dem kommer inn på de andres territorium bygger det opp til slåsskamp,

Innfør igjen forbudet mot tigging på gata sier jeg bare. Det er jo ikke tiggerne selv som får pengene, men bakmenn som stikker det aller, aller meste i egen lomme.

Da er det bakmennene som bør taes, ikke stakkarene som faktisk aksepterer å jobbe for dem - og det sier vel litt om hvilke forhold de lever under i hjemlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fordommer. Det er et dokumentert faktum at de er kriminelle og antisosiale. De lærer tidlig opp barna til kriminelle handlinger.

PS

Jeg gir aldri til noen tiggere. Det faktum at vi gir opprettholder tiggingen.

Hadde vi sluttet å kjøpe Se & Hør, hadde det blitt slutt på det også .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Helt riktig. De narkomane er enten ufør, eller så får de det de trenger på sosialen, men er behandlingen de får god nok? Det kan man lure på. NHD har ikke sympati med dem som velger å si fra seg behandling, jeg må si jeg er enig i det.

Godt at du er så himla perfekt...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Niks. Her i Trondheim har det jo blitt ville tilstander med rumenske tiggerne - få pakket ut av landet!

''få pakket ut av landet!

''

Så deilig å slippe og se og ikke måtte forholde seg til tigging som det det i alle fall er: Et sosialt problem og et meget sterkt og synlig uttrykk for fattigdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

PS

Jeg gir aldri til noen tiggere. Det faktum at vi gir opprettholder tiggingen.

Hadde vi sluttet å kjøpe Se & Hør, hadde det blitt slutt på det også .-)

Jeg synes igrunnen det er opp til hver enkelt om de vil gi eller ikke til tiggere, men det jeg reagerer på er hvor kalde og kyniske endel i denne tråden er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ut med dem!

Jeg synes igrunnen det er opp til hver enkelt om de vil gi eller ikke til tiggere, men det jeg reagerer på er hvor kalde og kyniske endel i denne tråden er...

Verden er kald og kynisk, signøynere er de verste av de verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest settflereganger

PS

Jeg gir aldri til noen tiggere. Det faktum at vi gir opprettholder tiggingen.

Hadde vi sluttet å kjøpe Se & Hør, hadde det blitt slutt på det også .-)

hva har du så imot se og hør????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut med dem!

''få pakket ut av landet!

''

Så deilig å slippe og se og ikke måtte forholde seg til tigging som det det i alle fall er: Et sosialt problem og et meget sterkt og synlig uttrykk for fattigdom.

Romania sliter med fattigdom, hvorfor skal vi hjelpe det tjuvpakket som kommer her til landet for å tigge? La Romania løse sine egne problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å reise til samme sted i Spania nesten hver sommer og har blitt kjent med en døv (jeg er døv selv) rumener som jobber som klovn på markeder og strandpromenader rundt om i Spania i juli/august. Dette gjør han fordi han er lærer i hjemlandet og ikke får lønn de månedene elevene har skolefri... Han har to ungdommer som han ønsker skal få ta seg utdanning for å klare seg økonomisk, så av den grunn har han denne ekstrajobben som han tjener svært lite på..men som han sier - alle monner drar...

Det har vært interessant å lære ham å kjenne, og vi nordmenn bør være litt mer ydmyke og innse at vi faktisk forstår svært lite av verden rundt oss...

For min egen del blir jeg mer trist enn irritert av å se tiggere.

''Jeg pleier å reise til samme sted i Spania nesten hver sommer og har blitt kjent med en døv (jeg er døv selv) rumener som jobber som klovn på markeder og strandpromenader rundt om i Spania i juli/august. Dette gjør han fordi han er lærer i hjemlandet og ikke får lønn de månedene elevene har skolefri... Han har to ungdommer som han ønsker skal få ta seg utdanning for å klare seg økonomisk, så av den grunn har han denne ekstrajobben som han tjener svært lite på..men som han sier - alle monner drar...

Det har vært interessant å lære ham å kjenne, og vi nordmenn bør være litt mer ydmyke og innse at vi faktisk forstår svært lite av verden rundt oss...

For min egen del blir jeg mer trist enn irritert av å se tiggere.''

Er så enig med den siste setningen din!

Og har opplevd noen få tilfeller av det du nevner i innlegget ditt - i inn- og utland; og har fått venner for livet (uten penger involvert) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Romania sliter med fattigdom, hvorfor skal vi hjelpe det tjuvpakket som kommer her til landet for å tigge? La Romania løse sine egne problemer!

Ja, det er klart at Norge, som et av verdens aller, aller rikeste land, ikke har noe ansvar for å bidra til at gatebarn som lever under bakken i Bucurestis kloakksystem skal få en bedre hverdag.

Eksempelvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Jeg pleier å reise til samme sted i Spania nesten hver sommer og har blitt kjent med en døv (jeg er døv selv) rumener som jobber som klovn på markeder og strandpromenader rundt om i Spania i juli/august. Dette gjør han fordi han er lærer i hjemlandet og ikke får lønn de månedene elevene har skolefri... Han har to ungdommer som han ønsker skal få ta seg utdanning for å klare seg økonomisk, så av den grunn har han denne ekstrajobben som han tjener svært lite på..men som han sier - alle monner drar...

Det har vært interessant å lære ham å kjenne, og vi nordmenn bør være litt mer ydmyke og innse at vi faktisk forstår svært lite av verden rundt oss...

For min egen del blir jeg mer trist enn irritert av å se tiggere.''

Er så enig med den siste setningen din!

Og har opplevd noen få tilfeller av det du nevner i innlegget ditt - i inn- og utland; og har fått venner for livet (uten penger involvert) :-)

Utrolig kjekt å utvide horisonten litt, så lærer man så mye :)

De av mine venner som tenker "enklest" i slike saker er også de som har reist minimalt. Det å reise litt rundt i verden gjør at en får en helt annen måte å reflektere over slike problemer på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, det er klart at Norge, som et av verdens aller, aller rikeste land, ikke har noe ansvar for å bidra til at gatebarn som lever under bakken i Bucurestis kloakksystem skal få en bedre hverdag.

Eksempelvis.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si at sigøynere er her med ærlige hensikter. De er ikke noe annet enn tjuvpakk!

Jeg lurer egentlig litt på (siden du har postet dette på Psykiatri) hva det er som får deg til å tro at du er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har du så imot se og hør????

Les boka "En helt vanlig dag på jobben", så slutter du forhåpentligvis kjapt å kjøpe Se og Hør. (hvis du kjøper det da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...