Gå til innhold

GIr du til romenske tiggere?


Gjest Ut med dem!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    50

  • ShitDiddelyDo

    11

  • mariaflyfly

    7

  • Angustia

    7

Mest aktive i denne tråden

Det er knapt tiggere bortsett fra rumenere i Trondheim. Det kan ikke sammenlignes med Oslos problemer på denne fronten. Andre fattige/stoffmisbrukere etc selger blader, Sorgenfri. Bra blekke - den kjøper jeg alltid.

Joda, men også romenere er uskyldige inntil det motsatte er bevist, ikke sant?

Eller er man skyldig bare fordi man er fattig?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attekattenoa

''De er fattige og det er synd paa dem, men jeg legger skylda paa politikerne som godtar det.''

De blir ikke mindre fattige av den grunn.

Jeg bor i sentrum av Oslo, og har aldri hatt problemer med tiggere.

Nei, men hvis det er mer lønnsomt å tigge enn å arbeide så vil man ihvertfall aldri løse problemet.

Så ett program med en narkoman fra Oslo for mange år siden. Han var selv sjokkert da han oppdaget at han fort kunne dra inn 2000 kr på en god dag med tigging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vel, så hvis jeg foretrakk å være fri for å omgås folk som stemmer Frp (for eksempel) så burde vi forby dem å ferdes utendørs?

Problemet er ikke at du eller jeg blir litt forulempet noen ganger.

Problemet er at de er fattige. Våre "problemer" er bittesmå i sammenligning.

Med vennlig hilsen

Hvem snakker om å forby? Ikke jeg. Jeg snakker om å begrense interessen for å tigge på dørstokken min, og her bestemmer markedet, som jeg har en viss innflytelse på.

Det er edelt å ville dele alt med hele verden, men jeg er ikke helt der. Og det betyr ikke dermed at jeg gir faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hvis det er mer lønnsomt å tigge enn å arbeide så vil man ihvertfall aldri løse problemet.

Så ett program med en narkoman fra Oslo for mange år siden. Han var selv sjokkert da han oppdaget at han fort kunne dra inn 2000 kr på en god dag med tigging.

Det er neppe særlig lønnsomt, for det er ikke så mange som gir.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem snakker om å forby? Ikke jeg. Jeg snakker om å begrense interessen for å tigge på dørstokken min, og her bestemmer markedet, som jeg har en viss innflytelse på.

Det er edelt å ville dele alt med hele verden, men jeg er ikke helt der. Og det betyr ikke dermed at jeg gir faen.

Jeg har ikke sagt at du gir faen, men hvis du leser litt opp og ned denne tråden så ser du at det er både folk som vil foby tigging, og de som ønsker at de skal legge seg ned for å dø (!).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nei, men hvis det er mer lønnsomt å tigge enn å arbeide så vil man ihvertfall aldri løse problemet.

Så ett program med en narkoman fra Oslo for mange år siden. Han var selv sjokkert da han oppdaget at han fort kunne dra inn 2000 kr på en god dag med tigging.

Nå vet jeg ikke hva heroinprisene ligger på i dag, men en junki trenger en del penger for å komme gjennom dagen.

Hvis en tier fra meg og andre sørger for at han eller hun slipper å selge ræva si på strøket, eller rane bestemødre, synes jeg det er vel anvendte penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva heroinprisene ligger på i dag, men en junki trenger en del penger for å komme gjennom dagen.

Hvis en tier fra meg og andre sørger for at han eller hun slipper å selge ræva si på strøket, eller rane bestemødre, synes jeg det er vel anvendte penger.

Du er bestemors favoritt! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Se deg rundt om i Oslo. Det er mye aa ta fatt i.

Det er langt færre tiggere i år enn i fjor. Jeg tror det skyldes kostymer. Ole Brumm og disse folka som leker statuer er rumenere de også, tror jeg. I hvert fall så det sånn ut da jeg så en av dem fjerne maska for å røyke.

Bortsett fra Ole Brumm står samtlige av disse helt stille, så de plager ingen, og turister med kamera ser ut til å ha en merkelig fascinasjon for mennesker som leker statuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt færre tiggere i år enn i fjor. Jeg tror det skyldes kostymer. Ole Brumm og disse folka som leker statuer er rumenere de også, tror jeg. I hvert fall så det sånn ut da jeg så en av dem fjerne maska for å røyke.

Bortsett fra Ole Brumm står samtlige av disse helt stille, så de plager ingen, og turister med kamera ser ut til å ha en merkelig fascinasjon for mennesker som leker statuer.

Det er jo praktisk når man ikke snakker språket, og kommunen sparer på statuer!

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er langt færre tiggere i år enn i fjor. Jeg tror det skyldes kostymer. Ole Brumm og disse folka som leker statuer er rumenere de også, tror jeg. I hvert fall så det sånn ut da jeg så en av dem fjerne maska for å røyke.

Bortsett fra Ole Brumm står samtlige av disse helt stille, så de plager ingen, og turister med kamera ser ut til å ha en merkelig fascinasjon for mennesker som leker statuer.

'' turister med kamera ser ut til å ha en merkelig fascinasjon for mennesker som leker statuer''

Ja, den fascinasjonen der har jeg heller aldri helt forstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er jo praktisk når man ikke snakker språket, og kommunen sparer på statuer!

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

De har vel skjønt at de ikke er så populære, og at de får svært lite penger i koppene sine.

Så da tredde de på seg en statue. :)

Jeg har aldri sett så mange statuer i Oslo før som i år. Tror det må være 10-15 av disse levende statuene bare på Karl Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

'' turister med kamera ser ut til å ha en merkelig fascinasjon for mennesker som leker statuer''

Ja, den fascinasjonen der har jeg heller aldri helt forstått!

Jeg prøvde å ta bilde av en jeg også (look who's talking, hehe, men jeg er unnskyldt da jeg driver og lærer meg fotografering om dagen), men hver gang jeg retta kameraet mot ham plasserte han det norske flagget foran ansiktet.

De foretrekker visst at man gir penger først. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det er langt færre tiggere i år enn i fjor. Jeg tror det skyldes kostymer. Ole Brumm og disse folka som leker statuer er rumenere de også, tror jeg. I hvert fall så det sånn ut da jeg så en av dem fjerne maska for å røyke.

Bortsett fra Ole Brumm står samtlige av disse helt stille, så de plager ingen, og turister med kamera ser ut til å ha en merkelig fascinasjon for mennesker som leker statuer.

Det kan hende du har rett i det og de er ihvertfall langt trivligere :)

Naa skal jeg ikke forsvare for mye det landet jeg bodde i. Noe fungerte bedre, men jeg saa mye feil der og i sum mener jeg det er bedre i Norge, bortsett fra det jeg paapekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg prøvde å ta bilde av en jeg også (look who's talking, hehe, men jeg er unnskyldt da jeg driver og lærer meg fotografering om dagen), men hver gang jeg retta kameraet mot ham plasserte han det norske flagget foran ansiktet.

De foretrekker visst at man gir penger først. ;)

''De foretrekker visst at man gir penger først. ;)''

Jeg skulle også hatt godt betalt for å kle meg ut, male meg, og stå stokk stille hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel skjønt at de ikke er så populære, og at de får svært lite penger i koppene sine.

Så da tredde de på seg en statue. :)

Jeg har aldri sett så mange statuer i Oslo før som i år. Tror det må være 10-15 av disse levende statuene bare på Karl Johan.

Ja, det er et merkelig fenomen, men (som du sier) det plager ingen, og de ordentlige statuene blir neppe sjalu!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ja, det er et merkelig fenomen, men (som du sier) det plager ingen, og de ordentlige statuene blir neppe sjalu!

Med vennlig hilsen

Statuene er uendelig mange ganger bedre enn forslaget politikerne kom med for noen år siden (er jo en debatt hver eneste vår, det her ...), nemlig å la dem holde på hvis de gjorde noe, f.eks. spilte trekkspill.

Tenk deg alle junkiene- og rumernerne i Oslo utstyrt med trekkspill.

Det hadde blitt liv på nivå med Vuvuzelaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statuene er uendelig mange ganger bedre enn forslaget politikerne kom med for noen år siden (er jo en debatt hver eneste vår, det her ...), nemlig å la dem holde på hvis de gjorde noe, f.eks. spilte trekkspill.

Tenk deg alle junkiene- og rumernerne i Oslo utstyrt med trekkspill.

Det hadde blitt liv på nivå med Vuvuzelaene.

*nileser i Genève-konvensjonene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Ja, jeg gir til tiggere. Hvorfor skyr du de? trigger de samvittigheten din? Er det ekkelt å få fattigdommen slengt midt i trynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...