Gå til innhold

GIr du til romenske tiggere?


Gjest Ut med dem!

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Romania sliter med fattigdom, hvorfor skal vi hjelpe det tjuvpakket som kommer her til landet for å tigge? La Romania løse sine egne problemer!

Håper slike mennesker som deg snart blir utryddet...Vi trenger sterke mennesker, for å takle verdens fattigdom!

Svake mennesker som deg, som ikke tåler motstand, de dør ut:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    50

  • ShitDiddelyDo

    11

  • mariaflyfly

    7

  • Angustia

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ut med dem!

Ja, det er klart at Norge, som et av verdens aller, aller rikeste land, ikke har noe ansvar for å bidra til at gatebarn som lever under bakken i Bucurestis kloakksystem skal få en bedre hverdag.

Eksempelvis.

Vi kan ikke ta innover oss alle verdens problemer. Heldigvis finnes det frivillige som gjør en innsats, men hvis allle skulle bry seg så hadde vi ikke hatt tid til å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vi kan ikke ta innover oss alle verdens problemer. Heldigvis finnes det frivillige som gjør en innsats, men hvis allle skulle bry seg så hadde vi ikke hatt tid til å gjøre noe annet.

''Vi kan ikke ta innover oss alle verdens problemer. Heldigvis finnes det frivillige som gjør en innsats, men hvis allle skulle bry seg så hadde vi ikke hatt tid til å gjøre noe annet.''

Og din IQ er over ti...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er kald og kynisk, signøynere er de verste av de verste.

''Verden er kald og kynisk, signøynere er de verste av de verste.

– Ut med dem!''

Prøv å tenke deg: Du er arbeidsledig / sjuk i et land som ikke har dagpenger, sjukepenger, trygd eller pensjon. Kanskje har du ikke statstilhørighet?

Du har ingen inntekt, og kanskje barn som trenger mat, klær og kostbar skolegang. Hva gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Vi kan ikke ta innover oss alle verdens problemer. Heldigvis finnes det frivillige som gjør en innsats, men hvis allle skulle bry seg så hadde vi ikke hatt tid til å gjøre noe annet.

For en herlig lettvint tankegang. Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut med dem!

''Verden er kald og kynisk, signøynere er de verste av de verste.

– Ut med dem!''

Prøv å tenke deg: Du er arbeidsledig / sjuk i et land som ikke har dagpenger, sjukepenger, trygd eller pensjon. Kanskje har du ikke statstilhørighet?

Du har ingen inntekt, og kanskje barn som trenger mat, klær og kostbar skolegang. Hva gjør du?

Er man så uheldig å bo i et land som det så kan man bare legge seg ned å dø. Verden er grusom, Norge, og norges innbyggere kan ikke redde alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig kjekt å utvide horisonten litt, så lærer man så mye :)

De av mine venner som tenker "enklest" i slike saker er også de som har reist minimalt. Det å reise litt rundt i verden gjør at en får en helt annen måte å reflektere over slike problemer på ;)

Amen, togli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''få pakket ut av landet!

''

Så deilig å slippe og se og ikke måtte forholde seg til tigging som det det i alle fall er: Et sosialt problem og et meget sterkt og synlig uttrykk for fattigdom.

''Så deilig å slippe og se og ikke måtte forholde seg til tigging som det det i alle fall er: Et sosialt problem og et meget sterkt og synlig uttrykk for fattigdom.''

Det er jeg fullt klar over og gir allerede hver mnd til Unicef - der er jeg i alle fall temmelig sikker på at pengene kommer til nytte og ikke havner i lomma på griske bakmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Er man så uheldig å bo i et land som det så kan man bare legge seg ned å dø. Verden er grusom, Norge, og norges innbyggere kan ikke redde alle.

Er det mulig?????? :-(((

Hvert eneste menneske som reddes er en seier i seg selv. Man kan ikke tenke alle eller ingen, men man kan tenke at man får gjøre så godt man kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Vi kan ikke ta innover oss alle verdens problemer. Heldigvis finnes det frivillige som gjør en innsats, men hvis allle skulle bry seg så hadde vi ikke hatt tid til å gjøre noe annet.''

Og din IQ er over ti...?

Over ti??? Kan ikke stemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''Så deilig å slippe og se og ikke måtte forholde seg til tigging som det det i alle fall er: Et sosialt problem og et meget sterkt og synlig uttrykk for fattigdom.''

Det er jeg fullt klar over og gir allerede hver mnd til Unicef - der er jeg i alle fall temmelig sikker på at pengene kommer til nytte og ikke havner i lomma på griske bakmenn.

Fint at du gir til UNICEF.

Dog synes jeg du kan holde deg for god til å omtale rumenske tiggere som "pakk". De er mennesker de også, og de er i en svært vanskelig situasjon. Sannsynligvis så vanskelig at vi ikke kan forestille oss det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man så uheldig å bo i et land som det så kan man bare legge seg ned å dø. Verden er grusom, Norge, og norges innbyggere kan ikke redde alle.

''Er man så uheldig å bo i et land som det så kan man bare legge seg ned å dø. Verden er grusom, Norge, og norges innbyggere kan ikke redde alle.''

Et grusomt og kynisk svar, men sant nok: Vi kan ikke redde alle :-(. Men vi kan behandle de som kommer hit med forståelse og verdighet - om vi gir dem penger eller ikke.

Og vi kan gi penger til organisasjoner som redder barna fra disse omstendighetene. Vi kan ikke hjelpe alle, men må prioritere hvem vi gir til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg gir kun til junkier, men i og med at enkelte omtaler dem som du gjør, får jeg nesten lyst til å begynne å gi dem en slant.

Men det er vel en grunn til at du poster dette innlegget på psykiatri ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slabbedask

Jeg lurer egentlig litt på (siden du har postet dette på Psykiatri) hva det er som får deg til å tro at du er bedre?

Men hva er det egentlig *norske* sigøynere lever av?

- Bare én av de sigøynerne som noen gang har bodd i Oslo har gjennomført 9–årig grunnskole. Overhodet for en av de større sigøynerfamiliene legger ikke skjul på sin bekymring. Vår ungdom har ingen skolegang og ingen framtid, sier han. Jeg frykter at de ender i narko og kriminalitet.

http://www.nrk.no/programmer/radioarkiv/sann_er_livet/samfunn/flerkulturelt/884847.html

Hvorfor er det slik? Hvem ha skylden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gir ikke til noen

Jeg gir ikke til noen tiggere, men jeg har ikke samme holdninger som deg.

Jeg gir ikke til narkomane da de kun bruker penger på narkotika. Mat får de på fattighuset.

Jeg gir ikke til rumenere eller andre utenlandske tiggere da jeg er overbevist at disse pengene hovedsaklig går til bakmenn. Menneskerettsforkjempere har gått ut og oppfordret folk til å ikke gi dem penger da tiggerne faktisk lider under dette. Det blir på en måte det samme som med prostituerte som blir tatt med til Norge og ikke får dra tilbake til hjemlandet før de har betalt bakmennene nok penger.

Tror forøvrig ikke at tiggerne sulter i Norge. Har en bekjent som forsøkte å gi en rumener mat fordi det sto på skiltet at hun var sulten. Den rumenske kvinnen kastet maten etter hun som ga den og forlangte penger i stedet... Jeg synes at dette tyder på at de er desperate etter å få penger nok til bakmennene.

Jo flere som gir til tiggerne, jo flere kommer til Norge og dette dreier som om menneskehandel og er ikke gunstig for noen (bortsett fra bakmennene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut med dem!

''Er man så uheldig å bo i et land som det så kan man bare legge seg ned å dø. Verden er grusom, Norge, og norges innbyggere kan ikke redde alle.''

Et grusomt og kynisk svar, men sant nok: Vi kan ikke redde alle :-(. Men vi kan behandle de som kommer hit med forståelse og verdighet - om vi gir dem penger eller ikke.

Og vi kan gi penger til organisasjoner som redder barna fra disse omstendighetene. Vi kan ikke hjelpe alle, men må prioritere hvem vi gir til :-)

De som har midler til å reise til Norge er det ikke synd på. De virkelig fattige tigger ikke, de lider i stillhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Noen ganger gjør jeg det. Andre ganger ikke. Men hvem som er romenere, og hvem som ikke er det- vet jeg ikke.

Jeg kjøper aller helst de bladene som vanskeligstilte eller narkomane selger. Da er det forøvrig ikke kategorisert som tigging- men kjøp/salg av et godt produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut med dem!

Jeg gir ikke til noen tiggere, men jeg har ikke samme holdninger som deg.

Jeg gir ikke til narkomane da de kun bruker penger på narkotika. Mat får de på fattighuset.

Jeg gir ikke til rumenere eller andre utenlandske tiggere da jeg er overbevist at disse pengene hovedsaklig går til bakmenn. Menneskerettsforkjempere har gått ut og oppfordret folk til å ikke gi dem penger da tiggerne faktisk lider under dette. Det blir på en måte det samme som med prostituerte som blir tatt med til Norge og ikke får dra tilbake til hjemlandet før de har betalt bakmennene nok penger.

Tror forøvrig ikke at tiggerne sulter i Norge. Har en bekjent som forsøkte å gi en rumener mat fordi det sto på skiltet at hun var sulten. Den rumenske kvinnen kastet maten etter hun som ga den og forlangte penger i stedet... Jeg synes at dette tyder på at de er desperate etter å få penger nok til bakmennene.

Jo flere som gir til tiggerne, jo flere kommer til Norge og dette dreier som om menneskehandel og er ikke gunstig for noen (bortsett fra bakmennene).

Bra innlegg. Verden er korrupt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir aldri til tiggere, uansett nasjonalitet. Når det gjelder de du snakker om her, synes jeg at en del av dem jeg har møtt er frekke og plagsomme. Selv om de er lutfattige og har det fælt, finner jeg meg ikke i at de oppfører seg slik at de plager meg. Da får de ikke så mye sympatpi fra meg. Men for all del, de har det helt sikkert ikke greit i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...