Gå til innhold

GIr du til romenske tiggere?


Gjest Ut med dem!

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Du har da oppført deg upåklagelig. Som alltid!

Med vennlig hilsen

Takk du - trådte bare litt over grensen her synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    50

  • ShitDiddelyDo

    11

  • mariaflyfly

    7

  • Angustia

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest slabbedask

Og så?

Man dømmer etter om folk (individer) har begått lovbrudd, og ikke hvor mange av en gruppe betaler skatt.

Men hvis man ikke har inntekt, og ikke mottar offentlig stønad, og ingen andre i familien heller har dette, så må jo pengene man lever av være svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man ikke har inntekt, og ikke mottar offentlig stønad, og ingen andre i familien heller har dette, så må jo pengene man lever av være svarte.

Og hvordan har du tenkt å bevise dette for hvert individ?

Folk kan ha arvet, vunnet i lotto, selvsagt få offentlig støtte, ha rike slektninger, leve på lite penger, og mye annet - og selvsagt kan de være kriminelle. Men før man kaller noen det så får man sjekke at det individet er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nei, jeg gir ikke. Jeg betaler skatt og jeg mener at tigging boer totalforbys.

Dummeste forslaget jeg har hoert er forslaget om aa gi lisens til enkelte av dem.

Slik det er i Oslo naa, slik har jeg bare opplevd det i svaert fattige lan og jeg har reist en god del.I andre hovedsteder, faar man gaa i fred.

Jeg har bodd en tid i verdens rikeste land hvor det bor 80 % fremmedarbeidere. De kom fra India, piliphinene og andre fattige nasjoner fra Asia og Afrika.

De kom kom for aa jobbe, ikke for aa tigge. De tjente alt for daarlig etter min mening, men det er en annen sak.

De hadde en aerlig jobb.

Jeg mener det er noe galt med politikken et eller annet sted, naar man ser paa utviklingen i Oslo som har forverret seg aar for aar.

Dette merkes. Jeg er saa lei av ikke aa faa staa i fred naar jeg venter paa bussen. Det var greit naar de holdt seg paa avstand, men naa naar de har begynt aa komme opp i ansiktet paa meg og begynner aa dra meg i klaerne, er det ubehagelig. Like foer jeg dyttet til en kar en gang i ren affekt.

Skuespillet med de skjelvende bena, er bare irriterende.

De er fattige og det er synd paa dem, men jeg legger skylda paa politikerne som godtar det.

La de jobbe for pengene og forby tiggeingen. Er sikker paa at det er nok av arbeidsoppgaver. Bare se paa all soepla som flyter i Oslo by, veier som maa repareres, hus som forfaller.

Det er noe som skurrer. Norge er et av verdens rikeste land, men Oslo ser ut som rene slummen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det var det andre som gjorde. Ikke deg.

Med vennlig hilsen

Ja, skal iallefall være enig i at det var langt flere enn meg som tråkket over grensen her :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Skyr dem ikke, akkurat, men gir heller (absolutt) ikke. Ønsker støtte opp om tigging; jo mer man gir, jo flere tiggere kommer antakelig hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gir ikke. Jeg betaler skatt og jeg mener at tigging boer totalforbys.

Dummeste forslaget jeg har hoert er forslaget om aa gi lisens til enkelte av dem.

Slik det er i Oslo naa, slik har jeg bare opplevd det i svaert fattige lan og jeg har reist en god del.I andre hovedsteder, faar man gaa i fred.

Jeg har bodd en tid i verdens rikeste land hvor det bor 80 % fremmedarbeidere. De kom fra India, piliphinene og andre fattige nasjoner fra Asia og Afrika.

De kom kom for aa jobbe, ikke for aa tigge. De tjente alt for daarlig etter min mening, men det er en annen sak.

De hadde en aerlig jobb.

Jeg mener det er noe galt med politikken et eller annet sted, naar man ser paa utviklingen i Oslo som har forverret seg aar for aar.

Dette merkes. Jeg er saa lei av ikke aa faa staa i fred naar jeg venter paa bussen. Det var greit naar de holdt seg paa avstand, men naa naar de har begynt aa komme opp i ansiktet paa meg og begynner aa dra meg i klaerne, er det ubehagelig. Like foer jeg dyttet til en kar en gang i ren affekt.

Skuespillet med de skjelvende bena, er bare irriterende.

De er fattige og det er synd paa dem, men jeg legger skylda paa politikerne som godtar det.

La de jobbe for pengene og forby tiggeingen. Er sikker paa at det er nok av arbeidsoppgaver. Bare se paa all soepla som flyter i Oslo by, veier som maa repareres, hus som forfaller.

Det er noe som skurrer. Norge er et av verdens rikeste land, men Oslo ser ut som rene slummen.

''De er fattige og det er synd paa dem, men jeg legger skylda paa politikerne som godtar det.''

De blir ikke mindre fattige av den grunn.

Jeg bor i sentrum av Oslo, og har aldri hatt problemer med tiggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''De er fattige og det er synd paa dem, men jeg legger skylda paa politikerne som godtar det.''

De blir ikke mindre fattige av den grunn.

Jeg bor i sentrum av Oslo, og har aldri hatt problemer med tiggere.

''Jeg bor i sentrum av Oslo, og har aldri hatt problemer med tiggere.''

Nei, men du synes kanskje det er greit at det ikke er ti ganger så mange - eller? Det kunne det fort bli om alle ga rikelig til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg bor i sentrum av Oslo, og har aldri hatt problemer med tiggere.''

Nei, men du synes kanskje det er greit at det ikke er ti ganger så mange - eller? Det kunne det fort bli om alle ga rikelig til dem.

Jeg gir noen få ganger.

Problemet er ikke fattige mennesker. Problemet er at mennesker er fattige. De blir ikke mindre fattige om de er et sted jeg ikke kan se dem.

Jeg har bodd i årevis i Sør Amerika og Afrika (inkl. frivillig jobbing i slumstrøk) og de få tiggerne som er i Oslo er ikke noe problem for oss som bor her. Problemet er heller at det er så mange fattige mennesker i Norge, Europa og resten av verden.

Så bør man heller se hva man kan gjøre med det, enn å se på dem som "untouchables".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er etter sigende et begrenset miljø i Trondheim, og det styres av bakmenn. De setter igjen "tiggere" på gatehjørnene i byen på dagtid, og på kveldstid så kjøres de rundt i bydelene og ringer på dører. Det har vært overfall og voldtektsforsøk ifm dette også. Du kan søke opp diverse artikler om dette. Politiet sier at vi ikke skal gi dem penger - gi heller penger via organisasjoner. Da gjør jeg det! :-)

''Det er etter sigende et begrenset miljø i Trondheim, og det styres av bakmenn.''

I et begrensa miljø i Tondheim?

De befinner seg i de fleste storbyer samt i grisgrendte strøk på østlandet, i hvert fall.

Bakmenn eller ikke; synd er det uansett :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''De er fattige og det er synd paa dem, men jeg legger skylda paa politikerne som godtar det.''

De blir ikke mindre fattige av den grunn.

Jeg bor i sentrum av Oslo, og har aldri hatt problemer med tiggere.

''De blir ikke mindre fattige av den grunn''

Hvorfor kan de ikke sysselsettes med noe?

''Jeg bor i sentrum av Oslo, og har aldri hatt problemer med tiggere''

Jeg er i Oslo sentrum hver eneste dag og har v'rt det i mange aar.

Hvorfor du ikke blir plaget, vet jeg ikke. Jeg blir ihverfall plaget og flere jeg kjenner. Har du forsoekt aa vente paa bussen i Oslo sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg gir noen få ganger.

Problemet er ikke fattige mennesker. Problemet er at mennesker er fattige. De blir ikke mindre fattige om de er et sted jeg ikke kan se dem.

Jeg har bodd i årevis i Sør Amerika og Afrika (inkl. frivillig jobbing i slumstrøk) og de få tiggerne som er i Oslo er ikke noe problem for oss som bor her. Problemet er heller at det er så mange fattige mennesker i Norge, Europa og resten av verden.

Så bør man heller se hva man kan gjøre med det, enn å se på dem som "untouchables".

Med vennlig hilsen

''Problemet er ikke fattige mennesker. Problemet er at mennesker er fattige. De blir ikke mindre fattige om de er et sted jeg ikke kan se dem.''

Edel holdning, men jeg foretrekker ikke å ha dem køende i innkjørselen eller oppgangen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Jeg gir noen få ganger.

Problemet er ikke fattige mennesker. Problemet er at mennesker er fattige. De blir ikke mindre fattige om de er et sted jeg ikke kan se dem.

Jeg har bodd i årevis i Sør Amerika og Afrika (inkl. frivillig jobbing i slumstrøk) og de få tiggerne som er i Oslo er ikke noe problem for oss som bor her. Problemet er heller at det er så mange fattige mennesker i Norge, Europa og resten av verden.

Så bør man heller se hva man kan gjøre med det, enn å se på dem som "untouchables".

Med vennlig hilsen

''Så bør man heller se hva man kan gjøre med det, enn å se på dem som "untouchables"''

Det var nettopp det jeg forsoekte aa faa frem i innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er etter sigende et begrenset miljø i Trondheim, og det styres av bakmenn.''

I et begrensa miljø i Tondheim?

De befinner seg i de fleste storbyer samt i grisgrendte strøk på østlandet, i hvert fall.

Bakmenn eller ikke; synd er det uansett :-(

En begrensa tiggermiljø fra Romania, skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De blir ikke mindre fattige av den grunn''

Hvorfor kan de ikke sysselsettes med noe?

''Jeg bor i sentrum av Oslo, og har aldri hatt problemer med tiggere''

Jeg er i Oslo sentrum hver eneste dag og har v'rt det i mange aar.

Hvorfor du ikke blir plaget, vet jeg ikke. Jeg blir ihverfall plaget og flere jeg kjenner. Har du forsoekt aa vente paa bussen i Oslo sentrum?

Ja, det har jeg. Jeg ser jo at de sitter der, at de går rundt og noen ganger spør, men ikke noe plagsomt.

Det er fattigdommen som er plagsom, ikke menneskene.

===

Å gi dem en jobb er helt greit, hvis noen har en jobb.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, det har jeg. Jeg ser jo at de sitter der, at de går rundt og noen ganger spør, men ikke noe plagsomt.

Det er fattigdommen som er plagsom, ikke menneskene.

===

Å gi dem en jobb er helt greit, hvis noen har en jobb.

Med vennlig hilsen

Se deg rundt om i Oslo. Det er mye aa ta fatt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Problemet er ikke fattige mennesker. Problemet er at mennesker er fattige. De blir ikke mindre fattige om de er et sted jeg ikke kan se dem.''

Edel holdning, men jeg foretrekker ikke å ha dem køende i innkjørselen eller oppgangen min.

Vel, så hvis jeg foretrakk å være fri for å omgås folk som stemmer Frp (for eksempel) så burde vi forby dem å ferdes utendørs?

Problemet er ikke at du eller jeg blir litt forulempet noen ganger.

Problemet er at de er fattige. Våre "problemer" er bittesmå i sammenligning.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var hvordan du vet om et individ som tigger faktisk er medlem i noen bande, eller om du dømmer ham/henne når hun/han er uskyldig?

Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, ikke sant?

Det er knapt tiggere bortsett fra rumenere i Trondheim. Det kan ikke sammenlignes med Oslos problemer på denne fronten. Andre fattige/stoffmisbrukere etc selger blader, Sorgenfri. Bra blekke - den kjøper jeg alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se deg rundt om i Oslo. Det er mye aa ta fatt i.

Jo, men så er det jo dette med at høyresiden ønsker å redusere offentlig ansatte, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...