Gå til innhold

GIr du til romenske tiggere?


Gjest Ut med dem!

Anbefalte innlegg

Men lever norske sigøynere av noe annet enn kriminalitet (og eventuelle offentlige stønader)? Her det i det hele tatt noen som lever av ærlig arbeid (og betaler skatt)?

Så du mener at:

1) Folk på offentlige stønader er ikke "verdt" noe?

2) Folk er syldige, uten at man trenger bevise/dømme dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    50

  • ShitDiddelyDo

    11

  • mariaflyfly

    7

  • Angustia

    7

Mest aktive i denne tråden

Og dere er bedre som gjør narr av de som har andre meninger?

Å gjøre narr av dem er det høfligste.

Det er jo langt snillere enn måten de behandler andre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er etter sigende et begrenset miljø i Trondheim, og det styres av bakmenn. De setter igjen "tiggere" på gatehjørnene i byen på dagtid, og på kveldstid så kjøres de rundt i bydelene og ringer på dører. Det har vært overfall og voldtektsforsøk ifm dette også. Du kan søke opp diverse artikler om dette. Politiet sier at vi ikke skal gi dem penger - gi heller penger via organisasjoner. Da gjør jeg det! :-)

Poenget var hvordan du vet om et individ som tigger faktisk er medlem i noen bande, eller om du dømmer ham/henne når hun/han er uskyldig?

Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Og dere er bedre som gjør narr av de som har andre meninger?

''Og dere er bedre som gjør narr av de som har andre meninger?''

Her snakker vi om et menneske som mener fattige bør legge seg ned og dø.

Dyr som dette fortjener langt mer smerte enn å bli gjort narr av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slabbedask

Så du mener at:

1) Folk på offentlige stønader er ikke "verdt" noe?

2) Folk er syldige, uten at man trenger bevise/dømme dem?

''1) Folk på offentlige stønader er ikke "verdt" noe?'''

Har jeg sagt det?

Men "Ut med dem!" brukte ordet tjuvpakk. Og det kan jo virke som om det stemmer når det knapt finnes noen som har et ærlig arbeid. Er det kulturen det er noe galt med?

''2) Folk er syldige, uten at man trenger bevise/dømme dem?''

Hææ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Blir bare så sjokkert og oppgitt, men enig i at det blir feil å gjøre narr av andre... sorry :-/

Ikke meg du skal si sorry til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''1) Folk på offentlige stønader er ikke "verdt" noe?'''

Har jeg sagt det?

Men "Ut med dem!" brukte ordet tjuvpakk. Og det kan jo virke som om det stemmer når det knapt finnes noen som har et ærlig arbeid. Er det kulturen det er noe galt med?

''2) Folk er syldige, uten at man trenger bevise/dømme dem?''

Hææ??????

Les det du skrev en gang til, så forstår du svaret mitt:

''Men lever norske sigøynere av noe annet enn kriminalitet (og eventuelle offentlige stønader)? Her det i det hele tatt noen som lever av ærlig arbeid (og betaler skatt)?''

Det er så til de grader å dømme folk uten lov og rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Man gir fritt til hvem man vil;) Uten å kalle andre mennesker for "dritt"!

Det er jeg enig i. De er mennesker de og, men man trenger ikke støtte dem for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg du skal si sorry til da.

Nei, men jeg ser da heller ikke at du tar et oppgjør med "ut med dem!" eller innlegg om at de skal "legge seg ned og dø"...

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Og dere er bedre som gjør narr av de som har andre meninger?''

Her snakker vi om et menneske som mener fattige bør legge seg ned og dø.

Dyr som dette fortjener langt mer smerte enn å bli gjort narr av.

Men tror du de endrer mening av å bli gjort narr av på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du de endrer mening av å bli gjort narr av på den måten?

Ja, hvis nok folk forteller dem at det de skriver er idioti, og latterliggjør det (som den høfligste opsjonen) så er det faktisk mulig at det lærer litt.

Jeg er ikke så veldig optimistisk i dette tilfellet, men man føler at man bør prøve. Vi skal tross alt bo i samme land som dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ikke meg du skal si sorry til da.

Orker ikke å si sorry til folk som har et så kynisk syn på hva et menneskeliv er verd.... Men innser at jeg bør veie mine ord uansett hvor sinna jeg blir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, hvis nok folk forteller dem at det de skriver er idioti, og latterliggjør det (som den høfligste opsjonen) så er det faktisk mulig at det lærer litt.

Jeg er ikke så veldig optimistisk i dette tilfellet, men man føler at man bør prøve. Vi skal tross alt bo i samme land som dem.

''Ja, hvis nok folk forteller dem at det de skriver er idioti, og latterliggjør det (som den høfligste opsjonen) så er det faktisk mulig at det lærer litt.''

Først, du har mange skrivefeil for tiden, så håper jeg du har tålmodighet.... Mer enn noe menneske har hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ja, hvis nok folk forteller dem at det de skriver er idioti, og latterliggjør det (som den høfligste opsjonen) så er det faktisk mulig at det lærer litt.''

Først, du har mange skrivefeil for tiden, så håper jeg du har tålmodighet.... Mer enn noe menneske har hatt!

Jeg bruker tre forskjellige tastatur, og da er det ikke alltid at fingene havner på rett sted. :-)

Og takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å si sorry til folk som har et så kynisk syn på hva et menneskeliv er verd.... Men innser at jeg bør veie mine ord uansett hvor sinna jeg blir ;)

Du har intet å si unnskyld for. Uansett, de får se på det som voksenopplæring! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slabbedask

Les det du skrev en gang til, så forstår du svaret mitt:

''Men lever norske sigøynere av noe annet enn kriminalitet (og eventuelle offentlige stønader)? Her det i det hele tatt noen som lever av ærlig arbeid (og betaler skatt)?''

Det er så til de grader å dømme folk uten lov og rett.

Da kan du kanskje svare på hvor mange av norske sigøynere som er i arbeid og betaler skatt. 20% 50% 90% ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Du har intet å si unnskyld for. Uansett, de får se på det som voksenopplæring! ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg liker å oppføre meg selv om ikke alle andre gjør det.... så følte for å si unnskyld ;)

Er egentlig ingen hissigpropp, men noen ganger blir det hett i topplokket her ;)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du kanskje svare på hvor mange av norske sigøynere som er i arbeid og betaler skatt. 20% 50% 90% ?

Og så?

Man dømmer etter om folk (individer) har begått lovbrudd, og ikke hvor mange av en gruppe betaler skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å oppføre meg selv om ikke alle andre gjør det.... så følte for å si unnskyld ;)

Er egentlig ingen hissigpropp, men noen ganger blir det hett i topplokket her ;)

Takk :)

Du har da oppført deg upåklagelig. Som alltid!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rozellys

Jeg havnet på fest med en familie fra Romania som bor i byen "min" for å tigge penger. De var fire voksne og to barn i en firemannshytte. De feiret jul i den, og den eneste gaven som ble delt ut gikk til de to barna. Et keybord tiil dene ene og en dukke til den andre. Hjemme hadde de ikke råd til hus, ikke utdannelse og dermed store problemer med å få jobb nok til å greie seg. På en god dag med tigging kunne de få opptil 400 kroner. Å alt blir spart til den store drømmen som er et lite hus med en jordlapp hvor de kan dyrke egne grønnsaker. De har håp om at de kan få det til om 4-5 år....

Så det er ikke alltid stenrike bakmenn som sender dem ut på tiggerferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...