Gå til innhold

Kan en funksjonshemmet bli Lano-unge?


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Jeg synes ikke denne ungen her var så sjarmerende. Kunne heller vært tilbøyelig til å stemme på en unge med handikap som jeg syntes hadde sjarmen som skulle til. Det må da vel være flere funksjonshemmede barn der ute som kan konkurrere om plassen?

Kanskje dette vil bidra til at flere fh barn blir avbildet neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    71

  • Angustia

    28

  • Dorthe

    10

  • frosken

    8

Mest aktive i denne tråden

Han er som de fleste av oss. Han prediker bedre enn han praktiserer det han prediker. Og han er til tider en mobber!

Jeg er ikke Sørs førstedame, men dokumenter følgende, er du snill :

''Og han er til tider en mobber!''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jejejeje

Han tilfører iallefall samfunnet arbeidsplasser (om man bare skal snakke økonomi). Dessuten setter jeg andre verdier høyere enn pengers verdi.

De fleste verdsetter ulike ting i forhold til hva enkeltmennesker bidrar med i løpet av et liv. Men jeg forstod ikke hylekoret rundt det økonomiske aspektet som her ble tatt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste verdsetter ulike ting i forhold til hva enkeltmennesker bidrar med i løpet av et liv. Men jeg forstod ikke hylekoret rundt det økonomiske aspektet som her ble tatt opp.

Fordi du vet like godt som alle andre her at det ikke bare var snakk om det økonomiske aspektet.

Og at du ikke forstår hylekoret sier nok med om din historieløshet enn om noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil påstå at han tilfører samfunnet mer enn det du gjør. Han sprer glede. Det gjør ikke du.

– Sør"

"Hvis du absolutt skal diskutere person, gjør det på Meldinger. Sør"

??? :-) gotcha ;-)

Det er en helt grei observasjon på innleggene vedkommende skriver.

Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jejejeje

Det er langt flere plan enn det økonomiske.

Jeg ser du forsøker å ro deg vekk fra det du skrev, og lage en bortforklaring om at du mente det økonomiske. Det tror du ikke på selv, engang.

''Det er langt flere plan enn det økonomiske.

Jeg ser du forsøker å ro deg vekk fra det du skrev, og lage en bortforklaring om at du mente det økonomiske. Det tror du ikke på selv, engang.''

I det jeg siterte var det det økonomiske som var tema. At du mener at jeg forsøker å bortforklare og at du derigjennom tillegger meg at jeg skulle ha meninger om dette barnet utover dette sier langt mer om deg enn om meg. Forsøk å holde deg til temaet som diskuteres. Det gjør ting langt enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kåring av vinner

Lano-ungen konkurransen består av to deler:

I første del av konkurransen vil det bli kåret 19 fylkesvinnere. Besøkende på www.lano.no vil kunne stemme på sin favoritt blant alle innsendte bilder. Kåringen av fylkesvinnere baseres delvis på antall unike stemmer bildet har fått, bildets trykkvalitet, samt at bildet egner seg i markedsføring av Lano. Endelige fylkesvinnere vil derfor avgjøres av en jury fra Lano, noe som gjøres etter den 31. juli 2010. Alle fylkesvinnere får ett års forbruk av Lanoprodukter.

I del to av konkurransen vil folket kunne stemme frem Lano-ungen 2010 blant fylkesvinnerne. Den fylkesvinner som får flest unike stemmer blir kåret til Lano-ungen 2010! Vinneren får en reisesjekk til en verdi av 30.000 kr og bildet sitt avbildet på Lano refillposen.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er langt flere plan enn det økonomiske.

Jeg ser du forsøker å ro deg vekk fra det du skrev, og lage en bortforklaring om at du mente det økonomiske. Det tror du ikke på selv, engang.''

I det jeg siterte var det det økonomiske som var tema. At du mener at jeg forsøker å bortforklare og at du derigjennom tillegger meg at jeg skulle ha meninger om dette barnet utover dette sier langt mer om deg enn om meg. Forsøk å holde deg til temaet som diskuteres. Det gjør ting langt enklere.

Du tror ikke engang selv på de bortforklaringene du kommer med.

Og hvis det skulle være noen tvil om hva "sigarettungen" mener om fh barn så blir det klargjort i de andre innleggene vedkommende har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jejejeje

Du tror ikke engang selv på de bortforklaringene du kommer med.

Og hvis det skulle være noen tvil om hva "sigarettungen" mener om fh barn så blir det klargjort i de andre innleggene vedkommende har skrevet.

Jeg bryr meg fint lite om påstander du slenger rundt deg med. Sett bort fra det har jeg ikke lest alt sigarettungen har skrevet og det er uansett denne personens meninger og ikke mine selv om du går langt i å tillegge meg samme meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jejejeje

Jeg er ikke Sørs førstedame, men dokumenter følgende, er du snill :

''Og han er til tider en mobber!''

Les tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Det er en helt grei observasjon på innleggene vedkommende skriver.

Hva er problemet?

Det er ikke noe problem, Sør. Men det ville passende å skifte himmelretning snart? Det bare en bitte liten glede å finne at argumentene dine faller til kort... at mye du kommer med, bør du løfte til speilet? Når du arresterer, så er det noen som ser deg, vet du. alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jejejeje

Fordi du vet like godt som alle andre her at det ikke bare var snakk om det økonomiske aspektet.

Og at du ikke forstår hylekoret sier nok med om din historieløshet enn om noe annet.

I det jeg siterte var det snakk om det økonomiske aspektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Men personen spør jo meg (det er et "Svar til Meg"), og da er det rimelig å påpeke at svar (og påfølgende diskusjon) ligger minst to steder i denne tråden. Det er da ikke nødvendig å repetere det enda en gang?

Med vannlig hilsen

Fint at du tar tak i repeteringen din. Den er slitsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du tar tak i repeteringen din. Den er slitsom.

''Fint at du tar tak i repeteringen din. Den er slitsom''

Mildest talt! Er det ikke slik man forsøker å hjernevaske andre mennesker? Ved å gjenta, og gjenta og gjenta....så de til slutt tilsynelatende er enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du tar tak i repeteringen din. Den er slitsom.

Det ble skrevet nettopp for ikke å repetere det! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frufru

''Han er for alltid merket av sin funksjonhemming.''

Kan du utdype dette? I Lano-sammenheng? Livskvalitet? Jobb? Familie? Venner?

Ja, han kan ikke gå eller bade, men kan da leve et fortreffelig likevel - med hjelp som mange av oss må ha periodevis...

''Ja, han kan ikke gå eller bade, men kan da leve et fortreffelig likevel - med hjelp som mange av oss må ha periodevis...''

Høres dette ut som et fortreffelig liv?

''Hvem er Mikael? La oss begynne med å beskrive nattbordet hans. Der står tre livsviktige ting: Sondemat, som han får gjennom knappen på magen, den eneste formen for næring kroppen tar til seg. Slimsugeren, i bruk opptil hundre ganger i døgnet, når det surkler i lungene så pusten går tungt gjennom tuben legene har operert inn i halsen hans. Og en boks med grønn hårgelé.

- Sveisen hans vokser naturlig hipt, i hanekam. Jeg har stylet han siden han var bitte liten, med rocka hår og kule klær. For en fyr som har tilbrakt så mye tid på sykehus og avlastningsbolig som ham, føles det bra. Mikael har personlighet, sier Lill Anita og rusker sønnen i luggen.

Han svarer med et tannete smil. Mikael har ikke språk og kan ikke le med lyd. Men nå koser han seg, mener alenemora hjemme i det lilla huset på Sortland. Hun kan merke det fordi pusten er jevn og den krumme, stive kroppen nesten rolig. Mikael har ingen viljesstyrte bevegelser. Likevel lar musklene hans ham sjelden få være i fred. De rykker hit og dit i masete spasmer som ikke engang sterke medisiner klarer å stanse.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...