Gå til innhold

Kan en funksjonshemmet bli Lano-unge?


Sør

Anbefalte innlegg

''men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Dette er ikke annet enn sannheten i dette tilfellet. Hvorfor dette hylekoret?

Hvis du ikke forstår det, så tror jeg faktisk du er utenfor pedagogisk rekkevidde for det som er mulig av voksenopplæring via internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    71

  • Angustia

    28

  • Dorthe

    10

  • frosken

    8

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

''men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Dette er ikke annet enn sannheten i dette tilfellet. Hvorfor dette hylekoret?

Hvordan kan du si at de ikke tilfører samfunnet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desmsmn10

Jeg synes det blir feil hvis denne ungen skal bli lano-unge hvis det bare er et symbol for inkludering. Folk må jo stemme uavhengig om ungen er funksjonshemmet eller ikke. For meg hadde det også blitt feil om en mørkhudet lano-unge hadde blitt valgt bare for å vise mangfoldet i befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir feil hvis denne ungen skal bli lano-unge hvis det bare er et symbol for inkludering. Folk må jo stemme uavhengig om ungen er funksjonshemmet eller ikke. For meg hadde det også blitt feil om en mørkhudet lano-unge hadde blitt valgt bare for å vise mangfoldet i befolkningen.

Det poenget har både toglig og jeg svart på flere ganger i tråden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jejejeje

Hvordan kan du si at de ikke tilfører samfunnet noe?

''men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Slik jeg tolker ovennevnte, så menes det tilfører ingenting til samfunnet økonomisk. Og jeg kan ikke se at dette barnet kommer til å tilføre samfunnet noe i den sammenhengen, men vil som det står ovenfor være en utgiftspost så lenge han lever. I likhet med andre som ikke bidrar til samfunnet på det økonomiske plan. Det betyr ikke at han er uten verdi i andre sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stønnestina

Det poenget har både toglig og jeg svart på flere ganger i tråden.

Med vennlig hilsen

Folk må da få lov til å komme med synspunktene sine likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snøffnugg

Det foresvever meg av "Sigarettungen" er en av de tapende kandidater til Lano-unge, og derfor er svarer slik.

:lol:

Med vennlig hilsen

Trodde da ikke du var den som skulle komme med slik usakligheter? Er det ikke akkurat det du fronter at folk ikke skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Mikael er født.

Likevel presterer du å skrive:

''de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Jeg vil påstå at han tilfører samfunnet mer enn det du gjør. Han sprer glede. Det gjør ikke du.

"Jeg vil påstå at han tilfører samfunnet mer enn det du gjør. Han sprer glede. Det gjør ikke du.

– Sør"

"Hvis du absolutt skal diskutere person, gjør det på Meldinger. Sør"

??? :-) gotcha ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da få lov til å komme med synspunktene sine likevel.

Hvem har nektet noen å komme med synspunktene?

Poenget er bare at emnet er besvart nedenfor.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snøffnugg

"Jeg vil påstå at han tilfører samfunnet mer enn det du gjør. Han sprer glede. Det gjør ikke du.

– Sør"

"Hvis du absolutt skal diskutere person, gjør det på Meldinger. Sør"

??? :-) gotcha ;-)

Sør bryter da det han fronter av slik ting hele tiden. Ingen nyhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desmsmn10

Jeg er egentlig enig med deg fordi mitt indre bilde av en lanounge er et barn sammen med såpe og vann ;)

På den annen side hadde det vært grensesprengende å bruke et fh barn i en slik reklame, så jeg håper igrunnen han vinner ;)

Jeg synes ikke denne ungen her var så sjarmerende. Kunne heller vært tilbøyelig til å stemme på en unge med handikap som jeg syntes hadde sjarmen som skulle til. Det må da vel være flere funksjonshemmede barn der ute som kan konkurrere om plassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stønnestina

Hvem har nektet noen å komme med synspunktene?

Poenget er bare at emnet er besvart nedenfor.

Med vennlig hilsen

Det kan da personen lese seg frem til selv. Når du svarer på den måten virker du oppgitt over at noen har skrevet noe du allerede har besvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jejejeje

Sør bryter da det han fronter av slik ting hele tiden. Ingen nyhet

Han er som de fleste av oss. Han prediker bedre enn han praktiserer det han prediker. Og han er til tider en mobber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jejejeje

Hvis du ikke forstår det, så tror jeg faktisk du er utenfor pedagogisk rekkevidde for det som er mulig av voksenopplæring via internett.

Hva mener du så at den tassen kommer til å bidra med på det øknomiske plan i samfunnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da personen lese seg frem til selv. Når du svarer på den måten virker du oppgitt over at noen har skrevet noe du allerede har besvart.

Men personen spør jo meg (det er et "Svar til Meg"), og da er det rimelig å påpeke at svar (og påfølgende diskusjon) ligger minst to steder i denne tråden. Det er da ikke nødvendig å repetere det enda en gang?

Med vannlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil påstå at han tilfører samfunnet mer enn det du gjør. Han sprer glede. Det gjør ikke du.

– Sør"

"Hvis du absolutt skal diskutere person, gjør det på Meldinger. Sør"

??? :-) gotcha ;-)

You didn't get him :-(

'Sør' er ikke så usaklig og nedlatende, men vi kan godt ta det på "Meldinger"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stønnestina

Men personen spør jo meg (det er et "Svar til Meg"), og da er det rimelig å påpeke at svar (og påfølgende diskusjon) ligger minst to steder i denne tråden. Det er da ikke nødvendig å repetere det enda en gang?

Med vannlig hilsen

Nei, det er ikke engang nødvendig å kommentere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Slik jeg tolker ovennevnte, så menes det tilfører ingenting til samfunnet økonomisk. Og jeg kan ikke se at dette barnet kommer til å tilføre samfunnet noe i den sammenhengen, men vil som det står ovenfor være en utgiftspost så lenge han lever. I likhet med andre som ikke bidrar til samfunnet på det økonomiske plan. Det betyr ikke at han er uten verdi i andre sammenhenger.

Han tilfører iallefall samfunnet arbeidsplasser (om man bare skal snakke økonomi). Dessuten setter jeg andre verdier høyere enn pengers verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du så at den tassen kommer til å bidra med på det øknomiske plan i samfunnet?

Det er langt flere plan enn det økonomiske.

Jeg ser du forsøker å ro deg vekk fra det du skrev, og lage en bortforklaring om at du mente det økonomiske. Det tror du ikke på selv, engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tilfører iallefall samfunnet arbeidsplasser (om man bare skal snakke økonomi). Dessuten setter jeg andre verdier høyere enn pengers verdi.

Han fungerer som en slags lærer for enkelte elementer her på sidene. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...