Gå til innhold

Å gå med "kors på halsen"


Gjest være sann sin tro

Anbefalte innlegg

''Jammen er jeg glad for at M.Luther og siden mange andre har vært med å gjenopprette det åpne forholdet til Gud som Jesus og VEIEN mente vi skulle ha. ''

Men det er jo bare din private tolkning av det.

Altså, du kan selvsagt mene at de tar feil, men du kan ikke (rimelig) påstå at det ikke er de som har kristendommen. Det er flere av dem enn av deg.

Med vennlig hilsen

Det er jo ikke min private tolkning da! Samtlige frikirkelige kirkesamfunn + den protestantiske kirke vil jo være enig med meg i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    48

  • fasanen

    34

  • hidi, the scorpion

    33

  • ShitDiddelyDo

    20

Mest aktive i denne tråden

Det er jo ikke min private tolkning da! Samtlige frikirkelige kirkesamfunn + den protestantiske kirke vil jo være enig med meg i det!

Joda, men flertallet av kristne er det ikke.

Jehovas Vitner mener jo at både "dere og de" tar feil, og de kan da sagtens finne vers som støtter deres versjon.

Osv. for alle de andre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Tja. De ti bud. Sex utenfor ekteskap. Onani. Homofili. Dødssyndene (som så godt som alle i vesten bryter daglig). Du skal ikke ha andre guder enn meg (vi har julenissen og Kong Penger og Dronning Status).

Da får en vel forsøke å holde seg unna slike ting da. Verre er det ikke. Men onani? Jeg tror ikke det er synd.

Begrepet onani oppstod pga en fyr i GT som lot sin sæd gå til jorden istedet for inni kona si. Opprinnelig var denne kona broren hans sin kone som døde uten etterkommere. Han giftet seg med enken for å gi sin bror etterkommere i brorens sted. Synden her var at han ikke var villig til å gi sin bror etterkommere i hans sted, og lot sin sæd gå til jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...