Gå til innhold

Å gå med "kors på halsen"


Gjest være sann sin tro

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Hva mener du? Selvironi må man ha. :)

(Hvis du leste det som om jeg kalte deg for dum tar du feil, jeg kødda med meg selv).

Selvironi er dødsviktig!

Resten ser jeg bort fra....

*snørr og tårer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    48

  • fasanen

    34

  • hidi, the scorpion

    33

  • ShitDiddelyDo

    20

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Selvironi er dødsviktig!

Resten ser jeg bort fra....

*snørr og tårer*

Noen ganger tror jeg du gjør om litt for mye vann til vin. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok snakk om piller.

Å gjøre vann om til piller har jeg ikke hørt om før, men det kunne jo være kjekt å kunne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det står uendelig mye rart i Bibelen, og den kan tolkes til å mene stort sett det som man måtte ønske. "Pappaen" til den norske kirke, Martin Luther, tolket den dithen at kvinner var onde og kun egnet for å føde barn, og jøder burde jages ut av byen og synagogene burde brennes ned. (Hva minner det deg om?)

Så, enten kan man gjøre slik hidi gjør (tolker Bibelen etter eget forgodtbefinnende), eller så sier man at den største/eldste kirken (den katolske) har den tolkningen som gjelder og er "korrekt". (De har tross alt brukt rimelig mye tid på å lese den.)

Siden omtrent hver eneste kristen har deres egen versjon/forståelse av Bibelen og Jesu' ord, så er det i praksis enklest å høre hva den katolske kirke sier.

Utover det kan jo alle tolke Bibelen akkurat som det passer dem. Bare tenk på hvordan den har blitt tolket opp gjennom tidene - intet sier at dagens tolkning er riktigere enn Martin Luthers hatske tolkning.

Med vennlig hilsen

''Siden omtrent hver eneste kristen har deres egen versjon/forståelse av Bibelen og Jesu' ord, så er det i praksis enklest å høre hva den katolske kirke sier.''

Du mener den kirka, som gikk motsatt vei av Jesus, det er de som vet alt, som ville hemligholde Bibelen for almuen.... De som ikke ville at Bibelen skulle bli alle mannseie?

Martin Luther, ga oss muligheten til å lese Bibelen selv, før var den alltid opplest på Latin, og hvor mange bønder kunne latin...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener at i dag ville Jesus gjort vann til haldol (antipsykotika)?

;-)

Med vennlig hilsen

Tror nok det, ja. Hva som helst for å få forfølgerene til å gi opp psykosen sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker vin bedre enn vann;))

Og jeg liker vin bedre enn piller ;-) Men faktisk liker jeg eplecider bedre enn vin, selv om jeg foretrekker vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Siden omtrent hver eneste kristen har deres egen versjon/forståelse av Bibelen og Jesu' ord, så er det i praksis enklest å høre hva den katolske kirke sier.''

Du mener den kirka, som gikk motsatt vei av Jesus, det er de som vet alt, som ville hemligholde Bibelen for almuen.... De som ikke ville at Bibelen skulle bli alle mannseie?

Martin Luther, ga oss muligheten til å lese Bibelen selv, før var den alltid opplest på Latin, og hvor mange bønder kunne latin...?

Som sagt, det er uendelig mange tolkninger og versjoner.

Og akkurat som deg, er samtlige hellig overbevist om at akkurat deres tolkning er den rette.

Det finnes så mange som mener X, Y eller Z. Din versjon er bare en av mange mulige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det, ja. Hva som helst for å få forfølgerene til å gi opp psykosen sin ;)

Monty Python er ubetalelig:

Den siste kommentaren er den beste!

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Og jeg liker vin bedre enn piller ;-) Men faktisk liker jeg eplecider bedre enn vin, selv om jeg foretrekker vann :)

He, he

Liker vin jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Som sagt, det er uendelig mange tolkninger og versjoner.

Og akkurat som deg, er samtlige hellig overbevist om at akkurat deres tolkning er den rette.

Det finnes så mange som mener X, Y eller Z. Din versjon er bare en av mange mulige.

Jeg vet!

Tror fremdeles på hva NT sier til meg;))

Så får dere alle andre tro på hva dere vil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops, jeg synder enda, fasanen.....

Vi er alle syndere hidi, og ufortjent, bare av nåde, har vi tilgang til Guds rike, vi som har fått arverett til Hans rike fordi vi bare vet at vi vet i hjertene våre at Jesus gav sitt liv for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle syndere hidi, og ufortjent, bare av nåde, har vi tilgang til Guds rike, vi som har fått arverett til Hans rike fordi vi bare vet at vi vet i hjertene våre at Jesus gav sitt liv for oss!

Det var da en underlig "logikk"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi er alle syndere hidi, og ufortjent, bare av nåde, har vi tilgang til Guds rike, vi som har fått arverett til Hans rike fordi vi bare vet at vi vet i hjertene våre at Jesus gav sitt liv for oss!

''Vi er alle syndere hidi, og ufortjent, bare av nåde, har vi tilgang til Guds rike''

Huff. Tenker av og til jeg kanskje skal ta frem barnetroen på mine eldre dager, men slike tanker liker jeg ikke. Noen ordentlig bibeltro kristen kan jeg nok aldri bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi er alle syndere hidi, og ufortjent, bare av nåde, har vi tilgang til Guds rike''

Huff. Tenker av og til jeg kanskje skal ta frem barnetroen på mine eldre dager, men slike tanker liker jeg ikke. Noen ordentlig bibeltro kristen kan jeg nok aldri bli.

Hva er galt med dette Elextra? Det handler om at vi ikke kan gjøre oss fortjent til frelsen, vi har fått den i gave. Er det noe å offe seg over da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi er alle syndere hidi, og ufortjent, bare av nåde, har vi tilgang til Guds rike''

Huff. Tenker av og til jeg kanskje skal ta frem barnetroen på mine eldre dager, men slike tanker liker jeg ikke. Noen ordentlig bibeltro kristen kan jeg nok aldri bli.

Tja - før det kan man jo finne et svar på hvorfor denne påstått gode guden finner det for godt å drukne titusenvis av uskyldige småbarn med en tsunami, når han (som allmektig) selvsagt kunne forhindret det.

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet!

Tror fremdeles på hva NT sier til meg;))

Så får dere alle andre tro på hva dere vil;)

Vel, du hevder jo at den katolske kirke tolker Bibelen feil, og det er jo ganske så underholdende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...