Gå til innhold

Hva vil det si å være kristen?


fasanen

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Ssss... Det er MANGE predikanter rundt om i verden som har fått gaven til å helbrede! En tysk en som heter Reinhard Bunnke f.eks., har reist mye i Afrika. Der opplever han hver gang han har møter at undere skjer. Blinde får synet igjen, lamme blir friske, etc.

Utrolig rart at mediene ikke er interessert i dette! Men hvis de "roter seg bort i slike ting" så detter hele deres verdensbilde sammen og de havner på psykiatrisk hele gjengen. For da detter guden deres (som er dem selv) sammen. ;-)

''Utrolig rart at mediene ikke er interessert i dette! Men hvis de "roter seg bort i slike ting" så detter hele deres verdensbilde sammen og de havner på psykiatrisk hele gjengen. For da detter guden deres (som er dem selv) sammen. ;-)''

Media roter seg da bort i slikt hele tiden. I det siste har det bodd journalister utenfor diverse akvarier. For ikke å snakke om her til bergs, i Snåsa.

Jeg tror heller det er så enkelt som at historiene ikke er sanne - ergo har de ingen nyhetsverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 274
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    102

  • fasanen

    48

  • ShitDiddelyDo

    24

  • Angustia

    9

Mest aktive i denne tråden

Men jeg kjøper heller ikke at den bibelske Lucifer er den ondskapen Kristendommen fremstiller ham som. Nå finnes det vel en hel del historier om hva som skjedde mellom Gud og Lucifer, men så vidt jeg har lest - og dette er naturligvis absurd uansett historie, da det er vanskelig å vite hva som utspilte seg der oppe i himmelen (forutsatt at det i det hele tatt finnes noen himmel), startet Lucifer en krig mot Gud fordi han ikke likte hvordan Gud behandlet mennesket, og hvordan vi ble det viktigste for ham - og at han ble utrolig selvsentrert i sin iver etter at vi skulle dyrke ham.

Lucifer tapte krigen og ble vist ut av himmelen, hvorpå en svertekampanje ble startet mot Lucifer der han ble fremstilt som denne ondskapen Kristendommen liker å omtale ham som.

Men at det i det hele tatt finnes teorier om dette er naturligvis helt absurd.

Synes selv det blir litt veeeeel enkelt å rose Gud for det gode på jorden (kjærlighet og alt det der), og gi Satan skylda for alt det onde (krig og kreft og elendighet).

For øvrig har vel deler av Kristendommen nå tatt avstand fra Helvete. Det finnes visstnok ikke noe sånt likevel. ;)

''

For øvrig har vel deler av Kristendommen nå tatt avstand fra Helvete. Det finnes visstnok ikke noe sånt likevel. ;)''

Det er jo egentlig interessant at kristne er uenig med Jesus, som er Bibelens egen helvetespredikant. Det blir "glemt"...

====

Årsaken til at man har en så humørsyk gud i Bibelen er visstnok at han egentlig er en kombinasjon av to eldre guder (jada, jeg vet han skal være uendelig gammel, men to guder (også uendelig gamle) som de trodde på før denne uendlige gamle guden).

Når man kombinerte en snill og en slem gud inn i denne guden, så fikk han altså sine mer psykopatiske og folkemorderiske sider.

Det blir liksom ingen religion av en gud som bare er god og snill.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''

For øvrig har vel deler av Kristendommen nå tatt avstand fra Helvete. Det finnes visstnok ikke noe sånt likevel. ;)''

Det er jo egentlig interessant at kristne er uenig med Jesus, som er Bibelens egen helvetespredikant. Det blir "glemt"...

====

Årsaken til at man har en så humørsyk gud i Bibelen er visstnok at han egentlig er en kombinasjon av to eldre guder (jada, jeg vet han skal være uendelig gammel, men to guder (også uendelig gamle) som de trodde på før denne uendlige gamle guden).

Når man kombinerte en snill og en slem gud inn i denne guden, så fikk han altså sine mer psykopatiske og folkemorderiske sider.

Det blir liksom ingen religion av en gud som bare er god og snill.

Med vennlig hilsen

Problemet med en god og snill Gud som elsker oss alle uansett hvordan vi oppfører oss her på jorden, er at det blir fryktelig vanskelig for kirken - i hvert fall den gang de virkelig hadde makt, å skremme folket til kyskhet. Eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

''

For øvrig har vel deler av Kristendommen nå tatt avstand fra Helvete. Det finnes visstnok ikke noe sånt likevel. ;)''

Det er jo egentlig interessant at kristne er uenig med Jesus, som er Bibelens egen helvetespredikant. Det blir "glemt"...

====

Årsaken til at man har en så humørsyk gud i Bibelen er visstnok at han egentlig er en kombinasjon av to eldre guder (jada, jeg vet han skal være uendelig gammel, men to guder (også uendelig gamle) som de trodde på før denne uendlige gamle guden).

Når man kombinerte en snill og en slem gud inn i denne guden, så fikk han altså sine mer psykopatiske og folkemorderiske sider.

Det blir liksom ingen religion av en gud som bare er god og snill.

Med vennlig hilsen

''Det er jo egentlig interessant at kristne er uenig med Jesus, som er Bibelens egen helvetespredikant. Det blir "glemt"...''

Ikke skjær alle kristne over en kam.

Igjen mener jeg at den som ikke kan si seg enig i kristendommens lære, ikke er kristen. Derfor er "kristne" som ikke tror på helvete ukristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med en god og snill Gud som elsker oss alle uansett hvordan vi oppfører oss her på jorden, er at det blir fryktelig vanskelig for kirken - i hvert fall den gang de virkelig hadde makt, å skremme folket til kyskhet. Eller noe sånt.

Nelson Mandela ville nok blitt en dårlig gud! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

De som undersøker det.

Fordi hvis det hadde vært sant, så ville det vært på forsiden av samtlige aviser. Det er det ikke. Ikke engang kristne aviser som Vårt Land eller Dagen skriver stort om slikt.

Har du f.eks lest noe om Svein Magne Pedersen arbeid? Eller Reinhard Bunnkes? Eller andre kristne som har fått gaven til å helbrede?

I kjølvannet av disses arbeid er det tusener på tusener som er blitt helbredet, hvis ikke millioner. Utrolig mange av de som blir helbredet vitner om det selv, men ingen tror dem. Bortsett fra andre kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du f.eks lest noe om Svein Magne Pedersen arbeid? Eller Reinhard Bunnkes? Eller andre kristne som har fått gaven til å helbrede?

I kjølvannet av disses arbeid er det tusener på tusener som er blitt helbredet, hvis ikke millioner. Utrolig mange av de som blir helbredet vitner om det selv, men ingen tror dem. Bortsett fra andre kristne.

''Utrolig mange av de som blir helbredet vitner om det selv, men ingen tror dem. Bortsett fra andre kristne.''

Selv ikke de fleste andre kristne.

Fordi det ikke skjer, og det er selv de fleste kristne fornuftige nok til å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

''Utrolig mange av de som blir helbredet vitner om det selv, men ingen tror dem. Bortsett fra andre kristne.''

Selv ikke de fleste andre kristne.

Fordi det ikke skjer, og det er selv de fleste kristne fornuftige nok til å forstå.

hahahahahaha lol

Jeg har på en fin måte oppforderet deg til å lese litt om arbeidet til to navngitte kristne. Men du gidder ikke. Da synes jeg heller ikke at du kan avfeie slikt som tøv. For da vet du ikke hva du avfeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men SDD, da. Gud hjelper da bare de som tror på han og ikke hinduister, buddister og andre som ikke tror på han ;-)''

Jepp. Og derfor tsuamiene.

Sitat fra Jan Hanvold, mannen bak norges kristen-tv-kanal.

''«...Gud tillot flodbølgekatastrofen slik at folk skulle vende seg i retning kristendommen». Han sa videre at «Det var de mest ekstreme muslimske områdene som ble rammet i Indonesia. (...) Og det er jo ingenting å legge skjul på at Thailand er et stort horehus, det er sex-industriens mekka.» ''

Her snakker vi nestekjærlighet på høyt nivå, men det er gjerne fra kristenfolket selv man skal høre det.

Med sitater som dette kan man i det minste stille spørsmål om hvem som er den virkelige djevelen.

Men meg bekjent er det en del kristne i f.eks. Afrika, så resonnementet til Hanvold henger ikke helt på greip.

''Men meg bekjent er det en del kristne i f.eks. Afrika, så resonnementet til Hanvold henger ikke helt på greip.''

Da kommer trumfkortet. De er ikke sterke nok i troen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahaha lol

Jeg har på en fin måte oppforderet deg til å lese litt om arbeidet til to navngitte kristne. Men du gidder ikke. Da synes jeg heller ikke at du kan avfeie slikt som tøv. For da vet du ikke hva du avfeier.

Ja, akkurat som jeg ikke gidder høre på folk som påstår at Jorden er flat. Man vet det ikke er sant, man vet de lyver og selv ikke andre kristne tror på dem (de fleste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

hahahahahaha lol

Jeg har på en fin måte oppforderet deg til å lese litt om arbeidet til to navngitte kristne. Men du gidder ikke. Da synes jeg heller ikke at du kan avfeie slikt som tøv. For da vet du ikke hva du avfeier.

Er du ikke skeptisk til noe innen kristendommen? Jeg forstår ikke hvordan det går an å være så hardcore i sin tro på noe, enten det er en Gud eller et politisk parti eller hva det nå måtte være, at man nær sagt kjøper alt.

Skepsis er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Men meg bekjent er det en del kristne i f.eks. Afrika, så resonnementet til Hanvold henger ikke helt på greip.''

Da kommer trumfkortet. De er ikke sterke nok i troen.

''Da kommer trumfkortet. De er ikke sterke nok i troen.''

Det er nok mye som kan brukes mot dem, ja. F.eks. var det ikke få trollmenn som spådde resultater under VM.

Men man får se positivt på det: For noen hundre år siden hadde kirken kasta dem på bålet, så det går i det minste framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke skeptisk til noe innen kristendommen? Jeg forstår ikke hvordan det går an å være så hardcore i sin tro på noe, enten det er en Gud eller et politisk parti eller hva det nå måtte være, at man nær sagt kjøper alt.

Skepsis er sunt.

Skepsis og selvstendig tankegang er den største fienden til all religion.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Er du ikke skeptisk til noe innen kristendommen? Jeg forstår ikke hvordan det går an å være så hardcore i sin tro på noe, enten det er en Gud eller et politisk parti eller hva det nå måtte være, at man nær sagt kjøper alt.

Skepsis er sunt.

Det er fordi jeg er blitt overbevist av egne og andres erfaringer. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi jeg er blitt overbevist av egne og andres erfaringer. :-)

Nei, det er fordi du overser alle sprik i forklaringene.

Som når jeg spør deg om hvordan du kan tilbe en "god" Gud som med viten og vilje dreper titusenvis av småbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men meg bekjent er det en del kristne i f.eks. Afrika, så resonnementet til Hanvold henger ikke helt på greip.''

Da kommer trumfkortet. De er ikke sterke nok i troen.

Hvis du sjekker diskusjonene innad i kirkene (for eksempel den anglikanske kirke) så er det biskopene fra de afrikanske landene som (stort sett) er det konservative, og de fra USA (!) som vil tillate lesbiske prester og slikt.

Og Archbishop i Canterbury forsøker å megle!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Nei, det er fordi du overser alle sprik i forklaringene.

Som når jeg spør deg om hvordan du kan tilbe en "god" Gud som med viten og vilje dreper titusenvis av småbarn?

Jeg har da ikke oversett noen sprik. Jeg har jo forklart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke oversett noen sprik. Jeg har jo forklart det.

Nei, du har fortalt at "det er guds skyld" (jeg gidder ikke hente sitatet), men det er ingen forklaring.

Og langt mindre hvordan en påstått GOD gud kan gjøre noe slikt.

Det er heller ikke første gang - GT er full av folkemord begått av denne guden, og det er jo fremdeles samme gud som i NT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er fordi du overser alle sprik i forklaringene.

Som når jeg spør deg om hvordan du kan tilbe en "god" Gud som med viten og vilje dreper titusenvis av småbarn?

Som når jeg spør deg om hvordan du kan'' tilbe en "god" Gud som med viten og vilje dreper titusenvis av småbarn?''

Mennesket er født med fri vilje, naturen går sin gang med medfølgende katastrofer, mennesket gjør som det vil. Gudn har med vitende og vilje lagt mye i menneskets hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Som når jeg spør deg om hvordan du kan'' tilbe en "god" Gud som med viten og vilje dreper titusenvis av småbarn?''

Mennesket er født med fri vilje, naturen går sin gang med medfølgende katastrofer, mennesket gjør som det vil. Gudn har med vitende og vilje lagt mye i menneskets hender.

''Mennesket er født med fri vilje, naturen går sin gang med medfølgende katastrofer, mennesket gjør som det vil. Gudn har med vitende og vilje lagt mye i menneskets hender.''

Men likefullt griper denne guden aktivt inn og gjør noens ben 3 cm lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...