Gå til innhold

Hva vil det si å være kristen?


fasanen

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Kanskje de bare var dårlige i geografi? ;-)

Med vennlig hilsen

Nei nei de var kloke som greide å lage slike historier for å overbevise menneskene om at Jesus i virkeligheten var den frelseren som GT snakket om;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 274
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    102

  • fasanen

    48

  • ShitDiddelyDo

    24

  • Angustia

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Det må man ikke. Det er nok å tro på frelsen fra Gud i Jesus. Noe annet krever ikke Gud, vår hellige ånd...

Amen og Hurrahhh...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei de var kloke som greide å lage slike historier for å overbevise menneskene om at Jesus i virkeligheten var den frelseren som GT snakket om;-)

Juksemakere, altså! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hamrende likegyldig, som i at det ikke gjør noen forskjell for noen av dere. Hadde du blitt født i Iran hadde du med stor sannsynlighet vært muslim, og vært like overbevist om at Muhammed var Profeten med stor P, som kristne tror at Jesus er Guds sønn.

Og trolig ville du hatt de samme holdningene, osv. - det er jo bare et sjansespill hvor du ble født.

Med vennlig hilsen

Der treffer du spikeren på hodet for meg. Jeg prøver gang på gang å si at siden jeg er født der hvor jeg er så er jeg kristen, og ingen forstår meg ....................

Hvis jeg hadde vært født et annet sted kunne jeg gjerne, eller hadde jeg vært noe annet. Så klart;-)

Det er det som er så vidunderlig med oss mennesker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Juksemakere, altså! :-)

Med vennlig hilsen

Nei nei nei de brukte samme metoder som forskere bruker i dag. Overbevise andre om at de har rett;-)

Jeg er en del av forskermiljøet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei de brukte samme metoder som forskere bruker i dag. Overbevise andre om at de har rett;-)

Jeg er en del av forskermiljøet......

Kildeforfalskning, da! :-)

Eller kanskje de bare midlertidig flyttet Nasareth til Bethlehem?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Punisher

Ja, at man har "mindre bekymringer" kan jo være fordi man ikke har forstått situasjonen.

Ved manitu...Må gud være med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Kildeforfalskning, da! :-)

Eller kanskje de bare midlertidig flyttet Nasareth til Bethlehem?

Med vennlig hilsen

Nei nei nei ikke kildeforfalskning, intervjuer der hvor de som ble intervjuet fortalte og det ble registrert med "riktige" tolkninger. Kildene var solide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei ikke kildeforfalskning, intervjuer der hvor de som ble intervjuet fortalte og det ble registrert med "riktige" tolkninger. Kildene var solide.

På tross av moderne teknologi, kan vi knapt vite om Iran har atomvåpen, eller hva som skjer i Afghanistan, eller hvem som myrdet X, Y og Z i Norge.

Vi kan håpe og tro at vi vet noe om hvor Jesus ble født, eller hva han sa, eller eller eller, men det er en reell sjanse (og den er ikke liten) at hele greien er alvorlig feil. Det kan ha vært flere, det kan ha vært fra en annen by, det kan osv osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

På tross av moderne teknologi, kan vi knapt vite om Iran har atomvåpen, eller hva som skjer i Afghanistan, eller hvem som myrdet X, Y og Z i Norge.

Vi kan håpe og tro at vi vet noe om hvor Jesus ble født, eller hva han sa, eller eller eller, men det er en reell sjanse (og den er ikke liten) at hele greien er alvorlig feil. Det kan ha vært flere, det kan ha vært fra en annen by, det kan osv osv.

Med vennlig hilsen

Hvorfor skulle det være viktig? Det er mye viktigere å vite om Iran har atomvåpen, men likevel....................hva er viktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være viktig? Det er mye viktigere å vite om Iran har atomvåpen, men likevel....................hva er viktig?

Vel, det må jo være rimelig vesentlig for verdens kristne hvis man plutselig kunne bevise at Jesus aldri hadde eksistert, eller at han aldri sa det som har blitt tillagt ham.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Vel, det må jo være rimelig vesentlig for verdens kristne hvis man plutselig kunne bevise at Jesus aldri hadde eksistert, eller at han aldri sa det som har blitt tillagt ham.

Med vennlig hilsen

Det går ikke an plutselig å bevise at Jesus ikke har eksistert. Det er bevist så det holder. Hva han sa og gjorde vil alltid være en tolkning, men den holder for meg. Jeg finner ikke et ord om at han trodde hans mor hadde vært jomfru da han ble unnfanget-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest septembermum

Det vil det jo alltid være. Man finner på noen regler (man skal tro noe, man skal gjøre noe, osv), og de som oppfyller det kaller man et eller annet.

Med vennlig hilsen

Kristendommen er jo kompleks,

man har protestanter, katolikker, pinsevenner, Jehovas vitner, Smiths venner osvvvvvvv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen er jo kompleks,

man har protestanter, katolikker, pinsevenner, Jehovas vitner, Smiths venner osvvvvvvv

Nettopp - og alle er hellig overbevist at akkurat deres tolkning og forståelse av Bibelen er den rette.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei de brukte samme metoder som forskere bruker i dag. Overbevise andre om at de har rett;-)

Jeg er en del av forskermiljøet......

Hehe, ja var det ikke det jeg visste ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke argumentere for kristendommen ut fra rasjonalitet og fornuft.

Man kan selvsagt tro på hva man måtte ønske, men det ingen rasjonelle eller fornuftige argumenter er "for" kristendom.

Amen! Derfor sier Gud at vi må omskjæres på hjertet. Ingensteder sier Han at vi skal ta til rasjonell fornuft og omvende oss til ham ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen kristendom uten kirkene og menneskene.

Med vennlig hilsen

Det er også sant! Nå begynner jeg å like innleggene dine sør, den ene sannheten etter den andre dukker opp her ;-) Ingen kristendom uten mennesker! Ingen overgitte kristne mennesker uten tro! Ingen tro uten noe å tro på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! Derfor sier Gud at vi må omskjæres på hjertet. Ingensteder sier Han at vi skal ta til rasjonell fornuft og omvende oss til ham ;-)

Vel, Gud sier ikke det, men de som ønsker å tale for Gud (og ønsker å herske over befolkningen) sier selvsagt det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også sant! Nå begynner jeg å like innleggene dine sør, den ene sannheten etter den andre dukker opp her ;-) Ingen kristendom uten mennesker! Ingen overgitte kristne mennesker uten tro! Ingen tro uten noe å tro på :)

Spørsmålet er jo hvorvidt det er noen sannhet i det folk tror på.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...