Gå til innhold

Pedofili-diagnose


Gjest Mattiasen

Anbefalte innlegg

Gjest Mattiasen

''Men hvordan kan du være sikker på at du en dag ikke vil miste kontrollen over deg selv å gjøre noe galt da?

''

Nettopp det er poenget mitt. Det kan jeg ikke vite. Det er ingen som kan se inn i fremtida.

Da burde kanskje ingen få barn lenger da? Tenk på alle heterofile som slår sine barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 434
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    43

  • mariaflyfly

    31

  • frosken

    19

  • PieLill

    16

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mattiasen

Jeg vil tro at det er få som overhodet tenker på å forgripe seg på barn hvis de ikke er tiltrukket av dem, enten de innrømmer det eller ei.

Det er faktisk sant. De fleste som forgriper seg på barn gjøre det av andre grunner. It's the truth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

''Jeg mener det blir rart at jeg ikke skal kunne jobbe med barn, dersom jeg er flink til det, og har noe å gi.

''

Jeg kjenner jeg blir umåtelig provosert over at du tror det er helt greit at du skal kunne jobbe med barn.

Men jeg kjenner meg selv, jeg vet at det å skulle skade et barn er HELT fjernt for meg som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde kanskje ingen få barn lenger da? Tenk på alle heterofile som slår sine barn?

Men overgrep fra en pedofil foreldre er jo en risiko som kommer I TILLEGG til andre risikoer, som fysisk mishandling.

Overgrep fra foreldre er vel of eogså noe av det mest ødeleggende som skjer, så det vil være en enorm konsekvens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde kanskje ingen få barn lenger da? Tenk på alle heterofile som slår sine barn?

Jeg anser meg for å være et forholdsvis normalt oppegående menneske, og TROR og HÅPER at jeg ikke skal komme til å begå en alvorlig handling i løpet av livet. Det samme kan du gjøre. VITE kan du ikke.

Det at du ser ut til å tro at du kan adoptere eller jobbe med barn, gjør at jeg får tanker om at du kanskje ikke er kommet like langt med deg sjøl som du liker å tro. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kjenner meg selv, jeg vet at det å skulle skade et barn er HELT fjernt for meg som person.

Det er dessverre ikke nok til at jeg ville overlatt ungene mine til deg så mye som et sekund. Og jeg tror de fleste foreldre tenker likt som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå er det enormt store hemninger man skal overgå for å forgripe seg på et barn. Det er ikke det samme som å forføre en mann som man har fullstendig lov til å gjøre.

For enkelte kan nok hemningene være vel så store nåt det gjelder utroskap, selv om man ikke risikerer strafferettslig forfølgelse.

Men Sørs eksempler med det at man har ansvar for en hjelpeløs voksen er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke nok til at jeg ville overlatt ungene mine til deg så mye som et sekund. Og jeg tror de fleste foreldre tenker likt som meg.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

Hvordan jeg vet at jeg har kontroll?

Jeg har ingen impulsforstyrrelser. Det betyr at jeg er selv herre over mine egne handlinger. Jeg ville aldri ødelagt forholdet til mitt eget barn bare for å leve ut seksualiteten. Eller hvis jeg jobbet med barn. Jeg har jo passet barn, så jeg vet godt at jeg har kontroll på mine følelser. Jeg synes at flere her reduserer pedofile til å være perverse og sex-fokuserte med bare én ting i hodet. Men vi er ikke annerledes på det enn f.eks. heterofile. Pedofili betyr for meg først og fremst forelskelse og kjærlighet, og det å være utrolig glad i barn. Så da stemmer det ikke helt for meg når folk sier at vi bør holde oss langt unna barn. De som ikke har grenser og som har onde hensikter bør selvsagt det, men det tror jeg nok er de færreste. Først og fremst har jeg masse kjærlighet og omsorg å gi.

Poenget her er det mariaflyfly sier, at man kan aldri VITE. Du fortsetter å si at du vet du aldri kan komme til å leve ut fantasiene dine. Poenget mitt er at du kan ikke vite det, ingen kan vite helt sikkert. Jeg mener det er galt å stjele, slik majoriteten av oss mener. Men jeg kan ikke VITE 100% at jeg aldri kommer til å gjøre det. Alt er avhengig av situasjonen. Hva skjer om jeg ikke har penger til mat til mine barn? Vil jeg da falle for fristelsen til å stjele en pakke pølser i butikken? Selv om jeg vet det er galt, alle mine verdier strider mot det, jeg vet bedre og jeg i min nåværende situasjon vet jeg ikke ville gjort noe sånt, KAN jeg ikke garantere at jeg aldri vil gjøre det.

Det er det jeg reagerer på, at du mener så bastant du VET at du ALDRI vil ønske å leve ut fantasiene dine. At du ikke skjønner hvorfor vi reagerer, og fortsatt mener du bør kunne jobbe med barn og ha barn i eget hjem, sier meg at din selvinnsikt ikke er så god som du tror. For meg virker det som en redningsplanke du klamrer deg til for å slippe å forholde deg til ditt eget ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er det mariaflyfly sier, at man kan aldri VITE. Du fortsetter å si at du vet du aldri kan komme til å leve ut fantasiene dine. Poenget mitt er at du kan ikke vite det, ingen kan vite helt sikkert. Jeg mener det er galt å stjele, slik majoriteten av oss mener. Men jeg kan ikke VITE 100% at jeg aldri kommer til å gjøre det. Alt er avhengig av situasjonen. Hva skjer om jeg ikke har penger til mat til mine barn? Vil jeg da falle for fristelsen til å stjele en pakke pølser i butikken? Selv om jeg vet det er galt, alle mine verdier strider mot det, jeg vet bedre og jeg i min nåværende situasjon vet jeg ikke ville gjort noe sånt, KAN jeg ikke garantere at jeg aldri vil gjøre det.

Det er det jeg reagerer på, at du mener så bastant du VET at du ALDRI vil ønske å leve ut fantasiene dine. At du ikke skjønner hvorfor vi reagerer, og fortsatt mener du bør kunne jobbe med barn og ha barn i eget hjem, sier meg at din selvinnsikt ikke er så god som du tror. For meg virker det som en redningsplanke du klamrer deg til for å slippe å forholde deg til ditt eget ansvar.

''Det er det jeg reagerer på, at du mener så bastant du VET at du ALDRI vil ønske å leve ut fantasiene dine. At du ikke skjønner hvorfor vi reagerer, og fortsatt mener du bør kunne jobbe med barn og ha barn i eget hjem, sier meg at din selvinnsikt ikke er så god som du tror. For meg virker det som en redningsplanke du klamrer deg til for å slippe å forholde deg til ditt eget ansvar.

''

Jeg er HELT enig i det du sier her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Poenget her er det mariaflyfly sier, at man kan aldri VITE. Du fortsetter å si at du vet du aldri kan komme til å leve ut fantasiene dine. Poenget mitt er at du kan ikke vite det, ingen kan vite helt sikkert. Jeg mener det er galt å stjele, slik majoriteten av oss mener. Men jeg kan ikke VITE 100% at jeg aldri kommer til å gjøre det. Alt er avhengig av situasjonen. Hva skjer om jeg ikke har penger til mat til mine barn? Vil jeg da falle for fristelsen til å stjele en pakke pølser i butikken? Selv om jeg vet det er galt, alle mine verdier strider mot det, jeg vet bedre og jeg i min nåværende situasjon vet jeg ikke ville gjort noe sånt, KAN jeg ikke garantere at jeg aldri vil gjøre det.

Det er det jeg reagerer på, at du mener så bastant du VET at du ALDRI vil ønske å leve ut fantasiene dine. At du ikke skjønner hvorfor vi reagerer, og fortsatt mener du bør kunne jobbe med barn og ha barn i eget hjem, sier meg at din selvinnsikt ikke er så god som du tror. For meg virker det som en redningsplanke du klamrer deg til for å slippe å forholde deg til ditt eget ansvar.

Vel, jeg merker i hvert fall at jeg blir veldig lei meg av å høre at jeg ikke burde være nær barn. Men jeg tror og håper dere ville tenkt annerledes om jeg var en av deres venner. Nå føler jeg at jeg blir dømt kun pga min legning. Jeg er ikke en person som skader andre. Hele livet har jeg levd uten å skade andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Pedofili betyr for meg først og fremst forelskelse og kjærlighet, og det å være utrolig glad i barn.''

Jeg synes du romantiserer legningen din.

''Jeg synes du romantiserer legningen din.

''

Slik oppfatter jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Det er dessverre ikke nok til at jeg ville overlatt ungene mine til deg så mye som et sekund. Og jeg tror de fleste foreldre tenker likt som meg.

Det respekterer jeg fullt og helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mattiasen

Du er enig i at det er høyere sjanse at en pedofil vil begå overgrep mot barn en at en ikke-pedofil vil gjøre det. I gjennomsnitt?

Ja, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Jeg mener at du ikke skal jobbe med barn fordi barn er sårbare. De fortjener å ha trygge voskne rundt seg som ikke tenker på de på noen seksuell måte.

Men jeg ER en trygg voksen. Jeg er utrolig opptatt av at barn skal ha det bra. Det ligger nok litt i pedofiliens natur at man er spesielt glad i barn. At noen forgriper seg er veldig trist, men ikke døm alle som potensielle overgripere fordi :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg merker i hvert fall at jeg blir veldig lei meg av å høre at jeg ikke burde være nær barn. Men jeg tror og håper dere ville tenkt annerledes om jeg var en av deres venner. Nå føler jeg at jeg blir dømt kun pga min legning. Jeg er ikke en person som skader andre. Hele livet har jeg levd uten å skade andre.

''Vel, jeg merker i hvert fall at jeg blir veldig lei meg av å høre at jeg ikke burde være nær barn. Men jeg tror og håper dere ville tenkt annerledes om jeg var en av deres venner.''

Jeg er ganske sikker på at jeg ville tenkt nøyaktig det samme som nå. Jo mer du skriver om dette, jo sikrere blir jeg på det.

Svært mange av de som har forgrepet seg på barn f.eks. i idrettsmiljøene, har garantert tenkt om seg selv omtrent som det du gjør. De går ikke inn i idretten med tanke på å skade barn, men resultatet er at de skader dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Helt klart... Men hva da med å jobbe med multifunksjonshemmede voksne? Mennesker som ikke kan si fra når noe skjer... Det blir på en måte noe av det samme... Heterofile må kun jobbe med de av samme kjønn og homser/lesber med de av motsatt kjønn. Pedofile kunne jobba med begge kjønn fordi de kun jobba med voksne.... Nei, huff... man skal ikke tøyse med dette, men du skjønner hvor jeg vil ;)

Vel, nå er det jenter jeg tiltrekkes av da. Mener dere da at jeg kunne jobbet med små gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Men heterofile og homofile har andre alternativer for å stille sine lyster enn å begå overgrep.

Men det har pedofile også, gjennom fantasier eller rollespill. Selv om det er et trist liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ER en trygg voksen. Jeg er utrolig opptatt av at barn skal ha det bra. Det ligger nok litt i pedofiliens natur at man er spesielt glad i barn. At noen forgriper seg er veldig trist, men ikke døm alle som potensielle overgripere fordi :(

''Men jeg ER en trygg voksen. ''

Eh... Nei. Pedofili er ikke sammenfallende med det å være en trygg voksen for et barn. Jeg kjenner jeg går omtrent i taket ved tanken på at du virkelig tror dette sjøl. Og igjen mener jeg at dette tyder på at du ikke har så mye selvinnsikt som du liker å tro sjøl.

''Det ligger nok litt i pedofiliens natur at man er spesielt glad i barn.''

Ja, det er jo det som er poenget. De er glade i barn. På en jævlig ekkel måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...