Gå til innhold

Pedofili-diagnose


Gjest Mattiasen

Anbefalte innlegg

Gjest Mattiasen

''Det er forskjell på å VÆRE utro, eller VÆRE voldelig, og det å ha følelser for barn. Du kan være utro i tankene dine, ha lyst til å slå noen, eller ha følelser for noen, uten at det er farlig i det hele tatt. Jeg tar ansvar: jeg forgriper meg ikke'' Der er vi ulike. Dersom jeg gikk å tenkte på at jeg hadde behov for å slå mitt barn, terrorisere eller bedra min mann eller plage mine omgivelser på et vis ville jeg oppsøke fastlegen og be om henvisning til terapi. Jeg ville være svært bekymret for tankene mine, og ville ønske å vite hvordan jeg skulle forholde meg til dette.

Ja, og nå har jo jeg gått til legen min og fortalt at jeg vil ha hjelp. Men ville du flyttet fra barna dine om du fikk en slik følelse for å slå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 434
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    43

  • mariaflyfly

    31

  • frosken

    19

  • PieLill

    16

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mattiasen

Ser at svaret mitt kom på feil sted, så jeg poster på nytt: Jeg spurte deg om :

Tror du at det er nøytralt for et barn å bli utsatt for en voksens seksuelle begjær, selv om den voksne ikke gjør noe annet enn å se og fantasere?

Til det svarer du "selvfølgelig!".

Dette er jeg helt uenig med deg i, og jeg blir ganske forskrekket over at du tenker slik. Da er det nærliggende å lure på om ditt intense ønske om å både ha egne barn og jobbe med barn, handler om at du vil ha en form for tilgang til barn som seksuelle objekter - men at du har til hensikt å ikke utføre "fysiske" handlinger i forhold til dem. Dessverre er det fortsatt slik at din argumentasjon i denne tråden, gjør meg mer og mer overbevist om at du på nåværende tidspunkt er _langt_ unna å være en egnet omsorgsperson for barn.

Jeg svarte deg der du la det ut feil, og nå finner jeg det ikke, så mange innlegg å holde styr på her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tror du at det er nøytralt for et barn å bli utsatt for en voksens seksuelle begjær, selv om den voksne ikke gjør noe annet enn å se og fantasere?''

På hvilken måte mener du barn tar skade av dette?

Har du forsøkt å omgås en bekjent eller kollega som er forelsket i deg? Noe i samhandlingen blir fort komplisert, og det vil også gjelde for barn. Barn merker blikk og stemninger, uten nødvendigvis ha forutsetninger for å tolke det som skjer.

Barn skal slippe å omgås omsorgspersoner som bruker dem som objekter for sine seksuelle fantasier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

En menneskerett å få barn? Er det virkelig det?

Vel, det er vel ingen som kan hindre en i å unnfange et barn, men det er da (heldigvis) instanser som kan hindre uegnede personer å ha omsorg for barn. Å ha en pedofil legning mener nå jeg ville diskvalifisere...

Jaha, skal man teste alle som får barn om de er pedofile først da? Ca 20% av menn har fantasert om barn. Burde alle de blitt fratatt sine barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Har du forsøkt å omgås en bekjent eller kollega som er forelsket i deg? Noe i samhandlingen blir fort komplisert, og det vil også gjelde for barn. Barn merker blikk og stemninger, uten nødvendigvis ha forutsetninger for å tolke det som skjer.

Barn skal slippe å omgås omsorgspersoner som bruker dem som objekter for sine seksuelle fantasier.

Dette blir å dra det langt inn i det absurde. Sorry, men dette kan man ikke forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mattiasen

Nei, ikke nødvendigvis, men det ville jo gi dem fristelser i det daglige som ikke ville være sunt for dem, og vil gjøre det mer sannsynlig at et overgrep kan finne sted. Man må huske på at det gjelder jo ikke bare egne barn, men alle venner av ens unger som da vil være i hyppig kontakt med den pedofile forelderen.

Men da bør heller ikke heterofile få barn, for de fleste som forgriper seg på barn er ikke pedofile. Og de fleste pedofile forgriper seg ikke på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir å dra det langt inn i det absurde. Sorry, men dette kan man ikke forholde seg til.

''Dette blir å dra det langt inn i det absurde. Sorry, men dette kan man ikke forholde seg til.

''

Dette er ikke absurd. Dette er grunnleggende for barns utviklingsmuligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

? Verden er da full av både kvinner og menn (hetrofile og homofile og helt sikkert pedofile) som ikke får barn, som ønsker seg barn men ikke har noen å få dem med, har medisinske diagnoser, er for gamle, får ikke forsøke prøverørsmetoder osv. Bare de best "kvalifiserte" slipper gjennom nåløyet for adopsjon, det er ingen menneskerett i det hele tatt. I min vennekrets kjenner jeg da flere som helst skulle hatt barn, men aldri fikk og nå er for gamle. Hvem har brutt menneskerettighetene deres?

Her snakker du om folk som ikke KAN få barn. Jeg snakker om det å ha LOV til å få barn. Og det har faktisk alle. Selvsagt kan noen bli fratatt sine barn hvis de misbruker de, ikke har penger, eller av andre grunner ikke kan ta vare på de. Men man kan ikke bli fratatt sine barn pga følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å omgås en bekjent eller kollega som er forelsket i deg? Noe i samhandlingen blir fort komplisert, og det vil også gjelde for barn. Barn merker blikk og stemninger, uten nødvendigvis ha forutsetninger for å tolke det som skjer.

Barn skal slippe å omgås omsorgspersoner som bruker dem som objekter for sine seksuelle fantasier.

''Har du forsøkt å omgås en bekjent eller kollega som er forelsket i deg?''

Ja og jeg har aldri tatt skade av det.

'' Noe i samhandlingen blir fort komplisert, og det vil også gjelde for barn. Barn merker blikk og stemninger, uten nødvendigvis ha forutsetninger for å tolke det som skjer.''

Selvsagt, men hvilken skade tar de av det?

''Barn skal slippe å omgås omsorgspersoner som bruker dem som objekter for sine seksuelle fantasier.''

Men det er vel ikke slik at pedofile har seksuelle fantasier om ethvert barn det møter på sin vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

''Dette blir å dra det langt inn i det absurde. Sorry, men dette kan man ikke forholde seg til.

''

Dette er ikke absurd. Dette er grunnleggende for barns utviklingsmuligheter

Dette blir bare ekstremt. Du får ikke ta fra meg den selvfølelsen jeg har, og si at jeg ikke er kan være bra for barn. Det går inn på meg mer enn du aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo prisen for å ikke leve ut pedofilien da, og det må jeg jo bare takle uansett hvor mange sorger.

Ja det var du som kalte det ett alternativ, på samme måte som heterofile har ett alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men folks syn på pedofili er ganske absurd, men det er pga uvitenhet og masse masse fordommer. Den dagen folk skjønner at man kan være pedofil og samtidig ærlig,pålitelig og fantastisk med barn, så blir det bedre for alle, spør du meg.

''Men folks syn på pedofili er ganske absurd, men det er pga uvitenhet og masse masse fordommer. ''

Jo mer du skriver i denne tråden, jo mer fyrer du opp under de fordommene jeg sitter inne med. Du viser mer og mer at du ikke har den selvinnsikten som du påberoper deg.

''Den dagen folk skjønner at man kan være pedofil og samtidig ærlig,pålitelig og fantastisk med barn, så blir det bedre for alle, spør du meg.

''

Det gjør meg kvalm at du forherliger legningen din på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å omgås en bekjent eller kollega som er forelsket i deg? Noe i samhandlingen blir fort komplisert, og det vil også gjelde for barn. Barn merker blikk og stemninger, uten nødvendigvis ha forutsetninger for å tolke det som skjer.

Barn skal slippe å omgås omsorgspersoner som bruker dem som objekter for sine seksuelle fantasier.

''Barn skal slippe å omgås omsorgspersoner som bruker dem som objekter for sine seksuelle fantasier.

''

AMEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å omgås en bekjent eller kollega som er forelsket i deg? Noe i samhandlingen blir fort komplisert, og det vil også gjelde for barn. Barn merker blikk og stemninger, uten nødvendigvis ha forutsetninger for å tolke det som skjer.

Barn skal slippe å omgås omsorgspersoner som bruker dem som objekter for sine seksuelle fantasier.

Støttes 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Jo, det ser jeg. Men samtidig, når situasjonen din engang er som den er, så bør du jo ikke "utfordre sjebnen" og oppsøke situasjoner med barn - enten det er adopsjon, egne eller gjennom jobb. Den risikoen skal rett og slett ikke tas.

Og jeg er enig det er synd det er slik, men nå er det engang slik - så det er bedre for deg hvis du innfinner deg med det, og benytter deg av alle de andre mulighetene i livet.

Jeg vil heller at folk skal forstå at jeg ikke er noen fare. Jeg kan ikke bare sette meg ned å tenke "jeg er en fare for barn fordi andre sier det". Jeg VET at jeg ikke er noen fare, og da vil jeg dere skal forstå det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

''Men folks syn på pedofili er ganske absurd, men det er pga uvitenhet og masse masse fordommer. ''

Jo mer du skriver i denne tråden, jo mer fyrer du opp under de fordommene jeg sitter inne med. Du viser mer og mer at du ikke har den selvinnsikten som du påberoper deg.

''Den dagen folk skjønner at man kan være pedofil og samtidig ærlig,pålitelig og fantastisk med barn, så blir det bedre for alle, spør du meg.

''

Det gjør meg kvalm at du forherliger legningen din på denne måten.

Tror du misforstår meg litt med vilje nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal samfunnet løse det da tenker du?

Pedofile som ikke ønsker å begå overgrep må ta ansvar for legningen sin ved å holde seg unna barn. Verre er det ikke. Det er ikke en eneste grunn til at de skal utfordre skjebnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...