Gå til innhold

Pedofili-diagnose


Gjest Mattiasen

Anbefalte innlegg

''Nei, det er ikke forbudt å være homofil, men det er sykelig uansett'' Dette er vranglære, homofili er ingen sykdom, men en seksuell preferanse. Homofil praksis foregår mellom to likeverdige parter (dersom ikke er det voldtekt) med likt tenningsmønster, mens pedofil praksis er overgrep og kriminellt. Pedofili har ingen som helst likeverdighet i relasjonen - hverken når det kommer til makt eller tenning.

Selvsagt. Men begge deler er vel en "legning"? Så hvis frosken mener det går an å få behandling for pedofil legning, så må jo det kunne gå an for homofil legning også?

Og jada, jeg er en av de få igjen her i verden som fremdeles mener homofili er sykelig. Ingen vedtatt diagnosefjerning kan forandre den oppfatningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 434
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    43

  • mariaflyfly

    31

  • frosken

    19

  • PieLill

    16

Mest aktive i denne tråden

Gjest også utsatt

Hei,

det er veldig trist å lese det du har opplevd. Jeg synes det er forferdelig trist at noen opplever sånt. Jeg er like mye imot overgrep mot barn som alle andre her. Jeg har ikke valgt disse følelsene, og jeg håper bare at folk også kan tenke på hvilket helvete jeg føler at jeg lever i. Jeg er selv et offer her. Man velger ikke sine følelser, men sine handlinger. Og for meg er det en selvfølge å ikke leve ut mine følelser. Nettopp fordi ingen andre skal utsettes for pedofilien. Jeg vet utmerket godt at det ville vært galt, og det håper jeg flere pedofile også vil forstå. Men bare husk at ikke alle pedofile lever ut det.

Jeg forstår at det ikke er lett for deg, men jeg prøver å beskrive noen mekanismer som kan inntreffe selv om du ikke lever ut følelsene. Så please les innlegget/innleggene mitt/mine en gang til.

Jeg forstår også at du er offer her. Men et barn som opplever at noen har sterke følelser vil føle seg som en overgriper til slutt. For den snille mannen gjør jo ingen ting. Og da er det hennes kropp som er synderen, og slik forandres rollene. Han kan ikke noe for at han er som han er, og han gjør henne jo ingen ting. Det er hun som er synderen. Hun tar på seg overgriperrollen og ansvaret for å kontrollere ditt begjær og beundring. Hun/han kan jo ikke vite at du mener du har kontrollen selv. Hun må derfor selv være på alerten og kontrollere. Vær så snill og ikke glem disse ordene fra meg.

Så alt jeg ber om er at du ikke er naiv og tror det er uproblematisk med dine følelser så lenge du ikke gjør noen handlinger. Blir du forelsket så hold avstand! Ditt nærvær vil være skadelig nok. Og når du er bevisst disse mekanismene gjennom det jeg forteller deg, og som er kjente fenomen blant utsatte, er dette "fenomenet" like fullt et ansvar for deg som det å ikke overgripe deg på henne fysisk. Du kan aldri stikke hodet i sanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er fullt mulig for meg å være i nærheten av barn uten å gi de noen spesielle blikk, så det er ikke noe problem for hverken meg eller de. Jeg er like flink med barn som alle andre her antakeligvis er, og kan være en like bra ressursperson her for barn som alle andre.

Jeg syns "hold deg unna barn" stiller et svært viktig spørsmål du unnlater å svare på: Hvorfor er det viktig for deg å være i nærheten av barn?

Og i etterfølgelse av det; Kan ikke ressursene du mener å besitte benyttes på voksne istedefor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Jeg forstår at det ikke er lett for deg, men jeg prøver å beskrive noen mekanismer som kan inntreffe selv om du ikke lever ut følelsene. Så please les innlegget/innleggene mitt/mine en gang til.

Jeg forstår også at du er offer her. Men et barn som opplever at noen har sterke følelser vil føle seg som en overgriper til slutt. For den snille mannen gjør jo ingen ting. Og da er det hennes kropp som er synderen, og slik forandres rollene. Han kan ikke noe for at han er som han er, og han gjør henne jo ingen ting. Det er hun som er synderen. Hun tar på seg overgriperrollen og ansvaret for å kontrollere ditt begjær og beundring. Hun/han kan jo ikke vite at du mener du har kontrollen selv. Hun må derfor selv være på alerten og kontrollere. Vær så snill og ikke glem disse ordene fra meg.

Så alt jeg ber om er at du ikke er naiv og tror det er uproblematisk med dine følelser så lenge du ikke gjør noen handlinger. Blir du forelsket så hold avstand! Ditt nærvær vil være skadelig nok. Og når du er bevisst disse mekanismene gjennom det jeg forteller deg, og som er kjente fenomen blant utsatte, er dette "fenomenet" like fullt et ansvar for deg som det å ikke overgripe deg på henne fysisk. Du kan aldri stikke hodet i sanden.

Jeg vet med meg selv at mitt nærvær med barn kan være like bra og positivt som alle andres, og at mine følelser ikke kan skade noen. Jeg sender ikke ut signaler på noen som helst måte. Pedofile som vet at overgrep er galt og som ikke begår overgrep, er ikke mindre i stand til å være flinke med barn enn andre. Vi er helt vanlige mennesker.

Det er som sagt trist det du opplevde, men ikke alle er slik som vedkommende du ble utsatt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Jeg syns "hold deg unna barn" stiller et svært viktig spørsmål du unnlater å svare på: Hvorfor er det viktig for deg å være i nærheten av barn?

Og i etterfølgelse av det; Kan ikke ressursene du mener å besitte benyttes på voksne istedefor?

Vel jeg bryr meg mye om barn, det er vel god nok grunn.

Noen vil jobbe med barn, andre vil jobbe med voksne. Legning har ingenting å si for hvem som passer til hva. Men jeg orker ikke diskutere dette noe videre, denne dehumanisering er bare helt vanvittig latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet med meg selv at mitt nærvær med barn kan være like bra og positivt som alle andres, og at mine følelser ikke kan skade noen. Jeg sender ikke ut signaler på noen som helst måte. Pedofile som vet at overgrep er galt og som ikke begår overgrep, er ikke mindre i stand til å være flinke med barn enn andre. Vi er helt vanlige mennesker.

Det er som sagt trist det du opplevde, men ikke alle er slik som vedkommende du ble utsatt for.

''Jeg vet med meg selv at mitt nærvær med barn kan være like bra og positivt som alle andres, og at mine følelser ikke kan skade noen. Jeg sender ikke ut signaler på noen som helst måte. ''

Dette mener jeg du umulig kan vite.

''Pedofile som vet at overgrep er galt og som ikke begår overgrep, er ikke mindre i stand til å være flinke med barn enn andre. ''

Igjen synes jeg du romantiserer legningen din, og det er rett og slett ekkelt.

''Vi er helt vanlige mennesker.

''

Nei, dere er ikke det. Legningen din gjør at du tiltrekkes barn. Det er verken vanlig, normalt eller greit. Beklager å måtte si det. Du maler igjen og igjen om at du kan være en utmerket omsorgsfigur for barn, og måten du gjør det på gjør at jeg mer og mer tenker at du ALDRI, ALDRI bør være i nærheten av barn. Hva er det som får det til å ha et så høyt ønske om å jobbe med barn? Det er direkte creepy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mattiasen

''Jeg vet med meg selv at mitt nærvær med barn kan være like bra og positivt som alle andres, og at mine følelser ikke kan skade noen. Jeg sender ikke ut signaler på noen som helst måte. ''

Dette mener jeg du umulig kan vite.

''Pedofile som vet at overgrep er galt og som ikke begår overgrep, er ikke mindre i stand til å være flinke med barn enn andre. ''

Igjen synes jeg du romantiserer legningen din, og det er rett og slett ekkelt.

''Vi er helt vanlige mennesker.

''

Nei, dere er ikke det. Legningen din gjør at du tiltrekkes barn. Det er verken vanlig, normalt eller greit. Beklager å måtte si det. Du maler igjen og igjen om at du kan være en utmerket omsorgsfigur for barn, og måten du gjør det på gjør at jeg mer og mer tenker at du ALDRI, ALDRI bør være i nærheten av barn. Hva er det som får det til å ha et så høyt ønske om å jobbe med barn? Det er direkte creepy.

Hvordan definerer du normalt?

Jeg orker ikke diskutere dette med å jobbe med barn lengre. Jeg forholder meg til det fagpersonene jeg har hatt kontakt med sier. Og til mine venner, som kan å skille mellom person og legning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan definerer du normalt?

Jeg orker ikke diskutere dette med å jobbe med barn lengre. Jeg forholder meg til det fagpersonene jeg har hatt kontakt med sier. Og til mine venner, som kan å skille mellom person og legning.

Et seksuelt forhold mellom to likeverdige parter er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg bryr meg mye om barn, det er vel god nok grunn.

Noen vil jobbe med barn, andre vil jobbe med voksne. Legning har ingenting å si for hvem som passer til hva. Men jeg orker ikke diskutere dette noe videre, denne dehumanisering er bare helt vanvittig latterlig.

''Men jeg orker ikke diskutere dette noe videre, denne dehumanisering er bare helt vanvittig latterlig'' Du står fritt til å diskutere hva du vil selvfølgelig, men blir du ikke urolig i forhold til hvor sterke følelser tanken på at du ikke kan jobbe med barn vekker i deg? Hvorfor er det umilig for deg å tenke at du kan være omsorgsfull overfor voksne istedefor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Et seksuelt forhold mellom to likeverdige parter er normalt.

Ja, og jeg har hele tiden sagt at jeg er imot overgrep mot barn, uten å engang få en klapp på skulderen for at jeg nekter meg selv å leve ut mine følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

''Men jeg orker ikke diskutere dette noe videre, denne dehumanisering er bare helt vanvittig latterlig'' Du står fritt til å diskutere hva du vil selvfølgelig, men blir du ikke urolig i forhold til hvor sterke følelser tanken på at du ikke kan jobbe med barn vekker i deg? Hvorfor er det umilig for deg å tenke at du kan være omsorgsfull overfor voksne istedefor?

Nei, men jeg opplever en sterk sorg pga slike fordommer. At noen tror enkelte er uegnet til å jobbe med barn bare pga legning. Det er ganske utrolig egentlig. Håper bare en dag at folk vil forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Men begge deler er vel en "legning"? Så hvis frosken mener det går an å få behandling for pedofil legning, så må jo det kunne gå an for homofil legning også?

Og jada, jeg er en av de få igjen her i verden som fremdeles mener homofili er sykelig. Ingen vedtatt diagnosefjerning kan forandre den oppfatningen.

''Og jada, jeg er en av de få igjen her i verden som fremdeles mener homofili er sykelig'' Deg om det, men jeg mener all sex mellom likeverdige parter er en privatsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg har hele tiden sagt at jeg er imot overgrep mot barn, uten å engang få en klapp på skulderen for at jeg nekter meg selv å leve ut mine følelser.

''Ja, og jeg har hele tiden sagt at jeg er imot overgrep mot barn, uten å engang få en klapp på skulderen for at jeg nekter meg selv å leve ut mine følelser.''

Fortjener man et klapp på skulderen fordi man oppfører seg normalt og følger vanlige regler og folkeskikk? For at man unnlater å forgripe seg på uskyldige barn? Det er ingenting å få et klapp på skulderen for!

grrr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mattiasen

''Ja, og jeg har hele tiden sagt at jeg er imot overgrep mot barn, uten å engang få en klapp på skulderen for at jeg nekter meg selv å leve ut mine følelser.''

Fortjener man et klapp på skulderen fordi man oppfører seg normalt og følger vanlige regler og folkeskikk? For at man unnlater å forgripe seg på uskyldige barn? Det er ingenting å få et klapp på skulderen for!

grrr....

Nå er jeg i en litt annen situasjon enn deg. Jeg må leve et helt liv å nekte meg å leve ut mine følelser. Jeg synes ikke litt støtte er for mye å be om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, og jeg har hele tiden sagt at jeg er imot overgrep mot barn, uten å engang få en klapp på skulderen for at jeg nekter meg selv å leve ut mine følelser.''

Fortjener man et klapp på skulderen fordi man oppfører seg normalt og følger vanlige regler og folkeskikk? For at man unnlater å forgripe seg på uskyldige barn? Det er ingenting å få et klapp på skulderen for!

grrr....

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i en litt annen situasjon enn deg. Jeg må leve et helt liv å nekte meg å leve ut mine følelser. Jeg synes ikke litt støtte er for mye å be om.

Det skulle da bare mangle at du ikke lever ut dette. Å holde seg borte fra å voldta barn er ingenting å rope hurra for, det er en selvfølge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Vel, jeg vet ikke. Jeg jobber ikke med barn fordi jeg ikke vil gå rundt med kjærlighetssorg hele livet.

Og så lurer du samtidig på om en diagnose vil ha noe å si for hvor du kan jobbe? Du skriver jo her selv, at du kan ikke jobbe med barn fordi du ikke vil ha kjærlighetssorg hele livet. Hører du ikke selv hvor unormal du er? Hvis du går rundt med kjærlighetssorg pga et barn, tror du ikke at du på en eller annen måte vil signalisere det til det aktuelle barnet? Jeg tror du egentlig er en farlig mann. Fordi du skriver så romantiserende om din legning, at du har så mye kjærlighet og omsorg for barn, at det er vanlig når en er pedofil. Alle mennesker har vel mer eller mindre kjærlighet og omsorg å gi til barn. At en pedofil nevner det; får andre til å grøsse. Det er vel sjelden at en pedofil begynner i en jobb, der det er barn, og PLANLEGGER å forgripe seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nå er jeg i en litt annen situasjon enn deg. Jeg må leve et helt liv å nekte meg å leve ut mine følelser. Jeg synes ikke litt støtte er for mye å be om.

Tror du ikke det er lettere for deg da å jobbe med helt andre yrker enn akkurat der det er barn? Så slipper du å leve med å se på "fristelser" hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Tror du ikke det er lettere for deg da å jobbe med helt andre yrker enn akkurat der det er barn? Så slipper du å leve med å se på "fristelser" hver dag.

Jeg ser ikke på barn som fristelser. Men det kan være emosjonelt vanskelig. Men jeg orker ikke diskutere mer nå. Håper dere kan få litt færre fordommer,og se at legning ikke definerer hvordan mennesker er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Det skulle da bare mangle at du ikke lever ut dette. Å holde seg borte fra å voldta barn er ingenting å rope hurra for, det er en selvfølge!

De fleste skjønner jo at voldtekt er galt, det er de færreste pedofile som voldtar et barn. Det er stort sett incestovergripere som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...