Gå til innhold

Pedofili-diagnose


Gjest Mattiasen

Anbefalte innlegg

Dette blir bare ekstremt. Du får ikke ta fra meg den selvfølelsen jeg har, og si at jeg ikke er kan være bra for barn. Det går inn på meg mer enn du aner.

Du er ikke bra for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 434
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    43

  • mariaflyfly

    31

  • frosken

    19

  • PieLill

    16

Mest aktive i denne tråden

Dette blir bare ekstremt. Du får ikke ta fra meg den selvfølelsen jeg har, og si at jeg ikke er kan være bra for barn. Det går inn på meg mer enn du aner.

''Dette blir bare ekstremt. Du får ikke ta fra meg den selvfølelsen jeg har, og si at jeg ikke er kan være bra for barn. Det går inn på meg mer enn du aner.

''

Akkurat i denne sammenhengen er jeg opptatt av barns rettigheter og ikke dine. Barns rett til å ha utviklingsmuligheter som kan gi dem et godt liv i fremtiden. Jeg mener at du utviser en tankegang som gjør deg lite egnet til å være omsorgsperson for barn på nåværende tidspunkt.

Synes du skal satse på behandling og håpe at du gradvis kan oppleve endringer i tenningsmønsteret, slik at ditt seksuelle begjær etterhvert kan rettes mot voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller at folk skal forstå at jeg ikke er noen fare. Jeg kan ikke bare sette meg ned å tenke "jeg er en fare for barn fordi andre sier det". Jeg VET at jeg ikke er noen fare, og da vil jeg dere skal forstå det!

Men:

1) For det første så vet du ikke at du ALDRI vil være noen fare for barn. Det er en forhøyet sjansen for at du vil begå overgrep. Det handler ikke om HVEM du er, men SITUASJONEN du er i.

2) Tenk deg selv en person som drømmer og drømmer om å voldta en kvinne. Selv om det bare er i fantasien. Vedkommende drømmer og fantaserer om dette - uten noensinne å planlegge å gjøre det.

Synes du den personen bør jobbe på et voldtektsmottak eller et sted for mishandlede kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

''Dette blir bare ekstremt. Du får ikke ta fra meg den selvfølelsen jeg har, og si at jeg ikke er kan være bra for barn. Det går inn på meg mer enn du aner.

''

Akkurat i denne sammenhengen er jeg opptatt av barns rettigheter og ikke dine. Barns rett til å ha utviklingsmuligheter som kan gi dem et godt liv i fremtiden. Jeg mener at du utviser en tankegang som gjør deg lite egnet til å være omsorgsperson for barn på nåværende tidspunkt.

Synes du skal satse på behandling og håpe at du gradvis kan oppleve endringer i tenningsmønsteret, slik at ditt seksuelle begjær etterhvert kan rettes mot voksne.

Jeg er veldig opptatt av barns rettigheter og at de alle skal få gode muligheter til å utvikle seg og modnes som hele mennesker, og derfor er jeg for alt arbeid som kjemper mot urett mot barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mattiasen

Men:

1) For det første så vet du ikke at du ALDRI vil være noen fare for barn. Det er en forhøyet sjansen for at du vil begå overgrep. Det handler ikke om HVEM du er, men SITUASJONEN du er i.

2) Tenk deg selv en person som drømmer og drømmer om å voldta en kvinne. Selv om det bare er i fantasien. Vedkommende drømmer og fantaserer om dette - uten noensinne å planlegge å gjøre det.

Synes du den personen bør jobbe på et voldtektsmottak eller et sted for mishandlede kvinner?

Det bor ingen overgriper i meg, derfor vil jeg aldri være noen fare for barn. Det handler NETTOPP om meg som person, ikke situasjonene.

Omtrent 30-40% av kvinner fantaserer om å voldta, så da er det nok mange som bør skifte jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Pedofile som ikke ønsker å begå overgrep må ta ansvar for legningen sin ved å holde seg unna barn. Verre er det ikke. Det er ikke en eneste grunn til at de skal utfordre skjebnen.

Men her virker det som du tror pedofili er noe man ikke kan kontrollere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville avslått det og sagt at jeg ikke vil, og si at barn og voksne ikke gjør sånt.

Du er sikkert selv overbevist om dette, men jeg tror ikke du kan garantere at du vil handle rasjonelt i en slik situasjon.

Beklager,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bor ingen overgriper i meg, derfor vil jeg aldri være noen fare for barn. Det handler NETTOPP om meg som person, ikke situasjonene.

Omtrent 30-40% av kvinner fantaserer om å voldta, så da er det nok mange som bør skifte jobb.

''Omtrent 30-40% av kvinner fantaserer om å voldta, så da er det nok mange som bør skifte jobb.''

Det finnes til og med kvinner som fantaserer om å bli voldtatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette blir bare ekstremt. Du får ikke ta fra meg den selvfølelsen jeg har, og si at jeg ikke er kan være bra for barn. Det går inn på meg mer enn du aner.

''

Akkurat i denne sammenhengen er jeg opptatt av barns rettigheter og ikke dine. Barns rett til å ha utviklingsmuligheter som kan gi dem et godt liv i fremtiden. Jeg mener at du utviser en tankegang som gjør deg lite egnet til å være omsorgsperson for barn på nåværende tidspunkt.

Synes du skal satse på behandling og håpe at du gradvis kan oppleve endringer i tenningsmønsteret, slik at ditt seksuelle begjær etterhvert kan rettes mot voksne.

''Synes du skal satse på behandling og håpe at du gradvis kan oppleve endringer i tenningsmønsteret, slik at ditt seksuelle begjær etterhvert kan rettes mot voksne.''

Helt enig i det, frosken. Men tror du slik behandling kan funke på homofile også? At de homofiles seksuelle begjær etterhvert kan rettes mot det motdatte kjønn istedet for samme kjønn?

Isåfall hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg tror det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bor ingen overgriper i meg, derfor vil jeg aldri være noen fare for barn. Det handler NETTOPP om meg som person, ikke situasjonene.

Omtrent 30-40% av kvinner fantaserer om å voldta, så da er det nok mange som bør skifte jobb.

Jeg vil tro at den statistikken din handler om å bli voldtatt, ikke om å voldta.

Det var dog ikke poenget i det hele tatt.

Poenget er at en person som har slike lyster neppe bør sette seg i en situasjon som tilrettelegger så til de grader for overgrep.

Det finnes 10000 andre ting du kan gjøre enn "noe med barn", og det fornuftige for både deg og dem vil være å velge noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mattiasen

Du er sikkert selv overbevist om dette, men jeg tror ikke du kan garantere at du vil handle rasjonelt i en slik situasjon.

Beklager,

Men det vet jeg at jeg kan. Jeg kjenner min impulskontroll. Hadde dere kjent meg tror jeg dere hadde stolt på meg. Det er lett å dømme når man ikke kjenner noen pedofile, men kun har forestillinger om oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattisen

''Synes du skal satse på behandling og håpe at du gradvis kan oppleve endringer i tenningsmønsteret, slik at ditt seksuelle begjær etterhvert kan rettes mot voksne.''

Helt enig i det, frosken. Men tror du slik behandling kan funke på homofile også? At de homofiles seksuelle begjær etterhvert kan rettes mot det motdatte kjønn istedet for samme kjønn?

Isåfall hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg tror det er mulig.

Ingen har funnet en måte å endre noens legning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, når jeg sier at jeg aldri kunne gjort noe galt mot et barn, så synes jeg det.

Flott, du kan synes hva du vil. Jeg bare håper du aldri i livet får deg en jobb som har med barn å gjøre, og langt mindre at du skulle fått daglig omsorg for et barn.

INGEN barn fortjener å bli utsatt for at en voksen fantaserer om det, og INGEN barn fortjener å leve et liv sammen med en som KAN medføre en risiko for overgrep, noe du som pedofil gjør. Enten du liker å høre det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattisen

Jeg vil tro at den statistikken din handler om å bli voldtatt, ikke om å voldta.

Det var dog ikke poenget i det hele tatt.

Poenget er at en person som har slike lyster neppe bør sette seg i en situasjon som tilrettelegger så til de grader for overgrep.

Det finnes 10000 andre ting du kan gjøre enn "noe med barn", og det fornuftige for både deg og dem vil være å velge noe annet.

Statistikken er omtrent den samme både om fantasier om å BLI voldtatt, og å selv voldta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her virker det som du tror pedofili er noe man ikke kan kontrollere?

''Men her virker det som du tror pedofili er noe man ikke kan kontrollere?''

Og du tror man kan kontrollere det? Hvorfor bruker du da ikke energien din til å bli kvitt pedofilien din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Flott, du kan synes hva du vil. Jeg bare håper du aldri i livet får deg en jobb som har med barn å gjøre, og langt mindre at du skulle fått daglig omsorg for et barn.

INGEN barn fortjener å bli utsatt for at en voksen fantaserer om det, og INGEN barn fortjener å leve et liv sammen med en som KAN medføre en risiko for overgrep, noe du som pedofil gjør. Enten du liker å høre det eller ikke.

Som sagt, det er lett å dømme når man ikke kjenner en pedofil,men bare har forestillinger om hvordan pedofile er.

Må stikke nå. Men beklager for at jeg ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her virker det som du tror pedofili er noe man ikke kan kontrollere?

Om man kan kontrollere en legning eller ikke, veit jeg ingenting om, og overlater det til fagfolk å mene noe om det.

Det jeg hevder er at du ikke kan VITE med SIKKERHET at du aldri kommer til å forgripe deg på et barn med den legningen du har. Jeg sier ikke at det KOMMER TIL Å SKJE, men som Sør har påpekt til deg en rekke ganger, handler dette om at risikoen er større for at det skjer med deg som er pedofil. Og det er ingen grunn til å utfordre skjebnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...