Gå til innhold

Pedofili-diagnose


Gjest Mattiasen

Anbefalte innlegg

Å få barn eller å jobbe med barn er ingen menneskerett. Selv om det kun hadde vært 0,00000001 % sannsynlighet for at du begår et overgrep mot et barn er det ingen foreldre som ville godtatt dette. De aller fleste mennesker jobber med noe annet enn barn og det synes jeg du også burde gjøre.

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg skjønner ikke hvorfor du skulle trenge terapi dersom du mener at det ikke er noen sjanse for at du skulle misbruke et barn noensinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 434
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    43

  • mariaflyfly

    31

  • frosken

    19

  • PieLill

    16

Mest aktive i denne tråden

Det du sikter til, er nok kognitiv atferdsterapi i USA. Der jobber de så og si KUN med slike teknikker, i stedet for å jobbe med de underliggende faktorene som gjorde at de ble overgripere. Det er lettvint postordre-behandling spør du meg. I andre deler av behandlingsmiljøene rundt omkring advarer de mot behandling som handler om å slutte å fantasere om barn, da det kan skape større seksuell frustrasjon, pluss at det å tvinge bort tanker, gjør at tankene faktisk kan bli større og uhåndterbare.

Om du med få motforestillinger velger å fantasere om barn, ville jeg ikke ønsket deg i nærheten av mine barn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en menneskerett å få barn. Det står til og med i EUs menneskerettighetslover, og det er ingen unntak for pedofile.

''Det er faktisk en menneskerett å få barn. Det står til og med i EUs menneskerettighetslover, og det er ingen unntak for pedofile.''

Det har jeg aldri lest noe sted. Kan du gi meg en link?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Å få barn eller å jobbe med barn er ingen menneskerett. Selv om det kun hadde vært 0,00000001 % sannsynlighet for at du begår et overgrep mot et barn er det ingen foreldre som ville godtatt dette. De aller fleste mennesker jobber med noe annet enn barn og det synes jeg du også burde gjøre.

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg skjønner ikke hvorfor du skulle trenge terapi dersom du mener at det ikke er noen sjanse for at du skulle misbruke et barn noensinne?

Vel, de fleste overgrep mot barn skjer av ikke-pedofile, så med den prosenten du brukte der, så kan faktisk ingen få barn.

Jeg ønsker behandling fordi det er vanskelig å leve, og fordi jeg har et håp om å endre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

''Fortell meg hvordan en tanke eller en følelse kan skade noen da?''

Som voksen kan jeg oppleve en upassende seksuell oppmerksomhet ubehagelig uten at noe har blitt sagt eller gjort. Det handler om blikk, ansiktsuttrykk, kroppsspråk, væremåte, både bevisst og ubevisst.

Men som voksen blir ikke dette verre enn ubehagelig, svært sjenerende eller kvalmt. Som voksen kan jeg tolke hva som skjer og definere ansvar.

Barn er fullstendig forsvarsløse i en tilsvarende setting.

Ville du kunne gå rundt å tenke/mene at en person er en skikkelig drittsekk uten at dette på noen som helst måte påvirker ditt forhold til vedkommende?

mvh

Utrolig hvor synske enkelte her påstår at de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mattiasen

''Fortell meg hvordan en tanke eller en følelse kan skade noen da?''

Som voksen kan jeg oppleve en upassende seksuell oppmerksomhet ubehagelig uten at noe har blitt sagt eller gjort. Det handler om blikk, ansiktsuttrykk, kroppsspråk, væremåte, både bevisst og ubevisst.

Men som voksen blir ikke dette verre enn ubehagelig, svært sjenerende eller kvalmt. Som voksen kan jeg tolke hva som skjer og definere ansvar.

Barn er fullstendig forsvarsløse i en tilsvarende setting.

Ville du kunne gå rundt å tenke/mene at en person er en skikkelig drittsekk uten at dette på noen som helst måte påvirker ditt forhold til vedkommende?

mvh

Utrolig hvor synske enkelte her påstår de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

''Det er faktisk en menneskerett å få barn. Det står til og med i EUs menneskerettighetslover, og det er ingen unntak for pedofile.''

Det har jeg aldri lest noe sted. Kan du gi meg en link?

mvh

EUs menneskerettigheter kapittel 2, artikkel 9: "Right to marry and right to found a family", og i kapittel 3, artikkel 21: Any discrimination based on any ground such as sex, race, colour, ethnic or social origin, genetic features, language, religion or belief, political or any other opinion, membership of a national minority,

property, birth, disability, age or sexual orientation shall be prohibited.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Jeg er, i likhet med flere, veldig nysgjerrig på hvem disse spesialistene er og hva de baserer sin forskning på.

Jeg har ingen linker, men har ganske en del forskning som forteller at pedofili og andre parafilier kan kontrolleres like mye som andre legninger, og at det farligste signalet man kan gi, er at det ikke kan kontrolleres, det kan føre til flere overgrep faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EUs menneskerettigheter kapittel 2, artikkel 9: "Right to marry and right to found a family", og i kapittel 3, artikkel 21: Any discrimination based on any ground such as sex, race, colour, ethnic or social origin, genetic features, language, religion or belief, political or any other opinion, membership of a national minority,

property, birth, disability, age or sexual orientation shall be prohibited.

Har du en link så jeg kan se hele teksten i konvensjonen i sammenheng?

Vet du om pedofili er blant de legninger som er inkludert i "sexual orientation"?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor synske enkelte her påstår de er.

Det handler ikke om å være synsk i det hele tatt. Bare om at de tanker, følelser og begjær man bærer inne i seg, mange ganger vil kunne skinne gjennom, mer enn man selv aner.

Du bedrar deg selv om du tror at din legning, med det kompliserte følelsesmessige forholdet til barn dette kan innebære, ikke vil kunne påvirke din relasjon til barn i negativ retning.

Om noen går rundt å er sint på en annen person, vil den andre høyst sannsynlig merke det. Om noen kler av en annen med blikket, merkes det.

Ingen har en slik selvkontroll at vi kan være sikre på at det som fyller tanker og følelser ikke skinner gjennom.

Du skriver andre plasser i denne tråden at du mener det er bra å fantasere om barn. Jeg ville aldri ønsket en person som tillater seg seksuelle fantasier om unger i nærheten av mine barn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet med meg selv at mitt nærvær med barn kan være like bra og positivt som alle andres, og at mine følelser ikke kan skade noen. Jeg sender ikke ut signaler på noen som helst måte. Pedofile som vet at overgrep er galt og som ikke begår overgrep, er ikke mindre i stand til å være flinke med barn enn andre. Vi er helt vanlige mennesker.

Det er som sagt trist det du opplevde, men ikke alle er slik som vedkommende du ble utsatt for.

''Jeg vet med meg selv at mitt nærvær med barn kan være like bra og positivt som alle andres, og at mine følelser ikke kan skade noen. Jeg sender ikke ut signaler på noen som helst måte. ''

Det er denne skråsikkerheten som gjør meg bekymret. En ubevoktet styrke er en dobbel svakhet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg vet at jeg har kontroll?

Jeg har ingen impulsforstyrrelser. Det betyr at jeg er selv herre over mine egne handlinger. Jeg ville aldri ødelagt forholdet til mitt eget barn bare for å leve ut seksualiteten. Eller hvis jeg jobbet med barn. Jeg har jo passet barn, så jeg vet godt at jeg har kontroll på mine følelser. Jeg synes at flere her reduserer pedofile til å være perverse og sex-fokuserte med bare én ting i hodet. Men vi er ikke annerledes på det enn f.eks. heterofile. Pedofili betyr for meg først og fremst forelskelse og kjærlighet, og det å være utrolig glad i barn. Så da stemmer det ikke helt for meg når folk sier at vi bør holde oss langt unna barn. De som ikke har grenser og som har onde hensikter bør selvsagt det, men det tror jeg nok er de færreste. Først og fremst har jeg masse kjærlighet og omsorg å gi.

''Pedofili betyr for meg først og fremst forelskelse og kjærlighet, og det å være utrolig glad i barn.''

For meg betyr det helt feil type forelskelse og kjærlighet, å være utrolig glad i barn på helt feil måte.

Skal du omgås med barn må du kunne legge hele din pedofile legning, tankegang og følelser bort og kun gi rom for de normale tankene og følelsene.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå er det også utrolig få overgrep innen idrett/skole o.l. sammenlignet med hvor mange pedofile som jobber der også da. Hvorfor skal mange lide pga noe få har gjort?

Hvorfor er det så viktig for deg å få jobbe med barn at du definerer det som en lidelse å ikke gjøre det?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, følelsene og fantasiene kan jeg ikke gjøre noe med. Jeg har ikke valgt de selv. Man velger sine handlinger, men ikke følelser.

Man kan gjøre noe med hvor mye plass man gir visse følelser og fantasier.

Om du absolutt ikke kan gjøre noe med tankene, følelsene og fantasiene bør du i aller høyeste grad avstå fra å ha med barn å gjøre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de fleste overgrep mot barn skjer av ikke-pedofile, så med den prosenten du brukte der, så kan faktisk ingen få barn.

Jeg ønsker behandling fordi det er vanskelig å leve, og fordi jeg har et håp om å endre meg.

Ja, de fleste overgrep blir begått av ikke-pedofile. Men når man ser på forskjellen på ikke-pedofile og pedofile så er det langt flere i gruppen av pedofile som begår overgrep enn i gruppen ikke-pedofile. Dermed har pedofile en høyere risiko for å begå overgrep.

Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du ønsker å endre deg når det ikke er en sjans for at du skal forgripe deg på barn... Men jeg anbefaler virkelig at du går i terapi for å forandre denne tankegangen. Da håper jeg at du innser at det å jobbe med barn ikke er sunt for verken deg eller barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes behandlingsformer som gjør at personer med tilknytningsskader og som har følt seg emosjonelt og seksuelt sårbare med voksne, kan lære seg å knytte seg til voksne, og at interessen for barn da reduseres. Det handler da om tilknytningsskader til foreldrene fra barndommen.

Spesialister innenfor dette vet nok hva de snakker om.

''Spesialister innenfor dette vet nok hva de snakker om.

''

Du har såvidt jeg har sett, fortsatt ikke villet oppgi hvem av spesialistene det er som mener at pedofile bør jobbe med barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser det du skriver i denne tråden finner jeg ikke at du et eneste sted tar høyde for at du kan gjøre noe feil. At det kan komme en eneste sprekk i rustningen din. At hva du tenker, føler og begjærer kan skinne gjennom slikt at du skader et barn, slik flere har beskrevet for deg.

Du fremstår som du mener du er uslåelig og usårbar. At ingen ting kan rokke deg.

Man er aldri nærmere undergang og å gjøre ting man kunne sverget på man aldri kunne gjort, når man er skråsikker på at ingen ting i verden kan få en til å gjøre det. Ingen omstendighet, ingen fysisk utmattelse, intet følelsesmessig kaos, ingen smerte, ingen frustrasjon.

Få ting er så nederlagsdømt som overdreven selvtillit. Derfor bør du holde deg borte fra barn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattiasen

Når jeg leser det du skriver i denne tråden finner jeg ikke at du et eneste sted tar høyde for at du kan gjøre noe feil. At det kan komme en eneste sprekk i rustningen din. At hva du tenker, føler og begjærer kan skinne gjennom slikt at du skader et barn, slik flere har beskrevet for deg.

Du fremstår som du mener du er uslåelig og usårbar. At ingen ting kan rokke deg.

Man er aldri nærmere undergang og å gjøre ting man kunne sverget på man aldri kunne gjort, når man er skråsikker på at ingen ting i verden kan få en til å gjøre det. Ingen omstendighet, ingen fysisk utmattelse, intet følelsesmessig kaos, ingen smerte, ingen frustrasjon.

Få ting er så nederlagsdømt som overdreven selvtillit. Derfor bør du holde deg borte fra barn.

mvh

Få ting er så nederlagsdømt som hvis man blir forhåndsdømt. Hvor motiverende tror du det er å høre: Du kommer til å mislykkes?

Hvis alle sier at du kommer til å mislykkes på jobben eller med en eksamen, tror du det blir lett å lykkes da? Hvis 20.000 tilskuere roper "Du kommer til å bomme på straffen!" Tror du ikke han som skyter blir psyket ut så mye at han da vil bomme, i stedet for å ha 20.000 som gir positiv støtte?

Det er mye bedre for personer i min situasjon å høre "Dette skal du greie!" Vi trenger den støtten rundt oss. Dette er psykologi!

Jeg forstår din bekymring, men jeg vil aldri begå noe overgrep. Og da er det bedre med støtte, enn å høre "du vil før eller siden mislykkes". Det er ikke det jeg trenger å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ting er så nederlagsdømt som hvis man blir forhåndsdømt. Hvor motiverende tror du det er å høre: Du kommer til å mislykkes?

Hvis alle sier at du kommer til å mislykkes på jobben eller med en eksamen, tror du det blir lett å lykkes da? Hvis 20.000 tilskuere roper "Du kommer til å bomme på straffen!" Tror du ikke han som skyter blir psyket ut så mye at han da vil bomme, i stedet for å ha 20.000 som gir positiv støtte?

Det er mye bedre for personer i min situasjon å høre "Dette skal du greie!" Vi trenger den støtten rundt oss. Dette er psykologi!

Jeg forstår din bekymring, men jeg vil aldri begå noe overgrep. Og da er det bedre med støtte, enn å høre "du vil før eller siden mislykkes". Det er ikke det jeg trenger å høre.

du får aldri støtten du vil ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...