Gå til innhold

Opprydding


Sør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • morsan

    13

  • megler Smekk

    10

  • ShitDiddelyDo

    7

Mest aktive i denne tråden

''Det du ikke ser er at Sør kan ha milelange tråder, helt uten å komme med noe vettugt.''

Det ser jeg også, men det er fordi han aldri gir seg i å få svar.

Det hele starter sånn.

1. Sør reagerer på en påstand eller generalisering.

2. Det er de vanlige folka, og de svarer noe sånt som: Er det deg igjen, åh, rull inn, psykopat, pk-gærning, eller lignende.

3. Sør forklarer hvor det er personen tar feil - her med argumenter og eksempler.

4. De vanlige folka fortsetter med påstander uten argumenter.

5. Ensetningstiraden starter.

6. Dette pågår i tusen innlegg.

Så ja - Sør er på deres nivå - dog høfligere, fra punkt 4-5 og nedover, og han gir seg aldri, der er de like og det skjønner jeg at du går lei, men det er ikke han som starter, og det er ikke han som ikke argumenterer for seg. Disse andre har du ikke sett et argument fra.

Det er kun påstander, og er det en politisk debatt, noe det ofte er, aner de ikke engang forskjell på regjering og storting, så det er på et fordummende nivå i tillegg, og Sør blir her belærende - da han forklarer hvorfor de tar feil, men det skulle da bare mangle også når stemmeberettigede mennesker har så til de grader lite innsikt.

Så kan selvfølgelig det at han aldri gir seg diskuteres, men han har rett i sine påstander om manglende argumenter. De er så til de grader fraværende at det vil ta lang tid å lete gjennom trådene de holder på i for å finne så mye som et eneste et.

Flere av disse er også ut med personsjikane så fort de ser nicket Sør.

Ergo er de ikke på samme nivå.

Tja. Andre ser det nok annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg drister meg til å gi deg et råd nå jeg sør ;-)

Først en verdensbeskrivelse: Alle har ikke forutsetning for å mene det samme. Det er ett sett med årsaker til dette og ikke mangel på fornuft alene, og derfor er ikke argumenter eller kausale forklaringer alltid vegen til salighet.

Og med det som bakteppe kommer rådet: Du som er så glad i å delta aktivt i diskusjoner; Hva med å bruke meningsutvekslingene til å bli kjent med bakgrunnen for dine motdebattanters meninger og holdninger framfor å pøse på med det du mener er den eneste riktige måten å forstå verden på?

Nå har ikke jeg vært her inne like lenge som deg, men jeg har vært her lenge nok til å se at når en av trådene du er (veldig) engasjert i går bananas så har det kommet til et punkt der du nekter å ta inn over deg at andres mening og enten gjentar din mening for n'te gang eller bringer inn nye momenter eller temaer.

''Hva med å bruke meningsutvekslingene til å bli kjent med bakgrunnen for dine motdebattanters meninger og holdninger framfor å pøse på med det du mener er den eneste riktige måten å forstå verden på? ''

Meget godt råd - til alle og enhver.

Vi kunne lært masse av hverandre på det viset. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjønner ikke dette

''Det du ikke ser er at Sør kan ha milelange tråder, helt uten å komme med noe vettugt.''

Det ser jeg også, men det er fordi han aldri gir seg i å få svar.

Det hele starter sånn.

1. Sør reagerer på en påstand eller generalisering.

2. Det er de vanlige folka, og de svarer noe sånt som: Er det deg igjen, åh, rull inn, psykopat, pk-gærning, eller lignende.

3. Sør forklarer hvor det er personen tar feil - her med argumenter og eksempler.

4. De vanlige folka fortsetter med påstander uten argumenter.

5. Ensetningstiraden starter.

6. Dette pågår i tusen innlegg.

Så ja - Sør er på deres nivå - dog høfligere, fra punkt 4-5 og nedover, og han gir seg aldri, der er de like og det skjønner jeg at du går lei, men det er ikke han som starter, og det er ikke han som ikke argumenterer for seg. Disse andre har du ikke sett et argument fra.

Det er kun påstander, og er det en politisk debatt, noe det ofte er, aner de ikke engang forskjell på regjering og storting, så det er på et fordummende nivå i tillegg, og Sør blir her belærende - da han forklarer hvorfor de tar feil, men det skulle da bare mangle også når stemmeberettigede mennesker har så til de grader lite innsikt.

Så kan selvfølgelig det at han aldri gir seg diskuteres, men han har rett i sine påstander om manglende argumenter. De er så til de grader fraværende at det vil ta lang tid å lete gjennom trådene de holder på i for å finne så mye som et eneste et.

Flere av disse er også ut med personsjikane så fort de ser nicket Sør.

Ergo er de ikke på samme nivå.

Vel, Sør vet jo ikke forskjellen på fylkesmannen og fylkesnemnda, men han er likevel like belærende i saker som omhandler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Og vips er vi over på personangrep igjen.

For å gå tilbake til fakta/saken:

Hvis du/noen anklager meg for ikke å akseptere argumenter for motparten, så må du først finne eksempler på at det jeg avviste faktisk var argumenter.

Siden det meste av det jeg skriver er mot diskriminering av folkegrupper, så betyr det at du må finne innlegg med argumenter FOR diskriminering av folkegrupper.

Kan du ikke det, er det jo nettopp med rette at jeg påstår det ikke er argumenter.

PS: Du gjør deg bedre uten personangrep.

Med vennlig hilsen

Nei, fordi det er du som stiller premissene for debatten, det er du som avgjør hvilke argumenter som er gyldige, og det er du som sitter med fasiten uansett hva andre måtte mene.

Og du gir ingen slækk, det er om å gjøre å høvle ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi det er du som stiller premissene for debatten, det er du som avgjør hvilke argumenter som er gyldige, og det er du som sitter med fasiten uansett hva andre måtte mene.

Og du gir ingen slækk, det er om å gjøre å høvle ned.

1) Det er da ikke annerledes enn at du i innlegg etter innlegg forsøker å gjøre akkurat det du anklager meg for.

2) Det er faktisk relativt "opplest og vedtatt" at personangrep ikke er greit, og det gjelder selvsagt også når de rammer folk som er for Menneskerettigheter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest verinoca

1) Det er da ikke annerledes enn at du i innlegg etter innlegg forsøker å gjøre akkurat det du anklager meg for.

2) Det er faktisk relativt "opplest og vedtatt" at personangrep ikke er greit, og det gjelder selvsagt også når de rammer folk som er for Menneskerettigheter.

Med vennlig hilsen

Jeg holder meg til temaet i tråden. Menneskerettighetene er ikke tema. Tema er opprydding og krangling.

Jeg sier det igjen - det er da merksnodig at det stort sett er du som påkaller deg slik vrede som vi har sett i år etter år. Ingen andre brukere har vært i nærheten av å hisse på seg den jevne DOLer.

Jeg har ingen intensjon om å fortsette å skrive her, jeg er stort sett enig med Nickløsheletiden, og ser ingen grunn til å reformulere henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er du sånn barnehagepersonale som ikke ser på hvem som gjør hva, men bare tror at alle har like mye skyld? Mobbere, og de som blir mobbet/trakkassert er helt like?

''

For å fortsette med barnehagepedagogikken: Det er fint om hver og en av kamphanene er villig til å jobbe med egen atferd, og la det være opp til redaksjonen hvordan vi forholder oss til motparten.

Fortsatt oppfordres du til å reflektere over måten du forholder deg til andre brukere på i diskusjoner, - også i de tilfellene hvor du evt. måtte være den med de mest sympatiske oppfatningene.

''Fortsatt oppfordres du til å reflektere over måten du forholder deg til andre brukere på i diskusjoner, - også i de tilfellene hvor du evt. måtte være den med de mest sympatiske oppfatningene''

Enig med Webmaster her. Som regel er jeg enig i synspunktene dine, Sør, men hvis du har som mål å få andre til å se det fra din side, så er jeg redd du bommer.

Du har mye kunnskap, men i en del diskusjoner mangler du klokskap. Derfor begynner sandkasseslåssingen etter 5-6 innlegg i mange tråder. Hva er vitsen?

Grunnen til at jeg kommer med "råd" til deg, og ikke den andre siden er at _der_ tror jeg toget har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fortsatt oppfordres du til å reflektere over måten du forholder deg til andre brukere på i diskusjoner, - også i de tilfellene hvor du evt. måtte være den med de mest sympatiske oppfatningene''

Enig med Webmaster her. Som regel er jeg enig i synspunktene dine, Sør, men hvis du har som mål å få andre til å se det fra din side, så er jeg redd du bommer.

Du har mye kunnskap, men i en del diskusjoner mangler du klokskap. Derfor begynner sandkasseslåssingen etter 5-6 innlegg i mange tråder. Hva er vitsen?

Grunnen til at jeg kommer med "råd" til deg, og ikke den andre siden er at _der_ tror jeg toget har gått.

Hei,

Takk! :-)

Jeg er ikke dum, og jeg ser hva som foregår. Samtidig, jeg får nok eposter av folk (fra diverse grupper) som takker meg for at *noen* faktisk står opp for dem, at jeg gjør det. Jeg er selvsagt klar over at mange er utenfor pedagogisk rekkevidde, men det er likevel for ille at det de skriver ofte får stå uimotsagt.

Hvor hyggelig er det da, for en moderat muslim, å komme på DOL?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg til temaet i tråden. Menneskerettighetene er ikke tema. Tema er opprydding og krangling.

Jeg sier det igjen - det er da merksnodig at det stort sett er du som påkaller deg slik vrede som vi har sett i år etter år. Ingen andre brukere har vært i nærheten av å hisse på seg den jevne DOLer.

Jeg har ingen intensjon om å fortsette å skrive her, jeg er stort sett enig med Nickløsheletiden, og ser ingen grunn til å reformulere henne.

Som sagt, så snart diskusjonen ikke gå i akkurat dine poeng, så skriver du slikt.

Faktisk gjør du akkurat det du anklager meg for:

"Nei, fordi det er du som stiller premissene for debatten, "

to innlegg ovenfor.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duen Pollyana

Nei, fordi det er du som stiller premissene for debatten, det er du som avgjør hvilke argumenter som er gyldige, og det er du som sitter med fasiten uansett hva andre måtte mene.

Og du gir ingen slækk, det er om å gjøre å høvle ned.

Så enkelt kan det sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fortsatt oppfordres du til å reflektere over måten du forholder deg til andre brukere på i diskusjoner, - også i de tilfellene hvor du evt. måtte være den med de mest sympatiske oppfatningene''

Enig med Webmaster her. Som regel er jeg enig i synspunktene dine, Sør, men hvis du har som mål å få andre til å se det fra din side, så er jeg redd du bommer.

Du har mye kunnskap, men i en del diskusjoner mangler du klokskap. Derfor begynner sandkasseslåssingen etter 5-6 innlegg i mange tråder. Hva er vitsen?

Grunnen til at jeg kommer med "råd" til deg, og ikke den andre siden er at _der_ tror jeg toget har gått.

Tiltredes!

Det er ikke moro å ta bladet fra munnen i tråder som dette, "den andre siden" fortsetter å spre ut sin edder og galle. Jeg vil for alt i verden IKKE bli assosiert med dem. Men som du sa: Det toget har gått når det gjelder noe som helst håp om å endre dem.

Og ikke bare når det gjelder deres debatteknikk eller snarere mangelen på sådan, men også deres ekstreme synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Webmaster bruker jo nok tid på dette til å be meg utestenge meg selv i en uke...

Det er selvsagt fordi vedkommende vet jeg er snill og grei, men det er likevel underlig at forfatterne av psykopat-innleggene ikke blir bedt om å ta ferie.

Med vennlig hilsen

Jeg er helt enig i at Webmaster burde ta mange av dine motdebattanter strengere.

Riktignok bidrar du ganske kraftig til å slenge bensin på bålet, men det blir som med voldtektsforbrytere: Det fritar dem ikke fra å inneha skylden 100% alene selv om offferet var dum nok til å være både utfordrende kledt og full.

(Og for ordens skyld: Du er i denne metaforen den letkledte, fulle jenta, mens "den andre siden" er voldtektsmennene! *S*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hvis du opplever deg såpass trakassert på dol, så er det kanskje like greit å ta en pause?''

En underlig oppfordring til en som bidrar såpass mye med stort sett positive innlegg. Jeg tåler utrolig mye bedre at Sør kan komme med gjentagende innlegg (men det er jo fordi han får like mange gjentagende innlegg til seg) enn dem som går konsekvent mot ham med rasistiske eller homofobe meninger - og i tillegg kommer med personlige anrep.

Tiltredes!

Fatter ikke at ikke Webmaster, som jo ellers er en slik fornuftig dame, ikke slår ned kraftigere på Sørs motdebattanter, emn konsekvent ser ut til å si til ør at han får slutte å hiss opp massene.

Jeg er jo til en viss grad enig i at han kan roe seg ned, men Webmaster burde være kompromissløs når det gjelder en del av utsagnene her inne, herunder de voldsomme personangrepene på Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden flere gnåler om Sørs gnål om at han vil ha argumenter:

Kan ikke noen komme med eksempler på at hans motdebattanter faktisk har argumenter? Siden de skriver tusenvis av innlegg burde det vel ikke være så vrient å finne et par?

Jeg fatter heller ikke at Sør gidder å mase om noe de aldri ser ut til å klare å gi ham, og det lureste hadde vært å rett og slett boikotte visse nick, men jeg skulle gjerne sett eksempler på disse argumentene noen av dere andre påstår at han får.

Det eneste jeg ser er påstander. Ikke argumenter.

Ja, jeg har et eksempel! :-)

For noen dager siden påpekte jeg at Sør tok feil da han påsto at en av disse modebattantene hadde sagt at Mette-Marit hadde sagt at hun var PK, mens det var motdebattanten som påsto at han syntes MM var PK...;-)

Sør nektet faktisk å innse realtitene. nesten så jeg vil kalle han en anti-semantiker! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det du ikke ser er at Sør kan ha milelange tråder, helt uten å komme med noe vettugt.''

Det ser jeg også, men det er fordi han aldri gir seg i å få svar.

Det hele starter sånn.

1. Sør reagerer på en påstand eller generalisering.

2. Det er de vanlige folka, og de svarer noe sånt som: Er det deg igjen, åh, rull inn, psykopat, pk-gærning, eller lignende.

3. Sør forklarer hvor det er personen tar feil - her med argumenter og eksempler.

4. De vanlige folka fortsetter med påstander uten argumenter.

5. Ensetningstiraden starter.

6. Dette pågår i tusen innlegg.

Så ja - Sør er på deres nivå - dog høfligere, fra punkt 4-5 og nedover, og han gir seg aldri, der er de like og det skjønner jeg at du går lei, men det er ikke han som starter, og det er ikke han som ikke argumenterer for seg. Disse andre har du ikke sett et argument fra.

Det er kun påstander, og er det en politisk debatt, noe det ofte er, aner de ikke engang forskjell på regjering og storting, så det er på et fordummende nivå i tillegg, og Sør blir her belærende - da han forklarer hvorfor de tar feil, men det skulle da bare mangle også når stemmeberettigede mennesker har så til de grader lite innsikt.

Så kan selvfølgelig det at han aldri gir seg diskuteres, men han har rett i sine påstander om manglende argumenter. De er så til de grader fraværende at det vil ta lang tid å lete gjennom trådene de holder på i for å finne så mye som et eneste et.

Flere av disse er også ut med personsjikane så fort de ser nicket Sør.

Ergo er de ikke på samme nivå.

*he he* Bra oppsummert!

Og ja, de er -definitivt- ikke på samme nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har et eksempel! :-)

For noen dager siden påpekte jeg at Sør tok feil da han påsto at en av disse modebattantene hadde sagt at Mette-Marit hadde sagt at hun var PK, mens det var motdebattanten som påsto at han syntes MM var PK...;-)

Sør nektet faktisk å innse realtitene. nesten så jeg vil kalle han en anti-semantiker! ;-)

Ja,- Sør kunne ha profitert på å være ydmyk en gang i blant... Det har han råd til, siden han tar feil såpass sjelden ;-)

Akkurat som jeg som stort sett forsvarer ham, kan ta meg råd til å ikke være 100% pro-Sør i absolutt alle saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord, ned og til helvetet

Jeg er helt enig i at Webmaster burde ta mange av dine motdebattanter strengere.

Riktignok bidrar du ganske kraftig til å slenge bensin på bålet, men det blir som med voldtektsforbrytere: Det fritar dem ikke fra å inneha skylden 100% alene selv om offferet var dum nok til å være både utfordrende kledt og full.

(Og for ordens skyld: Du er i denne metaforen den letkledte, fulle jenta, mens "den andre siden" er voldtektsmennene! *S*)

Ja, for all del, fortsett å martyrforklar denne riv ruskende spinngale yrkeskverulanten, hvis negativ oppmerksomhet er stort sett alt han kan få her i livet i dag etter, dag uke etter uke, år etter år.

Slik blir det jo fred og ro av må vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og nettopp derfor er det merkelig at Webmaster oppfører seg slik.

Mulig jeg også burde begynne med psykopat-innlegg! :glis: Webmaster ser jo ut til å foretrekke det... ;-)

Med vennlig hilsen

''Mulig jeg også burde begynne med psykopat-innlegg! :glis: Webmaster ser jo ut til å foretrekke det... ;-)''

Nå er det vel heller antall innlegg og evige gjentagelser webmaster reagerer på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mulig jeg også burde begynne med psykopat-innlegg! :glis: Webmaster ser jo ut til å foretrekke det... ;-)''

Nå er det vel heller antall innlegg og evige gjentagelser webmaster reagerer på da.

Ja, nettopp.

Så da er det jo bare å bytte nick 5 ganger timen, så er det ingen som sier noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...