Gå til innhold

Opprydding


Sør

Anbefalte innlegg

Det der er litt morsomt.

Her om dagen gikk denne høyredama ut og latterliggjorde pelskritikerne. Hun mente det var verre ting enn dyr som lider i verden, og at de derfor var hyklere.

Det fikk meg til å lure på om Sør egentlig er en kvinnelig (og ganske sexy) høyrerepresentant. :)

Her er jeg for øvrig enig med deg, selv om jeg ikke er noen kattefreak.

Jeg tror Sør ble bitt av en katt som barn. ;)

Når det er sagt er det en viss forskjell på debatter hvor han erter på seg dyrevenner og debatter hvor brungrumset og massegeneraliseringer rundt menneskelige grupperinger står på agendaen, og aktørene i debattene er høyst ulike.

''

Jeg tror Sør ble bitt av en katt som barn. ;)''

I tillegg ble min venninnes kollega drept av ekstreme dyrevernere (bilbombe) fordi han jobbet på et laboratorium med dyr. (Jeg holder det ikke mot "vanlige dyrevernere", men flere av dem er like ekstreme som religiøse fundamentalister.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • morsan

    13

  • megler Smekk

    10

  • ShitDiddelyDo

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

''

Jeg tror Sør ble bitt av en katt som barn. ;)''

I tillegg ble min venninnes kollega drept av ekstreme dyrevernere (bilbombe) fordi han jobbet på et laboratorium med dyr. (Jeg holder det ikke mot "vanlige dyrevernere", men flere av dem er like ekstreme som religiøse fundamentalister.)

Med vennlig hilsen

'' tillegg ble min venninnes kollega drept av ekstreme dyrevernere (bilbombe) fordi han jobbet på et laboratorium med dyr. (Jeg holder det ikke mot "vanlige dyrevernere", men flere av dem er like ekstreme som religiøse fundamentalister.)''

Og du som er så opptatt av at man ikke skal generalisere, må skjønne at Colette ikke hadde noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' tillegg ble min venninnes kollega drept av ekstreme dyrevernere (bilbombe) fordi han jobbet på et laboratorium med dyr. (Jeg holder det ikke mot "vanlige dyrevernere", men flere av dem er like ekstreme som religiøse fundamentalister.)''

Og du som er så opptatt av at man ikke skal generalisere, må skjønne at Colette ikke hadde noe med det å gjøre.

Jeg har da ikke anklaget Colette for å ha noe med det å gjøre. Hun gikk trolig "i barnehagen" da det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan du heller ikke forsøke og se litt på hva som henter frem en slik reaksjon som her kom fra Colette istedenfor å legge skylden over på henne?

Ja, for det er jo lettere å fokusere på Sør.

Her er en tråd jeg skrev, etter å ha brukt tid på å finne musikk til Colette:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4408525

Og som du ser har du også skrevet i tråden.

PS: jeg har rimelig god hukommelse! ;-)

Videre kan du jo lese hva annet som foregår på DOL

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4331516

Det sier jo litt om folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så alt i alt var det et godt eksempel. For meg.''

Har du noengang lagt deg flat og sagt: "Uff, det var dumt av meg. Der var jeg litt for rask på send-fingeren"?

Ja, det har jeg faktisk. Det var noen som skrev en historie så var så utrolig at jeg stilte spørsmål ved den, men som viste seg å være sann. Og jeg beklaget med en gang.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja, for det er jo lettere å fokusere på Sør.

Her er en tråd jeg skrev, etter å ha brukt tid på å finne musikk til Colette:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4408525

Og som du ser har du også skrevet i tråden.

PS: jeg har rimelig god hukommelse! ;-)

Videre kan du jo lese hva annet som foregår på DOL

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4331516

Det sier jo litt om folk.

Ja Sør jeg husker den tråden om musikk som jeg selv deltok i veldig godt. Du kom med den tråden til Colette samme kveld og rett etter at du hadde sablet henne ned i den linken jeg la ut. Det er bare og se på dato og klokkeslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja Sør jeg husker den tråden om musikk som jeg selv deltok i veldig godt. Du kom med den tråden til Colette samme kveld og rett etter at du hadde sablet henne ned i den linken jeg la ut. Det er bare og se på dato og klokkeslett.

Ja, og Colette har skrevet langt verre til meg tidligere.

Uansett, det er ingen som helst "psykopat-mulla" eller lignende innlegg der. Tvertimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Right back at'ya! :-)

:glis:

For meg er det egentlig helt irrelevant om MM er PK eller ei, men jeg var interessert i den språkmessige tolkningen av paragrafen. Altså, hva setningen betød, og hva som pekte tilbake på hva.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:glis:

For meg er det egentlig helt irrelevant om MM er PK eller ei, men jeg var interessert i den språkmessige tolkningen av paragrafen. Altså, hva setningen betød, og hva som pekte tilbake på hva.

Med vennlig hilsen

Du har forøvrig ikke kommentert mitt (om jeg må si det selv) eminente uttrykk anti-semantiker...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forøvrig ikke kommentert mitt (om jeg må si det selv) eminente uttrykk anti-semantiker...;-)

Jeg tok det selvsagt som et direkte personangrep, som jeg unnlot å kommentere i frykt av neste opptrapning! :lol:

;-)

Vi bør selvsagt sende hele paragrafen til Språkrådet for å få klarhet i det! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det unnskylder på ingen måte "mullah-psykopat" og de andre innleggene, som også skrives til SDD.

Og med tanke på hvor mange innlegg jeg skriver til forskjellige på DOL så ville det vært meget overraskende hvis ikke noen fant noen innlegg de ikke likte.

Og hva angår personen du snakker om - her er det hun skrev tl meg (tidligere, etter det jeg husker):

''Herregud så innbilsk du er....Har du linker til din påstand? Jeg har vært gift med en personlighetstype ala din, og når jeg leser dine innlegg og kjenner på din måte og diskutere på, så kjenner jeg på "gamle spøkelser". For og si det akkurat som det er....''

Så alt i alt var det et godt eksempel. For meg.

''Det unnskylder på ingen måte "mullah-psykopat" og de andre innleggene''

Men du: Synes du virkelig at det at andre gjør noe som er mye verre (mullah-angrep, rasisme, ingen medfølelse med ofrene på haiti etc) gjør at det ikke er så farlig om du angriper Colettes elsk for katter?

Det går an å tenke at en mindre overtredelse også er gal, selv om det finnes større overtredelser her i verden. Hvis vi først skal trekke jamføringen så langt, vil jo det meste komme til mort mot holocaust eller tsunamien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er litt morsomt.

Her om dagen gikk denne høyredama ut og latterliggjorde pelskritikerne. Hun mente det var verre ting enn dyr som lider i verden, og at de derfor var hyklere.

Det fikk meg til å lure på om Sør egentlig er en kvinnelig (og ganske sexy) høyrerepresentant. :)

Her er jeg for øvrig enig med deg, selv om jeg ikke er noen kattefreak.

Jeg tror Sør ble bitt av en katt som barn. ;)

Når det er sagt er det en viss forskjell på debatter hvor han erter på seg dyrevenner og debatter hvor brungrumset og massegeneraliseringer rundt menneskelige grupperinger står på agendaen, og aktørene i debattene er høyst ulike.

Apropos hun høyredama: Dette ble fleipet med på Nytt på Nytt også.

Det ble sagt at det tydeligvis er slik at du kan ikke være mot noe uten satidig å være mot alt som er mye, mye verre også. :-) Det var mye enklere å være for noe, mente man :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok det selvsagt som et direkte personangrep, som jeg unnlot å kommentere i frykt av neste opptrapning! :lol:

;-)

Vi bør selvsagt sende hele paragrafen til Språkrådet for å få klarhet i det! :-)

Med vennlig hilsen

Nja, trenger vel ikke påberope hele språkrådet. det holder sikker å be laban ta en titt - hun har god erfaring med rødblyanten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det unnskylder på ingen måte "mullah-psykopat" og de andre innleggene''

Men du: Synes du virkelig at det at andre gjør noe som er mye verre (mullah-angrep, rasisme, ingen medfølelse med ofrene på haiti etc) gjør at det ikke er så farlig om du angriper Colettes elsk for katter?

Det går an å tenke at en mindre overtredelse også er gal, selv om det finnes større overtredelser her i verden. Hvis vi først skal trekke jamføringen så langt, vil jo det meste komme til mort mot holocaust eller tsunamien.

Men dette var det Colette skrev, som jeg reagerte på:

''Det er så trist med alle disse kattene som ikke blir tatt vare på, at jeg kan få lyst til og grine noen ganger:-/''

Og dette var det jeg svarte:

''Selv om jeg ikke jobbet i flyktningeleire i Afrika, så må jeg si at jeg reagerer på slike utsagn. Set er som å høre en model på 40 kg klage over hvor tykk hun er.

Hvis du griner over noen katter som ikke blir "tatt vare på", hva gjør du da hvis du står ovenfor dette? (Det er et spørsmål.)

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2877721.ece''

(Parantesen er fra det originale innlegget!)

Legg merke til at jeg faktisk spør henne om noe, og det er et helt genuint spørsmål. Altså, hvis man griner over ukjente katter som ikke blir tatt vare på, hva skal man da gjøre med barn som sulter i hjel?

Fokuset her er faktisk reaksjonene. Som jeg nevner i samme tråd har jeg måtte sitte og trøste en person som gikk omtrent i sjokk da hun kom på besøk til meg i Rio de Janeiro. Og hun kom aldri så langt som til noe slumstrøk. Hun bare så ut vinduet mitt og stivnet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette var det Colette skrev, som jeg reagerte på:

''Det er så trist med alle disse kattene som ikke blir tatt vare på, at jeg kan få lyst til og grine noen ganger:-/''

Og dette var det jeg svarte:

''Selv om jeg ikke jobbet i flyktningeleire i Afrika, så må jeg si at jeg reagerer på slike utsagn. Set er som å høre en model på 40 kg klage over hvor tykk hun er.

Hvis du griner over noen katter som ikke blir "tatt vare på", hva gjør du da hvis du står ovenfor dette? (Det er et spørsmål.)

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2877721.ece''

(Parantesen er fra det originale innlegget!)

Legg merke til at jeg faktisk spør henne om noe, og det er et helt genuint spørsmål. Altså, hvis man griner over ukjente katter som ikke blir tatt vare på, hva skal man da gjøre med barn som sulter i hjel?

Fokuset her er faktisk reaksjonene. Som jeg nevner i samme tråd har jeg måtte sitte og trøste en person som gikk omtrent i sjokk da hun kom på besøk til meg i Rio de Janeiro. Og hun kom aldri så langt som til noe slumstrøk. Hun bare så ut vinduet mitt og stivnet.

Med vennlig hilsen

Prroblemet er at du

1. sammenligner det å være på gråten over katter som har det vondt med en 40-kilos modell som klager over at hun er tykk, hvilket jeg synes er en helt horribel sammenligning, og

2. blander deg inn i en tråd som var på meldinger, og litt "småprat-aktig", der en doler ikke hadde sagt noe som helst galt (det er fortsatt ikke forbudt å bry seg om katter!), og så stiller henne til veggs omtrent på samme måte som du gjorde mot hun som ikke brød seg om ofrene på Haiti.

Jeg synes ikke det er spesielt høflig eller hyggelig gjort. Det er som om jeg skulle si til en kollega, hvis han dagen etter tv-aksjonen fortalte at puttet 500 kroner oppi bøssa: jasså? Du gir ikke mer, nei, men ny bil har du, hva slags moral er da dette, gutten min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duen Pollyana

Det unnskylder på ingen måte "mullah-psykopat" og de andre innleggene, som også skrives til SDD.

Og med tanke på hvor mange innlegg jeg skriver til forskjellige på DOL så ville det vært meget overraskende hvis ikke noen fant noen innlegg de ikke likte.

Og hva angår personen du snakker om - her er det hun skrev tl meg (tidligere, etter det jeg husker):

''Herregud så innbilsk du er....Har du linker til din påstand? Jeg har vært gift med en personlighetstype ala din, og når jeg leser dine innlegg og kjenner på din måte og diskutere på, så kjenner jeg på "gamle spøkelser". For og si det akkurat som det er....''

Så alt i alt var det et godt eksempel. For meg.

''Så alt i alt var det et godt eksempel. For meg.''

Fasken så du er selvgod og blærete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så alt i alt var det et godt eksempel. For meg.''

Fasken så du er selvgod og blærete.

Takk! Det er nok det peneste du har skrevet i hele dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Jeg tror Sør ble bitt av en katt som barn. ;)''

I tillegg ble min venninnes kollega drept av ekstreme dyrevernere (bilbombe) fordi han jobbet på et laboratorium med dyr. (Jeg holder det ikke mot "vanlige dyrevernere", men flere av dem er like ekstreme som religiøse fundamentalister.)

Med vennlig hilsen

Ja, ekstremister er rimelig koko uansett. Det ligger i ordet.

Men når det gjelder dyredebatter er det en ting du burde ha forstått etter noen år på dol, og det er at det å direkte- eller indirekte rakke ned på menneskers følelser for kjæledyr, selv om vi bare snakker om avanserte rotter som marsvin, er som å gi en Liverpool-supporter en julegave pakket inn i ManU-papir. Folk blir såra.

Og her inne, med såpass mange dyrekjære kvinner, er det lurt å ha det i bakhodet. Dessuten tror jeg at alle er enige om at det er verre med barn som sulter i Afrika enn pudler som fryser på potene om vinteren i Norge, så det blir litt smør på flesk å skrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...