Gå til innhold

Forbud kan bli buffer mot ekstremisme


Gjest Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 271
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    95

  • hidi, the scorpion

    21

  • ShitDiddelyDo

    18

  • Holmes

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har forklart deg at du har misforstått det der.

Det finnes de som blir tvunget, og det finnes større gruppe som velger selv.

Med vennlig hilsen

''Jeg har forklart deg at du har misforstått det der.

Det finnes de som blir tvunget, og det finnes større gruppe som velger selv''

Det er viktigst å ta hensyn til de som blir tvunget. De som vil det selv har mange andre plagg å velge mellom. Jeg dekker meg til i et muslimsk land jeg også og følger deres regler.

Jeg spiser ikke og drikker ikke offentlig under ramadan heller enda jeg ikke er muslim. Det er regelen der at den loven gjelder for alle og det må jeg respektere. Den regelen er satt for at vi ikke skal friste de som faster. Blir vi tatt for å spise, kan vi få bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De kan jobbe på kontorer, de kan jobbe som saksbehandlere, de kan jobbe i butikker, de kan jobbe mange steder''

Jeg tror du skjønner like godt som meg at de ikke kan jobbe mange steder. Ingen som vil ansette noen som ikke kan kommunisere. Vi kommuniserer ikke bare med munnen , men med hele ansiktet.

De jobber jo ikke ute, hvis de er hjemme fordi de ikke får gå med niqab.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har forklart deg at du har misforstått det der.

Det finnes de som blir tvunget, og det finnes større gruppe som velger selv''

Det er viktigst å ta hensyn til de som blir tvunget. De som vil det selv har mange andre plagg å velge mellom. Jeg dekker meg til i et muslimsk land jeg også og følger deres regler.

Jeg spiser ikke og drikker ikke offentlig under ramadan heller enda jeg ikke er muslim. Det er regelen der at den loven gjelder for alle og det må jeg respektere. Den regelen er satt for at vi ikke skal friste de som faster. Blir vi tatt for å spise, kan vi få bot.

1) Jeg er ikke interessert i å ha "iranske" regler i Norge, ei heller om hvordan folk skal kle seg.

2) Du vil jo også tvinge kvinner til å kle seg som du vil (uten niqab).

Jeg mener at dette må kvinnene få bestemme selv. Det er ikke likestilling at noen andre skal bestemme for deg!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

1) Vi har religionsfrihet i Norge. Det virker ikke som om du aksepterer at enkelte faktisk tror på noe annet enn det du tror på. Jeg er også uenig med dem, men jeg har faktisk respekt nok for dem til å la dem velge selv.

2) Folk som er så religiøse kaster ikke bare niqaben og blir likestilte. De blir trolig hjemme!

''1) Vi har religionsfrihet i Norge. Det virker ikke som om du aksepterer at enkelte faktisk tror på noe annet enn det du tror på. Jeg er også uenig med dem, men jeg har faktisk respekt nok for dem til å la dem velge selv''

Plagget har ingenting med religion å gjøre.

Det var religionsfrihet der jeg var også, men jeg kunne nå ikke spise og drikke offentlig under ramadan for det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Et forbud mot niqab/burka vil ikke føre til at disse kvinnene blir glade og fornøyde likestillede kvinner, som går på høyere utdanning. Det betyr trolig at de ikke får gå ut!''

Det er en stor fare ved forbudet, at kvinnene selv eller mannen deres nekter dem å gå ut.... Roma ble ikke bygd på en dag, så kanskje vi skylder disse kvinnene mer tid.

Vi skylder dem å la dem få bestemme selv. :-)

Man respekterer ikke voksne mennesker ved å behandle dem som barn, og fortelle dem hvordan de skal kle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

De jobber jo ikke ute, hvis de er hjemme fordi de ikke får gå med niqab.

Med vennlig hilsen

Igjen. Det og hevde at de må gå med burka/niqab for å hindre at de blir innesperret er like dumt som å si at kvinner må kle på seg for å hindre voldtekt.

At du kan si noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

1) Jeg er ikke interessert i å ha "iranske" regler i Norge, ei heller om hvordan folk skal kle seg.

2) Du vil jo også tvinge kvinner til å kle seg som du vil (uten niqab).

Jeg mener at dette må kvinnene få bestemme selv. Det er ikke likestilling at noen andre skal bestemme for deg!

Med vennlig hilsen

Nå blir det bare gjentagelser og da tror jeg vi like godt kan slutte.

Takk for debatten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''1) Vi har religionsfrihet i Norge. Det virker ikke som om du aksepterer at enkelte faktisk tror på noe annet enn det du tror på. Jeg er også uenig med dem, men jeg har faktisk respekt nok for dem til å la dem velge selv''

Plagget har ingenting med religion å gjøre.

Det var religionsfrihet der jeg var også, men jeg kunne nå ikke spise og drikke offentlig under ramadan for det da.

''Plagget har ingenting med religion å gjøre.''

Hvem bestemmer det? De eller deg?

''Det var religionsfrihet der jeg var også, men jeg kunne nå ikke spise og drikke offentlig under ramadan for det da.''

Nei, og det er fordi "de" vil at du skal være som dem.

Jeg mener at folk må få være forskjellige!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen. Det og hevde at de må gå med burka/niqab for å hindre at de blir innesperret er like dumt som å si at kvinner må kle på seg for å hindre voldtekt.

At du kan si noe slikt.

Nei, da har du misforstått totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den danske loff

1) Vi har religionsfrihet i Norge. Det virker ikke som om du aksepterer at enkelte faktisk tror på noe annet enn det du tror på. Jeg er også uenig med dem, men jeg har faktisk respekt nok for dem til å la dem velge selv.

2) Folk som er så religiøse kaster ikke bare niqaben og blir likestilte. De blir trolig hjemme!

''Folk som er så religiøse kaster ikke bare niqaben og blir likestilte. De blir trolig hjemme!''

Javel, det er deres valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Folk som er så religiøse kaster ikke bare niqaben og blir likestilte. De blir trolig hjemme!''

Javel, det er deres valg.

Nettopp.

Ettersom det argumenteres med at man ønsker å få dem integrert, så er det åpenbart et feilskritt å gjøre noe som forårsaker at de blir hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den danske loff

De jobber jo ikke ute, hvis de er hjemme fordi de ikke får gå med niqab.

Med vennlig hilsen

''De jobber jo ikke ute, hvis de er hjemme fordi de ikke får gå med niqab.''

Dette er et oppkonstruert problem. Det er jo ingen bruker niqab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den danske loff

Nettopp.

Ettersom det argumenteres med at man ønsker å få dem integrert, så er det åpenbart et feilskritt å gjøre noe som forårsaker at de blir hjemme.

Dette er et oppkonstruert problem. Det er ingen som bruker niqab/burka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De jobber jo ikke ute, hvis de er hjemme fordi de ikke får gå med niqab.''

Dette er et oppkonstruert problem. Det er jo ingen bruker niqab.

Da er det ingen grunn til å forby det.

Det er da vitterlig folk som bruker det i Oslo. Ikke mange, men de er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den danske loff

Da er det ingen grunn til å forby det.

Det er da vitterlig folk som bruker det i Oslo. Ikke mange, men de er der.

''Det er da vitterlig folk som bruker det i Oslo. ''

Det var ukjent for meg. Men da er det god grunn til forbud. Skjuling av identitet på offentlig sted er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er da vitterlig folk som bruker det i Oslo. ''

Det var ukjent for meg. Men da er det god grunn til forbud. Skjuling av identitet på offentlig sted er ikke bra.

Så du er mot solbriller?

Motorsykkelhjelmer?

Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vi skylder dem å la dem få bestemme selv. :-)

Man respekterer ikke voksne mennesker ved å behandle dem som barn, og fortelle dem hvordan de skal kle seg.

''Man respekterer ikke voksne mennesker ved å behandle dem som barn, og fortelle dem hvordan de skal kle seg.''

Men det er jo akkurat hva Islam gjør mot disse kvinnene, de forteller kvinnene hva de skal ha på seg....!

Og som barn født under likestillingsprosessen, så betyr det mye. Menn skal ikke styre kvinners valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...