Gå til innhold

Forbud kan bli buffer mot ekstremisme


Gjest Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Og der kommer fordommene mine frem. Typiske charterturister! Flaut!

Jeg har mange fordommer og det kan godt hende at dette er en av dem. For min del kan både jeg og andre reise så mye charter som vi bare vil, og nordmenn i syden kan gjerne spise kjøttkaker i brun saus hvis de liker det så lenge de ikke blander seg i hva jeg spiser.

Jeg trives ikke med å se halvnakne mennesker utenom stranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 271
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    95

  • hidi, the scorpion

    21

  • ShitDiddelyDo

    18

  • Holmes

    6

Mest aktive i denne tråden

Hun kunne velge selv, men valgte å være fin for mannen sin. Hva så? Det får være hennes problem. Det hadde ikke vært meg som hadde kledd meg i noe jeg mistrivdes i, men henne om det.

Sammenligningen er uansett dum.

Nei, ikke hvis du skal snakke om hva som er "frivillig".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg tror du undervurderer kvinnene. Enten vil du bestemme over dem, eller så vil (noen) av mullahene. La nå kvinnene få bestemme selv.

Ikke bare det, 50% av de som bruker niqab i Danmark er etnisk danske, som har konvertert. Det må man anta de har valgt selv.

Det er fordomsfullt å tro at alle kvinner ikke kan være religiøse selv, og velge dette, selv om du/jeg er uenig med dem.

Med vennlig hilsen

'' La nå kvinnene få bestemme selv''

Så naiv du er.

La nå kvinnene få delta i den norske samfunnsutviklingen. Ingen ansiktsløse får seg jobb i Norge.

Du burde være mer opptatt av likestillingen enn du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis det blir forbud mot å dekke ansiktet så kommer det ikke til å stå i loven at muslimer nektes å gå i burka eller niqab. Da omfatter det solbriller og hettegensere også.

''

Nei, verken motorsykkehjelmer, solbriller eller hettegensre blir omfattet. I praksis er det kun TO plagg som dette handler om - burka og niqab. Og den eneste grunnen dette gjøres er å ramme muslimer.

Med vennlig hilsen

Det kommer ikke til å stå i loven at burka og niqab forbys, og det kommer ikke til å stå i loven at dette er pga. muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det er ikke spørsmål om hvor de kan jobbe. Dette er spørsmål om det å gå heldekket er et samfunnsproblem.

''Dette er spørsmål om det å gå heldekket er et samfunnsproblem''

Nemlig! og det er da et samfunnproblem at noen ikke kan delta i arbeidslivet og større vil dette problemet kunne bli etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For det andre, synes du at Norge skal ha regler som Iran, om hvordan man skal gå kledt?''

Nei, men du vil. Menn skal bestemme.

Nei, jeg har sagt at kvinnene skal få bestemme selv.

Ikke at "du" eller imamer skal bestemme over dem. La de som ønsker å bruke det, bruke det. La resten la være.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

De kan i hvert fall ikke delta i noe som helst, hvis de ikke går utenfor hjemmet fordi det er forbudt med niqab.

Med vennlig hilsen

Vi må selvfølgelig ha et forbud mot å sperre folk inne også. Det skulle ikke forundre meg om det allerede fantes et slikt forbud ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne velge selv, men valgte å være fin for mannen sin. Hva så? Det får være hennes problem. Det hadde ikke vært meg som hadde kledd meg i noe jeg mistrivdes i, men henne om det.

Sammenligningen er uansett dum.

Så det er greit å velge og være fin for mannen sin når man kler av seg, men ikke når man kler på seg.

Synd at du ikke har mer evne til å reflektere over sammenligningene mine. Da hadde du kanskje også hatt evne til å reflektere over hvor dumt det er å si til andre i en diskusjon at de har dumme argumenter.

Du trives sikkert med å gå i korte skjørt og få komplimenter fra mannen din så da er alt greit, du er heldig og lykkelig og kan jobbe hvor du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke til å stå i loven at burka og niqab forbys, og det kommer ikke til å stå i loven at dette er pga. muslimer.

Nei, selvsagt ikke. Da hadde loven blitt kastet "på hodet" ut av første rettssal.

I stedet maskeres det som en "generell lov", men det er unntak for alt annet enn muslimske plagg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må selvfølgelig ha et forbud mot å sperre folk inne også. Det skulle ikke forundre meg om det allerede fantes et slikt forbud ;-)

Selvfølgelig finnes det forbud mot å sperre folk inne mot sin vilje, men det finnes ikke forbud mot at folk holder seg inne.

Har du aldri hørt om kristne kvinner som har vært tvunget til å holde seg hjemme? Har du hørt om Fritzl saken i Østerrike? Han var ikke muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' La nå kvinnene få bestemme selv''

Så naiv du er.

La nå kvinnene få delta i den norske samfunnsutviklingen. Ingen ansiktsløse får seg jobb i Norge.

Du burde være mer opptatt av likestillingen enn du er.

''Så naiv du er.

La nå kvinnene få delta i den norske samfunnsutviklingen. Ingen ansiktsløse får seg jobb i Norge. Du burde være mer opptatt av likestillingen enn du er.''

Det er du som er naiv som tror at ingen velger selv.

Det du gjør er å få dem til å være hjemme (de går ikke ut uten niqab...) så du stenger dem inne.

Det er nettopp likestilling å la folk få velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har mange fordommer og det kan godt hende at dette er en av dem. For min del kan både jeg og andre reise så mye charter som vi bare vil, og nordmenn i syden kan gjerne spise kjøttkaker i brun saus hvis de liker det så lenge de ikke blander seg i hva jeg spiser.

Jeg trives ikke med å se halvnakne mennesker utenom stranda.

Jeg kan være enig med deg i at en hviss anstendighet er å fortrekke, men nå handler denne debatten ikke først og fremst om hva vi liker og ikke liker av klesplass.

Den handler om likestillig og diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette er spørsmål om det å gå heldekket er et samfunnsproblem''

Nemlig! og det er da et samfunnproblem at noen ikke kan delta i arbeidslivet og større vil dette problemet kunne bli etterhvert.

Dette er ikke så enkelt å si at hvis det blir forbudt å gå heldekket så ville disse kvinnene komme ut i arbeidslivet. Har du noen grunn til å tro at de ønsker det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må selvfølgelig ha et forbud mot å sperre folk inne også. Det skulle ikke forundre meg om det allerede fantes et slikt forbud ;-)

Det finnes allerede et forbud mot å tvinge noen til å bruke burka/niqab.

Ikke bare det, det kan jo være at det faktisk er kvinnene selv som ikke vil vise seg offentlig. Har du tenkt på det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så naiv du er.

La nå kvinnene få delta i den norske samfunnsutviklingen. Ingen ansiktsløse får seg jobb i Norge. Du burde være mer opptatt av likestillingen enn du er.''

Det er du som er naiv som tror at ingen velger selv.

Det du gjør er å få dem til å være hjemme (de går ikke ut uten niqab...) så du stenger dem inne.

Det er nettopp likestilling å la folk få velge selv.

Dette er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette er spørsmål om det å gå heldekket er et samfunnsproblem''

Nemlig! og det er da et samfunnproblem at noen ikke kan delta i arbeidslivet og større vil dette problemet kunne bli etterhvert.

Hva er det som får deg til å tro at alle skal velge som deg?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nei, jeg har sagt at kvinnene skal få bestemme selv.

Ikke at "du" eller imamer skal bestemme over dem. La de som ønsker å bruke det, bruke det. La resten la være.

Med vennlig hilsen

''Nei, jeg har sagt at kvinnene skal få bestemme selv''

Du er morsom nå. Et annet sted skrev du at de ikke fikk lov til å gå utenfor døren med et slørforbud, så kanskje vi kan være enige om de høyst sannsynlig ikke bestemmer selv da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være enig med deg i at en hviss anstendighet er å fortrekke, men nå handler denne debatten ikke først og fremst om hva vi liker og ikke liker av klesplass.

Den handler om likestillig og diskriminering.

Jeg har trodd til nå at den handlet om det skal være lov å gå tildekket på offentlige steder. Det var det som sto i artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, jeg har sagt at kvinnene skal få bestemme selv''

Du er morsom nå. Et annet sted skrev du at de ikke fikk lov til å gå utenfor døren med et slørforbud, så kanskje vi kan være enige om de høyst sannsynlig ikke bestemmer selv da eller?

Hvor mye bestemmer din mann og dine venninner over dine holdninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...