Gå til innhold

Forbud kan bli buffer mot ekstremisme


Gjest Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Så det er greit å velge og være fin for mannen sin når man kler av seg, men ikke når man kler på seg.

Synd at du ikke har mer evne til å reflektere over sammenligningene mine. Da hadde du kanskje også hatt evne til å reflektere over hvor dumt det er å si til andre i en diskusjon at de har dumme argumenter.

Du trives sikkert med å gå i korte skjørt og få komplimenter fra mannen din så da er alt greit, du er heldig og lykkelig og kan jobbe hvor du vil.

''Synd at du ikke har mer evne til å reflektere over sammenligningene mine''

Sammenligningene dine er dumme fordi kvinnen du snakket om har et valg, ikke sant?

Rart at du ikke ser forskjellen mellom og gå i et miniskjørt man mintrives med og et klesplagg som ødelegger jobbmuligheter og all integrering. Det er en helt håpløs sammenligning du kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 271
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    95

  • hidi, the scorpion

    21

  • ShitDiddelyDo

    18

  • Holmes

    6

Mest aktive i denne tråden

''Nei, jeg har sagt at kvinnene skal få bestemme selv''

Du er morsom nå. Et annet sted skrev du at de ikke fikk lov til å gå utenfor døren med et slørforbud, så kanskje vi kan være enige om de høyst sannsynlig ikke bestemmer selv da eller?

Noen vil ikke gå utenfor døren. Noen får ikke lov.

Noen velger selv slør (de fleste). Noen blir tvunget. Du vil tvinge dem "andre veien".

Jeg vil gi kvinnene makt til å velge selv. Den mest effektive måten å gjøre det på er gjennom utdanning og økonomisk uavhengighet. Ikke gjennom å diktere hvordan de skal kle seg, som om de var barn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt ikke. Da hadde loven blitt kastet "på hodet" ut av første rettssal.

I stedet maskeres det som en "generell lov", men det er unntak for alt annet enn muslimske plagg.

Med vennlig hilsen

Det tror jeg ikke, men jeg tror ikke politiet kommer til å løpe etter en ungdom med solbriller og hettegenser reimet rundt ansiktet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Synd at du ikke har mer evne til å reflektere over sammenligningene mine''

Sammenligningene dine er dumme fordi kvinnen du snakket om har et valg, ikke sant?

Rart at du ikke ser forskjellen mellom og gå i et miniskjørt man mintrives med og et klesplagg som ødelegger jobbmuligheter og all integrering. Det er en helt håpløs sammenligning du kommer med.

Hvordan vet du at hun har et valg og ikke muslimske kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Selvfølgelig finnes det forbud mot å sperre folk inne mot sin vilje, men det finnes ikke forbud mot at folk holder seg inne.

Har du aldri hørt om kristne kvinner som har vært tvunget til å holde seg hjemme? Har du hørt om Fritzl saken i Østerrike? Han var ikke muslim.

Selvfølgelig har jeg hørt om disse sakene men det er helt hooribelt og mene at kvinner skal måtte dekke seg til for å hindre slike saker. Herregud Sør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har jeg hørt om disse sakene men det er helt hooribelt og mene at kvinner skal måtte dekke seg til for å hindre slike saker. Herregud Sør!

Nå er jeg ikke Sør, men jeg prøver å si at det finnes mange kvinner som er under tvang uavhengig av religion. Det er større samfunnsproblem i Norge at kvinner er tvangsflyttet hit, innestengt og tvunget til prostitusjon enn niqabkledde kvinner som jeg har ikke sett en enesten en av i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev det feil;-) Jeg lurte bare på om du mellomlandet i Sharjah?

Jepp, det var i Sharjah.

Begynte å lure på om det var et plagg som het Sharia, men jeg turte ikke skrive at jeg i så fall ikke hadde hørt om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Så naiv du er.

La nå kvinnene få delta i den norske samfunnsutviklingen. Ingen ansiktsløse får seg jobb i Norge. Du burde være mer opptatt av likestillingen enn du er.''

Det er du som er naiv som tror at ingen velger selv.

Det du gjør er å få dem til å være hjemme (de går ikke ut uten niqab...) så du stenger dem inne.

Det er nettopp likestilling å la folk få velge selv.

''Det du gjør er å få dem til å være hjemme (de går ikke ut uten niqab...) så du stenger dem inne''

Dette blir like dumt som å hevde at kvinner skal kle på seg for å hindre voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Dette er ikke så enkelt å si at hvis det blir forbudt å gå heldekket så ville disse kvinnene komme ut i arbeidslivet. Har du noen grunn til å tro at de ønsker det selv?

''Dette er ikke så enkelt å si at hvis det blir forbudt å gå heldekket så ville disse kvinnene komme ut i arbeidslivet. Har du noen grunn til å tro at de ønsker det selv?''

Det gjør det ihvertfall langt enklere for dem og jeg har ingen grunn til å tro at de ikke ønsker jobb eller integrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så naiv du er.

La nå kvinnene få delta i den norske samfunnsutviklingen. Ingen ansiktsløse får seg jobb i Norge. Du burde være mer opptatt av likestillingen enn du er.''

Det er du som er naiv som tror at ingen velger selv.

Det du gjør er å få dem til å være hjemme (de går ikke ut uten niqab...) så du stenger dem inne.

Det er nettopp likestilling å la folk få velge selv.

De som velger det selv er hjernevaska.

Det er samme dritten i all religion. Du har knapt noe valg. Du vokser inn i en eller annen overtro foreldre- og omgivelser med sin omsorgssvikt prakker, og ofte skremmer, på deg, og du ender opp lettere forstyrra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det finnes allerede et forbud mot å tvinge noen til å bruke burka/niqab.

Ikke bare det, det kan jo være at det faktisk er kvinnene selv som ikke vil vise seg offentlig. Har du tenkt på det?

Med vennlig hilsen

''Det finnes allerede et forbud mot å tvinge noen til å bruke burka/niqab''

Nå diskuterer vi et eventuelt burka/niqab-forbud. Det har du vel fått med deg?

''Ikke bare det, det kan jo være at det faktisk er kvinnene selv som ikke vil vise seg offentlig. Har du tenkt på det?''

Ja fordi de blir uglesett kanskje? Da er det best med et forbud, så slipper de det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Noen vil ikke gå utenfor døren. Noen får ikke lov.

Noen velger selv slør (de fleste). Noen blir tvunget. Du vil tvinge dem "andre veien".

Jeg vil gi kvinnene makt til å velge selv. Den mest effektive måten å gjøre det på er gjennom utdanning og økonomisk uavhengighet. Ikke gjennom å diktere hvordan de skal kle seg, som om de var barn.

Med vennlig hilsen

''Den mest effektive måten å gjøre det på er gjennom utdanning og økonomisk uavhengighet''

Det hjelper lite med utdanning når det ikke finnes jobber de kan ta og økonomisk uavhengighet vil blir vanskelig å få til uten en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nå er jeg ikke Sør, men jeg prøver å si at det finnes mange kvinner som er under tvang uavhengig av religion. Det er større samfunnsproblem i Norge at kvinner er tvangsflyttet hit, innestengt og tvunget til prostitusjon enn niqabkledde kvinner som jeg har ikke sett en enesten en av i Norge.

Det er jeg enig med deg i, men det får bli en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jepp, det var i Sharjah.

Begynte å lure på om det var et plagg som het Sharia, men jeg turte ikke skrive at jeg i så fall ikke hadde hørt om det. :)

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har jeg hørt om disse sakene men det er helt hooribelt og mene at kvinner skal måtte dekke seg til for å hindre slike saker. Herregud Sør!

Kjære deg..la nå disse evindelige diskusjonene være..hvis du ikke på et eller annet vis liker dem. Det er jo bare det samme som blir sagt om igjen og om igjen. Debattene har ikke noe annet formål enn og "få rett" - og å "få det siste ordet". Det er maktkamper satt i system med et eller annet tema, og ingenting annet. Det spiller inge rolle hva man mener, og hvorfor, og hvilket tema som debatteres. Dette er et maktspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da undervurderer du kvinner.

Og dette er heller ikke noe som er 1400 år gammelt, men LANGT eldre. Burka er trolig tusenvis av år, kan jeg tenke meg.

Poenget er at hvis du vil slåss for likestilling så er det langt bedre måter å gjøre det på enn å rive niqaben av folk.

Gi kvinnene en utdanning, for eksempel!

''Gi kvinnene en utdanning, for eksempel!''

Ja, det ville vært en bedre løsning. Da ville de to (eller hva det er) det angår i Norge hoppet ut av burkaen selv.

Men det vil ikke skje. Det eneste som skjer hvis debatten fortsetter, og det vil den gjøre, er at flere muslimer vil føle vi ikke kan fordra dem, og det vil resulterte i at de gir opp, og ekstremistene- og de kriminelle miljøene som gir dem respekten alle trenger for å føle seg vel, får en enkel jobb med å rekruttere.

Det vil bli en ond sirkel vanskelig å stoppe.

Noen ganger kan det være lurt å gå for den enkle løsningen. Et forbud vil resultere i et par ukers debatt i tv, en demonstrasjon eller to, og så er det over og glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Kjære deg..la nå disse evindelige diskusjonene være..hvis du ikke på et eller annet vis liker dem. Det er jo bare det samme som blir sagt om igjen og om igjen. Debattene har ikke noe annet formål enn og "få rett" - og å "få det siste ordet". Det er maktkamper satt i system med et eller annet tema, og ingenting annet. Det spiller inge rolle hva man mener, og hvorfor, og hvilket tema som debatteres. Dette er et maktspill.

Jeg diskuterer saker som opptar meg og hopper over diskusjoner når jeg ønsker det. Jeg startet denne diskusjonen selv fordi jeg synes temaet er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...