Gå til innhold

Forbud kan bli buffer mot ekstremisme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 271
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

95

• hidi, the scorpion

21

• ShitDiddelyDo

18

• Holmes

6

Mest aktive i denne tråden

Vel, argumentet "de blir tvunget til det" er enda mer usannsynlig når det er folk som sannsynligvis har konvertert til islam.

Det vil jeg nå ikke være så sikker på, og jeg ser ikke på det som hovedargumentet for å forby slike plagg i det offentlige rom heller.

Du kan ikke være sikker på at ingen stemmer i burka eller niqab uansett hvor ofte det er valg. Det er ingen argumenter at det er valg kun hvert andre år. Det er ofte nok til at det må finnes regler.

Jeg er ikke helt med på at det er pga. diskriminering av muslimer at heldekkende plagg må forbys i noen sammenhenger. Jeg vet at mange muslimer er enige med meg i dette spørsmålet. Tror du at de diskriminerer seg selv og det må du beskytte dem mot?

Når man kan forby nakenhet kan man også forby heldekkende plagg.

''Du kan ikke være sikker på at ingen stemmer i burka eller niqab uansett hvor ofte det er valg.''

Nei, men da kan de vise ansiktet til en kvinnelig valgfunksjonær. Vanskeligere er det faktisk ikke.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

Men det er faktisk ikke ulovlig å være mot likestilling i Norge.

Det er heller ikke lovstridig å annonsere det til hele verden. Det er en del av religions- og ytringsfriheten i Grunnloven.

Vi kan da ikke forby alle meningene vi ikke liker?

Med vennlig hilsen

''Vi kan da ikke forby alle meningene vi ikke liker?''

Jeg vil ikke forby en enste tanke eller mening, men handlinger kan forbys.

Jeg vil forby nazistiske handlinger, men kan ikke forby dem deres meninger...

Vi kan forby burka, men ikke troen, meningen bak....

''Å forby heldekkende drakt i offentligheten går på å trakassere muslimer, i all hovedsak.''

Det er din tolkning. Og den er feil.

Det er ingen annen årsak til å gjøre det, spesielt ikke så lenge man ikke forbyr motorsykkelhjelmer eller store solbriller.

Annonse

''Vi kan da ikke forby alle meningene vi ikke liker?''

Jeg vil ikke forby en enste tanke eller mening, men handlinger kan forbys.

Jeg vil forby nazistiske handlinger, men kan ikke forby dem deres meninger...

Vi kan forby burka, men ikke troen, meningen bak....

Niqab og burka er et klesplagg.

''Jeg vil gjerne se hele ansiktet;)''

Og hvis flertallet ønsket å se hele overkroppen, skal kvinner da måtte gå toppless? Fordi *andre* ønsker å se?

''Og hvis flertallet ønsket å se hele overkroppen, skal kvinner da måtte gå toppless? Fordi *andre* ønsker å se?''

Støttes av

Annonse

Et klesplagg valgt aktivt ut av menn for damer.... Hvor er likestillingstanken din her? På ferie?

Nå er jeg ikke sikker på at det er valgt av menn, men ser ikke det som noe poeng i dette. Det er først og fremst spørsmål om det skal være lov å dekke ansiktet i det offentlige rom slik at personen ikke er gjenkjennelig.

hidi, the scorpion

''Jeg vil gjerne se hele ansiktet;)''

Og hvis flertallet ønsket å se hele overkroppen, skal kvinner da måtte gå toppless? Fordi *andre* ønsker å se?

''Og hvis flertallet ønsket å se hele overkroppen, skal kvinner da måtte gå toppless? Fordi *andre* ønsker å se?''

Så hadde jeg valgt et annet land å bo i, rett og slett!

Et klesplagg valgt aktivt ut av menn for damer.... Hvor er likestillingstanken din her? På ferie?

Jeg har ikke sagt et ord om at jeg liker verken islam, burka, niqab eller noe annet.

Derimot har jeg sagt at man ikke kan forby alt man ikke liker. Jeg mener ikke man skal forby kristne kors, kirken, Bibelen, osv osv. heller.

Enig, men vi har ytringsfrihet i Norge. Vi kan da ikke forby alt og alle som ikke har flertallets meninger?

Med vennlig hilsen

Jeg er forbudt å danse naken på gata uansett om jeg har lyst til det og mener at det er greit. Hvorfor skal jeg heller få lov å gå fullt tildekket alle steder hvor det er overvåkingskameraer f.eks.?

Nå er jeg ikke sikker på at det er valgt av menn, men ser ikke det som noe poeng i dette. Det er først og fremst spørsmål om det skal være lov å dekke ansiktet i det offentlige rom slik at personen ikke er gjenkjennelig.

Hva så med solbriller?

Store (katolske) munkekapper?

Motorsykkelhjelmer?

Hvis det er "dekke ansiket" som er årsaken, så må alle disse også forbys.

Husk at et forbud er ikke bare "inne i banker", men på gaten, osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...