Gå til innhold

Redd for kroppsvisitering ved flyreise


Gjest livredd for dette

Anbefalte innlegg

Gjest livredd for dette

''Jeg vet at jeg ikke vil kunne eksponere meg gradvis til det med flyplassen,''

Det er vanskelig å kunne se for seg gradvis eksponering av kroppsvisitering, ja, men det skulle vel være mulig med en gradvis tilvenning av å møte opp på flyplasser og gå gjennom sikkerhetskontroll _uten_ kroppsvisitering?

Jeg har reist mye så jeg har jo gått gjennom sikkerhetskontrollen mange ganger uten å ha blitt stoppet. Så jeg tror ikke at det hadde hjulpet å øve meg på akkurat det. Det verste jeg kunne tenke meg er å oppleve dette i et annet land der de er strengere og jeg ikke hadde forstått språket...

Men problemet mitt er jo større enn akkurat flyplassen. Skrekk for å havne på sykehus, bli skadet sånn at jeg ikke kan klare å stelle meg selv og dette med GU. Så jeg tror jeg får begynne med slik trening og håpe at dette med flyplass ikke føles så ille når jeg har overlevd det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 203
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    23

  • nitty-gritty

    22

  • frosken

    13

  • ShitDiddelyDo

    11

Nei, jeg har ikke det. Jeg har epikriser fra sykehuset altså men jeg tar jo ikke med meg det, men jeg har papirer på medisinene mine og på medisinsk utstyr, og da er jo stolen regnet med, den er regnet som utstyr den.

Nå har jeg jo akkurat oppdaget at jeg ikke får reise med Norwegian alene, her er det visst best å sjekke hvilke flyselskap man skal reise med. SAS er greit, men de har ofte mye dyrere billetter. Og jeg har sendt inn klage på at de ikke hadde stol på flyet så jeg kunne bruke toalettet, men ikke fått noe svar av Avinor

Herre gud.. jeg er glad jeg bare er døv!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livredd for dette

''Nei, jeg var heller ikke redd for vampyrflyvertinner før NHD nevnte det.''

Visste du at googling av vampire stewardess gir hele 363 00 treff? ;-) (Men setter jeg det med " på hver side, blir det bare 82 *S*)

Løp hvis du ser noen med en slik cap:

http://rlv.zcache.com/flight_attendant_vampire_by_night_hat-p148235415843678419tdto_152.jpg

LOL! Den capsen må NHD få i glass og ramme til jul! :o)

Jeg synes nå at 82 treff var ille nok i seg selv jeg da :-P Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1291843690' post='4489586]

Jeg sier jo ja, da går jeg igjennom, er jeg veldig skral så holder en av dem meg i armen, så tar de stolen igjennom rett etterpå, slik at jeg fort får sette meg ned.

Må forresten skryte av personalet på Gardemoen, pga ombygging fikk jeg problem, da kom det en og fulgte oss hele veien.

Har du spurt dem om de ikke har bedre rutiner? Det er jo flere som ikke kan reise seg opp av stolen.

Ja, men de har ikke. Det er akkurat likt over hele verden, bortsett fra at thaidamene var litt mer forsiktige enn de gedigene, amerikanske, afroamerikanerne ;o) De lettet ikke på smilebåndet bare ga meg befalinger og avslutte med ma'am. Can you lift up your feet, ma'am? Can you lift up your arms, ma'am? Hehe, jeg fikk nesten hjertebank, det var som amerikansk politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten må du også huske på at Holmes sannsynligvis ser ut som en kombinasjon av The Dude i The Big Lebowski og Unabomberen, mens flyfly, som jeg også ser blir stoppet ofte, i stor grad ligner på en dømt trippelmorder, og det kan være at tollerne derfor vil forsikre seg om at hun ikke har rømt.

(Håper flyfly fortsatt har humor, hvis ikke kommer noen til å ringe Gardermoen og forsikre seg om at jeg får føling med hansken neste gang jeg er dum nok til å skrive at jeg skal ut å fly. ;)).

Mitt tips er i hvert fall at du reiser med noen du er trygg på, og som kjenner til nervene dine. Siden jeg ikke vet noe om deg skal jeg ikke begynne å råde deg til cognac, men det fungerte for meg de første gangene jeg fløy. Jeg hadde også flynerver, men da for noe det er enda mindre sannsynlig at man vil oppleve enn full sjekk - nemlig flysstyrt. Etter noen ganger hvor jeg ikke styrta, forsvant nervene, og nå flyr jeg glatt med 0 i promille, men den fungerte i starten. :)

''Dessuten må du også huske på at Holmes sannsynligvis ser ut som en kombinasjon av The Dude i The Big Lebowski og Unabomberen''

Skulle ønske det var sant, men jeg ser ut som en blanding av en mormoner på misjoneringsferd og en forsikringsagent. Jeg har alltid ønsket å se tøff og kul ut, men naturen har ikke vært på mitt lag...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre gud.. jeg er glad jeg bare er døv!!!!!

LOL, det går greit, men de burde vist litt mere hensyn. Det bare viser mangel på respekt for folk som ikke er A4. Jeg sendte en pm til Shira hvor de hadde sjekket en mann med stomi så grundig at hele posen tømte seg og han var full av tiss og måtte reise slik. Han følte seg sikkert topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud. Kan du ikke insistere på å bli tatt med til dette rommet de har? De kan da ikke la deg gå gjennom dette hver eneste gang.

Hysteriet på flyplassen har tatt helt overhånd, og Bin Laden ler nok godt av terroren folk må gjennom daglig.

Jeg skal prøve neste gang jeg er ute og flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dessuten må du også huske på at Holmes sannsynligvis ser ut som en kombinasjon av The Dude i The Big Lebowski og Unabomberen''

Skulle ønske det var sant, men jeg ser ut som en blanding av en mormoner på misjoneringsferd og en forsikringsagent. Jeg har alltid ønsket å se tøff og kul ut, men naturen har ikke vært på mitt lag...:(

lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Dessuten må du også huske på at Holmes sannsynligvis ser ut som en kombinasjon av The Dude i The Big Lebowski og Unabomberen''

Skulle ønske det var sant, men jeg ser ut som en blanding av en mormoner på misjoneringsferd og en forsikringsagent. Jeg har alltid ønsket å se tøff og kul ut, men naturen har ikke vært på mitt lag...:(

''Skulle ønske det var sant, men jeg ser ut som en blanding av en mormoner på misjoneringsferd og en forsikringsagent.''

Ikke rart du blir stoppet, med andre ord. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, det går greit, men de burde vist litt mere hensyn. Det bare viser mangel på respekt for folk som ikke er A4. Jeg sendte en pm til Shira hvor de hadde sjekket en mann med stomi så grundig at hele posen tømte seg og han var full av tiss og måtte reise slik. Han følte seg sikkert topp

Huff :-(((

Jeg føler heldigvis at jeg blir behandla veldig bra! Det eneste som til tider føles en smule diskriminerende er at de ikke tror jeg kan finne gaten min selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :-(((

Jeg føler heldigvis at jeg blir behandla veldig bra! Det eneste som til tider føles en smule diskriminerende er at de ikke tror jeg kan finne gaten min selv ;)

De tror du har mistet retningssansen sammen med hørselen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tror du har mistet retningssansen sammen med hørselen ;o)

Jepp - og de regner nok med at jeg er analfabet også ;) Har dessuten opptil flere ganger blitt spurt om jeg kan blindeskrift (ikke på flyplassen da) ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - og de regner nok med at jeg er analfabet også ;) Har dessuten opptil flere ganger blitt spurt om jeg kan blindeskrift (ikke på flyplassen da) ;-P

Det finnes utrolig mange rare folk som sier de utroligste ting eller er det lov å kalle dem dumme for det er jo det de er. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

''Dessuten må du også huske på at Holmes sannsynligvis ser ut som en kombinasjon av The Dude i The Big Lebowski og Unabomberen''

Skulle ønske det var sant, men jeg ser ut som en blanding av en mormoner på misjoneringsferd og en forsikringsagent. Jeg har alltid ønsket å se tøff og kul ut, men naturen har ikke vært på mitt lag...:(

Men jeg tror ikke dette går på utseende, som du er inne på et eller annet sted her. Det går nok på holdning. Kanskje du ser litt stressa ut gjennom tollen.

Husker vi var på fylletur i Danmark, og da vi gikk av båten, rundt halvtimen etter alle andre, så vi ikke ut etter en fyllehelg, og vi var dritings hele gjengen. En gikk i en fake pels kjøpt i Danmark, og så spesielt ille ut. Det klirra i flasker og det gikk ikke rolig for seg. Tollerne sto der, og vi var de eneste på vei ut, men ingen av oss ble stoppet.

Det er ikke de som ser verst ut som blir stoppa. Hadde vi smugla dop eller annet hadde vi aldri oppført oss som vi gjorde. Det logiske ville vel i så fall vært nettopp at vi hadde kledd oss som mormoner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :-(((

Jeg føler heldigvis at jeg blir behandla veldig bra! Det eneste som til tider føles en smule diskriminerende er at de ikke tror jeg kan finne gaten min selv ;)

''smule diskriminerende er at de ikke tror jeg kan finne gaten min selv ;)''

De tenker kanskje på at det ikke ville bli så enkelt å rope deg opp over høyttaleranlegget?

Nå er akkurat det ikke så enkelt for oss andre å høre heller, altså, nesten umulig å skjønne hva de sier av og til ,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''smule diskriminerende er at de ikke tror jeg kan finne gaten min selv ;)''

De tenker kanskje på at det ikke ville bli så enkelt å rope deg opp over høyttaleranlegget?

Nå er akkurat det ikke så enkelt for oss andre å høre heller, altså, nesten umulig å skjønne hva de sier av og til ,-)

Joda, ser problemet - men har oppplevd å bli geleida rett fra et fly til et annet (flyet sto klart og passasjerene var på vei ombord), så det var neppe høyttalerproblemer de bekymra seg for ;-P Den gangen var jeg såpass stressa pga dårlig tid at jeg var glad for å bli "smugla" inn i flyet via bakveier (alle andre løp som gærninger ;-)), så jeg gadd ikke protestere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ja, men de har ikke. Det er akkurat likt over hele verden, bortsett fra at thaidamene var litt mer forsiktige enn de gedigene, amerikanske, afroamerikanerne ;o) De lettet ikke på smilebåndet bare ga meg befalinger og avslutte med ma'am. Can you lift up your feet, ma'am? Can you lift up your arms, ma'am? Hehe, jeg fikk nesten hjertebank, det var som amerikansk politi.

Jeg hadde garantert fått hjertebank!

I Egypt var det 4 (?) sikkerhetskontroller vi måtte igjennom, men siden jeg satt i rullestol, slapp jeg unna med en. De bare kjørte meg forbi alle. Akkurat det var jo greitt, for det var milevis med kø. ;o)

Fikk nesten flynekt da, men det var pga en misforståelse, mannen vi snakket med skjønte lite engelsk og trodde jeg var skikkelig dårlig.

Utover det så har flyplassopplevelsene mine vært greie, men nå har jeg ikke vært i USA og Asia da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nettopp det jeg mener. At hvis man har en skrekk som er så vanlig så vet gjerne psykiatere og andre hvordan man kan gå fram. Da vet de bedre enn å si at man bare skal skjerpe seg.

Og ja... Det hadde vært bedre med en litt mindre privat redsel... Og en som jeg kunne sagt fra om uten at de hadde blitt superskeptiske...

''Ja, det er nettopp det jeg mener. At hvis man har en skrekk som er så vanlig så vet gjerne psykiatere og andre hvordan man kan gå fram. Da vet de bedre enn å si at man bare skal skjerpe seg.''

Nå tror jeg du henger deg opp i strategien. Ved irrasjonell frykt er framgangsmåten den samme for alle, dog med eskalerende eksponering (noe du også har fått mange forslag om). Poenget er å tåle noe ubehag for å få framgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror ikke dette går på utseende, som du er inne på et eller annet sted her. Det går nok på holdning. Kanskje du ser litt stressa ut gjennom tollen.

Husker vi var på fylletur i Danmark, og da vi gikk av båten, rundt halvtimen etter alle andre, så vi ikke ut etter en fyllehelg, og vi var dritings hele gjengen. En gikk i en fake pels kjøpt i Danmark, og så spesielt ille ut. Det klirra i flasker og det gikk ikke rolig for seg. Tollerne sto der, og vi var de eneste på vei ut, men ingen av oss ble stoppet.

Det er ikke de som ser verst ut som blir stoppa. Hadde vi smugla dop eller annet hadde vi aldri oppført oss som vi gjorde. Det logiske ville vel i så fall vært nettopp at vi hadde kledd oss som mormoner. ;)

Ja, jeg tror at tollerne ser etter de som flakker med øynene og generelt ser litt "lost" ut. Og for min del har det blitt en selvoppfyllende profeti, nesten så jeg (ubevisst) ser nervøs ut slik at jeg blir stoppet. Men det morsomme er at jeg ikke er nervøs, og de siste gangene har de såvidt kikket litt i kofferten min før de har sendt meg videre. De sjønner at det verste de kan finne er en pakke med karameller innkjøpt på taxfree til en god venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...