Gjest wannabe husmor Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Er det noen våkne DOL-husmødre eller -fedre her, som har en knallgod oppskrift på julemenn? Vil gjerne sette deigen nå, og bake med barna i morgen. Ser noen oppskrifter på nett - men de er såååå ulike, at jeg bare blir forvirret. Trenger en deig som er lett håndterlig, og gode, gode julemenn og -damer )) 0 Siter
....AV Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Etter mye prøving av oppskrifter, er det denne som har slått an i min familie. Den trenger ikke å hvile før utbaking, er grei å jobbe med og det blir gode kaker. 100 g smør smeltes 0.5 l tynn fløte / melk 0.5 kg sukker 3 ts hjortetakksalt (toppede) 1 kg hvetemel 180 grader i ca. 8 min 0 Siter
Gjest Modern77 Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Etter mye prøving av oppskrifter, er det denne som har slått an i min familie. Den trenger ikke å hvile før utbaking, er grei å jobbe med og det blir gode kaker. 100 g smør smeltes 0.5 l tynn fløte / melk 0.5 kg sukker 3 ts hjortetakksalt (toppede) 1 kg hvetemel 180 grader i ca. 8 min Blir de myke eller harde? 0 Siter
Gjest wannabe husmor Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Etter mye prøving av oppskrifter, er det denne som har slått an i min familie. Den trenger ikke å hvile før utbaking, er grei å jobbe med og det blir gode kaker. 100 g smør smeltes 0.5 l tynn fløte / melk 0.5 kg sukker 3 ts hjortetakksalt (toppede) 1 kg hvetemel 180 grader i ca. 8 min Tuuuusen takk for at du ville dele denne med oss - vi gleder oss til å både bake og smake!! ) Ha en GOD JUL!! ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.