Gå til innhold

Maria Amelie er satt fri...

Anbefalte innlegg

javel?

Ja,

''Utsendelsen vil kunne skje akkurat like fort da, hun slipper bare å sitte innelåst mens hun venter... Så det endrer jo ingenting, egentlig...''

Dette var mitt andre innlegg i denne tråden, jeg er da klar over omstendighetene. Hvorfor tviler du på det?

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Mandolaika

22

• Bookworm

12

• PieLill

9

Mest aktive i denne tråden

Helt enig med deg. Og sist gang rømte hun fra asylmottaket, hvorfor kan hun ikke gjøre det igjen?

Jeg har ikke noe i mot jenta og mener hun burde fått bli rent isolert sett, men likhet for loven må det faktisk være.

Det er nok noe vanskeligere for henne å stikke av denne gangen, og å holde seg skjult. Nå er hun et kjent fjes og slik sett er det vanskeligere for henne å holde seg unna oppmerksomhetens søkelys...

Jeg er selv veldig i tvil om hva jeg mener i denne saken jeg... Jeg tenker isolert sett at hun bør få bli og at det overhodet ikke er noe problem at hun får bli...Men så er det dette med prinsippet også, likhet for loven osv. Det er veldig mange andre i hennes situasjon, og da må de også behandles på samme måte som henne - det betyr også at hvis hun blir utsendt så får de starte med å jakte opp de andre papirløse i landet også, og sende DEM ut...

Gjest ikke frepper

Ja,

''Utsendelsen vil kunne skje akkurat like fort da, hun slipper bare å sitte innelåst mens hun venter... Så det endrer jo ingenting, egentlig...''

Dette var mitt andre innlegg i denne tråden, jeg er da klar over omstendighetene. Hvorfor tviler du på det?

Men slapp nå av da, jeg tviler ikke på det!

''Monty Python var da gode på å bedømme sitt publikum. Jens & Co. er helt på jordet for tiden''

Det er ikke sånn at regjeringen bør følge folkemeningen i enhver sak. Regler er til for å følges, og dama skal ut. Men Stoltenberg mangler ryggrad, det har vi etterhvert fått mange eksempler på.

''Regler er til for å følges''

Nettopp. Og da bør det være slik at like tilfeller behandles likt, og ikke slik at _alle_ tilfeller behandles likt!

Gjest ikke frepper

''Regler er til for å følges''

Nettopp. Og da bør det være slik at like tilfeller behandles likt, og ikke slik at _alle_ tilfeller behandles likt!

Og reglene sier at hun skal sendes ut, og så får hun søke om arbeidstillatelse som andre.

Annonse

http://www.dagbladet.no/2011/01/17/nyheter/innenriks/maria_amelie/15096953/

Og saken utvikler seg fra time til time; nå nektes hun å forlate Trandum siden politiet har anket løslatelsen. Høyresterett behandler ikke anken før i morgen.

Og reglene sier at hun skal sendes ut, og så får hun søke om arbeidstillatelse som andre.

Det viser jo bare hvor totalt idiotiske reglene er.

Hvorfor skal hun måtte reise flere tusen kilometer for å kunne søke? Bare for å lage livet vanskelig for folk?

Helt enig med deg. Og sist gang rømte hun fra asylmottaket, hvorfor kan hun ikke gjøre det igjen?

Jeg har ikke noe i mot jenta og mener hun burde fått bli rent isolert sett, men likhet for loven må det faktisk være.

Som i den andre tråden -. i stedet for å repetere feil, så bør man lære av det og fikse regelverket slik at hun og ligende tilfeller får bli.

Ikke noe vanskelig.

Med vennlig hilsen

Annonse

Det er nok noe vanskeligere for henne å stikke av denne gangen, og å holde seg skjult. Nå er hun et kjent fjes og slik sett er det vanskeligere for henne å holde seg unna oppmerksomhetens søkelys...

Jeg er selv veldig i tvil om hva jeg mener i denne saken jeg... Jeg tenker isolert sett at hun bør få bli og at det overhodet ikke er noe problem at hun får bli...Men så er det dette med prinsippet også, likhet for loven osv. Det er veldig mange andre i hennes situasjon, og da må de også behandles på samme måte som henne - det betyr også at hvis hun blir utsendt så får de starte med å jakte opp de andre papirløse i landet også, og sende DEM ut...

Det er ingenting som hindrer at hun får bli under det nåværende regelverket (som åper for skjønn), og i tillegg er det intet som forhindrer oss i å fjerne regler (som er så dumme at det er til å grine av) at man må være i land X for å søke om noe. Det er en regel totalt uten mål og mening, og kun for å gjøre livet jævlig for folk.

Med vennlig hilsen

Gjest en god jøssing

Får hun opphold kan vi like gjerne legge ned både UDI, UNE, Politiets utlendingsenhet, og avvikle absolutt all pass- og grensekontroll. Ingen kan lenger avvises, ingen kan lenger utvises. Antakeligvis er det dette Regjeringen har skjønt og det blir i sterkeste laget, selv for Stoltenberg & Co. Derfor må hun ut, koste hva det koste vil. I motsatt fall er ikke lenger Norge noen stat i det hele tatt, det er bare et stykke jord med fri adgang på ubestemt tid.

Får hun opphold kan vi like gjerne legge ned både UDI, UNE, Politiets utlendingsenhet, og avvikle absolutt all pass- og grensekontroll. Ingen kan lenger avvises, ingen kan lenger utvises. Antakeligvis er det dette Regjeringen har skjønt og det blir i sterkeste laget, selv for Stoltenberg & Co. Derfor må hun ut, koste hva det koste vil. I motsatt fall er ikke lenger Norge noen stat i det hele tatt, det er bare et stykke jord med fri adgang på ubestemt tid.

:lol:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...