Gå til innhold

Maria Amelie er satt fri...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Mandolaika

22

• Bookworm

12

• PieLill

9

Mest aktive i denne tråden

Det er nok noe vanskeligere for henne å stikke av denne gangen, og å holde seg skjult. Nå er hun et kjent fjes og slik sett er det vanskeligere for henne å holde seg unna oppmerksomhetens søkelys...

Jeg er selv veldig i tvil om hva jeg mener i denne saken jeg... Jeg tenker isolert sett at hun bør få bli og at det overhodet ikke er noe problem at hun får bli...Men så er det dette med prinsippet også, likhet for loven osv. Det er veldig mange andre i hennes situasjon, og da må de også behandles på samme måte som henne - det betyr også at hvis hun blir utsendt så får de starte med å jakte opp de andre papirløse i landet også, og sende DEM ut...

Jeg lurer på i hvilken grad det er tatt hensyn til hennes tilknytning til landet i perioden fra hun kom til Norge og til hun ble myndig. Og hvordan slike saker behandles generelt.

Barn burde ikke holdes ansvarlig for sine foreldres valg.

mvh

Jeg TROR at hun kommer til å bli utsendt jeg, fordi regjeringen nå ikke tør noe annet siden de har vært så ubøyelige i hva de mener er riktig i utgangspunktet...

Alle slike vedtak virker urimelige så lenge vi har folk som Krekar boende i landet på skattebetalernes regning.

Irakiske myndigheter har lovt at han ikke vil bli henrettet, men norske myndigheter tror det ikke.

mvh

Alle slike vedtak virker urimelige så lenge vi har folk som Krekar boende i landet på skattebetalernes regning.

Irakiske myndigheter har lovt at han ikke vil bli henrettet, men norske myndigheter tror det ikke.

mvh

Det er å blande hummer og kanari.

Krekar er i Norge under internasjonal lov (den europeiske menneskerettighetskonvensjonen), og ingen land i Europa kan sende ham dit, fordi han åpenbart risikerer både det ene og det andre.

Med vennlig hilsen

Annonse

mvh

Det kan jo ikke sammenlignes med Krekar-saken uansett da...

Det kan jo ikke sammenlignes med Krekar-saken uansett da...

Jeg synes det er særdeles relevant sammenligning.

Hvordan norske myndigheter behandler en terrorist og morder som har kommet med trusler mot Norge og norske borgere mens han har vært under norsk beskyttelse. Og på den andre siden en resursperson som har gjort alt det vi ønsker innvandrere skal gjøre bortsett fra å skaffe seg lovlig opphold.

Så lenge Krekar er i landet sliter innvandringsmyndighetene med et voldsomt troverdighetsproblem.

mvh

Hvordan norske myndigheter behandler en terrorist og morder som har kommet med trusler mot Norge og norske borgere mens han har vært under norsk beskyttelse. Og på den andre siden en resursperson som har gjort alt det vi ønsker innvandrere skal gjøre bortsett fra å skaffe seg lovlig opphold.

Så lenge Krekar er i landet sliter innvandringsmyndighetene med et voldsomt troverdighetsproblem.

mvh

Det er ikke en relevant sammenligning, fordi Menneskerettighetene forbyr å sende Krekar til Irak.

Hva UDI måtte mene om saken er egentlig ikke relevant, for Menneskerettighetene er nedfelt i Grunnloven.

Med vennlig hilsen

mvh

Krekar er (dessverre) beskyttet av helt andre lover enn det som må tas hensyn til i Amelia-saken, så NEI, det er ikke mulig å dra inn Krekar i denne diskusjonen.

Krekar er (dessverre) beskyttet av helt andre lover enn det som må tas hensyn til i Amelia-saken, så NEI, det er ikke mulig å dra inn Krekar i denne diskusjonen.

Det er langt bedre at Krekar sitter "fengslet" i en liten leilighet i Oslo, hvor PST kan avlytte ham 24 timer i døgnet, og ev. få informasjon. Tenk deg at man sendte ham til Irak, og lot han løpe fritt rundt i Midtøsten.

Krekar er forøvrig frifunnet to ganger, og har fått nesten en halv million kroner i oppreining/erstatning i Nederland.

Med vennlig hilsen

Lovene som beskytter Krekar er også vedtatt av politikerne. Det sier en hel del om hvilke typer mennesker vi velger å forsørge og støtte. Krekar er ikke fengslet eller internert selv om han defineres som en fare for rikets sikkerhet.

Det er en politisk beslutning å ignorere Nord-Irakiske myndigheters forsikring om at han ikke han ikke vil bli dødsdømt om han sendes tilbake.

Norge sender signaler til hele verden om at terrorister og massemordere kan få beskyttelse og gå fritt på gatene i Norge. De må bare sørger for å gjøre noe som er ille nok til å risikere dødstaff i hjemlandet.

Som belønning har vi nå fått en russisk nazist å slepe på.

Det er høyst relevant å sammeligne faktorene som gjør at noen får bli i lande og andre kastes ut.

mvh

Annonse

Det er nok noe vanskeligere for henne å stikke av denne gangen, og å holde seg skjult. Nå er hun et kjent fjes og slik sett er det vanskeligere for henne å holde seg unna oppmerksomhetens søkelys...

Jeg er selv veldig i tvil om hva jeg mener i denne saken jeg... Jeg tenker isolert sett at hun bør få bli og at det overhodet ikke er noe problem at hun får bli...Men så er det dette med prinsippet også, likhet for loven osv. Det er veldig mange andre i hennes situasjon, og da må de også behandles på samme måte som henne - det betyr også at hvis hun blir utsendt så får de starte med å jakte opp de andre papirløse i landet også, og sende DEM ut...

Hun må ut, men er hjertelig velkommen tilbake som arbeidsinnvandrer. Hun har allerede fortrinn ved at hun kan flytende norsk og har norsk skolegang.

For øvrig er jeg enig med Per-Willy Amundsen i FrP i at om foreldrene har skamvett, så kommer de fram nå og setter seg på flyet sammen med henne og hjelper henne.

Nå har allerede så mange nordmenn bosatt i Moskva meldt fra at de vil hjelpe og støtte henne, at det er neppe noe problem for henne å returnere og ordne det som skal til.

Som i den andre tråden -. i stedet for å repetere feil, så bør man lære av det og fikse regelverket slik at hun og ligende tilfeller får bli.

Ikke noe vanskelig.

Med vennlig hilsen

"......fikse regelverket slik at hun og ligende tilfeller får bli."

Man kan ikke fikse et regelverk etter enkeltsaker. Hva mener du med lignende tilfeller? At alle de som oppholder seg ulovlig i Norge skal få bli? Hva med de som ikke er en ressurs, men vil havne rett på trygd?

Hun må ut, men er hjertelig velkommen tilbake som arbeidsinnvandrer. Hun har allerede fortrinn ved at hun kan flytende norsk og har norsk skolegang.

For øvrig er jeg enig med Per-Willy Amundsen i FrP i at om foreldrene har skamvett, så kommer de fram nå og setter seg på flyet sammen med henne og hjelper henne.

Nå har allerede så mange nordmenn bosatt i Moskva meldt fra at de vil hjelpe og støtte henne, at det er neppe noe problem for henne å returnere og ordne det som skal til.

''Hun må ut, men er hjertelig velkommen tilbake som arbeidsinnvandrer. Hun har allerede fortrinn ved at hun kan flytende norsk og har norsk skolegang.''

Du har vært i Nord-Ossetia?

''For øvrig er jeg enig med Per-Willy Amundsen i FrP i at om foreldrene har skamvett, så kommer de fram nå og setter seg på flyet sammen med henne og hjelper henne.''

Ja, legg ansvaret på alle andre. Det er så typisk.

Jeg skulle ønske PWA hadde skamvett nok til å reise først (legg penger og sitt norske pass igjen), og så etter 6 måneder kunne han rapportere og fortelle oss hvordan livet der er.

''Nå har allerede så mange nordmenn bosatt i Moskva meldt fra at de vil hjelpe og støtte henne, at det er neppe noe problem for henne å returnere og ordne det som skal til.''

Ja, igjen skal alle ANDRE ta ansvar.

Hun får ikke bo i Moskva. Hun har ikke tillatelse til det. Hun blir sendt til Nord-Ossetia.

Med vennlig hilsen

"......fikse regelverket slik at hun og ligende tilfeller får bli."

Man kan ikke fikse et regelverk etter enkeltsaker. Hva mener du med lignende tilfeller? At alle de som oppholder seg ulovlig i Norge skal få bli? Hva med de som ikke er en ressurs, men vil havne rett på trygd?

''Hva med de som ikke er en ressurs, men vil havne rett på trygd?''

Dette synes jeg faktisk er et meget viktig poeng, skal de få opphold etter hva de har å bidra med i det norske samfunnet, i motsetning til faren de utsettes for ved utsendelse...?

ShitDiddelyDo

I følge Hans Willhem Steinfeld, som jeg vil tro kjenner Russland bedre enn de fleste her til lands, vil hun møte på mange problemer med papirer i Russland.

''Hun må ut, men er hjertelig velkommen tilbake som arbeidsinnvandrer. Hun har allerede fortrinn ved at hun kan flytende norsk og har norsk skolegang.''

Du har vært i Nord-Ossetia?

''For øvrig er jeg enig med Per-Willy Amundsen i FrP i at om foreldrene har skamvett, så kommer de fram nå og setter seg på flyet sammen med henne og hjelper henne.''

Ja, legg ansvaret på alle andre. Det er så typisk.

Jeg skulle ønske PWA hadde skamvett nok til å reise først (legg penger og sitt norske pass igjen), og så etter 6 måneder kunne han rapportere og fortelle oss hvordan livet der er.

''Nå har allerede så mange nordmenn bosatt i Moskva meldt fra at de vil hjelpe og støtte henne, at det er neppe noe problem for henne å returnere og ordne det som skal til.''

Ja, igjen skal alle ANDRE ta ansvar.

Hun får ikke bo i Moskva. Hun har ikke tillatelse til det. Hun blir sendt til Nord-Ossetia.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke vært i Nord-Ossetia. At det ikke er like godt å leve der som i Norge, har faktisk ingen betydning, det er dessuten slått fast at hun ikke trenger beskyttelse.

Plassere ansvaret på andre? Ansvaret hørte faktisk hjemme hos foreldrene hennes fram til hun ble 18 og nå hos henne.

Det er du som plasserer ansvaret der det ikke hører hjemme.

''Hva med de som ikke er en ressurs, men vil havne rett på trygd?''

Dette synes jeg faktisk er et meget viktig poeng, skal de få opphold etter hva de har å bidra med i det norske samfunnet, i motsetning til faren de utsettes for ved utsendelse...?

Det må faktisk være likhet for loven. Man kan ikke endre lovverket etter enkeltsaker som folk blir rørt av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...