Gå til innhold

Maria Amelie er satt fri...

Anbefalte innlegg

"......fikse regelverket slik at hun og ligende tilfeller får bli."

Man kan ikke fikse et regelverk etter enkeltsaker. Hva mener du med lignende tilfeller? At alle de som oppholder seg ulovlig i Norge skal få bli? Hva med de som ikke er en ressurs, men vil havne rett på trygd?

Selvsagt kan man fikse regelverket etter enkeltsaker.

Det er en hel paragraf i straffeloven etter Egersundsaken (hvor folk ble frikjent for voldtekt, fordi de ikke tvang seg inn i henne, men truet henne til det.)

Lignende tilfeller her er de som kom til Norge som barn.

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Mandolaika

22

• Bookworm

12

• PieLill

9

Mest aktive i denne tråden

Det må faktisk være likhet for loven. Man kan ikke endre lovverket etter enkeltsaker som folk blir rørt av.

Det er åpenbart at man kan endre loven på grunn av enkeltsaker. Det er jo nettopp slike som man bruker for å forstå at en lov er uhensiktsmessig.

Med vennlig hilsen

I følge Hans Willhem Steinfeld, som jeg vil tro kjenner Russland bedre enn de fleste her til lands, vil hun møte på mange problemer med papirer i Russland.

Ja, men det er kanskje ikke så rart om hun vil møte på problemer med papirer? Er ikke det ganske naturlig da, all den tid hun dro derfra i 2000, var i Finland i 2 år og siden da i Norge?

Hun vil garantert få masse hjelp der og flere venner fra Norge vil følge henne.

Det er åpenbart at man kan endre loven på grunn av enkeltsaker. Det er jo nettopp slike som man bruker for å forstå at en lov er uhensiktsmessig.

Med vennlig hilsen

Hvorfor er den uhensiktsmessig her? Fordi hun er en søt, pen, hvit jente som er ressurssterk og flink? Hun har de beste forutsetninger for å klare seg.

De som virkelig kunne trenge å komme til Norge, kommer aldri så langt som til grensa en gang! Og mange av de som lever i skjul har garantert ikke klart å skaffe seg gratis skolegang her og har heller ikke media som jobber så til de grader for dem.

Skikkelig urettferdig om hun får bli.

ShitDiddelyDo

Ja, men det er kanskje ikke så rart om hun vil møte på problemer med papirer? Er ikke det ganske naturlig da, all den tid hun dro derfra i 2000, var i Finland i 2 år og siden da i Norge?

Hun vil garantert få masse hjelp der og flere venner fra Norge vil følge henne.

Tja. Kanskje det er naturlig. Sannheten er i hvert fall at Russland har 1 million statsløse som løper rundt i landet, uten noen rettigheter.

Jeg har vanskelig for å begripe hvordan det er mulig å være så hjerteråe som en del av dere er. Dere går faktisk i bresjen for at denne jenta skal få det fælt.

Medmenneskelighet på høyt nivå!

Hun blir aldri sendt noe sted. Hun får oppholdstillatelse og norsk statsborgerskap. De må bare finne ut hvordan de kan gjøre det uten å tape altfor mye ansikt.. :0)

Jeg kjenner at jeg har null tillit til myndighetene etter dette. Og det har ikke noe med denne jenta personlig å gjøre, men en slik sak skulle ikke oppstått i utgangspunktet. Myndighetene har ikke kontroll, ikke peiling og overhodet ikke evne til å sette grenser og overholde dem. Vinglete høns som må ha media til å fikse for seg.

"Vinglete høns som må ha media til å fikse for seg."

Enig, og Anne Holt vil ikke lenger stemme AP hvis Maria må ut. Virkelig imponerende av en tidligere justisminister å si noe sånt.... Patetisk!

Annonse

Tja. Kanskje det er naturlig. Sannheten er i hvert fall at Russland har 1 million statsløse som løper rundt i landet, uten noen rettigheter.

Jeg har vanskelig for å begripe hvordan det er mulig å være så hjerteråe som en del av dere er. Dere går faktisk i bresjen for at denne jenta skal få det fælt.

Medmenneskelighet på høyt nivå!

Nei, vi går i bresjen for likhet for loven, og for rettferdighet.

"Vinglete høns som må ha media til å fikse for seg."

Enig, og Anne Holt vil ikke lenger stemme AP hvis Maria må ut. Virkelig imponerende av en tidligere justisminister å si noe sånt.... Patetisk!

Ja, det viser jo nettopp hvor idiotisk strenge disse reglene er.

Hvorfor skal man ha en regel som sier at hun skal ut, for å søke om å komme inn?

Bare for å plage folk?

Hvorfor er den uhensiktsmessig her? Fordi hun er en søt, pen, hvit jente som er ressurssterk og flink? Hun har de beste forutsetninger for å klare seg.

De som virkelig kunne trenge å komme til Norge, kommer aldri så langt som til grensa en gang! Og mange av de som lever i skjul har garantert ikke klart å skaffe seg gratis skolegang her og har heller ikke media som jobber så til de grader for dem.

Skikkelig urettferdig om hun får bli.

''Hvorfor er den uhensiktsmessig her? Fordi hun er en søt, pen, hvit jente som er ressurssterk og flink? Hun har de beste forutsetninger for å klare seg.''

Ja, jeg er jo kjent for bare å sloss for hvite, søte pene mennesker!

[/ironi]

''De som virkelig kunne trenge å komme til Norge, kommer aldri så langt som til grensa en gang! Og mange av de som lever i skjul har garantert ikke klart å skaffe seg gratis skolegang her og har heller ikke media som jobber så til de grader for dem.''

Nei, men det er et argument for å gjøre noe for dem, ikke for å sende Maria Amelie til Nord-Ossetia.

''Skikkelig urettferdig om hun får bli.''

Nei, skikkelig pinlig for Norge hvis hun ikke får bli.

med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo

Nei, vi går i bresjen for likhet for loven, og for rettferdighet.

Du har glemt noe i loven: Alle har krav på INDIVIDUELL behandling. Det er dette som er likheten. Ikke at den ene skal kastes ut fordi den andre ble kastet ut.

Du har sikkert lest i avisene de siste dagene du også. Det er godt redegjort for hvor løgnaktig dette "likhet for loven"-prinsippet AP har ridd på den siste uka er.

Nei, fordi det å bryte loven må ha en konsekvens.

Jeg spurte om årsaken til regelen (som eksisterer også for de som ikke bryter noen lov).

Jeg tror også det ble rimelig klart i går at du også ville brutt loven hvis du var i hennes sko som 16/18-åring?

Med vennlig hilsen

''Hvorfor er den uhensiktsmessig her? Fordi hun er en søt, pen, hvit jente som er ressurssterk og flink? Hun har de beste forutsetninger for å klare seg.''

Ja, jeg er jo kjent for bare å sloss for hvite, søte pene mennesker!

[/ironi]

''De som virkelig kunne trenge å komme til Norge, kommer aldri så langt som til grensa en gang! Og mange av de som lever i skjul har garantert ikke klart å skaffe seg gratis skolegang her og har heller ikke media som jobber så til de grader for dem.''

Nei, men det er et argument for å gjøre noe for dem, ikke for å sende Maria Amelie til Nord-Ossetia.

''Skikkelig urettferdig om hun får bli.''

Nei, skikkelig pinlig for Norge hvis hun ikke får bli.

med vennlig hilsen

Tvert i mot, skikkelig pinlig for Norge om de lar seg manipulere til at hun skal få bli. Eier ikke ryggrad overhodet.

Og media i denne saken er sørgelige greier, nok en gang.

Annonse

Du har glemt noe i loven: Alle har krav på INDIVIDUELL behandling. Det er dette som er likheten. Ikke at den ene skal kastes ut fordi den andre ble kastet ut.

Du har sikkert lest i avisene de siste dagene du også. Det er godt redegjort for hvor løgnaktig dette "likhet for loven"-prinsippet AP har ridd på den siste uka er.

Greit nok med individuell behandling, det er ikke ensbetydende med at hun skal få bli.

Det har blitt sendt ut mange flere med akkurat samme begrunnelse som henne, og vil fortsatt bli sendt ut, hvorfor skal hun slippe? Og hvor er media når de andre blir sendt ut, hvor var media som jobbet for de irakiske barnefamiliene?

Jeg spurte om årsaken til regelen (som eksisterer også for de som ikke bryter noen lov).

Jeg tror også det ble rimelig klart i går at du også ville brutt loven hvis du var i hennes sko som 16/18-åring?

Med vennlig hilsen

"Jeg tror også det ble rimelig klart i går at du også ville brutt loven hvis du var i hennes sko som 16/18-åring?"

Det er ikke dermed sagt at det er greit å gjøre det og at man skal slippe unna med det.

Det gjør du slettes ikke!

Og du ville aldri reist til Nord-Ossetia som 18-åring hvis du var henne, så det er hykleri å kritisere henne for ikke å gjøre det.

Jeg kritiserer ikke henne for det, men hun må likefullt ta konsekvensen for å ha brutt loven. Jeg synes hun burde vært mye mer ydmyk.

Lovene som beskytter Krekar er også vedtatt av politikerne. Det sier en hel del om hvilke typer mennesker vi velger å forsørge og støtte. Krekar er ikke fengslet eller internert selv om han defineres som en fare for rikets sikkerhet.

Det er en politisk beslutning å ignorere Nord-Irakiske myndigheters forsikring om at han ikke han ikke vil bli dødsdømt om han sendes tilbake.

Norge sender signaler til hele verden om at terrorister og massemordere kan få beskyttelse og gå fritt på gatene i Norge. De må bare sørger for å gjøre noe som er ille nok til å risikere dødstaff i hjemlandet.

Som belønning har vi nå fått en russisk nazist å slepe på.

Det er høyst relevant å sammeligne faktorene som gjør at noen får bli i lande og andre kastes ut.

mvh

En del kurdere skyter på ham i Oslo, og vil åpenbart gjøre det i Nord-Irak.

Vedr. dine anklager om terrorisme, osv. Han er FRIFUNNET ikke bare én men TO ganger i retten, og har fått nesten en halv million i erstatning av den nederlandske stat!

Greit å vite hva man uttaler seg om!

Så du forventer noe av henne som du selv ikke ville gjort!

Det er dobbelmoral.

"Så du forventer noe av henne som du selv ikke ville gjort!

Det er dobbelmoral."

??

Det jeg forventer er at hun og foreldrene tar konsekvensen av å ha brutt loven på en rekke punkter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...